PDA

View Full Version : You make it real, gitaar / bas / vocals



savale
22 mei 2011, 18:17
Gitaartechnisch niet heel hoogstaand omdat het vooral begeleidend is, maar voor de rest ben ik erg benieuwd wat jullie hier verder van vinden:


http://www.youtube.com/watch?v=iZXz8KviJMo

Schedel
23 mei 2011, 18:54
Ik vind het in ieder geval een heel gaaf clipje..

savale
23 mei 2011, 22:04
Thnx! Ik heb ook soms meer het idee dat ik meer talent heb audio / video producer dan als muzikant :')

Duhsjaak
23 mei 2011, 22:16
Hi
Als wij al zover komen, dat wij bij de eerste de beste mogelijkheid ons eigen werk gaan zitten afzeiken, dan zijn we een beetje de weg kwijt aan het raken.

Ik zou de volgende vragen willen stellen:
- hebben jullie lol gehad
- en hebben jullie dat nog steeds
- is het proces verlopen zonder bloedvergieten
- en zonder andere vormen van verwerpelijk huiselijk geweld
- wat vind je er precies niet zo goed aan
- en hebben jullie nog zin erin om een volgend lied op te nemen en te posten
- en hebben jullie dan ook het geduld om te wachten tot dat iemand anders het neersabelt

Je bent slim genboeg van huis uit om te horen dat de perfectie niet helemaal binnen handbereik ligt met deze opname. Ik vind het sympatiek. En had hem aan tijdens het bestuderen van een tamelijk ingewikkelde vraag die ik moets zien te ontwarren. En met echte kutmuziek aan lukt dat niet. En niet als achtergrondje hè, daar strik je me niet voor. Op buren-vriendelijk maar duidelijk hoorbaar niveau.

De energie die je steekt in zelfflaggelatie (ik dacht: doe eens gek, zelfkastijding. Hmmmmmm...... ook een laagfrequent woord) kun je beter steken in een lied dat jullie beiden aanspreekt en dat iets beter uitvalt dan deze. Rome en dingest zijn niet in een week gebouwd, of zo!

Vooruit jongmensch, zou Johnny van Doorn hebben gezegd, fluks aan het werk.

Vriendelijke groet, Gus

savale
23 mei 2011, 22:39
haha ok een tamelijk lang antwoord, maar het is duidelijk :P

werk aan de winkel had ik al begrepen hoor, maar ik hoop vooral dat de lol die we hebben gehad er een beetje vanaf straalt :')
Dit is (afgezien van de video) in minder dan een uurtje "geoefend" en opgenomen, dus van de "kwaliteit" ben ik me bewust.

chefdaniel
25 mei 2011, 11:57
erg mooi gezongen, met een lekker eigen geluid.
gitaarwerk gewoon lekker strak en ook met een goed geluid. is dat een blueridge? overall een leuke clip.

gr, dan

savale
25 mei 2011, 17:50
erg mooi gezongen, met een lekker eigen geluid.
gitaarwerk gewoon lekker strak en ook met een goed geluid. is dat een blueridge? overall een leuke clip.

gr, dan

Hey Dan! Dank je. We hebben het eigenlijk wel heel simpel gehouden om de focus op de zang te leggen. Gitaar is inderdaad een blueridge. Die heb ik nu ruim een jaar en bevalt trouwens erg goed!

Duhsjaak
26 mei 2011, 06:15
Hey Dan! Dank je. We hebben het eigenlijk wel heel simpel gehouden om de focus op de zang te leggen. Gitaar is inderdaad een blueridge. Die heb ik nu ruim een jaar en bevalt trouwens erg goed!

Hi
Kijk, dat is tenminste een normale reactie. Heel fijn, dat idee had ik al. Je post zoiets niet voor niks tenslotte!
Ook bij beluistering over meerdere dagen blijft een sympatiek gevoel hangen> Ik kijk alvast uit naar jullie verdere avonturen.

Vriendelijke groet, Gus

Don Capo
26 mei 2011, 11:45
Mooie video, prima gezongen/gespeeld. Maar wat een ongelofelijk K$% nummer.

peter_heijnen
26 mei 2011, 11:54
Leuke clip, maar was het onmogelijk om kwa beeld de juiste akkoordjes onder de muziek te monteren?

Harald
26 mei 2011, 13:50
Maar wat ik niet snap is de opmerking dat het gitaristisch niet hoogstaand is omdat je begeleid... waarom denkt iedereen altijd dat ze zich daarvoor moeten verontschuldigen? Goede muzikanten spelen in dienst van het nummer, niet omgedraaid. Er zijn veel meer matige solisten dan goede begeleiders.

Moet ik eerlijkheidshalver wel zeggen dat ik toen ik met mijn studentenbandje besloot om Sledgehammer (Peter Gabriel) te spelen, ik me nog niet gerealiseerd had hoe weinig de gitarist eigenlijk doet in dat nummer... maar zet dan zo'n 'simpel' partijtje maar gewoon eens strak neer, met de goede feel. Zoals van het Groenewoud al zeer terecht zong 'ze zeggen dat het simpel is om simpele dingen te doen, maar heel toevallig hebben ze nog nooit simpele dingen kunnen doen'

Harald
26 mei 2011, 13:50
Leuke clip, maar was het onmogelijk om kwa beeld de juiste akkoordjes onder de muziek te monteren?

Als je dan toch playbackt mag het ook wel duidelijk zijn :) Heb het trouwens voor mijn eerste harpgitaarclip wel gedaan, maar het is echt een heel gedoe om dat goed te editten. En een miniem timingsverschil in beeld en geluid is veel storender, dan als het heel duidelijk is dat het beeld en geluid niet overeen komen. Dan weet je gelijk dat er geplaybackt/geedit is.

peter_heijnen
26 mei 2011, 15:19
Nou, mij stoorde dit toch. Kijk, als je het dan toch om de sync gaat, verder los van de inhoud, laat dan ook je capo weg. Pretenties enzo...

Ik heb ook wel eens wat geplaybackt (wel betaald he :)...) vroeger en dat deed ik dan serieus en playbackte nagenoeg precies wat er op de opname was gespeeld, en dat zag er dus nooit uit haha. Toen mocht ik ook eens een keer een eigen partijtje playbacken en zwaaide voor de grap maar wat in het ritme en pakte lukraak her en der de hals vast. Zag er ge-wel-dig uit, ook al zeg ik het zelf. :)

Harald
26 mei 2011, 15:33
Zappa zei het al, als de muzikanten playbacken kunnen ze zich concentreren op wat ze het liefste doen... goed uitzien op het podium ;)

peter_heijnen
26 mei 2011, 15:40
Wat wordt ie gemist he.

proguitar89
28 mei 2011, 18:48
ik vind het best lekker klinken, mooie belichting het uitzicht (bedoel ik mee dames en meiden) gewoon mooi gedaan ik heb gewoon bijna de neiging om dat nummer te downloaden, maar dat doe ik niet,
ga lekker door met zingen en gitaar spelen met jullie komt het wel goed:-):B:noob:

SantaX
29 mei 2011, 19:43
Ik luister dit voor mijn plezier. Het enige wat ik zou kunnen opmerken is dat de zangeres een beetje moet opletten met de T uitspraak. En dan heb ik moeten zoeken hoor. De gitaar kan ik absoluut niets op aanmerken en de zanger vind ik ook lekker klinken. Ik ga hem nog eens luisteren. Lekker.

Baker
29 mei 2011, 21:13
Ik vind het mooi. Die gitaar klinkt echt geweldig en het liedje is aangenaam om te beluisteren. Gewoon lekker, leuk.

Ik vind alleen het artrangement wel erg sober. Een drummetje of een tweede stemmetje of iets dergelijks kan een liedje al veel interessanter maken. Maar goed, dat is ook weer een kwestie van smaak natuurlijk.

Dit resultaat mag er wezen in ieder geval. Leuk ook dat stukje met bloopers! Ik ben sowieso al fan van "achter de schermen extra's" bij films, maar zelfs in dit korte videootje vond ik het echt heel leuk!

savale
31 mei 2011, 14:17
Bedankt voor alle tips! We gaan ze zeker meenemen in een volgend nummer! Vooral het arrangement kan inderdaad nog stukken spannender.

hier trouwens een nieuwe cover:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?146461-Lady-Gaga-cover-Born-this-way-(HD)