PDA

View Full Version : V7/V8



Fvddungen
22 mei 2003, 11:35
Vertel eens. De V7 en V8 elementen op mijn RG gitaar, kunnen die er mee door of zijn ze prut? Of zijn het uitstekende elementen.

Ik ben geen veeleisende gitarist en ik ben al blij als ik beetje leuk geluid heb.

Aspa123
22 mei 2003, 11:59
Prima als je geen hogen eisen stelt en toch alleen clean ermee speelt. Ik speel metal dus heb ze direct uit mn RG gehaald... :wink:

Fvddungen
22 mei 2003, 12:07
Metal is niet mijn stijl. Ik hou het meer op rock muziek. Denk aan U2 en Pink Floyd enzo.

Ik vraag me dus af of het verschil tussen de originele V7/V8 en Dimarzio's echt zo groot is.

Lacrymosa
22 mei 2003, 12:20
Ik denk dat je beter af ben met een Tone Zone

CheeS!!

Aspa123
22 mei 2003, 12:22
Tja, je betaald voor bv. een Dimarzio pickup gemiddeld 100 euro, das niet voor niks. Ze klinken dus echt beduidend beter en het is het zeker meer dan waard om in je gitaar te plaatsen! Maareh versterker, effecten, etc en bovenalles je gitaarspel tellen ook mee.

Fvddungen
22 mei 2003, 12:39
Ach, uit mijn vingers komt nog niet zo heel veel, dus ik kan het voorlopig wel bij mijn V7/V8 houden.

Lacrymosa
22 mei 2003, 12:40
Sorry, een beetje flauw wat ik net zei

maar de V7 en V8 zijn, net als zon beetje alle andere stock pickups, niet slecht.

Maar et zijn ook niet echt goed.
Meestal karacterloos en dood.
en bovenalles, standaard.....en dat wil toch niemand.........toch.....

en voor 60 euro heb je nieuw een DImarzio en voor 40 heb je ze 2de hands

met andere woorden, elementen zijn dus de goedkoopste oplossing om je tone te verbeteren

CheerS!!

skabouter
22 mei 2003, 12:48
ik heb de Q1&2. ik vind ze prima eigelijk. net nog vette metal gespeelt, maar dat klinkt prima, hoor. voor ska (dus helder clean) zet ik beide humbuckers aan, dat geeft een mooi vol slaggeluid. en voor dist egbruik ik de brugpu, of beide pu`s.
ik vind ze prima.

alleen neem ik een sustainiac, en dan wordt de neck pu anders. en ik denk dat als ik dit doe, dat ik dan ook meteen de brug pu verander. maar opzich zijn die q`s (dus standaard ibanez pu`s) niet slecht, hoor !

Aspa123
22 mei 2003, 12:54
Jamaar die Q1&2 elementen (S2120?) klinken toch wel beduidend beter dan die V7/8.he :wink:

Phoenix Rising
22 mei 2003, 12:59
Telkens als ik denk ze zijn toch best aardig plug ik me RG760 met twee evos ff in. Nou, dan zijn ze ineens pretty standard, zoals lacrymosa ook al zei. V7 & V8 zijn voor stock elementen dus best goed, maar als je van een RG5xx een goede gitaar wilt maken zul je ze toch echt moeten vervangen is mijn mening.

Fvddungen
22 mei 2003, 13:00
En als ik nou mijn pickups zou willen upgraden, welke zou ik dan kunnen nemen voor goede rocksound?

Ik heb de RG1620X, dus de middelste sc zit er niet in.

renier
22 mei 2003, 13:06
tja, wat moet je ervan zeggen?.. ik heb een oude rg ('89). daar zaten eerst een v2 en twee s1's in. klonken in principe neit slecht, maar persoonlijk vond ik dat ze twee grote nadelen hadden:

1. het geluid was een beetje pafferig, en weinig gedefineerd

2. mischien wat meer gevoelsmatig, maar je geluid bleef wat meer "in de gitaar hangen".. mischien een beetje rare verwoording, maar zo klonk het gewoon, alsof ze niet echt wilden zeg maar.

ik heb toen de de neck PU vervangen door een customshop dual blade. resultaat: lekkere vette sound (toch wel fijn, zo'n humbucker in de neck pos)en de brug pu vervangen door een dimarzio super distortion: dat was echt een verschil van dag en nacht, het klinkt heet, scheurend, piepend en blazend, alsof mijn gitaar na een winterslaap van 14 jaar wakker is geworden! nu merk ik ook wel het verschil. zelfs met die custom shop pickup: het is prima, maar toch geen dimarzio..

ik denk zelfs dat ik binnenkort die custom shop weer omruil met een ander dimarzio pupje. het kost het dubbele, maar het geluid is zo ontzettend goed...

dus: als je een keer wat geld over hebt, zou ik je zeker aanraden om voor dimarzio's te gaan. in jouw geval zou ik zeggen:

neck: dimarzio fred of paf pro, geven allebei een heel lekker vol, romig lead geluid met veel midden. prima voor satch of slash riffs en dikke, sustainerige solo's.

brug: de combo rg/super distortion is echt ideaal (werd mij aangeraden door mijn gitaarwinkel en ook door de dimarzio lui zelf)de superdistorion heeft een beetje vintage geluid, maar dan veel heftiger. een heel zwaar, bijna knetterend geluid. verder heeft het veel laag en een eindeloze sustain, wat het heel geschikt maakt voor floyd rose gitaartjes, omdat daar veel van de trilling verdwijnt in de vering van de floyd.

Phoenix Rising
22 mei 2003, 13:12
Ja dan moet je toch wat specifieker zijn denk ik, maar ToneZone in de brug positie hoor ik zoveel goede verhalen over, is altijd een goede keuze, je kan er heel veel mee.

Ikzelf heb ook nog een RG520EX, ongeveer hetzelfde als die 1620 maar dan een paar jaartjes ouder (2000). Ik zit zelf te denken aan twee keer DiMarzio Breed, gaat super goed samen met basswood en geven hele vette mutes, wat ik toch heel gaaf vind. ToneZone wil ik ook nog heel graag in een van mijn gitaren, maar dan in dezelfde configuratie als de Charvel van Lacrymosa, H-S-S dus.

Fvddungen
22 mei 2003, 13:12
Ok, bedankt voor de info. Als ik weer wat eurootjes bij elkaar heb gespaard zal ik 's rond gaan kijken voor die dimarzio pu's. Eerst de V-Amp Pro. En dan ook nog goede versterker en cabinet te zijner tijd.

Lacrymosa
22 mei 2003, 14:33
Even voor de duidelijkheid, in mn charvel zit een Tone Zone in de brug en 2 lil 59 in de nek en midden.

en zeker in een basswood gitaar zou ik een tone zone aanraden, of een steve's special.

(charvel is van Alder)

anders heb je snel de kans dat het iel, of juis sompig gaat klinken

CheerS!!

Phoenix Rising
22 mei 2003, 14:58
Hoe zou je de verschillen tussen Basswood en Alder het beste omschrijven dan? Ik heb nog nooit op een Alder gitaar met een humbucker gespeeld moet ik eerlijk zeggen... Ik heb zelf overigens geen Alder gitaren hoor. Maar ik zou er evt nog wel graag een Fat Strat bij hebben, als ik voor een Alder gitaar zou gaan.

Lacrymosa
22 mei 2003, 15:20
Ik vin alder net ff wat strakker en gedefineerder klinken.

ik zie basswood eigenlijk als een soort goedkoop alder.
verdr lijken ze veel op elkaar, maar alder heeft net dat tikkie meer.

Basswood klinkt wel weer heel erg goed als je met een mid scoop speelt.

CheerS!!

Fvddungen
22 mei 2003, 15:58
En hoe kom ik er achter waar mijn RG van is gemaakt?

Fvddungen
22 mei 2003, 15:59
Basswood dus. Staat op de Ibanez site.

Lacrymosa
22 mei 2003, 16:02
Er zijn geen Ibanez RG's die van Alder zijn....

Heb ik al is een topic over gestart

CheerS!!

Phoenix Rising
22 mei 2003, 16:08
Helaas is de enige Alder Ibanez gitaar een JEM, nogal prijzig.

Ik ben de laatste tijd steeds meer aan het twijfelen of ibbies wel de juiste gitaren voor mij zijn, alleen ik vind het zo zonde om er eentje te verkopen, ze spelen zo lekker :grin:

Lacrymosa
22 mei 2003, 16:10
Ik ben best bereid om een Ibz van je over te nemen hoor......

Maar als ik mn ultieme gitaar zou mogen kiezen, zou het iezen worden tussen Jackson/Charvel en ESP

(allemaal Alder gitaren dus)

CheerS!!

crowdsurfer
22 mei 2003, 16:15
Je mag mijn ibbi wel overneme :wink:

Lacrymosa
22 mei 2003, 16:18
wat voor 1 is het er?

CheerS!!

Phoenix Rising
22 mei 2003, 16:21
ach misschien doe ik die 7 string wel weg.... ben ik al een paar weken over aan het twijfelen, je weet hoe het beestje speelt :grin:

Lacrymosa
22 mei 2003, 16:23
ik weet ook hoe die klinkt........

ken em mischien langer dan jij......

maaruh, ik wil van de zomer een nieuwe gitaar kopen, mischien 2....dus ik ga even kijken, ik wil denk ik wel nog ooit een 7snaar

CheerS!!

Phoenix Rising
22 mei 2003, 16:30
Ik wil je nix aansmeren hoor peter, anders ge ik me zometeen nog schuldig voelen ook :grin:

Als ik em kwijt zou willen is dat geen probleem, maar dan laat ik jouw het in ieder geval weten.