PDA

View Full Version : Welke wah??



LordRiffenstein
22 mei 2003, 07:45
Ik wou even horen welke wah-pedaal jullie gebruiken. Er zijn verschillende mogelijkheden en ik moet ze natuurlijk zelf beluisteren maar ik wou eens informeren of iedereen hier op een standaard Crybaby of Vox speelt. Als iemand er verschillende getest heeft had ik graag wat info gehoord over verschillende wahs.

Ik ben geinteresseerd in:

Vox
Fulltone
Budda
Teese
Dunlop

Iemand de nieuwe Vox al geprobeerd?

Bedankt,

Yoeri

Speeddemon
22 mei 2003, 14:04
Ik gebruik een Vox V847. En na 7 jaar hield de potmeter er zo'n beetje mee op, heb die toen laten vervangen en gelijk de wah true bypass laten maken...
minder volume boost, en ook niet meer zoveel tone-sucking in bypass.

Die nieuwe vox (V848 Clyde McCoy) IS al true-bypass en heeft ook een adapter ingang.

Als mijn Vox het nu zou begeven, zou ik kijken naar de V848 en de Teese RMC2.

Chiel
22 mei 2003, 15:16
Gebruik zelf de Dunlop Cry Baby, maar de VOX klinkt wat voller en warmer. De VOX is super voor funky cleane en licht overstuurde gitaarpartijen. De Cry Baby vind ik persoonlijk wat lekkerder klinken als de VOX wanneer je veel distortion gebruikt.
Het ultieme vind ik zelf de Clyde Wah, maar dat kost ook wel een paar centjes. Heb hem een keertje geprobeerd en deze heeft eigenlijk 'the best of both worlds'. Kost alleen wel een paar knaken (dacht zo'n 350 euro).

henksjaak
22 mei 2003, 15:25
Op 2003-05-22 14:04, schreef Speeddemon:
Ik gebruik een Vox V847. En na 7 jaar hield de potmeter er zo'n beetje mee op, heb die toen laten vervangen en gelijk de wah true bypass laten maken...
minder volume boost, en ook niet meer zoveel tone-sucking in bypass.

Die nieuwe vox (V848 Clyde McCoy) IS al true-bypass en heeft ook een adapter ingang.

Als mijn Vox het nu zou begeven, zou ik kijken naar de V848 en de Teese RMC2.


sorry wat is true bypass???????????
dat soort termen begrijp ik niet helemaal
by theway ff offtopic :razz: : Hoe duur is een compressor

PeArLjAm
22 mei 2003, 15:26
Eerst een tijdje de normale dunlop crybaby gebruikt, veels te dun vond ik zelf, misschien voor shred solos nog enigzinds bruiktbaar ofzo.. Daarna de Teese RMC 3 gekocht, tsja wat moet ik ervan zeggen.. Geweldige wah en je kunt hier zon beetje wel elk denkbaar geluid uit halen met een beetje tweaken. Tweaken ja.. daar hou ik nou niet zo van, ik heb liever als ik op mijn wah stap gelijk een goed geluid (maar daarvoor moet je dus wel de goeie wah hebben :wink: ) Ik heb nu de Teese wizard wah, de ultieme wah voor mij met een vrij grote 'sweep' range en hij werk geweldig met overdrive/distortion. Mijn favoriet. Ik heb de Picture wah ook uitgeprobeerd en staat inmiddels ook op mijn verlanglijstje, echt lekkere warme sounds zoals de ouwe wahs uit de jaren 60. Denk aan Jimi 'voodoo chile' intro. Bij jukebox in boekel hebben ze er een hoop volgens mij daar moet je ze eens stuk voor stuk aan de tand gaan voelen! :grin:

sash
22 mei 2003, 15:53
Ik (uiteraard) begonnen met een Dunlop wahtje. Daarna heb ik een tijdje met een Vox gespeeld en nu heb ik een Teese RMC3 (die van Pearljam). Geweldige wah en aangezien ik wel van een hoop getweak hou issie nog beter :grin:

Ik heb veel wahs geprobeerd (ook de overpricede Fulltone's) en ik blijf erbij dat Teese de beste wahs maakt.

LordRiffenstein
22 mei 2003, 15:56
Bedankt voor de reacties zo ver. Niemand de nieuwe Vox geprobeerd? Ik vind de gewone Vox heel lekker klinken en ik weet niet of ik +200 euro wil uitgeven aan een wah. Tja, misschien maar eens een tripje naar Boekel maken!

Yoeri

sash
22 mei 2003, 15:58
De nieuwe Vox heb ik ook uitgeprobeerd, maar dat zou dus een Clyde Mccoy wah moeten voorstellen... Niet echt :smile: De Teese Picture Wah heeft wel dat klassieke van de Clyde Mccoy wah en scheelt geeneens zo veel in prijs.

Antal
22 mei 2003, 19:44
Een vox kun je 2e hands tenminste voor een normale prijs kopen. Die Teese wah's zijn nieuw niet te betalen. Ze zullen best goed zijn, maar om zoveel uit te geven aan een pedaaltje. Ik snap zowiezo niet waarom wah's zo duur zijn want er zit 3 keer nix aan elektronica in die dingen.

dml
22 mei 2003, 21:22
Begonnen met een gewone Crybaby, daarna een DOD FX17 wah, daarna een Crybaby 535, nu een Crybaby 95Q maar die is verkocht. Nu ga ik voor de Crybaby from Hell, ook van alles te tweaken maar dan direct toegankelijk. En ook niet zo duur als een RMC3.

sash
23 mei 2003, 21:57
Op 2003-05-22 19:44, schreef Antal:
Een vox kun je 2e hands tenminste voor een normale prijs kopen. Die Teese wah's zijn nieuw niet te betalen. Ze zullen best goed zijn, maar om zoveel uit te geven aan een pedaaltje. Ik snap zowiezo niet waarom wah's zo duur zijn want er zit 3 keer nix aan elektronica in die dingen.


Pedaaltjes die zoveel kosten zijn het meestal ook waard. Kijk hier maar eens naar: http://www.jeverman.com/octx.html
Je moet wat over hebben voor een goeie toon.

hoofd
23 mei 2003, 21:59
Op 2003-05-23 21:57, schreef sash:
Je moet wat over hebben voor een goeie toon.


Komt ie weer :grin:
Hoe noemde Iamyou het ook alweer? Koopziek? :grin:

sash
23 mei 2003, 22:05
Dat is iets wat jullie niet begrijpen :wink: Noem het een gigantische verslaving (zo noem ik het tenminste)
Iamyou heeft last van een soort van gigantisch MEERderwaardigheidscomplex.

PeArLjAm
23 mei 2003, 22:48
Pff gas hurt hoor jongens als je eenmaal aan dure pedalen begint kun je niet meer stoppen helaas.. (en ik kan het weten :grin: )

sash
23 mei 2003, 22:50
Met jou kan ik praten :smile:

Mitch
24 mei 2003, 00:26
*doet een duit in het zakje voor de zaak sash*

DEFENCE ! DEFENCE ! DEFENCE ! DEFENCE !

Welk zakje ? Nou, het toonzakje.
RMC2 zou ik graag willen hebben, maar dan wel van geld dat met optreden verdiend is....nog maar even repeteren voorlopig :sad:

maestro_nl
24 mei 2003, 18:23
RMC-3
PERIOD!!!

Thomasvv
25 mei 2003, 01:03
Ik heb een Morley Pro-Wah II, en kocht em ruim 2 jaar geleden, toen ik nog nie zoveel van de wereld gezien had *8)

Nu zou ik die Morley zeker NIET kopen, het zijn gewoon een paar kleine dingen die dat ding het nét niet voor mij maken.. Wat dan weer wél een goed iets is van dat ding is a) de behuizing (niet kapot te krijgen, ik stond er eens met mn volle 100kg op te jumpen tijdens een spacey jamsessie, niks aan de hand)
b) de optische schakeling, niks geen krakende potmeters (hoewel in de werking met potmeters waarschijnlijk wel een stukkie van de sound zit (zou kunnen toch?)

Maar hij's niet true bypass, en mjah.. niet écht mijn ding..

PluueeR
25 mei 2003, 10:46
Iemand ervaringen hier met die Clyde McCoy wahwah van Vox.

Ik ben namelijk ook opzoek naar een andere Wah wah. Ik heb nu een Boss maar ik wil niet dat mijn pedalen bak uit alleen maar Boss pedaaltjes bestaat :wink:

Nadeel van de Vox wah wah's is dat ze geen adapter jack hebben. En dat heeft de Clyde McCoy wel. Hoe is het geluid hiervan?

Ik weet het, ik moet hem eigenlijk gewoon gaan proberen :smile:

Thomasvv
25 mei 2003, 14:54
Waar ik ook nog ff naar wil gaan kijken is de Tech21 Killer Wail.. (http://www.tech21nyc.com/KillerWail.html)

Misschien is dat een goed alternatief, en aangezien ik een Tech21-fan ben, heeft die wah al een streepje voor bij mij :smile:

marc_o
26 mei 2003, 14:14
Ik heb er nou al veel geprobeerd, alle gangbare merken en modellen, duur en goedkoop, maar kom altijd terug bij mijn oude Ibanez WH-10, wordt geloof ik niet meer gemaakt, in ieder geval heb ik de uitgave ZONDER Fuzz, want die is niet goed...bijzonder goed is ook de Bass-stand, die het vooral mooi maakt wanneer je 'm clean gebruikt...maar zoals bij alles is dit weeral een smaak-verhaal.
Overigens is dit het enige wat ik van Ibanez heb hoor......dat moest ik even kwijt, want je schaamt je er toch voor natuurlijk. Gelukkig is dat niet meer te zien want er zit traanplaat overheen om e.e.a. wat meer podiumproof te maken...

sash
26 mei 2003, 15:37
Op 2003-05-24 18:23, schreef maestro_nl:
RMC-3
PERIOD!!!


Kijk, iemand die het snapt :grin:

sash
26 mei 2003, 15:39
Op 2003-05-25 10:46, schreef PluueeR:
Iemand ervaringen hier met die Clyde McCoy wahwah van Vox.

Ik ben namelijk ook opzoek naar een andere Wah wah. Ik heb nu een Boss maar ik wil niet dat mijn pedalen bak uit alleen maar Boss pedaaltjes bestaat :wink:

Nadeel van de Vox wah wah's is dat ze geen adapter jack hebben. En dat heeft de Clyde McCoy wel. Hoe is het geluid hiervan?

Ik weet het, ik moet hem eigenlijk gewoon gaan proberen :smile:


Clyde Mccoy wah van VOX is echt zo'n 'net niet' geval. De sounds zijn in ieder geval beter dan die van een crybaby, maar de 200 euro zeker NIET waard. Zoals ik al eerder zei: voor een echte clyde mccoy wah: teese picture wah.

Wicked Willy
26 mei 2003, 20:13
Een Vox is een te gekke wah...veel beter in mijn ogen/oren dan een Dunlop. Het probleem van het ontbreken van een adapterplug......je hebt ook adapters met een 9 volt aansluit stukje...gaatje in bodemplaat van je Vox maken, draadje er doorheen en je hebt stroom!

PluueeR
27 mei 2003, 21:24
Tjah ik kan wel een moderne Wah Wah kopen, maar daar zit ik toch niet op te wachten :).

Ik ben nogal van de klassieke geluiden. En kom op, de Vox is wel de meest mooi uitziende Wah Wah die er is (althans die ik gezien heb). De V847 (de "gewone" Vox) heeft geen True Bypass wat de Clyde McCoy wel heeft. Dat is wel een voordeel. Moet natuurlijk niet hebben dat me toon wordt opgesuckt door zo'n ding.

Maar in hoeverre verschille deze Wah's van klank ?

Speeddemon
28 mei 2003, 00:23
Dus, wat je ook doet, check de volgende wahs:
-Vox V848 CLyde McCoy
-Teese RMC2
-Tech21 KillerWail
-Teese Wizard wah

en als je moet, die Dunlop Crybaby From Hell...

maar serieus, een gewone Vox vergelijken met een gewone Crybaby, is als een Ferrari vergelijken met een Renault. :razz: 8-)

sash
28 mei 2003, 16:53
[quote="Speeddemon"]Dus, wat je ook doet, check de volgende wahs:
-Vox V848 CLyde McCoy
-Teese RMC2
-Tech21 KillerWail
-Teese Wizard wah
[\quote]

Waarom geen Teese RMC1, 3 of picture wah?

josh.vandenberg
29 mei 2003, 10:25
ik ben begonnen met dunlop.maar de geluidskwaliteit vond ik niet goed genoeg.ik heb nu een boss wa h wah .die is helemaal niet verkeerd.ikhen ook nog een ibanez wau wau.ook leuk.

dml
30 mei 2003, 08:29
en als je moet, die Dunlop Crybaby From Hell...

maar serieus, een gewone Vox vergelijken met een gewone Crybaby, is als een Ferrari vergelijken met een Renault. :razz: 8-)[/quote]


Smaken verschillen, of je nou een Ferrari of Renault wilt. Weet wel dat een Ferrari verre van comfortabel rijdt, dan rijd ik nog liever in een Renault. Dus die vergelijking gaat niet helemaal op.

PluueeR
30 mei 2003, 19:12
Voor mij is het de Clyde McCoy van Vox geworden. Heerlijk pedaal.

Veel meer controle dan met die Boss, dat was Wah of geen Wah zowat. Deze is veel subtieler. Te gek !!!

Alleen waarom zit die adapter aansluiting zo diep, mijn ibanez stekkertje past er niet in.

Mitch
30 mei 2003, 19:16
Iedere wah die ik tot nu in mijn handen heb gehad heeft dit euvel.
Oplossing: klein randje zwarte mantel eraf snijden, er is nog genoeg isolatie materiaal over en het past prima :P

PluueeR
31 mei 2003, 03:42
Ik zal morgen het stanley mes eens hanteren op dat verote kut plugje :-)

Gisteren het laatste optreden gehad met de Boss. Ben wat dat betreft wel blij dat ik nu een betere iets subtielere Wah heb. Dan heb je er ook meteen veel meer functies voor :)

Mitch
31 mei 2003, 11:33
Van de week belasting terug gehad, krijg ik ineens GAS voor de RMC-2 :D
Probleem is ook dat mijn crybaby voor geen meter combineert met het overdrive kanaal van de Rivera. Zal het kwaliteitsverschil wel zijn :lol:

sash
31 mei 2003, 11:48
Alleen waarom zit die adapter aansluiting zo diep, mijn ibanez stekkertje past er niet in.

Kijk dat hebben Teese wahs niet, had je maar een Teese moeten kopen :P

Maar congrats met je aankoop!

marc_o
31 mei 2003, 14:12
Ha!
Kreeg net de Gitarist in de bus met daarin de stagespullen van John Frusciante en hij gebruikt ook de Ibanez WH-10, mooi zo...

maestro_nl
4 juni 2003, 22:31
"Ferrari of Renault"...

De RMC3 heeft veel afstelknoppen.
Wil je boodschappen in de stad doen maak je er een Renault Twingo van.
Wil je naar de bouwmarkt dan een Opel combi.
Wil je terreinrijden maak je er een 4x4 van.
Wil je racen, dan een Ferrari.

Een RMC3 gaat mee met je smaakverandering: van Slash naar disco/funk.
Van DT naar Jeff Healey.
Wanneer je de Twingo,Combi,4x4,Ferrari allemaal apart koopt ben je goedkoper uit met de RMC3.
Wanneer je alleen naar de Praxis moet is de RMC3 te duur.

sash
4 juni 2003, 23:13
Ben ik het helemaal niet met je eens!

Er zijn geen bepaalde settings waar je je aan hoeft te houden.

Wil je een opel combi met wat meer vermogen? Dat kan!
Wil je een Ferrari met wat meer laadruimte? Mogelijk!

Dat is het mooie van de RMC3. Je kan je EIGEN sound ermee creeren. Een compleet nieuwe wah sound die van jou is. Je hoeft je niet te houden aan het Vox model, het Clyde Mccoy model, of het Schaller model.
Zie het als je eigen custom gitaar laten bouwen. Alles wat je wil in 1 wah.

Speeddemon
4 juni 2003, 23:25
Ja maar kerels, dat kan met die RMC2 ook, alleen met 3 knoppen ofzo, ipv 9 dipswitches...

maestro_nl
5 juni 2003, 10:54
Bij de vergelijking van de auto's ontbreekt idd nog de mogelijkheid om modellen te morphen of zelfs een eigen sound te creeeren.

sash
6 juni 2003, 13:45
Ja maar kerels, dat kan met die RMC2 ook, alleen met 3 knoppen ofzo, ipv 9 dipswitches...

Nee dat kan de RMC2 niet. De RMC2 heeft een aantal basis sweep presets toegewezen gekregen. Het is dus niet zo dat je je eigen sweep kan creeren.

Mitch
6 juni 2003, 21:58
Da's precies wat mij zo handig lijkt: voor een ander nummer effe switchen naar een langere of kortere sweep :D Ik droom nog maar even door...

Speeddemon
7 juni 2003, 16:37
Volgens mij had de RMC 2 aparte knoppen voor sweep en volume (boost of cut) en da's voor mij meer dan genoeg (hou van die 'Italian 60's wah' klanken zoals bij een Vox... lekker smooth en niet zo fel als CryBaby's.

dml
8 juni 2003, 01:09
YESSSS, ik heb 'm: Crybaby from Hell DB01. Vrijdag ff snel op en neer naar Ibbenbuehren. Nieuwprijs bij Feedback 279 euro, bij Musik Prod. 198 euro, da's dus snel verdiend. Heerlijk om weer een 535-achtige wah te hebben........

Mitch
8 juni 2003, 11:54
Da's gauw verdiend ! Zitten ze zo dicht bij Zwolle ?

dml
9 juni 2003, 21:28
Klein anderhalf uur rijden. En auto van de zaak. Dus ja, snel verdiend.