PDA

View Full Version : RMC-3 vs. CAE MC-404



Thiez
24 mei 2011, 12:51
Ik heb momenteel een RMC-3 wah. Opzich ben ik wel tevreden over de sound van de wah en je kunt er ook echt ALLES uithalen wat je wilt, maar het is te veel tweaken voor mij. Het ene moment vind ik hem erg lekker klinken en de volgende dag vind ik het weer niks, waarna ik weer ga tweaken en weer weken aan het draaien ben tot ik weer iets gevonden heb waar ik tevreden over ben.

Nu kwam ik de CAE wah tegen. Deze ziet er tamelijk eenvoudig uit en toch veelzijdig genoeg. Ook krijgt hij veel goede reviews op internet maar helaas is dit pedaal niet veel te testen in de omgeving.

Wat zijn de meningen hierover?

Mitch
24 mei 2011, 19:23
Dat je gewoon met je klauwen van die settings moet afblijven en niet moet miepen :seriousf:

Thiez
24 mei 2011, 19:33
Ja daar heb ik ook al aan gedacht. maar op de een of andere manier komt er altijd weer een moment dat ik hem echt niet lekker vind klinken, en dan ga ik weer haha.

lollol
24 mei 2011, 19:41
Maar dat heb je dan toch ook met een wah zonder al die knopjes, alleen moet je hem dan op die setting laten omdat je niks kan veranderen:???::dontgeti::(:soinnocent::sssh::craz yhappy::cooler::hide:

Mitch
24 mei 2011, 20:35
Serieus, een RMC3 is gewoon een topwah. Kies een standaard setting en wees er klaar mee. Ik vind het zo'n non-argument... "Ik heb zoveel keus en nou kan ik niet kiezen" :chicken: Nee, kies een standaard setting of stel 'm gewoon rustig in. En laat 'm staan. Er zijn niet zo heel veel moderne wahs die je beter kan laten klinken dan een RMC3. Geloof me, ik heb er een hoop gehoord...

Thiez
24 mei 2011, 21:16
Haha ok bedankt voor de tips, ik ben er vandaag weer mee aan het stoeien geweest. Ik ben begonnen met de wheels of fire wah settings en daar wat kleine aanpassingen aan gedaan, ben nu weer tevreden maar wie weet voor hoe lang haha. Maar je hebt inderdaad gelijk, wah zonder knoppen kun je ook niks aan veranderen.

EuroCinema
24 mei 2011, 21:23
En wat ga je dan doen? Elke maand een nieuwe wah kopen. We've all been there!

the sure thing
24 mei 2011, 21:48
En wat ga je dan doen? Elke maand een nieuwe wah kopen. We've all been there!

Heb jij ook een RMC 3?

Liquid_Metal
24 mei 2011, 22:00
Maar dat heb je dan toch ook met een wah zonder al die knopjes, alleen moet je hem dan op die setting laten omdat je niks kan veranderen:???::dontgeti::(:soinnocent::sssh::craz yhappy::cooler::hide:

Dat was ook mijn gedachte.