PDA

View Full Version : Ashdown gitaarversterkers



rockgod69
23 mei 2011, 09:43
Misschien zoek ik niet goed, maar ik kan nix vinden...
Ashdown gitaarversterker, is dat wat? Ik kan er een overnemen, maar die moet opgeknapt. Ik speel blues en country en een beetje rock.
volgens mij is het een 4o watt apparaat

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRvpiPsqkohevgTEHMLHGaTjwz8Lnk2Y kBhOZsOQbDfOI9vsD-k

caliban
23 mei 2011, 10:50
Heb je meer info over de amp zelf? Serie etc.

Tristan
23 mei 2011, 10:52
Tsja, het gaat wel, geen wereldamp.
Opknappen zou ik zelf niet aan beginnen, als 'ie je niet bevalt ben je 'm ook niet zo snel weer kwijt denk ik.

Mr. Dynamite
23 mei 2011, 11:10
Volgens mij zijn dat van die hele goedkope tube amps toch?
Ik zou het laten schieten denk ik :sssh:

RoelSmoel
23 mei 2011, 11:52
We hebben zelf 2 speakercabs van Ashdown in huis, klinken goed, hebben ook niet veel gekost. Ook erg stevig gebouwd.

Mr. Dynamite
23 mei 2011, 12:13
2? Ook maar eentje voor je zelf gehaald? :crazyhappy:

GretschGuy
23 mei 2011, 13:13
Ik heb 'n Ashdown Peacemaker 40, de versterker waar 't hier blijkbaar om gaat. Hij klinkt meer dan goed. Veel beter dan vergelijkbare 4 x EL84 amps. Ondanks die eindbuizen + klasse A configuratie, klinkt 't meer als Fender dan Vox.

Het is geen versterker voor thuis, de master moet flink open voor de beste resultaten.

Wel 'n aanmerking op de constructie. De eindbuizen worden in deze configuratie heel heet. Maar de buisvoeten zitten op de printplaat. Die wordt dus ook heet. Bij mijn amp is daardoor gesmolten lijm in één van de buisvoeten gestroomd. Die vervolgens geen contact met de buis meer maakte.

Ik heb de buisvoeten uiteindelijk van de printplaat gehaald en nieuwe buisvoeten aan 't chassis bevestigd + verbonden met de printplaat. Sindsdien geen problemen meer.

caliban
23 mei 2011, 13:46
Hoeveel moet je ervoor neerleggen topicstarter?

kcaj
23 mei 2011, 14:09
Ik heb sinds kort een Hayden peacemaker 40 gekocht, hayden is het 2e merk van ashdown als ik het goed heb gegoogled. Het clean kanaal is wel ok, maar het 2e kanaal (drive) vind ik wat minder (donker geluid). k speel met een tele en moet de treble bijna helemaal open zetten. Een plus punt vind ik de reverb. Ik ben echter aan het twijfelen een vox ac30vr aan te schaffen. Ik gebruik een oude gt3 voor effecten. Iemand ervaringen met deze combinatie?:gitarist:

RoelSmoel
23 mei 2011, 16:37
2? Ook maar eentje voor je zelf gehaald? :crazyhappy:

Jep...

Kon 'm voor 150 euro niet laten staan:)