PDA

View Full Version : Ik zoek een Crunch Overdrive Booster Pedaal.



Tias
23 mei 2011, 21:23
Hello everybody.

Ik ben op zoek naar 1 pedaal of een paar pedaaltjes met de volgende functie's:
Clean, Crunch, Overdrive/Distortion en een Boost voor solo's.

Nu weet ik dat daar heel veel pedaaltjes van zijn, maar nu komt het speciale:
Ik wil dat ik ze als kanaal heb.
Ofwel ik click op Overdrive dan gaan de andere automatisch uit.

Nu heb ik naar combinaties in de winkel gezocht maar met de meeste pedaaltjes kom ik niet uit, aangezien ik dan met 1 voet 2 pedaaltjes moest indrukken.

Zelf speel ik op een GT8, maar die is geleend en moet binnekort weer terug.
Op de GT8 is het wel mogelijk, vandaar dat ik op het idee kwam.

Heeft iemand enige idee, of een oplossing?

the sure thing
23 mei 2011, 21:48
JA, het kan. Wat is je budget? Er zijn meerdere pedalen die dat kunnen.

In ieder geval NIET de CAE 402 linedriver/booster: dat is het grootste kutpedaal (de overdrive dan) die ik ooit gehoord heb.

Je kan kijken naar de Fulltone GT-500: die heeft veel mogelijkheden en komt 2e hands regelmatig langst.

De Blackstar HT-dual is ook een optie voor jouw wensen.

Persoonlijk zou ik toch voor 2 losse pedaaltjes gaan, omdat je dan het beste van 2 werelden kan uitkiezen. En als je je voet schuin zet, kan je beiden tegelijkertijd aan/uit doen.

Dirk_Hendrik
23 mei 2011, 22:24
In ieder geval NIET de CAE 402 linedriver/booster: dat is het grootste kutpedaal (de overdrive dan) die ik ooit gehoord heb.


Eensch. En dat je niet de enige bent



De Blackstar HT-dual is ook een optie voor jouw wensen.

Ook Eensch. Al was het maar omdat ze zo betaalbaar zijn voor wat ze kunnen.




Persoonlijk zou ik toch voor 2 losse pedaaltjes gaan, omdat je dan het beste van 2 werelden kan uitkiezen. En als je je voet schuin zet, kan je beiden tegelijkertijd aan/uit doen.

Ik ook. Ik zou alleen de voet recht laten en de pedalen schuin met de onderkant naar elkaar toe zetten. Jammergenoeg lijkt dat concept te moeilijk te bevatten:sssh:

Einzeln
23 mei 2011, 22:28
Wat je ook kunt doen is een pedaal zoeken wat lekker valt te boosten: Het stacken van pedalen. Wanneer je dat combineert met een loopswitcher al dan niet met midi, ben je er ook. Dus een boost en een overdrive bedoel ik. Of een boost en een distortion pedaal. Of alle drie. De nieuwste drive pedalen van tc-electronic schijnen goed te combineren (van horen vertellen).

de octa looper is hier 50 euro goedkoper dan bij de concurenten:
http://www.feedback.nl/shop/product/gitaar/carl-martin-octaswitch/100005525/104953
En shiny maakt dit soort dingen custom:
http://www.shinyguitargear.nl/custom/all_bypass.html

Mitch
23 mei 2011, 23:16
Kijk ook eens naar de Carl martin pedalen, de AC Tone en Plexitone zijn heel aardig wat je zoekt.

schizo910
24 mei 2011, 10:18
Je kan kijken naar de Fulltone GT-500: die heeft veel mogelijkheden en komt 2e hands regelmatig langst.


De GT-500 fungeert alleen niet zoals de ts eigenlijk het kliefst wil. De twee kanten van het pedaal stacken namelijk. Het is niet zo dat, als je de drive aanzet de distortion uit gaat.

Tias
24 mei 2011, 22:01
Wat je ook kunt doen is een pedaal zoeken wat lekker valt te boosten: Het stacken van pedalen. Wanneer je dat combineert met een loopswitcher al dan niet met midi, ben je er ook. Dus een boost en een overdrive bedoel ik. Of een boost en een distortion pedaal. Of alle drie. De nieuwste drive pedalen van tc-electronic schijnen goed te combineren (van horen vertellen).

de octa looper is hier 50 euro goedkoper dan bij de concurenten:
http://www.feedback.nl/shop/product/gitaar/carl-martin-octaswitch/100005525/104953
En shiny maakt dit soort dingen custom:
http://www.shinyguitargear.nl/custom/all_bypass.html

Die Carl martin is Dope, maar dat is meer voor het grotere werk.
Maar die Shiny ding ziet er wel koewl uit.
Even wat meer info over zoeken.

Thanks, maar we zijn nog lang niet klaar xD.

Buzzel
25 mei 2011, 11:31
Je kan heel makkelijk 2 pedalen in 1 keer intrappen. Ik heb op mijn board bij overdrive en distortion boven elkaar staan. Zo kan ik ze met 1 trap beide aan doen en ook uit. En als 1 aan staat kan ik met 1 trap ze beide omwisselen :ok:

the sure thing
25 mei 2011, 12:41
Je kan heel makkelijk 2 pedalen in 1 keer intrappen. Ik heb op mijn board bij overdrive en distortion boven elkaar staan. Zo kan ik ze met 1 trap beide aan doen en ook uit. En als 1 aan staat kan ik met 1 trap ze beide omwisselen :ok:Dit wil ik zien! Foto's!!!

Buzzel
25 mei 2011, 12:58
Dit wil ik zien! Foto's!!!

http://i1208.photobucket.com/albums/cc369/Buzzel/DSCF1611.jpg

OCD en tubescreamer boven elkaar. Is roadtested! En het werkt wel :) Even oefenen en dan lukt het zo!

dit is nog een oude foto. Er is een holy grail plus bijgekomen :)

Tias
25 mei 2011, 18:49
Heej ik zag van Carl Martin de PlexiTone.
Heeft iemand daar ervaringen mee?
Want opzich kan die ongeveer ook wat ik wil.
Alleen, die boost.
Is dat echt alleen maar volume boost?

vinni
25 mei 2011, 19:09
Empress Multidrive?

Vinni

Buzzel
25 mei 2011, 19:10
Empress Multidrive?

Vinni

Dacht ik ook even aan, maar zijn die wel makkelijk te krijgen?

vinni
25 mei 2011, 19:16
Waarom niet?

ik zou om te beginnen de nederlandse importeur benaderen www.gtrgear.nl of anders gewoon uit het buitenland halen. Da's niets bijzonders hoor.

www.crushthebutton.be heeft er trouwens twee op voorraad.

Vinni

Buzzel
25 mei 2011, 19:18
Waarom niet?

ik zou om te beginnen de nederlandse importeur benaderen www.gtrgear.nl of anders gewoon uit het buitenland halen. Da's niets bijzonders hoor.

www.crushthebutton.be heeft er trouwens twee op voorraad.

Vinni

Nou dat wist ik niet, daarom vroeg ik het even ;)

Tias
27 mei 2011, 19:49
Heej ik zag van Carl Martin de PlexiTone.
Heeft iemand daar ervaringen mee?
Want opzich kan die ongeveer ook wat ik wil.
Alleen, die boost.
Is dat echt alleen maar volume boost?

Hoe zit het dan met switchen?
Want zoals ik het zie, betekent het dat je eerst door andere kanalen heen moet voordat je bij je andere aankomt.

Rewind
5 juni 2011, 23:54
In ieder geval NIET de CAE 402 linedriver/booster: dat is het grootste kutpedaal (de overdrive dan) die ik ooit gehoord heb.

.

Eensch. En dat je niet de enige bent



Ik wil niet hijacken, maar wat vinden jullie van de boosterkant? (dus eigenlijk de 401 kant van het pedaal) Zat er zelf te kijken naar de mc401 omdat ik opzoek ben naar enkel een solo/cleanboost

the sure thing
6 juni 2011, 21:46
Ik wil niet hijacken, maar wat vinden jullie van de boosterkant? (dus eigenlijk de 401 kant van het pedaal) Zat er zelf te kijken naar de mc401 omdat ik opzoek ben naar enkel een solo/cleanboost

Ja, de Booster 401 is echt zwaar OK! Misschien zelfs iets beter dan de MXR micro amp.

Sinner1980
7 juni 2011, 13:27
MXR 78 badass distortion,prima pedaal voor jouw wensen en leuk betaalbaar.
Check ook even de Majik box fuzz universe; lijkt mij een te gek pedaal

Einzeln
7 juni 2011, 20:12
http://www.youtube.com/user/gearmanndude#p/a/u/1/iyOnjcXt6UU
of juist
http://www.weehbo.de/h101.html

peter_heijnen
8 juni 2011, 09:37
Neem een m9.
http://line6.com/m9/photos/01.jpg

Het apparaat heeft drie fx units/blocks. In ieder block kun je twee twee effecten programmeren, maar je kunt er maar één tegelijk gebruiken. Maw, programmeer in een fx block je crunch en overdrive, dan kun je met een trap zowel overschakelen van cl naar cr/od, van cr naar od en omgedraaid, of van cr/od naar cl. In een ander fx block kun je dan de boost programmeren. Wil je beide fx blocks tegelijk aan/uit trappen dan kan dat best tenzij je de boel zo prorammeert dat je beide bovenste knoppen zou moeten intrappen. In dat geval zet je de tuner of setup-functie aan.

Blijft nog over je distortion en daar gaat je plan dan niet werken....

Echter, het apparaat heeft ook verschillende oproepbare scenes. In iedere scene kun je in de fx block andere fx programmeren. Zoals bijv scene1 met nadruk op cr/od +boost en scene twee met nadruk op od/dist +boost .... ;)

Op die manier kun je toch redelijk snel kiezen tussen al je sounds, weliswaar met een compromis. Moet het compromisloos dan moet je met losse pedalen en een switcher gaan werken tenzij je een pedaal vindt dat aan je eisen voldoet.

the sure thing
8 juni 2011, 21:58
http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/fail.jpg

Echt niet doen. Er zijn talloze goede losse pedaaltjes die doen wat jij wilt.

peter_heijnen
9 juni 2011, 11:03
Lol! :)

Maareh, volgens mij zijn er ook best wat tevreden m9 gebrukers te vinden her en der en ts was al tevreden met een gt8... ;)

Tias
16 juni 2011, 22:56
Lol! :)

Maareh, volgens mij zijn er ook best wat tevreden m9 gebrukers te vinden her en der en ts was al tevreden met een gt8... ;)

Ben tevreden met de gt-8 omdat je kan switchen tussen de kanalen.
En per kanaal gewoon maar wat kan instellen.

Daarnaast weet ik nu ook dat ik (als ik losse pedaaltjes ga nemen) een midi-switcher oid ga nemen.
Om het getapdans zo te voorkomen.

Denk ik, ben er nog niet uit namelijk xD.

HaroldA
16 juni 2011, 23:35
Daarnaast weet ik nu ook dat ik (als ik losse pedaaltjes ga nemen) een midi-switcher oid ga nemen.
Om het getapdans zo te voorkomen.

Ik gebruik alleen maar losse pedalen en kan niet tapdansen. Is ook nergens voor nodig.

Tias
17 juni 2011, 22:00
Ik gebruik alleen maar losse pedalen en kan niet tapdansen. Is ook nergens voor nodig.

Doe je dan de wals ofzo? xD.

HaroldA
19 juni 2011, 03:57
Doe je dan de wals ofzo? xD.

Haha :dontgeti:

Wat denk je te moeten schakelen en waarom kan dat niet met gewone pedalen?

muziekschuur
19 juni 2011, 09:15
Steve Vai Gemini?

http://www.thomann.de/nl/ibanez_jemini_steve_vai.htm

Terminus
19 juni 2011, 12:57
Steve Vai Gemini?

http://www.thomann.de/nl/ibanez_jemini_steve_vai.htm

Toen hij net uitkwam was iedereen er ontzettend negatief over, dat zal nu wel niet al te veel veranderd zijn.

JeroenP
19 juni 2011, 14:01
Menatone king of the britains! Ik heb inmiddels al aardig wat van die pedalen gehad, maar dit is verreweg de best klinkende! Zit je wel met de niet-in-een-keer-beide-modes-issue, maar daar kan je een maatje 52 voor kopen.

Tias
19 juni 2011, 17:15
Doe je dan de wals ofzo? xD.

Tussen clean (versterker)
Crunch (echt lichte crunch)
Distortion
2e Distortion (voor solo's, net iets meer gain en volume).

En mocht het tegen die tijd nog voorkomen dat ik andere pedaaltjes heb dan wil dat gewoon apart kopelen.

Heibel
20 juni 2011, 09:10
Hier ben ik ook mee bezig geweest en dit is mijn oplossing:

Carl Martin DC drive: Overdrive met 2 standen, plus 'n boost. Dáárvoor in de keten 'n tubescreamer achtige (modtone dynodrive). Ik heb dan clean van m'n amp, TS geeft crunch, de CM de overdrive en met de boost heb ik de volume boost te pakken die ik nodig heb voor solo's. Ik stack dus de overdrive's voor alle variaties van drive en distortion. De CM heeft daarnaast de Boost en drive dicht naast elkaar en is met 'n maatje 43 gemakkelijk tegelijkertijd aan/ uit te zetten. Dat ziet er zo uit:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7FUEF7OL.jpg

Tias
20 juni 2011, 11:33
Hier ben ik ook mee bezig geweest en dit is mijn oplossing:

Carl Martin DC drive: Overdrive met 2 standen, plus 'n boost. Dáárvoor in de keten 'n tubescreamer achtige (modtone dynodrive). Ik heb dan clean van m'n amp, TS geeft crunch, de CM de overdrive en met de boost heb ik de volume boost te pakken die ik nodig heb voor solo's. Ik stack dus de overdrive's voor alle variaties van drive en distortion. De CM heeft daarnaast de Boost en drive dicht naast elkaar en is met 'n maatje 43 gemakkelijk tegelijkertijd aan/ uit te zetten. Dat ziet er zo uit:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7FUEF7OL.jpg

ZIet er goed uit.
Alleen snap ik dat stacken niet.

Heibel
20 juni 2011, 12:07
Stacken (=stapelen) werkt als volgt:

Met behulp van de Dynodrive boost ik de [I]gain[I]van de Carl Martin. Ik krijg hierdoor méér en andere vervorming dan wanneer ik de CM los gebruik. Niet alle pedalen doen dit goed. Het ene pedaal reageert beter op zo'n boost dan het andere. Je kunt het vergelijken met de turbo in 'n automotor. Zonder werkt het prima, maar de turbo geeft je net dat beetje extra..;)

Tias
20 juni 2011, 13:41
Stacken (=stapelen) werkt als volgt:

Met behulp van de Dynodrive boost ik de [I]gain[I]van de Carl Martin. Ik krijg hierdoor méér en andere vervorming dan wanneer ik de CM los gebruik. Niet alle pedalen doen dit goed. Het ene pedaal reageert beter op zo'n boost dan het andere. Je kunt het vergelijken met de turbo in 'n automotor. Zonder werkt het prima, maar de turbo geeft je net dat beetje extra..;)

Okej, kan je van die carl martin dan signalen los boosten ofzo?

Heibel
20 juni 2011, 14:12
Ja, de Carl Martin werkt intern als 2 losse pedalen: één overdrive en één Boost.

Wat je doet is met 'n tubescreamer (of iets dergelijks), is het ingangssignaal van de Carl Martin (of een andere overdrive) verhogen. Hierdoor overstuurt de 2e overdrive meer en sneller en krijg je 'n andere klankkleur (afhankelijk van het karakter van de 1e). Dus je hebt dan: clean versterker, crunch (1e overdrive), overdrive/ distortion (2e overdrive), more overdrive/ distortion (1e overdrive+ 2e overdrive) en volume boost voor solo's (Boost pedaal, of in dit geval de boost van de Carl Martin).

Ik kan je de Carl Martin van harte aanbevelen, bij Thomann verkrijgbaar: Klik! (http://www.thomann.de/nl/carl_martin_classic_dc_drive.htm) (in een nieuw jasje zie ik nu, voor € 98)

Ben je hiermee geholpen?

Tias
20 juni 2011, 16:12
Ja, de Carl Martin werkt intern als 2 losse pedalen: één overdrive en één Boost.

Wat je doet is met 'n tubescreamer (of iets dergelijks), is het ingangssignaal van de Carl Martin (of een andere overdrive) verhogen. Hierdoor overstuurt de 2e overdrive meer en sneller en krijg je 'n andere klankkleur (afhankelijk van het karakter van de 1e). Dus je hebt dan: clean versterker, crunch (1e overdrive), overdrive/ distortion (2e overdrive), more overdrive/ distortion (1e overdrive+ 2e overdrive) en volume boost voor solo's (Boost pedaal, of in dit geval de boost van de Carl Martin).

Ik kan je de Carl Martin van harte aanbevelen, bij Thomann verkrijgbaar: Klik! (http://www.thomann.de/nl/carl_martin_classic_dc_drive.htm) (in een nieuw jasje zie ik nu, voor € 98)

Ben je hiermee geholpen?

Een beetje.
Maar niet helemaal.
+ het feit dat ik nu een MI-Audio crunchbox heb.
Waar een muur van geluid uit komt.
Dus ik denk dat die teveel herrie zal maken voor de carl martin.
En ik snap de pedalen combinatie niet helemaal.
Welke knoppen moet je voor welk geluid indrukken.

Ben er trouwens niet helemaal bij, wiskunde tentamens zijn slecht voor de gezondheid.

tomdiedom
20 juni 2011, 19:25
Een beetje.
Maar niet helemaal.
+ het feit dat ik nu een MI-Audio crunchbox heb.
Waar een muur van geluid uit komt.
Dus ik denk dat die teveel herrie zal maken voor de carl martin.
En ik snap de pedalen combinatie niet helemaal.
Welke knoppen moet je voor welk geluid indrukken.

Ben er trouwens niet helemaal bij, wiskunde tentamens zijn slecht voor de gezondheid.

Je kan gewoon twee drive pedalen combineren, of "stapelen". Een voor het wat lichtere werk en een tweede aantrappen die zn eigen gain toevoegd bv of je signaal boost zodat het eerste pedaaltje meer gaat oversturen.


Wiskunde is trouwens een eitje.

Einzeln
20 juni 2011, 19:51
Die Carl martins in het oude huisje zijn bij feedback nieuw voor 55 euro te koop( zo lang de voorraad nog strekt geloof ik)

Fireburst
20 juni 2011, 20:16
Crunchbox is eigenlijk niet te stacken, vind ik. Héél veel gain met een dun, fizzy geluid : daar wil je echt niet nog een tubescreamer voor hangen !

Mijn mening, de jouwe kan verschillen uiteraard.

HaroldA
20 juni 2011, 20:29
Mijn mening, de jouwe kan verschillen uiteraard.

Da's ook mijn mening.

Tias
20 juni 2011, 22:15
Je kan gewoon twee drive pedalen combineren, of "stapelen". Een voor het wat lichtere werk en een tweede aantrappen die zn eigen gain toevoegd bv of je signaal boost zodat het eerste pedaaltje meer gaat oversturen.


Wiskunde is trouwens een eitje.

HBO Intergreren en Diffretieren met de nadruk op Intergreren:P.