PDA

View Full Version : Help! Mijn versterker is dood!



ChazyChaz
23 mei 2011, 02:12
En omdat ik hem nu al een stuk of drie, vier keer heb laten repareren moet er nu toch écht maar eens een nieuwe komen.

Ik hoop ontzettend dat jullie me kunnen helpen, ben behoorlijk thuis in effecten en dat soort dingen, maar heb weinig ervaring met verschillende versterkers.
Wel weet ik behoorlijk goed wat ik wil:

- Combo, het liefst 2x12. (heb ik altijd als erg prettig ervaren)
- Clean en overdrive kanaal.
- Buizen zijn niet super belangrijk, maar wil toch op zijn minst een buis in de pre-amp.
- Effectloop.
- External speaker uitgang, die geschikt is voor mijn 2x12 cab. (8 0f 16 Ohm geloof ik gewoon)
- Geen digitale onzin.
- Reverb zou tof zijn.
- Ik hou van een Fender-achtige clean, en Marshall-achtige crunch.
- Affordable. Dat houd op dit moment een beetje voor mij in dat het echt niet meer dan duizend kan worden, en voor zulke prijzen mag hij dan ook wel nieuw zijn. Ik heb verder geen problemen met tweedehands trouwens.

Het is toch het belangrijkst dat hij qua sound (en ook volume, denk vooral aan middengrote poppodia) aansluit bij mijn Funk-Rock/Acid-Jazz band, maar ik doe ook veel sessies.
Overdrive kanaal hoeft niet belachelijk te scheuren, ik wil clean kanaal zo clean mogelijk en mijn overdrive met een lekker, best dik randje.
Voor solo's gaat mijn voorkeur meer naar het boosten van het overdrive kanaal met fuzz en overdrives pedalen dus.

Hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is, ik hoor het al behoorlijk in mijn hoofd maar er is zoveel dat ik gewoon een beetje richtlijnen nodig heb op zijn minst.

Om mijn smaak nog een beetje te verduidelijken, ik vind de Fender Super-Sonic erg goed klinken. Die gaat het qua prijs alleen echt niet worden voor mij.

Alvast super bedankt!!

EDIT: Ik zie dat ik iets best belangrijks vergeten ben: Ik wil wel graag een footswitch aansluiting voor clean/drive.
Een aantal van de suggesties tot dusver konden alleen switchen door op een ander kanaal in te prikken.
Thanks!

caliban
23 mei 2011, 02:17
Goedkoop en aan je eisen voldoend: Bugera v55

ChazyChaz
23 mei 2011, 03:14
Goedkoop en aan je eisen voldoend: Bugera v55

Haha, ik had niet verwacht zo snel (en om dit uur) nog een reactie te krijgen, maar bedankt! Ben er best heel erg van gecharmeerd eigenlijk, en de prijs is inderdaad erg goed. Toch wel jammer dat hij 1x12 is, maar verder goeie sounds! Keep 'm comin'!

caliban
23 mei 2011, 10:36
Oei ik ging ervan uit dat hij 2 speakers had. (Ik heb zelf de 22'er :).) Als je zeker een extra cab wil gebruiken, is 1 speaker misschien nog beter, kwestie van je rug niet te breken enzo

cluseau
23 mei 2011, 13:27
En omdat ik hem nu al een stuk of drie, vier keer heb laten repareren moet er nu toch écht maar eens een nieuwe komen.

Verkeerd argument, als je gewoon eens iets anders wilt kan ik het begrijpen maar van vier keer repareren wordt je amp niet steeds slechter hoor.

Frans.

iWishmaster
23 mei 2011, 15:04
Kijk eens naar de combo's van Rivera. Tweedehands wel te doen voor die prijs denk ik zo. Weet zo even niet welke types voor jouw sound geschikt zouden zijn, maar Rivera staat bekend om zijn combinatie van goede clean met britse drive.

(overigens niet als spam bedoeld, ik heb een rivera rake head)

ChazyChaz
23 mei 2011, 15:20
Verkeerd argument, als je gewoon eens iets anders wilt kan ik het begrijpen maar van vier keer repareren wordt je amp niet steeds slechter hoor.

Frans.

Nee dat snap ik, en het is inderdaad óók dat hoor. Maar heb nu met al die keren dat ik hem weg heb gebracht er eigenlijk misschien al een beetje te veel geld in gestoken.
Sowieso vertrouw ik hem gewoon niet meer nu. Is dat een iets beter argument? :)

ChazyChaz
23 mei 2011, 15:24
Kijk eens naar de combo's van Rivera. Tweedehands wel te doen voor die prijs denk ik zo. Weet zo even niet welke types voor jouw sound geschikt zouden zijn, maar Rivera staat bekend om zijn combinatie van goede clean met britse drive.

(overigens niet als spam bedoeld, ik heb een rivera rake head)

Haha nee begrijp ik, een top is ook op dit moment niks voor mij.
Maar ik vind het zeker een interessant merk, thanks!
Iemand anders misschien enig idee welk van hun Combos wat voor mij zouden kunnen zijn?

cluseau
23 mei 2011, 15:31
Sowieso vertrouw ik hem gewoon niet meer nu. Is dat een iets beter argument? :)

Tis waar, vertrouwen moet je verdienen hé ;)

Midwolda
23 mei 2011, 15:54
Haha nee begrijp ik, een top is ook op dit moment niks voor mij.
Maar ik vind het zeker een interessant merk, thanks!
Iemand anders misschien enig idee welk van hun Combos wat voor mij zouden kunnen zijn?

Een Rivera Clubster misschien? :soinnocent:

Heeft een 1x10", maar ook een 2e speaker uitgang.

ChazyChaz
23 mei 2011, 16:37
Een Rivera Clubster misschien? :soinnocent:

Heeft een 1x10", maar ook een 2e speaker uitgang.

Haha, vuile spammert!
Nee sorry, ben altijd een beetje bang dat voor de kleinere gigs waar ik geen cab mee wil nemen 1x10 of 12 gewoon niet genoeg is.
Dat is een beetje het idee; hij moet sterk genoeg zijn om met de cab erbij een behoorlijke zaal te kunnen vullen, maar moet standalone wel genoeg hebben voor kleinere gigs.
sowieso vind ik het klankspectrum van een 12" lekkerder dan dat van een 10", en al helemaal als je er twee hebt. (Of vier, om lekker te blazen)

Buzzel
23 mei 2011, 17:00
Waarom het liefst wel een buisje in de voor versterking? Naar mijn ervaring halen die niet veel uit en gaan alleen maar kapot. Op mijn muziek school hebben ze 2 randalls 1 wat ouder andere wat nieuwer, maar van de zelfde lijn. de nieuwe heeft een buisje, maar je hoort dat verschil absoluut niet. En volgens mij is die met de buis er in nog is kapot ook.

frander
23 mei 2011, 17:44
....Dan zou je dus wel een verschil moeten horen hahaha. Blackstar Artisan?

ChazyChaz
23 mei 2011, 17:58
Waarom het liefst wel een buisje in de voor versterking? Naar mijn ervaring halen die niet veel uit en gaan alleen maar kapot. Op mijn muziek school hebben ze 2 randalls 1 wat ouder andere wat nieuwer, maar van de zelfde lijn. de nieuwe heeft een buisje, maar je hoort dat verschil absoluut niet. En volgens mij is die met de buis er in nog is kapot ook.

Omdat naar mijn idee een buis in de pre-amp ontzettend veel doet met de toon-karakteristieken, terwijl buizen in de eindtrap vooral voor pure power zijn.
Dat in het achterhoofd houdende, buizen zijn toch wel een beetje een risico en dan heb ik ze dus als ik ze ergens moet besparen het liefst niet in de eindtrap.
Als ik er verschrikkelijk naast zeg mogen jullie me uiteraard corrigeren!

Buzzel
23 mei 2011, 18:01
....Dan zou je dus wel een verschil moeten horen hahaha. Blackstar Artisan?

voordat ie kapot was.....

ChazyChaz
23 mei 2011, 18:07
....Dan zou je dus wel een verschil moeten horen hahaha. Blackstar Artisan?

Dat komt wel over als een erg lekkere bak, alleen ik ben bang dat hij niet clean genoeg word. En hij heeft geen channelswitch, die heb ik toch echt nodig!
Thanks!

ChazyChaz
23 mei 2011, 18:28
Iemand enig idee of de 212 versie van Carvin Legacy serie wat is?
Ik moet zeggen, hier word ik wel erg blij van:
http://www.youtube.com/watch?v=TrdIK0tNzmg&feature=related
Dit is wel de Top/Head versie, zou het verschil met de 212 erg groot zijn?

iWishmaster
23 mei 2011, 23:52
Dat clean kanaal klinkt prachtig, drive is niet mijn ding. De Carvin's zijn niet zo heel duur, maar ook niet zo populair: moeilijk te vinden en ook moeilijk te verkopen dus. Je kunt altijd experimenteren met verschillende speakers in de combo om dicht bij dat geluid te kopen, maar daar moet je maar net zin in hebben natuurlijk.

ChazyChaz
24 mei 2011, 01:40
Dat clean kanaal klinkt prachtig, drive is niet mijn ding. De Carvin's zijn niet zo heel duur, maar ook niet zo populair: moeilijk te vinden en ook moeilijk te verkopen dus. Je kunt altijd experimenteren met verschillende speakers in de combo om dicht bij dat geluid te kopen, maar daar moet je maar net zin in hebben natuurlijk.

Hij speelt hier zelf ook over een carvin legacy kast, grote kans dat de combo's dezelfde speakers hebben toch? Iemand enig idee waar ik hem eventueel zou kunnen testen? Of of er misschien een vergelijkbare amp is die ik nog niet voorbij heb zien komen?

matto
24 mei 2011, 07:11
Peavey solo series een renown of een special 212 kun je vaak voor weinig op de kop tikken.
Music man hd /rd /rp 130 of 65 worden af en toe ook wel aangeboden voor leuke prijzen.

ChazyChaz
26 mei 2011, 02:10
Jongens ik ben er nog steeds niet uit!
Meeste versterkers die ik ben tegengekomen zijn clean gewoon niet clean genoeg, en hebben iets teveel grit in de gain.

Maar ik kan hier in de buurt ook gewoon niet super veel uitproberen.
Heb bij Big One Music hier in Zwolle het een en ander uitgeprobeert maar de keuze was gewoon niet bijzonder groot.

Waar raden jullie mij aan te kijken voor een zo groot mogelijk aanbod aan gitaarversterkers om te testen?
Ben bekend bij Feedback Rotterdam en Nederland Muziek, vooral Feedback lijkt mij dan interessant. Hebben jullie nog andere suggesties?

De haast begint te dringen, ik doe volgende week vrijdag het voorprogramma van Fiction Plane, en wil dan eigenlijk dus wel mijn keuze gemaakt hebben!

Bedankt!

Eric van Esch
26 mei 2011, 06:52
Musik Produktiv in Ibbenbüren, even een uurtje de grens over. Veel aanbod van spullen.

iWishmaster
26 mei 2011, 09:20
Eén tip als je naar Feedback gaat: NOOIT iets bestellen! Als ze het hebben staan en het is wat je zoekt, meenemen, maar nooit iets laten bestellen: heb alleen maar rampzalige verhalen gehoord van mensen die zelfs na vooruitbetaling maanden en maanden op hun spullen moeten wachten.

Als je t niet erg vind een eindje te rijden: Guitarking in Boekel. Hebben een enorm assortiment (ookal is het een kleine winkel) en erg goed advies.

cluseau
26 mei 2011, 09:38
De haast begint te dringen, ik doe volgende week vrijdag het voorprogramma van Fiction Plane, en wil dan eigenlijk dus wel mijn keuze gemaakt hebben!

Als je onder druk staat maak je snel een overhaaste beslissing waar je later spijt van krijgt.

Wat had je eigenlijk voor amp en is hij nu stuk of vind je hem alleen onbetrouwbaar? Ik zou zeggen voor vrijdag fixen dat ding en dan op je gemak naar iets anders kijken.

Frans.

arnoldtims
26 mei 2011, 10:23
Ik heb een Fender stage 100, een transistor bak.
De meningen zijn er erg over verdeeld, maar hij heeft het echte cleane fender sound
Hij heeft 1 speaker maar volgens mij heeft de stage lijn er ook een met 2.
Het clean vind ik prachtig en erg strak, ook op hoog volume. En hard kan hij.

Over het overdrive kanaal ben ik niet erg te spreken, ik vind het niet echt typisch een fender sound. Alhoewel met de mid helemaal open heeft hij nog wel een beetje een vintage sound. Maar voor een lekkere overdrive sound moet je het toch uit een bakje halen.

Dus sluit wat mij betreft de transistor bakken van fender niet uit.

ChazyChaz
1 juni 2011, 00:58
Hi guys!

Na drie middagen versterkers uitproberen en alles nog eens flink door denken ben ik bij een prachtige Blackstar HT Studio 20h terecht gekomen!

Dit was eigenlijk de enige versterker waarbij ik na 2 minuutjes spelen dat "Ja! Dit is 'm" gevoel had! En dat is ook niet meer weggegaan!

Het word nog even zien hoe het gaat qua volume, 20 watt lijkt me sterk zat met een 212 kast eronder toch?

Iedereen bedankt voor de hulp!