PDA

View Full Version : Buzzzzz?????



Smelly Jelly
24 mei 2011, 22:46
Hello!

Sinds enige dagen ben ik de tevreden bezitter van een Epiphone EJ-160E. Best een fijne gitaar voor dat geld, zeker akoestisch!

Zoals jullie wellicht heeft deze gitaar ook een elementje, en kan hij tot op zekere hoogte "elektries" worden ingezet. Eén probleempje dat ik heb: Het humbuckertje laat ingeplugd in de DI van m'n mixer wel erg veel brom horen, zeker in het hogere gebied. Dit verdwijnt overigens als sneeuw voor de zon als ik de tone knop dicht draai (duh) maar ook als ik mijn fuzz intrap.

Kan ik dit verwachten van een dergelijke gitaar/element combi, zo'n hinderlijke brom? Voor de volledigheid: Epiphone met p100 (geloof ik) Phosphor Bronze snaren, ingeplugd in DI van soundcraft mixer.

Hopelijk doe ik iets verkeerd, anders ga ik terug naar de winkel...

Mike999999999
25 mei 2011, 15:36
Ik dacht dat die dingen single coils hadden. Die ook veel gevoeliger zijn voor storingen in het signaal. Het kan bijvoorbeeld komen door een asl lijn of zelfs de wifi van je laptop. Maar het kan ook iets anders zijn. Als je even een gewone elektrische gitaar pakt, dan kun je even kijken of hij het dan net zo erg doen, bij voorbaad een met humbuckers.

Overigens heeft een DI ook meestal een knopje voor de ruis, meestal een knopje voor -15 bd en een voor de ruis minder te maken, kan even niet op komen hoe dat heet:P

Ik vraag me overigens ook wel af hoe ze bij deze gitaren de snaren aarde, met een houten tailpiece.

Ik heb laatst ook mijn lp met p90's laten bedekken met koperfolie. de elementen en het knoppenhuis zegma, dan maak je een soort kooi van faraday waardoor het storingssignaal tegen wordt gehouden.

Smelly Jelly
26 mei 2011, 09:37
Ik dacht zelf ook eerst dat het een single coil was, maar volgens de specs is t een mini humbucker. Het is ook niet echt een single-coil brom... De brom was overigens in de winkel ook al hoorbaar, toen dacht ik dat het de versterker was.

Dat aarde-verhaal klinkt plausibel!Ik vond het al een beetje klinken als een aarde-brom, jouw reactie heeft dat vermoeden bevestigd. Is daar iets aan te doen?

Smelly Jelly
28 mei 2011, 11:01
Misschien een beetje een stomme vraag, maar zou het ook iets te maken kunnen hebben met de akoestische phosphor bronze snaren op de gitaar? Misschien wordt het probleem opgelost met gewone nikkel snaren voor el. gitaar?