PDA

View Full Version : Hello everybody



Queenfan
22 mei 2011, 13:57
Ik ben een beginnend gitarist die 25 jaar geleden zijn eerste gitaar kocht. Ikkocht toen een Squire strat van Japanse makelij. Als versterker heb ik er toen een Roland JAzz chorus 55 bij gekocht. In die tijd woonde ik nog bij mijn ouders en had daarom geld genoeg voor een duurdere versterker. Na een tijdje met enige vrienden lekker lawaai gemaakt te hebben is het spul allemaal in de kast verdwenen. Door mijn zoon ben ik een paar maanden geleden weer aan het gitaar spelen gegaan, wat een heerlijke hobby is het toch. Al betwijfel ik of ik ooit een bepaald (laag) nivo zal ontstijgen, ben ik toch met veel plezier begonnen met lessen, ja samen met diezelfde zoon.
Inmidels heb ik wat extra apparatuur aangeschaft. Ik ben een Queenfan, al vanaf Somebody to Love, waardoor ik de betaalbare versie van de Brian May gitaar heb aangeschaft. Ik ben van mening dat die gitaar prettiger speelt dat de Squier. Ook heb ik de grote zware 55watt versterker niet in gebruik, die maakt wel erg veel lawaai. Ikheb er voorlopig een Roland micro cube staan. Ik twijfel er nog aa om een vox ac 15 te kopen, de AC 30 is direct a vrij duur en b waarschijnlijk erg luid. Om vrijwel geluidloos te kunnen spelen heb ik al een vox amplug classic, zeker is dat daar een vox ac30 bij gaat komen.

Als er mensen zijn met tips... graag..

Harry
23 mei 2011, 10:58
hallo Queenfan, welkom op dit mooie forum. Mooie introductie!
Ik heb trouwens ook nog ergens zo´n Squier staan uit 1986. Vond deze beter klinken en spelen dan de Fenders die in die tijd werden aangeboden.

Weet niet waar je precies advies over wilt hebben, maar zowel de AC15 als de AC30 gaan te hard voor thuis als je daar een Queen-sound uit wilt halen. Dan denk ik dat de Ampplug over de Roland betere resultaten geeft.
Maar verder is een AC30 een prima keuze, heb er ook een voor de band, maar gebruik deze met pedalen. Ik maak er geen Brian May-geluid mee, al vind ik dat prachtig.

Queenfan
27 mei 2011, 12:41
Hoi Harry,

Bedankt voor je antwoord.
Je schrijft dat zowel de AC15 als de AC 30 te luid voor thuis zijn... dat geloof ik best. :punk:
Weet je dan mischien ook hoe het zit met de Vox valvetronic + 20 ? :cooler:
Echt duur is deze versterker ook niet... of denkje dat er leukere versterkers zijn, met meer mogelijkheden voor dat geld?
Ik hoef niet perse een hoog volume, maar dat was al wel duidelijk...:)

Dat lijkt mij ook een erg lekker versterkertje, welke direct voldoende mogelijkheden heeft. :B
Dan kan mijn zoon met de Roland microcube aan de gang. Is idd een leuke oplossing, met de ampplug over de Roland...

Harry
31 mei 2011, 10:31
ik denk dat je met zo´n Valvetronix beter uit de voeten kunt. Je zult er voor thuis sneller een goed geluid uit kunnen halen. Maar ik zou er gewoon een paar uitproberen!

Ruud313
31 mei 2011, 12:55
Ik heb een Valvetronic 40+ en daar ben ik erg blij mee. Het is een modelling amp, dus hij zit wel vol met elektronica die het geluid van je gitaar vervormen altijd proberen om een bepaalde standaard sound te maken. Dit kan ten koste gaan van de typische sound van je gitaar. Het is dus geen heel eerlijke versterker en als je een erg goede gitaar hebt, is het wellicht zonde om een modelling amp te gebruiken.

Voordeel is in elk geval dat hij de AC15 en AC 30 allebei standaard in het geheugen heeft zitten en ik vind dat hij behoorlijk dicht in de buurt komt bij het geluid deze twee versterkers. Je kunt verder ook het vermogen verlagen zonder dat je de sound aanpast, wat bij het lager zetten van het volume wel het geval zou zijn. Je krijgt er verder een hele lading ingebouwde effecten bij, dus je hoeft de eerste tijd geen pedaaltjes te kopen.

Queenfan
2 juni 2011, 16:33
Ik ga vrijdag 2 juni eens lekker kijken in 2 gitaar winkels... 1 te Nijmegen en 1 te Arnhem. Waarschijnlijk dat sávonds een versterker rijker ben... :lp:thnx voor jullie reactie's.:supercool:

nickofzo
3 juni 2011, 01:01
ik heb zon donkerbruin vermoeden dat je in nijmegen slaagd. vrijdag 3 juni :):)

maar leuk weer eens een queenfan erbij te hebben, welkom op het forum.
ik ben benieuwd:lp:

Thyrif
3 juni 2011, 10:00
Heya, welkom!

Queenfan
4 juni 2011, 10:37
ik heb zon donkerbruin vermoeden dat je in nijmegen slaagd. vrijdag 3 juni :):)

maar leuk weer eens een queenfan erbij te hebben, welkom op het forum.
ik ben benieuwd:lp:

Dat klopt, tis een valvetronix vt20+ geworden, en nu maar aan de gang om uit te zoeken hoe alles werkt....
Ik ga nu wel mijn ROland Jazz chorus 55 te koop zetten, want 3 versterkers is e 1 teveel.:crazyhappy:

Ik ben welliswaar al 36 jaar Queenfan, ook andere muziek kan ik waarderen. Ben onlangs naar Ahoy geweest om Zucchero fornaciari te bewonderen... gaaf hoor!!!:metal:

nickofzo
5 juni 2011, 19:29
haha medehuissenaar! (3e van het forum zover ik weet) gefeliciteerd met de aankoop!
Zucchero fornaciari zegt mij niets :hide: maar ik zal zo even youtube erbij pakken. hoe bevalt je versterker tot dusverre?

Queenfan
5 juni 2011, 20:22
haha medehuissenaar! (3e van het forum zover ik weet) gefeliciteerd met de aankoop!
Zucchero fornaciari zegt mij niets :hide: maar ik zal zo even youtube erbij pakken. hoe bevalt je versterker tot dusverre?


Thanx...:cooler:
Tsja, Zucchero is voor de liefhebber... Beslist geen punk of hard rock.. melodieus, rustig, bluesy, en soms ook snel maar ook met een "strijkje" en koperblaaswerk..

Enkele andere favourite zijn Boston, Goldem Earring,..

Ja de Valvetronix...voor je het weet staan de buren op de stoep... :soinnocent: OP tijd weer zachter gezet...:ok: Maar er zit een heerlijk geluid in, ik moet wel wennen aan de vele instel mogelijkheden. Het Brian May geluid haalt hij ook bijna helemaal.. Ik ben er erg blij mee...:)

Helaas ben ik geen talent, maar ondanks dat geniet ik echt van het spelen op mijn apparatuur.:punk:

Huesse...
Mijn stadje... geboren en getogen in het Centrum...:seriousf:

nickofzo
5 juni 2011, 21:00
Boston, Golden Earring :cooler:

ik hoor je helemaal hier man;) zet dat ding eens zachter :rockon:
der gaat niks boven het plezier ervaren van je instrument.

kbun ook in huissen geboren, leef er wel, maar denk niet de rest van mijn leven hehe ;) zeker nu ik je net heb horen blazen met je valvetronix (grapje hoor)

Queenfan
7 juni 2011, 20:24
Ik blijf hier waarschijnlijk wel wonen...
of ik win die mega prijs in de loterij...
Ik blijf maar dromen..

Heerlijk joh, ik mijn vingertjes weer effe blauw gespeeld..

nickofzo
7 juni 2011, 21:53
ik ben nog maar een jonge gup heh;)

blauwe vingers, dat voelt goed;)