PDA

View Full Version : Hallo



mickvdv
24 mei 2011, 01:04
Daaaaaag mensen!

Ik volg al enige tijd het forum en heb ook al wat berichtjes geplaatst, maar ben me eigenlijk vergeten voor te stellen dus bij deze.

Mijn naam is (zoals mijn nickname al doet vermoeden) Mick, ik ben 17 (bijna 18 :rockon:). Doe op dit moment examen VWO en ga daarna technische informatica studeren aan de UT Twente.
Ik speel sinds een maand of 2 gitaar, op een klassieke aria AC 7. De gitaar is denk ik een jaar of 30 oud, hij is van mijn moeder geweest die ooit begonnen is met spelen maar dat nu (helaas) niet meer doet (en alles vergeten is). Ik ben dus absoluut beginner. Heb van een vrienden die goed spelen wat tips gekregen, kijk veel youtube filmpjes en het lukt al aardig (al zeg ik het zelf). Ik speel vooral bekende liedjes, van Guus Meeuwis, Greenday tot The Eagles en John Denver. Alles wat ik ken en er simpel uit ziet probeer ik te spelen.

Na de examens ben ik van plan een steelstring (Western) gitaar te kopen omdat ik dat toch wat mooier vind klinken en ik een smalle hals fijner vind spelen. Binnenkort dus maar eens de winkels in duiken.

Heeft er iemand nog tips (heb al wat rond gekeken hoor) voor de eerste gitaar aankoop. Waar moet ik op letten? Ik ben van plan de gitaar ook mee te nemen op vakantie en het strand op dus een echt duur zal hij niet worden (max. 250 euro). Zo lang hij maar makkelijk te bespelen is, mijn spel klinkt toch nog belabberd.

Nou nu maar eens gaan slapen, morgen weer leren.

Daaag

Thyrif
24 mei 2011, 10:07
Welkom Mick!

Wat akkoestische gitaar betreft, is er genoeg keuze. Zelf heb ik positieve ervaringen met Takamine (eg440 ofzo) en Ibanez (artwood, WAUW!) gitaren uit jouw prijsklasse. Misschien is het ook handig om de vraag in het akkoestische forum hier te stellen, daar weten ze er vast meer van.

Succes!