PDA

View Full Version : Blackstar HT dual



Piet (Tele)
22 mei 2011, 18:11
Een vraag aan bezitters van de Blackstar HT Dual.
Ik vind het overdrivekanaal 1, geweldig voor mijn sound.
Kanaal 2 distortion, comprimeert het geluid teveel wat mij betreft. (hoe ervaren jullie dit?) De gain heb ik op beide kanalen net over een kwart heen.
Ik zou eigenlijk de sound van kanaal 1 willen houden voor solo, maar dan met meer boost. Hoe en met wat voor pedaal kan ik dit voor elkaar krijgen, zonder dat de klankkleur verandert.

Mitch
22 mei 2011, 20:26
Ja, als je gezocht had op de Blackstar HT Dual was je talloze berichten tegengekomen dat het tweede kanaal een stuk donkerder klinkt en vrij veel comrpimeert.
Maar goed, nu wil je alleen kanaal 1 gebruiken en die boosten? Moet je toch wel heel erg verknocht zijn aan kanaal 1. Het is een groot en zwaar pedaal met een aparte voeding :dontgeti: Je hebt 'm al wel op crunch staan, kanaal1?

Piet (Tele)
23 mei 2011, 18:56
Jazeker, en het is een log ding ik weet het, maar daar heb ik geen last van.
Ik zoek nog een mooie solo sound.

LordOfLager
24 mei 2011, 14:21
Jazeker, en het is een log ding ik weet het, maar daar heb ik geen last van.
Ik zoek nog een mooie solo sound.

De dual laat zich redelijk makkelijker oversturen als je een (boosted) EQ, drive of boost ervoor zet, maar dan hou je de compressie (die wordt alleen maar erger eigenlijk).
Of je draait het verhaal om, dat je je volume knijpt tijdens normaal spel en normaal open laat tijdens de solo's.
Hoe dan ook > die compressie op channel 2, die wordt er echt niet minder van.