PDA

View Full Version : energyXT2.5 software



Bert Gitaar
22 mei 2011, 11:51
Ik heb zo'n Behringer V-amp 3 incl. een USB interface (Behringer UCA222)
besteld en daar zit als software Energy XT 2,5 bij. Slechts 82 euro bij elkaar.

Valt hier redelijk mee op te nemen of is dit eigenlijk al gedateert.
Is dit ook nog enigzins gebruiks vriendelijk of moet je hier een ware PC techneut voor wezen.

Zijn er forumleden die hier ervaring mee hebben met opnames hiermee.

Rinze
22 mei 2011, 13:12
De Behringer V-Amp 3 heeft een ingebouwde USB-interface. Waarom heb je er dan nog een losse USB-interface bij besteld?

EDIT: ik zie net dat ze inderdaad een losse interface bijleveren, ik dacht dat bedoeld werd dat er een USB uitgang op het ding zelf zat. My bad. Wel omslachtig, nu wordt het signaal dus eerst weer omgezet naar analoog en vervolgens weer naar digitaal. Verder geen ervaring met de V-Amp of software.

Bert Gitaar
22 mei 2011, 13:17
In de V-amp 3 zit volgens de Behringer site geen interface in maar deze wordt erbij geleverd als 1 set met de UCA222 erbij.

http://www.behringer.com/EN/downloads/pdf/V-AMP%203_WebBrochure.pdf

Een aparte interface is opzich wel handig want dan kan ik ook me mengpaneel er op aan sluiten.
Ik heb al een klein Crate versterkertje met ingebouwde interface maar deze is dus alleen te gebruiken met Crate versterkertje.

De software die er bij geleverd wordt is ook nog eens een compact versie.
Wat zit er dan b.v. niet bij. Waar moet ik dan aan denken.

MaxVMH
23 mei 2011, 15:59
Afhankelijk van je doeleinden, kan het zowel meevallen als tegenvallen.

Als je gewoon voor de lol wat wilt opnemen, zal het goed meevallen. Als het dient om een volledig album op te nemen en daarna commercieel uit te brengen, zal het tegenvallen.