PDA

View Full Version : Nieuwe Gitaar gekocht: Lefty Fender Jazzmaster! brug modden



Paulusstrat
22 mei 2011, 23:17
Hallo medegitaristen,

Sinds vrijdag ben ik trotse eigenaar van deze Linkshandige Fender Jazzmaster CIJ old candy apple red. De gitaar speelt als een droom en heeft een mooi geluid ( De stock pickups zijn prima). Misschien dat ik er ooit nog wat luxere pickups in zet.

http://img3.imageshack.us/img3/1566/leftyfenderjapanjazzmas.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/3/leftyfenderjapanjazzmas.jpg/)


Nu is het enige probleem dat de snaren nog wel is uit de brug willen schieten. Daarnaast komen de schroeven voor de intonatie omhoog als je wat harder speelt. Ja dit is een bekend probleem. Maar nu vroeg ik mij af of er ook linkshandige mastery bridges of andere vervangingen voor de brug zijn?

Groet
Paulusstrat

Mitch
22 mei 2011, 23:25
Ik geloof niet dat de Mastery asymmetrisch is? Oftewel, dat -ie maar één kant op zou kunnen?
Anyway, een aanrader voor het losraken van de hoogteverstellingsschroeven van de zadels: houtlijm. Eerst even kijken hoe hoog ze globaal zaten, schroefjes eruit, lijm erin, schroefjes er terug in en even laten drogen als je zeker weet dat de hoogte goed is. Plakt genoeg om ze te fixeren en je vernaggelt ze niet.

Paulusstrat
22 mei 2011, 23:31
dus een mastery bridge is zowel linkshandig als rechtshandig te gebruiken? nice thanks voor de tip!: )

Mitch
22 mei 2011, 23:35
Nou ja, pin me er niet op vast, ik heb de gitaar hier nu even niet staan. Volgens mij is -ie gewoon beide kanten op te gebruiken. Maar mail ze even, je kan het beter uit eerste hand hebben. Ook met de Mastery kun je wel eens pech hebben met de hoogteschroefjes, maar de tip daarvoor heb je al gekregen ;)

FruscianteFan
23 mei 2011, 02:13
Anders gewoon mustang-zadels kopen.

Mitch
23 mei 2011, 11:10
Da's ook niet alles, zelfs met een setje 010-052 knalde ik de snaren wel eens uit de mustangbrug... voor de topic starter dus wel belangrijk: bij voorkeur geen standaard setej 0.009-0.46, da's sowieso te dun, tenzij je aan de Mastery gaat, daar kan alles op.