PDA

View Full Version : Welke tremolo ? (zelfbouw)



V!N
22 mei 2003, 09:52
.. even buiten de *-tig pagina's tellende zelfbouw draad om :smile:

Ik wil ooit een buizenhead bouwen, maar heb nog niet zoveel ervaring (en geld) om dit meteen te doen. Een beetje oefenen op een leuk zelf te bouwen pedaaltje lijkt me wel wat.

Een tremolo heb ik nog niet, dus dat gaat het worden. Het gaat nu nog tussen de EA Tremolo en de Dallas Arbiter Trem Face.

De EA heeft een volume pot, dat staat me wel aan http://www.generalguitargadgets.com/v2/index.php?option=displaypage&Itemid=138&op=page&Su bMenu=

Maar voor de Trem Face kan ik meteen bij de heren van Guitar Gadgets een printplaatje bestellen. http://www.generalguitargadgets.com/v2/index.php?option=displaypage&Itemid=147&op=page&Su bMenu=

Als ik hiermee klaar ben wil ik misschien ooit nog eens een scheurpedaaltje maken (Mindbender, Shankra Expres of Insanaty box) dus om een heel arsenaal aan chemicaliën in te slaan voor hooguit twee plaatjes is me wat te gek.


Is er iemand die een goed punt heeft voor de Trem Face, Ik ga er niet in volume op achteruit hoop ik ?
Of is de EA hét pedaal wat ik zoek en kan ik het maken van het plaatje uitbesteden ?

groets,

V!N

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: V!N op 2003-05-22 09:54 ]</font>

Dirk_Hendrik
22 mei 2003, 12:02
Je hele arsenaal aan chemicalien zou bestaan uit Fe3Cl (ijzerchloride) en wat opgelostte gootsteenontstopper uit het keukenkastje. Dat valt dus wel mee.

V!N
22 mei 2003, 18:54
Zovaak bekeken en dan DIT antwoord als resultaat ?

.. geen hoog rendement :smile:

Ik heb al het een en ander aan sites en dit forum doorgespit en ben op de hoogte van de truuk met de pen en de keukenmiddelen. Maar hier hebben we zeefjes in elk ding zitten die haren en etensresten opvangen en voor noodgevallen zo'n rode zuignap op een stokje .. Dus wel het hele arsenaal aanschaffen voor 2 lullige plaatjes.


Ik moet het maar niet zo mooi willen doen, zo'n ministeck-bordje maar dan koperen banen aan de andere kant moet ook werken. (Is hier nog een technische term voor ?)

Dan heb ik toch liever de volume-knop erop, dus .. hier stopt dit draadje.