PDA

View Full Version : controlls/fx voor akoestische gitaar



Nocki
24 mei 2011, 16:04
Hi,

De bedoeling is straks met een akoestische gitaar het podium op te stappen.
Wat ik waarschijnlijk veel wil gaan gebruiken is een volume pedaal, stemapparaat en een reverb.
Misschien ook nog wel een chorus, mute knop en een delay maar die laatste 2 zijn niet zo heel hard nodig.

Ik dacht er eerst aan om dat te allemaal te gaan doen met wat boss pedaaltjes maar misschien zijn er betere oplossingen...

Zijn er dozen waar ik mijn akoestische gitaar doorheen kan jagen en van daaruit naar de pa en deze dingen kan regelen?
Het voornaamste zijn eigenlijk alleen het volume pedaal en de reverb maar de rest zou ook wel eens gebruikt kunnen gaan worden.
Ik ben echt op zoek naar kwaliteit! en ben een leek op het gebied van akoestisch spelen op het podium.

Fingerpick
24 mei 2011, 17:00
Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien is de Zoom A2.1u Effectpedaal voor akoestische gitaar wat je zoekt?

Nocki
24 mei 2011, 17:17
Bedankt voor je reactie. Elisa Krijgsman gebruikt deze inderdaad op het podium en ik was er erg van onder de indruk.
Voordat ik halsoverkop naar de winkel ren wilde ik eerst weten of er niet nog iets mooiers is :)
Op de een of andere manier heb ik bij Zoom nog steeds het "plastic" gevoel en in het verleden (1010, 2020) heb ik units gehad die ik toch niet super vond vandaar dat ik verder wilde kijken.
Fishman heeft 3 mooie AFX pedalen. Rev, Chorus en Delay. Daar ben ik me even in aan het verdiepen. Een Ernie Ball volume pedaal en een goede tuner en de set is compleet. Dan heb ik ook gelijk een set die on the fly in te regelen is. Een Zoom heeft toch weer wat menutjes enzo....

Wat ik ook nog wilde weten is of ik nog iets nodig heb na die fx. Een eigen DI box of kan het zo de tafel in?

Alvast bedankt!