PDA

View Full Version : Wel eens van Delirium gehoord?



Han S
21 mei 2011, 23:36
Eind jaren 80 kwamen ze als een komeet omhoog vliegen en nu lees ik op een forum (http://www.nwnprod.com/forum/viewtopic.php?t=22400) dat hun enige CD opnieuw is uitgebracht.

Zijn hier mensen die op dat forum posten? Ik heb geen idee wie de rechten bezit, Semaphore bracht rond 1990 de CD uit en deed geen flikker aan marketing. Semaphore bestaat al lang niet meer en hoe het metr de rechten zit? geen idee.

Wat ik wel weet is dat de multitrack tapes van hun twee demo's ( Delirium en Amputation) en de CD ("Zzooouhh") nog altijd bij mij in het archief staan en de tapemachines heb ik ook nog, dus ik zou er elk moment een veel betere mix van kunnen maken.

Als er iemand op dat forum komt hoor ik het graag.

speedmusic
22 mei 2011, 08:26
Han, de demo's komen vaker voorbij je kunt ze bijvoorbeeld ook digitaal downloaden via www.thrashmageddon.com.

Maar de release op Pegasus is andere koek, even wat speurwerk over de release op Pegasus, hieruit maak ik op dat Mark (Honout) de Liner Notes heeft geschreven, nu wil het toeval dat ik Mark afgelopen jaar nog heb gesproken o.a. over Delirium, hij zei dat ze hem recentelijk nog hebben geïnterviewd voor een blad. Het zou mij niet verbazen dat dit interview bedoeld was voor deze release.

(zelf was ik bevriend in die tijd met Raymond Semler en Ronald Tromp)

Han S
22 mei 2011, 12:04
Als je Mark ziet, doe hem de groeten van me. Ik zal van de week die tapes eens opzoeken en kijken of het nog allemaal bruikbaar is. Zet ik het over op twee inch tape en dan kan ik er ff lekker mee stoeien. Het kan namelijk tegenwoordig nog veel beter klinken met al die apparatuur die ik nu heb.

Ga ik ook even met Pestilence aan de gang.

speedmusic
22 mei 2011, 12:17
Het was per toeval dat ik Mark sprak, ik had een K&E speakerkast op marktplaats te koop en Mark heeft deze van me overgenomen. Ik zou hem niet meer herkend hebben als ik hem gewoon op straat was tegen gekomen.

Heb wat contacten gezocht en dit is het antwoord:
Hi,
This is *** @ ****.
Me and Mark (Honout) decided to keep the original sound instead of getting it remastered, so it's basically a question of choice. Concerning the possibility of adding the demos as bonus, I asked Mark but he never gave permission.
Stay well.

(heb de naam er even uitgehaald)

Han S
22 mei 2011, 12:31
Ik zou ook niks aan het originele geluid veranderen, maar ik weet nog wel dat we toen omdat het op een vinyl moest wat aan het fasegedrag hebben moeten veranderen en dat ging ten koste van het enorm brede gitaargeluid. En dat zou ik weer groter willen maken, plus dat ik nu automatisering heb en dus alle mixfoutjes er uit kan halen.

speedmusic
22 mei 2011, 13:03
Mocht het ooit van een opgefriste versie komen heb ik daar wel oren naar, al het andere spul heb ik wel dus een heruitgave alleen is niet zo interessant