PDA

View Full Version : Rock/metal sound?



Mr.mad
22 mei 2003, 02:07
Hoi iedereen ik speel al 2 jaar akoestic.
Nu heb ik een electrische gitaar gekocht + het voetpendaal Metal-zone MT-2.
Nu ken ik er wel een lekker geluid uitkrijgen maar het is meer herrie/gekraak er doorheen.
Als ik de distortion lager zet dan is de sound natuurlijk anders en kwa equalizer dat er op zit haal je de hoge gekraak er niet uit.
Door dit gekraak ken je zowat niet horen wat je speelt.
Zijn er versterkers die ook distortion hebben en waar je wel een mooie rock tot metal geluid uit ken krijgen?

Kwa rock bedoel ik bijv linkin park,good charlote en kwa metal bijv system of a down

Als iemand een mooie tip voor me...let me know.

FragDaddy
22 mei 2003, 07:43
Zijn er versterkers die ook distortion hebben en waar je wel een mooie rock tot metal geluid uit ken krijgen?


tuurlijk zijn ie er. denk bijvoorbeeld eens aan:

de Mesa rectifiers en trem-o-verbs
Marshall DSL50
Diezel VH4 (of voor echte metal: herbert)
zo'n beetje alles van Engl
Peavey 5150 en triple-XXX

tja. maar dit zijn stuk voor stuk nogal prijzige bakken (naja. dat is natuurlijk relatief, voor de een is het twee weken sparen en voor de ander twee jaar)

goed, vertel eerst maar eens wat voor versterker je nu hebt en of het mogelijk is daar zonder pedaal een beetje vet geluid uit te krijgen?

als je echt het pedaal nodig heb dan zou ik de gain niet meteen vol open zetten (luister maar eens kritisch naar verschillende nummers, de meesten gebruiken maar de helft van wat je in de eerste instantie denkt)

Lacrymosa
22 mei 2003, 09:05
UUUHH, hoort die niet bij versterkers thuis?
anyway,

Ik heb een supersound (al zeg ik et zelf), et is eigenlijk de John Petrucci sound met een Lacrymosa twist

Ik heb een Koch Multitone en daar stop ik direct mn Charvel in,

Mn charvel is uitgerust met 2x een lil 59 van seymourduncan en een Dimarzio Tone ZOne in de brug

CheerS!!

henksjaak
22 mei 2003, 09:39
Op 2003-05-22 02:07, schreef Mr.mad:
Hoi iedereen ik speel al 2 jaar akoestic.
Nu heb ik een electrische gitaar gekocht + het voetpendaal Metal-zone MT-2.
Nu ken ik er wel een lekker geluid uitkrijgen maar het is meer herrie/gekraak er doorheen.
Als ik de distortion lager zet dan is de sound natuurlijk anders en kwa equalizer dat er op zit haal je de hoge gekraak er niet uit.
Door dit gekraak ken je zowat niet horen wat je speelt.
Zijn er versterkers die ook distortion hebben en waar je wel een mooie rock tot metal geluid uit ken krijgen?

Kwa rock bedoel ik bijv linkin park,good charlote en kwa metal bijv system of a down

Als iemand een mooie tip voor me...let me know.


Laten we hier mee beginnen wat voor gitaar heb jij ? :smile:

Want overmatig kraken zodat je niet hjoort wat je speelt is wel een beetje te SJAAK

ieme
22 mei 2003, 10:35
gezien dat de topicstarter niet echt veel verstand van versterkers heeft kunnen we hem beter een Marshall Valvesate 8080 aansmeren want ik denk dat hij niet €uros voor een diezel heeft...

Ibanez RuleZ
22 mei 2003, 12:49
Op 2003-05-22 09:05, schreef Lacrymosa:
UUUHH, hoort die niet bij versterkers thuis?
anyway,

Ik heb een supersound (al zeg ik et zelf), et is eigenlijk de John Petrucci sound met een Lacrymosa twist

Ik heb een Koch Multitone en daar stop ik direct mn Charvel in,

Mn charvel is uitgerust met 2x een lil 59 van seymourduncan en een Dimarzio Tone ZOne in de brug

CheerS!!


dat moet een stevige lacrymosa twist zijn, want er zit helemaal niets petrucciachtigs bij :wink:. Ik mis de Ibanez (of tegewoordig de EBMM), de steve's special, de air norton en het mesa rack dat met 2 vrachtwagens vervoert moet worden etc. :wink:

Lacrymosa
22 mei 2003, 12:58
Op 2003-05-22 12:49, schreef Ibanez RuleZ:


Op 2003-05-22 09:05, schreef Lacrymosa:
UUUHH, hoort die niet bij versterkers thuis?
anyway,

Ik heb een supersound (al zeg ik et zelf), et is eigenlijk de John Petrucci sound met een Lacrymosa twist

Ik heb een Koch Multitone en daar stop ik direct mn Charvel in,

Mn charvel is uitgerust met 2x een lil 59 van seymourduncan en een Dimarzio Tone ZOne in de brug

CheerS!!


dat moet een stevige lacrymosa twist zijn, want er zit helemaal niets petrucciachtigs bij :wink:. Ik mis de Ibanez (of tegewoordig de EBMM), de steve's special, de air norton en het mesa rack dat met 2 vrachtwagens vervoert moet worden etc. :wink:


Mischien zit de sound dan wel volledig in mn vingers :wink:

CheerS!!

Mr.mad
22 mei 2003, 16:32
Bedankt voor jullie reacties.
Zelf heb ik een simpele Fender versterker en een yamaha ERG 121.
Ik denk zelf dat het niet in me pendaal zit maar innerdaad in de versterker.
In de gitaar zaak zeiden ze dat de Roland Cube-15 wel een lekkere versterker was voor een mooie prijs.

en Ieme "ik denk dat hij niet €uros voor een diezel heeft..." You dont know me so dont judge me.

Negative K3 fan
22 mei 2003, 17:38
Op 2003-05-22 16:32, schreef Mr.mad:
Bedankt voor jullie reacties.
en Ieme "ik denk dat hij niet €uros voor een diezel heeft..." You dont know me so dont judge me.


Een diezel half stack kost al gauw >3500 euro's en aangezien jij naar een roland cube15 kijkt heeft hij op zich wel gelijk gehad.

Mr.mad
22 mei 2003, 19:22
Ik zeg toch niet dat ik hem wil kopen.
Ze raade het me gewoon aan.
Als een diezel vetter klinkt is dat ook geen probleem.
Maar ik kijk juist rond en als een roland cube-15 goed genoeg klinkt waarom meer geld uitgeven aan een diezel.
Mij punt was gewoon...zeg iets niet als je niks over een persoon weet.
En ik zoek gewoon een oplossing voor mijn gitaar geluid thats it en vraag niet om commetaar of ik het geld niet heb.

Nog éénmaal ik zocht gewoon een oplossing voor mijn probleem.

GreetZ

Mad

ieme
22 mei 2003, 19:49
Dan moet je volgende keer je budget dr even bijzetten! maar gezien je huidige gear van €500 lijkt t me niet logisch om op een Diezel van €3500 over te stappen maar goed ga naar de winkel en zoek maar een mooie Mesa Triple rectifier roadking uit ofzo! (binnenmonds scheldwoord!!)

Mithrandir
22 mei 2003, 19:50
Zoek je nou een nieuwe versterker of een oplossing voor het gekraak, anders dan een nieuwe versterker? Want wat heb je nu PRECIES voor een versterker?

En volgens mij (als ik de verhalen moet geloven) maakt de MT-2 je geluid niet echt beter, maar dat heb ik slechts van horen zeggen.

En niet zo op je pikkie getrapt zijn en als iemand verwacht dat jij niet zomaar even 3500 euro op de toonabk legt, waar Ieme echt niks verkeerds aan zegt.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2003-05-22 19:51 ]</font>

Wilson
22 mei 2003, 19:56
een metal zone vind ik ook niet het meest ideale pedaal om lekker rock geluiden mee te produceren. Voor wat trash metal is hij wel ok, maar een stevige rock sound kon ik in ieder geval met het exemplaar bij ons op school er niet uit krijgen. Alleen schelle high gain geluiden.

Swan
22 mei 2003, 20:10
denk dat t meer n kwestie is van snaren leren dempen op een electrische gitaar

SiNiSTRaL
22 mei 2003, 22:05
als je enge blackmetal speelt is een mt-2 wel leuk :grin:
luister maar eens:
Satyricon - vikingland :grin:

Phyrexian
23 mei 2003, 17:31
Hmz, ik hoop dat er op het nieuwe forums serieuze moderators rondhangen die zich kunnen bezighouden met het juist (her)plaatsen van topics... in versterkers-forum zou je meer replies krijgen.

MT-2 kan goed klinken op een goeie buizenbak. Onze band (gitarist, ik speel bas) speelt een MT-2 op een JCM900 en krijgt een vet geluid. Héél hard richting stonerrock. Maar deathmetal geluid lukt ook wel.

bloodboiler
24 mei 2003, 12:09
Ik heb zelf lang over een metal zone gespeeld, maar je moet oppassen dat je er niet te veel distortion indraaid anders krijg je zo'n vervelend stofzuiger geluid zonder enige definitie.
Ook hebben metal gitaristen de neiging om alle mid tonen er uit te halen wat naar mijn idee het hele geluid om zeep helpt.