PDA

View Full Version : Rock/metal sound?



Mr.mad
22 mei 2003, 02:07
Hoi iedereen ik speel al 2 jaar akoestic.
Nu heb ik een electrische gitaar gekocht + het voetpendaal Metal-zone MT-2.
Nu ken ik er wel een lekker geluid uitkrijgen maar het is meer herrie/gekraak er doorheen.
Als ik de distortion lager zet dan is de sound natuurlijk anders en kwa equalizer dat er op zit haal je de hoge gekraak er niet uit.
Door dit gekraak ken je zowat niet horen wat je speelt.
Zijn er versterkers die ook distortion hebben en waar je wel een mooie rock tot metal geluid uit ken krijgen?

Kwa rock bedoel ik bijv linkin park,good charlote en kwa metal bijv system of a down

Als iemand een mooie tip voor me...let me know.

FragDaddy
22 mei 2003, 07:43
Zijn er versterkers die ook distortion hebben en waar je wel een mooie rock tot metal geluid uit ken krijgen?


tuurlijk zijn ie er. denk bijvoorbeeld eens aan:

de Mesa rectifiers en trem-o-verbs
Marshall DSL50
Diezel VH4 (of voor echte metal: herbert)
zo'n beetje alles van Engl
Peavey 5150 en triple-XXX

tja. maar dit zijn stuk voor stuk nogal prijzige bakken (naja. dat is natuurlijk relatief, voor de een is het twee weken sparen en voor de ander twee jaar)

goed, vertel eerst maar eens wat voor versterker je nu hebt en of het mogelijk is daar zonder pedaal een beetje vet geluid uit te krijgen?

als je echt het pedaal nodig heb dan zou ik de gain niet meteen vol open zetten (luister maar eens kritisch naar verschillende nummers, de meesten gebruiken maar de helft van wat je in de eerste instantie denkt)

Lacrymosa
22 mei 2003, 09:05
UUUHH, hoort die niet bij versterkers thuis?
anyway,

Ik heb een supersound (al zeg ik et zelf), et is eigenlijk de John Petrucci sound met een Lacrymosa twist

Ik heb een Koch Multitone en daar stop ik direct mn Charvel in,

Mn charvel is uitgerust met 2x een lil 59 van seymourduncan en een Dimarzio Tone ZOne in de brug

CheerS!!

henksjaak
22 mei 2003, 09:39
Op 2003-05-22 02:07, schreef Mr.mad: