PDA

View Full Version : Telecaster "String-Through" maken...



roger
24 mei 2011, 21:28
Hoi,

Ik heb een Mexiacaanse Telecaster, deze wil ik graag "String Through" maken, dus dat de snaren door de body gaan voor een betere sound. Er zit nu deze brug op:

http://i586.photobucket.com/albums/ss306/rogertje/Snapbucket/7D2D3920-orig.jpg

Er zitten dus al gaatjes in. Mijn idee is:

-De 6 gaatjes aftekenen
-De brug verwijderen
-De 4 middelste gaatjes half inboren en de buitenste 2 helemaal doorboren
-De brug op de achterkant houden en de overige 4 gaatjes aftekenen en half doorboren
-De string-ferrules op de achterkant body plaatsen

Is dat een beetje OK of zie ik iets over 't hoofd?

Thanx!

barno
24 mei 2011, 21:56
ja, zo of variatie op die werkwijze wordt meestal gehanteerd als er geen goede kolomboor is.

vooral met overleg en niet overhaast te werk gaan. Als je gewone houtboor gebruikt voor de ferrulles gaten: zorg ervoor dat je boorsnelheid hoog genoeg is. anders zoekt boor naar het zachtste hout, zeker bij ash.

succes

snaarplukker
24 mei 2011, 22:22
Ik zou de brug er op laten zitten en deze als boormal gebruiken.
Eerst iets voorboren en de rest met de kolomboor.

jan jansen
24 mei 2011, 23:24
Ik zou de brug er op laten zitten en deze als boormal gebruiken.
Eerst iets voorboren en de rest met de kolomboor.

idd:sssh::sssh::sssh:

roger
25 mei 2011, 20:05
Helaas heb ik geen kolomboor, daarom maar met de gewone boor gedaan.

Niet helemaal recht, maar 't is gelukt!

Grtz Roger

http://i586.photobucket.com/albums/ss306/rogertje/Snapbucket/60ABC1E5-orig.jpg

broeder6x6
25 mei 2011, 20:51
zooo das best net gelukt voor -met de hand- maar een tip voor de volgende keer klem een stuk hout op het punt waar de boot uit het hout komt... voorkomt schade aan de lak en splinteren hout!!! al is het zo ook heel net gelukt :ok:

adrinalino
25 mei 2011, 21:06
Is er nou iets veranderd aan de toon?

Groeten,

Aad.

roger
25 mei 2011, 21:10
Is er nou iets veranderd aan de toon?



Dat weet ik niet, ik heb mijn amp niet thuis en pas over 2 weken weer repetitie...:( Op de koptelefoon via Cubase merk ik niet echt veel, mss iets strakker qua sound

Maar ik heb wel 't gevoel dat de body meer "trilt" ... maar dat kan ook psychisch zijn...

Grt Roger

espike
26 mei 2011, 10:47
ALs je wat meer sound uit je gitaar wil halen, doe er eens een slag dikkere snaren op.
Met name het verschil tussen 009 en 010 merk je serieus. t klinkt allemaal net ietsje steviger. Ook omdat je snaren nu efectief iets langer zijn, kan je anders in de problemen komen met bends bijv, dat je voor een volledige toon ineens onder een snaar door moet benden.
Zelf speel ik op dit moment op setjes flatwound jazz snaren
d'addario .012 .016 .024w .032 .042 .052 IN t begin krijg je t idee dat je ipv snaren, treinrails gebruikt, maar het went snel.
Je kan er ook erg goed je gitaar een halve toon lager mee stemmen, zonder dat je snaren gaan 'zwabberen'

Steview Ray Vaughan, om eens iemand te noemen speelde op setjes 0.013-0.058 maar die drukte dan ook nog wel eens t eelt van zijn vingers af omdat een snaar er onder schoot.