PDA

View Full Version : Oplichter op MP!!!



VanDiekum
22 mei 2011, 10:13
Kweet niet of dit goeie forum was hiervoor, maar ik wil jullie even waarschuwen dat er een oplichter op MP rond dwaalt.
Ik had namelijk gereageerd op een Boss RC-2 2dehands maar de desbetreffende persoon genaamd Max de Vries ( hoogst onwaarschijnlijk zijn eigen naam) had mij het pedaaltje op moeten sturen het is nu al een goeie week geleden en nog steeds niks gehad hij zou uit Leeuwarden moeten komen en ik woon zelf in het midden van het land dus zo lang zou dat niet moeten duren.
Khep wel via paypal een transactie gedaan maar voordat je daar je geld van terug krijgt moet je nogal wat doen :mad: !

Dus pas een beetje op dit is voor mij zeker de laatste keer dat ik iets op laat sturen ga er liever naar toe om te checken.

Groeten

JGD
22 mei 2011, 10:37
stond er al geld op je paypal account of moest dit nog eerst van je eigen rekening af komen?
dit duurt namelijk harstikke lang heb ik pas gemerkt, echt van 4 voor tot 12 mei ofzo

Eygen
22 mei 2011, 10:49
Ja inderdaad, kijk even op je Paypal rekening of het al overgemaakt is. Duurt meestal vrij lang.

Rinze
22 mei 2011, 11:28
Rekening checken idd. En heb je al contact met de verkoper opgenomen? En wat had die te melden? Om hem nu meteen al op internet een oplichter te noemen..

Zelf koop en verkoop ik al jaren spullen via internet, nog nooit problemen gehad (afkloppen). Wel eens vertraging, dat bleek achteraf steeds aan de TNT te liggen. Heb zelf al eens een pakje na 4 dagen terug gekregen omdat ze afzender en verzendadres door elkaar hadden gehaald :roll: Was er toch niet blij mee geweest als de koper mij toen meteen aan de schandpaal had genageld.

jerome
22 mei 2011, 12:34
Kweet niet of dit goeie forum was hiervoor, maar ik wil jullie even waarschuwen dat er een oplichter op MP rond dwaalt.
Ik had namelijk gereageerd op een Boss RC-2 2dehands maar de desbetreffende persoon genaamd Max de Vries ( hoogst onwaarschijnlijk zijn eigen naam) had mij het pedaaltje op moeten sturen het is nu al een goeie week geleden en nog steeds niks gehad hij zou uit Leeuwarden moeten komen en ik woon zelf in het midden van het land dus zo lang zou dat niet moeten duren.
Khep wel via paypal een transactie gedaan maar voordat je daar je geld van terug krijgt moet je nogal wat doen :mad: !

Dus pas een beetje op dit is voor mij zeker de laatste keer dat ik iets op laat sturen ga er liever naar toe om te checken.

Groeten

Inderdaad heel kwalijk om die persoon na een week wachten al een oplichter te noemen!
Soms duurt de geldtransactie wat langer dan normaal, of het verzenden van het pakje.
Of misschien heeft de verkoper het wat later opgestuurd door privéomstandigheden
Heb even geduld man, er zal heus wel een oorzaak voor zijn!!

VanDiekum
22 mei 2011, 12:58
Geld stond er direct al op duurt nooit zo lang en nog nooit gedaan ook.
Persoon in kwestie reageert zelf helemaal niet meer op mijn emails terwijl hij toen nog geld van mij moest krijgen had ik al na 5-10 min contact.

Ik kan hier niet meer van maken je kan me niet vertellen dat dat een week duurt dat is dikke #$%@ !

Ik weet wel waar ik het over heb, want ik heb al meerdere keren via paypal iets gekocht of laten betalen.

humbucker
22 mei 2011, 13:32
Doe nu niet zo opgejaagd, komt heus wel goed. Ik heb ooit langer dan een maand op een pakje moeten wachten. Kwam vanuit Engeland en door een foutje op de luchthaven heeft het ding een paar weken in duitsland gebivakkeerd vooraleer ze het getraceerd hadden.

Er kan heus wel wat mis gaan tijdens de verzending!

speedmusic
22 mei 2011, 13:47
Binnen zo'n korte tijd iemand een oplichter noemen vind ik inderdaad wel erg snel. Je koopt iets bij een particulier met een prive-"organisatie" de goede man heeft misschien wel een druk gezin, werk enz. er zit geen bedrijfsmatig proces achter.

Als het voorbij de twee weken zou uitkomen zou ik me lichtelijk zorgen gaan maken, maar ook dan zou ik ver weg blijven bij het woord "oplichter"

Wat ik wil zeggen geef hem even de tijd, zelf verkoop ik ook wel eens wat (vinyl) en ik kan alleen maar op vrijdag pakketjes op de post doen dit ivm werktijden.

Heb je hem al gevraagd wanneer hij het heeft verzonden of gaat verzenden?

Het klinkt misschien gek maar ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die soms maar één keer per week hun mail checken bijvoorbeeld. (sterker nog ik ken een aardig stel mensen tussen de 40 en 50 die niet eens gebruik maken van eMail)

VanDiekum
22 mei 2011, 15:21
Ik heb al tig emails gestuurd een en zelfde met geen reactie helemaal niks,noppes nada.
Hij heeft zelf nog om bevestiging gevraagd of hij het juiste adres had en dat hij het geld al had ontvangen dus wel of geen reactie ik ga morgen me geld terug vorderen via paypal dan is er al een dikke week voorbij nadat ik het had overgemaakt.
Mocht ie wel onverwacht aan komen maak ik hem dat geld alsnog over ik kies nu alleen eieren voor me geld gaat wel om 75 euro voor jullie misschien niks maar voor mij wel aardig wat niet iets waar ik nuchter over ga doen !

speedmusic
22 mei 2011, 15:24
Man man , je bent een week onderweg en je hebt al "TIG" mails gestuurd, ik zou gek worden van zo'n "zenuwelijer". Geen wonder dat de verkoper even op de rem trapt qua reageren.

Bij Paypal houden ze hoe dan ook rekening met een levertijd van 30 dagen als ik mij niet vergis, terug vorderen binnen deze termijn zal niet lukken.

Mijn advies: gewoon even de drie weken afwachten en dan nog eens een mail sturen naar de verkoper, dan kun je met 4 weken de terugvorder procedure ingaan.

In een consumptiemaatschappij waar Realtime een begrip is geworden, is dit woord in de vergetelheid geraakt (http://www.encyclo.nl/begrip/geduld)

VanDiekum
22 mei 2011, 15:29
Heb net bevestiging gekregen dat een ander account dat toevallig een week actief : http://muziek.marktplaats.nl/effecten/450816601-boss-rc-2.html?return=eJw1kFtqhEAQRfcyoH9q2z5GW2TQLWQFpm2x sV9YJZlMyN5TDZO%2Fc7iXulCLKMWPFmwAwdtG3EAtp9yHHTGI ojh8UC63y3lgMMuCkDtT2Oul1ZEpl2kHeF5WOVSuUNumZAR5r% 2Bt8R2seTzOW6Qoj%2BqSayqSaw0XACAzZdOddRB6xrglXTRhr 4b%2BGBC9NOsO2wjvFd2pjzdH%2BqWUsP%2BNKz9ou3jLfZA1r %2B6onO77IPj1AwhvOTpnR6Owh7vE0hGtkafCA0q9q7OgR08dt %2BP0DwS1VhQ%3D%3D&df=1&fta=eNotj8FuhCAYhN%2BFpN6aACrq%2FPHQF%2BilD2Co0C0p LkRw13az717c9jb5Jvkyo9HhltCDbaufLtonRgmilmC7H0Vl0p gDBMUNnLxAJ3vyEl3TkHGgGA%2Bc8eMipQ%2BTCsmFLBHnbbGr m8nvEANXfUP%2BGy1XQz3Q1xXvIaUnydf5WVJIDrKKcRt5FUPK czB27KVqX96OMQ1Y1CfLyJUdCTWYM4%2BVUoEJbbmyPd%2BFNt bqdjiCblUj%2Fn6A5RC1SZO351P%2BPCS8FAPYovfp8BaVeYjL ZX1l9PofL4w0OG73%2By8hv1j1&fta_ind=2&fs=1

Het is vermoedelijk de zelfde persoon eerst met account naam Max en nu Bevroren en bied toevallig dezelfde Boss RC-2 aan reageert ook niet op mijn mails heb net van een forum lid te horen gekregen dat deze persoon naar dezelfde naam luister als Max de Vries zijn email adres was maxdevries82@gmail.com toen hij met mij mailde

Johannes
22 mei 2011, 15:52
Heb net bevestiging gekregen dat een ander account dat toevallig een week actief : http://muziek.marktplaats.nl/effecten/450816601-boss-rc-2.html?return=eJw1kFtqhEAQRfcyoH9q2z5GW2TQLWQFpm2x sV9YJZlMyN5TDZO%2Fc7iXulCLKMWPFmwAwdtG3EAtp9yHHTGI ojh8UC63y3lgMMuCkDtT2Oul1ZEpl2kHeF5WOVSuUNumZAR5r% 2Bt8R2seTzOW6Qoj%2BqSayqSaw0XACAzZdOddRB6xrglXTRhr 4b%2BGBC9NOsO2wjvFd2pjzdH%2BqWUsP%2BNKz9ou3jLfZA1r %2B6onO77IPj1AwhvOTpnR6Owh7vE0hGtkafCA0q9q7OgR08dt %2BP0DwS1VhQ%3D%3D&df=1&fta=eNotj8FuhCAYhN%2BFpN6aACrq%2FPHQF%2BilD2Co0C0p LkRw13az717c9jb5Jvkyo9HhltCDbaufLtonRgmilmC7H0Vl0p gDBMUNnLxAJ3vyEl3TkHGgGA%2Bc8eMipQ%2BTCsmFLBHnbbGr m8nvEANXfUP%2BGy1XQz3Q1xXvIaUnydf5WVJIDrKKcRt5FUPK czB27KVqX96OMQ1Y1CfLyJUdCTWYM4%2BVUoEJbbmyPd%2BFNt bqdjiCblUj%2Fn6A5RC1SZO351P%2BPCS8FAPYovfp8BaVeYjL ZX1l9PofL4w0OG73%2By8hv1j1&fta_ind=2&fs=1

Het is vermoedelijk de zelfde persoon eerst met account naam Max en nu Bevroren en bied toevallig dezelfde Boss RC-2 aan reageert ook niet op mijn mails heb net van een forum lid te horen gekregen dat deze persoon naar dezelfde naam luister als Max de Vries zijn email adres was maxdevries82@gmail.com toen hij met mij mailde

Als je nu reageert op deze advertentie (met een andere email dan de eerste keer) en zegt dat je m m vanavond kan komen ophalen bij hem thuis? Dan weet je iig waar ie woont enz. Dat geeft je misschien wat meer zekerheid.

VanDiekum
22 mei 2011, 20:19
Nou heb ik hem een email gestuurd met een ander email account en stuurt hij me terug dat hij hem al verkocht heeft hier heet deze persoon Max de Vries en terwijl ik hem daarvoor met mijn eigen email adres een bericht stuurde beantwoord hij terug met een duidelijk copy-paste email en is deze persoon opeens ook nog eens timbevroren@gmail.com terwijl ik op dezelfde advertentie heb gereageerd met 2 verschillende email adressen .
Alleen jammer dat hij me geen adres geeft :mad: dan kon hem eventjes een flinke portie straatexceem geven.

Alleen wel jammer van de personen die me al voorbarig een paniekzaaier noemde ik vind dat ik hier wel gelijk heb dat dit met recht een oplichter mag noemen.

DUS MENSEN PAS OP VOOR MENSEN DIE EEN PAYPAL VERZOEK WILLEN DOEN MET EEN OPTIE ALLEEN VERZENDEN VOORDAT JE JE GELD TERUG KRIJGT BEN JE ALS IK ALLES LEES 3 MAANDEN VERDER.

Ik ben er stom ingetuimd en ik geef hem toe je moet het lef maar hebben om dit te flikken

Pepe
22 mei 2011, 20:26
Als je emails net zo helder zijn als je posts dan zit Max de Vries waarschijnlijk nog onthutst te studeren op je eerste mailtje.

Ik heb het al vaker gezegd en ik zeg het nog een keer, die Boss RC-2's zijn niet te vertrouwen.

speedmusic
22 mei 2011, 21:06
beste van diekum hoe krom je mails ook zijn, ik denk dat je gelijk hebt.

Heb mijnheer Bevroren vanmiddag ook een berichtje gestuurd (had eigenlijk wel interesse in de powersupply) en kreeg een mailtje terug van maxdevries1982@hotmail.com, waarschijnlijk rook hij onraad en is onder een andere naam gaan reageren.

spirit
22 mei 2011, 22:07
Reageer dan op één van z'n andere advertenties, concertkaarten heeft ie ook te koop.

Eygen
22 mei 2011, 22:38
Hij gaat geen adres opgeven. Als het is een oplichter is, heeft hij die spullen toch helemaal niet?

PS: Dat je (onder anderen door mij) als paniekzaaier wordt bestempelt is omdat je in je eerste post alleen de volgende informatie geeft: Je hebt via paypal een betaling gedaan en na slechts een week heb je nog geen product. Voor het publiek is het dan nog niet helemaal duidelijk dat jíj al zeker weet dat het een oplichter is.

peter_l
23 mei 2011, 01:17
Ach, het kwartje van Kok hebben we ook nog steeds niet terug. En staat er al een comité klaar om die ouwe man eens onder het pek en veren te begraven?

nickveekens
23 mei 2011, 12:40
Hi Allen,

Max de Vries (waarschijnlijk niet zijn echte naam) heeft mij ook proberen op te lichten. Ik had een adv op Mp waarin ik naar een Vintage Muff zocht. Hij had er blijkbaar 1 en wilde deze wel verkopen. Na veel op en neer gemail zou hem hem opsturen onder rembours. Ik vertrouwde het al niet helemaal en vroeg om een foto van de binnenkant van de Muff om het type te verieferen. Dat ging volgens hem niet omdat hij de "verzegeling" niet wilde verbreken. Elke muff speler weet dat Muff's geen verzegeling hebben. Maar goed... 1 dag later mailt hij me dat er iemand is die het dubbele wil betalen yeah right....... En dat zonder advertentie!

Een dag later had hij ineens veel adv op Mp staan met allerlei pedalen voor spotprijzen. Geen echte foto's en alleen wat internet afb. Dat zegt mij genoeg. Ook het feit dat hij 1,5 dag actief was op MP zegt genoeg.

Ik heb hem dit adres ontfutseld en het bijbehorende nr op t net gevonden maar waarschijnlijk heeft hij daar ook zijn info vandaan.

Dijk-de Vries M van
Pieter Sipmawei 2/K28,
8915EA
Leeuwarden
058-2137164

Ik hoop dat je er wat mee kan en dat het plaatsen van deze gegevens niet tegen de regels is. Anders hoor ik t wel en mag je me rustig voor info mailen.

Mvg,

Nick

Ike57
23 mei 2011, 12:49
Pieter Sipmawei 2/K28,
8915EA
Leeuwarden


Da's het adres van Verzorgingshuis Swettehiem in Leeuwarden. Waarschijnlijk zit hij dan in Kamer 28. Zal wel een bejaarde oplichter zijn. :seriousf:

BassAgent
23 mei 2011, 12:51
Heuj,
Ik ben ook opgelicht door deze kerel, had een Ebow van m gekocht, en na twee weken (terwijl hij me wel verteld had dat-ie het al verzonden had met het niet bestaande postbedrijf DPB) nog niks binnen. Ik probeerde 'm vanochtend te mailen maar zijn e-mailadres blijkt verwijderd te zijn.

Voorstel:allemaal aangifte doen!

JGD
23 mei 2011, 13:17
we kunnen om te beginne eens allemaal een harde natte wind laten, gewoon voor straf

Johannes
23 mei 2011, 13:25
Heuj,
Ik ben ook opgelicht door deze kerel, had een Ebow van m gekocht, en na twee weken (terwijl hij me wel verteld had dat-ie het al verzonden had met het niet bestaande postbedrijf DPB) nog niks binnen. Ik probeerde 'm vanochtend te mailen maar zijn e-mailadres blijkt verwijderd te zijn.

Voorstel:allemaal aangifte doen!

+1 voor aangifte doen!

[Peter R modus]En is er hier geen wizkid die email/IP adressen kan traceren oid?[/Peter R modus]

-Martijn-
23 mei 2011, 13:43
Zijn emailadressen bestaan niet meer...
We moeten hier eigenlijk met zijn allen melding van maken, maarja ik denk dat de kans dat ie gepakt wordt klein is.

Ike57
23 mei 2011, 13:47
Zijn emailadressen bestaan niet meer...
We moeten hier eigenlijk met zijn allen melding van maken, maarja ik denk dat de kans dat ie gepakt wordt klein is.

Z'n bankrekeningnummer zal nog wel bestaan. Mensen die een overboeking naar hem hebben gedaan beschikken over dat nummer. Hiermee kan hij wel worden gevonden.

Triggy
23 mei 2011, 13:59
Misschien wel van zijn seniele oma, net als het adres.....:soinnocent:

nickveekens
23 mei 2011, 13:59
Word zo moe van dit soort mensen. Maarja... oplichters blijf je houden.

WIJ
23 mei 2011, 14:19
Hallo allemaal, ik had een vraag en al lang opzoek naar het antwoord, maar helaas nog geen gevonden. Misschien kunnen jullie mij helpen?

Hoe kan ik het bouwjaar achterhalen van mijn Gibson Les Paul Cherry Sunburst gitaar?

Alvast bedankt.

Kim Wilson
23 mei 2011, 14:34
Que...? :dontgeti:

Waarom vraag je dat niet in een nieuw topic? ;)

BassAgent
23 mei 2011, 15:04
Zijn emailadressen bestaan niet meer...
We moeten hier eigenlijk met zijn allen melding van maken, maarja ik denk dat de kans dat ie gepakt wordt klein is.
Ik denk dat op het moment dat veel mensen aangifte doen de politie echt wel even achter z'n oren gaat krabben. Ik heb de Paypal-transactie nog staan, ik denk inderdaad dat hij vrij makkelijk te achterhalen is via z'n rekeningnummer enzo.

Harry
23 mei 2011, 15:04
kan iemand een ip-check doen en het resultaat alvast naar marktplaats sturen?

BassAgent
23 mei 2011, 15:26
Mensen! Doe allemaal aangifte van internetoplichting via https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml#. Als je precies wil weten wat ik ingevuld heb (ik heb bv. z'n IP al achterhaald), stuur dan ff een PM, dan krijg je 't terug van me!

Overigens heb ik bovenstaand telefoonnummer geprobeerd te bellen, maar dat blijkt niet in gebruik te zijn. Het telefoonnummer van Verzorgingshuis Swettehiem is heel anders en dat ga ik ook niet bellen.

macwilliams
23 mei 2011, 18:31
Van welke bank is het rekeningnummer ?

niekb
23 mei 2011, 19:33
Van welke bank is het rekeningnummer ?

Maakt dat uit?

Irritant dat dit soort lui bestaan.

BassAgent
23 mei 2011, 19:40
Van welke bank is het rekeningnummer ?
Geen idee, ik heb per PayPal betaald. Interesseert me ook echt geen hól eerlijk gezegd:D

Johannes
23 mei 2011, 19:46
Geen idee, ik heb per PayPal betaald. Interesseert me ook echt geen hól eerlijk gezegd:D

Misschien interesseert het iemand die toevallig bij die bank werkt en perongeluk even zijn gegevens opzoekt?

niekb
23 mei 2011, 20:15
Dat mag per ongeluk niet :soinnocent:

JGD
23 mei 2011, 20:16
hence the " per ongeluk" denk ik.........

macwilliams
23 mei 2011, 20:17
Maakt dat uit?

Irritant dat dit soort lui bestaan.
Natuurlijk maakt dat uit!!


Geen idee, ik heb per PayPal betaald. Interesseert me ook echt geen hól eerlijk gezegd:D


Misschien interesseert het iemand die toevallig bij die bank werkt en perongeluk even zijn gegevens opzoekt?


Wanneer het een ING nummer betrefd kan ik het invoeren bij een online betaling op de ING site en dan een fictieve naam invoeren. De bank zal dan automatisch de gegevens corrigeren nog voordat ik op betalen heb gedrukt. Ik zou doe gegevens kunnen noteren en de betaling vervolgens annuleren.

Hoe dat bij andere banken gaat weet ik niet maar bij de ING is dat iig zo wanneer het een ING -> ING overschijving betrefd.

nickofzo
25 mei 2011, 10:07
max de vries klinkt wel als een naam die ik welleens voorbij heb horen komen bij "tros opgelicht of Radar"

lefthandstrat
25 mei 2011, 11:52
Ja, het meest walgelijke is dat er "mensen" zijn die de hele dag bezig zijn activiteiten te verrichten en plannen aan het smeden zijn die slechts tot doel hebben andere mensen te bestelen.
Ik hoop dat deze vent opgepakt zal worden en de TS uiteraard zijn centen terugkrijgt.

Op mijn advertentie voor mijn Marshall kreeg ik ook zo'n fraai mailtje, van een Rus (of zo) die tijdelijk in Griekenland zit. Hij vraagt of ik de amp aan vrienden mee kan geven en dan weet hij ze wel te vinden........jaja :soinnocent: (en dan ben ik nog zo netjes om hier op het forum zijn provider weg te laten)

s_atanasovskimu (s_atanasovskimk@u) de volgende reactie via Speurders.nl:

im now at crete grece i will stay all season here. ifis posible to bring marshshal orange here i can give 170e.mayby you have some frends and if they come here i will find them. regards

Buzzel
25 mei 2011, 12:45
Ik ben zelf ook al is opgelicht en doe zelf tegenwoordig altijd even aan het checken van de IP. Wat moet je doen bij windows mail om IP te krijgen:

1. open windows mail.
2. klik met de rechtermuisknop op de mail van de verkoper/oplichter.
3. klik op eigenschappen
4. klik op tab menutje details.
5. daar staat een hele lap informatie (de header) met waar het mailtje vandaan komt en zo.
6. kopieer dat.
7. plak de zogenaamde header op deze (http://whatismyipaddress.com/trace-email) site.
8. als het goed is komt er dan een IP uit. Als de oplichter al vaker actief was op dit IP dan kan het best zijn dat je hem vindt als je zijn ip googled.

P.s. soms wil hij wel een verkeerd IP geven, elke header is weer anders. En sommige mails gaan langs tig servers en spul en die IP komen ook mee. Je kan natuurlijk deze header ook meesturen naar de politie.

P.p.s. Het kan ongelooflijk lang duren voordat er ook werkelijk iets gebeurt na dat je de 'oplichter' hebt aangegeven. Duurt bij mij nu al een half jaar en naar 3 maanden was er een onderzoek ingesteld omdat er meer mensen hadden aangegeven door de zelfde persoon te zijn opgelicht. Tot op heden nog geen nieuwe berichten. Wacht nog altijd op mijn 50 euro....

succes er mee en hoop maar dat het recht zal zegevieren :)

Tunes
27 mei 2011, 16:24
Misschien interesseert het iemand die toevallig bij die bank werkt en perongeluk even zijn gegevens opzoekt?

Zeker, zeker en die neemt vast ook wel het risico om "per ongeluk" ontslagen te worden.
Voor de rest, aanpakken die klootzak.

BassAgent
28 mei 2011, 15:49
Ik heb mail gehad van Marktplaats:

Via het Meldpunt Internetoplichting van de Politie hebben wij uw melding in goede orde ontvangen, waarvoor hartelijk dank.

Lees meer over de samenwerking die Marktplaats met de Politie heeft:
http://marktplaats.custhelp.com/cgi-bin/marktplaats.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=1222

Hierbij berichten wij u dat wij meerdere meldingen hebben ontvangen ten aanzien van de gebruiker waarop uw melding betrekking heeft. Als gevolg hiervan hebben wij het account van deze persoon geblokkeerd. Tevens zijn de advertenties van de site verwijderd. We kunnen echter geen volledige zekerheid bieden dat deze persoon onze maatregelen niet zal omzeilen.

De gegevens die Marktplaats van de politie ontvangt worden opgeslagen in onze Transactiegeschillen Database, zodat Marktplaats op efficiënte wijze inzicht kan krijgen of meerdere meldingen van verschillende gebruikers ten aanzien van dezelfde gebruiker zijn gedaan.

Lees meer over de Transactiegeschillen Database via de volgende link:
http://marktplaats.custhelp.com/cgi-bin/marktplaats.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=991

Aan de hand van uw melding, zie ik dat u heeft betaald via Paypal.
U kunt direct bij PayPal een claim indienen om uw geld terug te vragen.
Via de link hieronder leest u hoe u dat kunt doen.

Hoe dien ik als koper een Kopersbescherming claim in bij PayPal?
http://marktplaats.custhelp.com/cgi-bin/marktplaats.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=1202&p_created=1286286367&p_sid=Fszqp3hk&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX 3Jvd19jbnQ9MTEsMTEmcF9wcm9kcz0mcF9jYXRzPTAmcF9wdj0 mcF9jdj0mcF9wYWdlPTEmcF9zZWFyY2hfdGV4dD1wYXlwYWwgY 2xhaW0!&p_li=&p_topview=1

Als u vragen heeft over het indienen van een claim dan kunt u ook rechtstreeks contact opnemen met PayPal.
Klantenservice van PayPal:
Tel: 0900 265 89 50
(kosten vanaf een vaste lijn: 0,10 EUR/minuut)
Openingstijden: op werkdagen van van 8:00 uur tot 16:30 uur.


Met vriendelijke groet,

Marit

Afdeling gebruikersbescherming
www.marktplaats.nl
Niet veel veranderd dus, maar ze hebben 't in ieder geval gesignaleerd.

guitarkid
29 mei 2011, 10:19
Natuurlijk maakt dat uit!!

Wanneer het een ING nummer betrefd kan ik het invoeren bij een online betaling op de ING site en dan een fictieve naam invoeren. De bank zal dan automatisch de gegevens corrigeren nog voordat ik op betalen heb gedrukt. Ik zou doe gegevens kunnen noteren en de betaling vervolgens annuleren.

Hoe dat bij andere banken gaat weet ik niet maar bij de ING is dat iig zo wanneer het een ING -> ING overschijving betrefd.

Clever Mac!!!! :ok:

(Nou alleen "betreft" volgende keer met een "t" op het eind..... ;) )

BamBuFan1
29 mei 2011, 16:46
Clever Mac!!!! :ok:

http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20110211073952/uncyclopedia/images/9/94/GetfuckedMacgyver.jpg

Wij hebben MacClever!

macwilliams
29 mei 2011, 19:03
Ghehehe, die is clever ja...
Maar er moeten ook andere manieren zijn om de oplichter te achterhalen.

}{Metalmaster}{
1 juni 2011, 15:24
Hey,

Deze naam komt me verdomd bekend voor.
Ik ken toevallig mensen die zijn opgelicht door hem met concertkaarten voor Jurk!...

Was het Nederlands in jullie mails ook zo gebrekkig? Bij degene die ik ken was dat wel in de mails die die max had gestuurd.. Was zon Google Translate achtig taaltje..

Hopelijk pakken we/ze hem snel!

INOXROX
4 juni 2011, 14:39
[QUOTE=Buzzel;2637063]Ik ben zelf ook al is opgelicht en doe zelf tegenwoordig altijd even aan het checken van de IP. Wat moet je doen bij windows mail om IP te krijgen:
Da's voor 'n mac toch nie anders ?

Buzzel
5 juni 2011, 12:10
Da's voor 'n mac toch nie anders ?

Ik heb geen mac dus daar praat ik ook maar niet over.

Thomk
6 juni 2011, 12:57
Kweet niet of dit goeie forum was hiervoor, maar ik wil jullie even waarschuwen dat er een oplichter op MP rond dwaalt.
Ik had namelijk gereageerd op een Boss RC-2 2dehands maar de desbetreffende persoon genaamd Max de Vries ( hoogst onwaarschijnlijk zijn eigen naam) had mij het pedaaltje op moeten sturen het is nu al een goeie week geleden en nog steeds niks gehad hij zou uit Leeuwarden moeten komen en ik woon zelf in het midden van het land dus zo lang zou dat niet moeten duren.
Khep wel via paypal een transactie gedaan maar voordat je daar je geld van terug krijgt moet je nogal wat doen :mad: !

Dus pas een beetje op dit is voor mij zeker de laatste keer dat ik iets op laat sturen ga er liever naar toe om te checken.

Groeten

Klote voor je heb het zelfde meegemaakt..... uiteindelijk met paypal dus zoon forumulier ingevuld ca 30 dagen wachten en netjes terug gekregen.

Succes

Speeddemon
14 augustus 2011, 18:56
Op mijn advertentie voor mijn Marshall kreeg ik ook zo'n fraai mailtje, van een Rus (of zo) die tijdelijk in Griekenland zit. Hij vraagt of ik de amp aan vrienden mee kan geven en dan weet hij ze wel te vinden........jaja :soinnocent: (en dan ben ik nog zo netjes om hier op het forum zijn provider weg te laten)

s_atanasovskimu (s_atanasovskimk@u) de volgende reactie via Speurders.nl:

im now at crete grece i will stay all season here. ifis posible to bring marshshal orange here i can give 170e.mayby you have some frends and if they come here i will find them. regards
Ik weet niet of het een echte oplichter is, aangezien ie vaak erg laag biedt. Oplichters bieden meestal je vraagprijs of meer, met verhalen dat ze dan een speciale koerier willen gebruiken.
Die zelfde gast heeft ook op m'n Hamer Californian geboden; zwaar laag en dan het gore lef hebben om me te vragen of ik 'm voor die prijs af kan gooien op Kreta. Niet echt de m.o. van de typische oplichters.
En nu tig maanden later biedt ie 50 euro meer (nog steeds te weinig) met de vraag of ik m'n telefoonnr. kan mailen. :stop:

marco v
16 augustus 2011, 22:27
Ach, ik ben ook een keertje opgelicht, heb het artikel in vertrouwen opgestuurd, waarna ik tot op heden op betaling zit te wachten. Na 2 jaar wachten is mijn hoop op betaling toch wel lichtelijk verdwenen.
Ik verkoop sinds die tijd enkel per verzending, wil niemand over de vloer die ik niet ken(iemand van dit forum uitgezonderd natuurlijk) en enkel als er vooraf betaald is. Gaat een potentiele koper daar niet mee akkoord mag hij verder zoeken.
Als ik iets koop haal ik het wel op, auto van de zaak dus de brandstof zal me een zorg zijn, al woont de verkoper in Groningen.
Sindsdien nooit meer problemen gehad, zowel van koper als van een verkoper.