PDA

View Full Version : frets beschadigd



feegflor
25 mei 2011, 02:36
ik heb via internet mijn 2de bouwpakket besteld en kwam tot de ontdekking dat de frets licht beschadigd zijn. maar omdat ik wel denk dat ik er last van krijg met spelen wou ik vragen of er misschien iets aan te doen is.

foto's:
http://i356.photobucket.com/albums/oo9/feegflor/es335006.jpg
http://i356.photobucket.com/albums/oo9/feegflor/es335005.jpg

ik hoop dat het te zien is.

alvast bedankt

Ike57
25 mei 2011, 07:49
Als je dit pakket bij een bedrijf hebt besteld zou je contact op kunnen nemen met het verzoek om de hals te vervangen.

Zo hoort een hals niet te worden geleverd.

no 1 hops
25 mei 2011, 08:26
ben het met Ike57 eens.
dit hoor je niet te ontvangen bij een nieuw pakket.

barno
25 mei 2011, 09:48
dat is wel op te lossen met een goede vlakbeurt denk ik, of je zou bij wijze van oefening ook een herfret kunnen doen (es echt niet zo moeilijk) maar zoals hierboven wordt gezegd, eigenlijk mag zoiets niet zo geleverd worden.

Cocobolo
25 mei 2011, 10:32
Je zou ook kunnen overleggen om wat geld terug te krijgen en het dan zelf oplossen. Je bent al met je 2e bouwpakket bezig, zo kun je langzaam je grenzen verleggen en steeds verder gaan met zelfbouw :)

Hoe diep zitten de krassen? Misschien kun je volstaan met een beetje polijsten, daarna de gitaar in elkaar zetten en waarschijnlijk moet je daarna toch vlakken/crownen.

EDIT : hoe is je eerste bouwpakket verlopen? Ik kan me niet herinneren er iets van te hebben gelezen hier ;) (foto's!)

feegflor
25 mei 2011, 13:56
mijn eerste ging wel goed had alleen de topkam wat te hoog geplaatst. hier foto's

http://i356.photobucket.com/albums/oo9/feegflor/IMG00034-20110506-2001.jpg

http://i356.photobucket.com/albums/oo9/feegflor/IMG00033-20110506-2001.jpg

http://i356.photobucket.com/albums/oo9/feegflor/IMG00032-20110506-2001.jpg

ik weet niet wat diep is voor de beschadigingen maar ik heb bij sommige het idee dat ze redelijk diep zijn en andere zijn vrij oppervlakkig. dus denk dat ik een mailtje ga sturen had deze keer mijzelf de lat hoger gelegd door zelf te gaan verven.

feegflor
26 mei 2011, 15:06
oke, gister heb ik een mailtje gestuurd naar het bedrijf het de vraag of ze met een voorstel konden komen om dit probleem op te lossen. Nou heb ik net een mailtje ontvangen dat ze me een korting van 10% kunnen aanbieden.:dontgeti:

Wat denken jullie?:???:

espike
26 mei 2011, 15:12
ik zou er niet mee akkoord gaan. Als je een nieuwe telefoon koopt, en deze is net zo beschadigd, wil je ook gewoon een nieuwe.
Ze kunnen een vervangende hals sturen, of je laat t op hun kosten fixen door via een winkel/luthier de frets te laten vlakken. kosten hiervan zijn normaal iets van 40-80 euro. behoorlijk wat meer dan die 10% korting. informeer wel eerst even wat de lokale gitaar zaak er voor vraagt, vervolgens kan je voorstellen om dat bedrag in mindering te doen op het aanschaf bedrag.

Eygen
26 mei 2011, 15:14
oke, gister heb ik een mailtje gestuurd naar het bedrijf het de vraag of ze met een voorstel konden komen om dit probleem op te lossen. Nou heb ik net een mailtje ontvangen dat ze me een korting van 10% kunnen aanbieden.:dontgeti:

Wat denken jullie?:???:

F*ck no. De frets op de hals zijn zodanig beschadigd dat de hele hals onbruikbaar is. Hoe ze het oplossen maakt niet uit (al dan wel door de hele hals te vervangen of alleen de frets), als ze het maar kosteloos doen, de hele toer is immers hun schuld.

feegflor
26 mei 2011, 15:24
denk dat het grote probleem met de hals vervangen is dat deze al gelijmd op de body geleverd is. dus ik hoopte zelf dat ze niet moeilijk zouden doen en een nieuwe op zouden sturen. nou snap ik dat dit misschien wat te veel gevraagd is maar 10% vond ik zelf ook wel een slechte oplossing

Dootch
26 mei 2011, 15:40
Tja, 10 % zou te aanvaarden zijn bv bij een kras op de body of zo.
Maar de fretten, dat is de helft van een gitaar hé

vervangen of een FIKSE korting moet je vragen

Je hebt wel pech

oigun
26 mei 2011, 16:08
Gewoon vervangen met dichte portemonnees, dan heb jij waar je voor betaald hebt en zij geleverd wat ze hebben beloofd.

feegflor
5 juni 2011, 14:02
nou dan toch gelukt nou.

Guten Tag Herr Feege,

wenn das wechseln der Bundstäbchen 10 Euro nicht übersteigt, werden wir es bezahlen.

Anderenfalls bitte den Hals frankiert zurück senden (das ausgelegte Porto von ca. 6,90 Euro wird erstattet), dann könnten wir den Hals umtauschen (bitte eine Notiz beilegen, damit unsere Mitarbeiter im Lager gleich Bescheid wissen und dann schnell Ersatz senden können).



moet alleen nog even aangeven dat de hals al geleverd word aan de body en de verzendkosten voor mij hoger zijn omdat in nederland woon en niet in duitsland. maar goed dat ik half duits ben en een duitse pa heb anders zou dit een stuk lastiger worden.

Plant
5 juni 2011, 14:27
wenn das wechseln der Bundstäbchen 10 Euro nicht übersteigt, werden wir es bezahlen.

Als het vervangen van de frets niet duurder is dan 10 Euro, zullen wij het betalen :seriousf: Sag mal... hast du sie noch alle?

Maar zo te zien komt het goed.