PDA

View Full Version : Beat it solo



Cubone
24 mei 2011, 22:06
Hi,

Ik herinnerde me nog de 'beat it' solo van toen ik pas begon met gitaar spelen. (bakte er toen niks van, hoop nu toch wel op een kleine verbetering :seriousf:) Ik wilde hem opnieuw coveren omdat die eerste ontzettend bagger was.

Hier een linkje van nu: http://www.youtube.com/watch?v=6tZ-GrzJoLU

En natuurlijk leuk om te vergelijken hoe ik 2 jaar geleden speelde :seriousf:

http://dl.dropbox.com/u/23133907/beat.mp3

afgrijselijk geluid komt er uit hahahaha hier speelde ik ruim een jaar en ik was zooo trots. Liet het horen aan een hele goede jazz gitarist (schaam me nu kapot) hij nog: jaaa klinkt goed hoorrrr :???: (wilde mijn gevoelens niet kwetsen :-P)

(hier gebruikte ik mijn stagg stratocaster met veel te veel delay en weet ik veel wat voor troep.... )

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden !!

Groet,

:punk:

edit: linkje vervangen met een ander filmpje die 'technisch' beter was geen valse bends :-P !

bluegate
24 mei 2011, 22:11
Netjes gedaan zonder zenuwpook! :rockon:

Cubone
24 mei 2011, 22:30
Dankje !

Sommige mensen vinden dat ik te weinig gain heb gebruik en het niet gebruiken van de tremolo arm de solo niet goed doet..

Dus ben blij dat een goede gitarist zoals jij het netjes vindt !!!

Groet,


PS: 0:26 beetje te enthousiast met de bends i.e VALS :seriousf:

Duhsjaak
25 mei 2011, 07:48
Hi
Als een niet-goed gitarist het ook goed mag vinden......
Kijk, dit is wat is wel vaker naar voren breng. In een grote studio zouden er een paar kleine reparaties plaats hebben gevonden. Nou en? Wordt het daar nou zoveel beter van?

In een volgend leven ga ik ook dit soort gitaarwerk leren. Voor nu ben ik daar niet goed genoeg in.

Erger dan bends, vind ik persoonlijk dat je op je gitaar klopt voor dat je gaat spelen. Dat ik mijzelf niet altijd 100% serieus neem, wil nog niet zeggen dat ik het gitaarspelen niet serieus zou nemen!

Maar vanaf moment x, het moment dat je echt gaat spelen, vind ik er niks mee mis. Fijn solo'tje vriend.

Vriendelijke groet, Gus

LordOfLager
25 mei 2011, 11:13
Erger dan bends, vind ik persoonlijk dat je op je gitaar klopt voor dat je gaat spelen. Dat ik mijzelf niet altijd 100% serieus neem, wil nog niet zeggen dat ik het gitaarspelen niet serieus zou nemen!


Volgens mij hoort dat kloppen bij het nummer... althans - ik kan me herinneren dat het in het origineel ook voorkomt. (geen fact-check gedaan)

Duhsjaak
25 mei 2011, 12:33
Hi
Hoort dat echt zo? Tering, kun je nagaan hoe goed (?) ik het origineel ken. En dan vind ik Beat it nog wel een van zijn beste!
Des te midner je het origineel kent, des te beter het gaat doorgaans.
In dit geval dus kennel,ijk niet.

Sorry!
Vriendelijek groet, Gus

Cubone
25 mei 2011, 13:01
Volgens mij hoort dat kloppen bij het nummer... althans - ik kan me herinneren dat het in het origineel ook voorkomt. (geen fact-check gedaan)

Ja dat KLOPT :seriousf: (get it !)

Alleen daar wordt op de deur geklopt, sommige zeggen dat eddie zelf op zijn gitaar klopte, vandaar dat ik dat ook doe. Ik deed het niet om arrogant of als een grappenmaker over te komen :soinnocent:

Thanks duhsjaak voor je reactie (stel het altijd zeer op prijs)

Ik moet zeggen dat ik er zelf ook redelijk tevreden over ben :) Heb er veel lol in gehad om die solo te spelen (je ziet het niet aan mijn kop) maar ben eigenlijk heel enthousiast ! Het belangrijkste is denk ik niet dat je alle noten goed hebt maar dat je het met een soort attitude speelt...

Misschien is dat minder gelukt bij mij, maar heb het zeker geprobeerd. Natuurlijk zal ik verder nooit klinken als eddie maar was ook niet mijn bedoeling. Heb zeker wel wat meegekregen van jouw advies, dat je toch vooral opzoek moet gaan naar een persoonlijke geluid en niet teveel gefixeerd moet zijn op de kleine fouten.


Groeten,

:rockon:

PS: Ik weet niet of je een goede gitarist bent (misschien ff hier wat sounds posten) maar je weet iig meer over muziek als ik + heel wat jaren meer ervaring ;) en dat is misschien nog wel belangrijker dan techniek...

bluegate
25 mei 2011, 14:13
Haha, je speelt 'm beter dan ik kan met zenuwpookje erbij.
Hoewel ik wel altijd complimentjes krijg voor deze solo, smokkel ik heel veel.
En ik doe mijn eigen ding tussendoor, ben vaak te lui om het volledig uit te zoeken.


Dankje !

Sommige mensen vinden dat ik te weinig gain heb gebruik en het niet gebruiken van de tremolo arm de solo niet goed doet..

Dus ben blij dat een goede gitarist zoals jij het netjes vindt !!!

Groet,


PS: 0:26 beetje te enthousiast met de bends i.e VALS :seriousf:

Cubone
25 mei 2011, 15:12
Haha, je speelt 'm beter dan ik kan met zenuwpookje erbij.
Hoewel ik wel altijd complimentjes krijg voor deze solo, smokkel ik heel veel.
En ik doe mijn eigen ding tussendoor, ben vaak te lui om het volledig uit te zoeken.

Hi,

Hoewel ik die solo wel helemaal heb uitgezocht. Speel ik hem ook niet 100 % zoals eddie hem speelt (geen tremolo). Ook hoor je die laatste hoge noot ook meerdere malen snel te spelen (fast picking) maar ik laat die noot liever 'zingen' om het toch nog een persoonlijke touch te geven :punk:

Al KON ik Eddie noot voor noot kopieren, Zal toch nooit zo goed klinken als hem... Wel probeer ik mezelf te overtreffen, vandaar die covers, denk dat ik er technisch beter van word, een muzikale oor begin te ontwikkelen en voor de fun natuurlijk !


Groet,

Duhsjaak
25 mei 2011, 16:11
Hi Cu
Je hoeft zeker niet te klinken als Eddie. Die heeft al meer dan twintig jaar voorsprong en bovenal:
We hebben er al één.

Dus doe lekker je ding en geniet ervan, dan doen wij dat ook. Ik vind dit kwaliteit.
Vriendelijke groet, Gus

PS Ik ben componist, die ook instrumenten speelt. Zeg maar een muzikale clown, alles een beetje. En er staat een post op dit forum. Daar wou ik het voorlopig wel effe bij laten.
Voor de 89e verjaardag van Drs. P. In Augustus wordt ie (deo volente) 92.
Kijk maar op linker oog:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?140279-Linker-oog&highlight=linker

Cubone
26 mei 2011, 14:52
Hi,

Ben voorlopig ook wel een beetje klaar met het coveren van nummers. Ik vond het heel leuk om een gedeelte van de farewell ballad te bedenken. Dus wil me nu ook daarmee bezig houden. Ik zie mezelf eerst als een fan en dan een gitarist. Voor mij is het coveren van een nummer nog intensiever dan als het alleen luisteren daarvan :seriousf:

Maar je eigen creativiteit stimuleren kan nooit kwaad :)

Groet,

:rockon: