PDA

View Full Version : alternatief ds1



Thomk
21 mei 2011, 16:26
Lezers

Ik heb laatst de little green wonder gekocht helemaal geweldig.
Toch mis ik mijn ds1 geluid jammer genoeg gaat je signaal naar de klote.
Ook heb ik naar de vox satchurator gekeken ook geen true bypass.

Weten jullie een leuk alternatief a kwaliteit?


Bedankt

Bernardduur
21 mei 2011, 16:35
Rat!

Lekker distortion geluid met net wat betere tweakability........ Lekker!!!!

FruscianteFan
21 mei 2011, 16:49
Rat als alternatief voor de DS-1?

Ok, ik heb ze niet tegelijk gehad en heb ze dus niet direct kunnen vergelijken, maar het zijn toch wel twee heel verschillende pedalen.

Thomk
21 mei 2011, 17:04
Leuk dat jullie snel reageren,

Ik zal de rat zsm proveren maar dat is toch meer een vintage sound? En is de rat wel true bypass? Ik zat ook nog te denken aan de guvnor maar volgens mij ook geen true bypass.

FruscianteFan
21 mei 2011, 17:07
niet true-bypass is ook weer niet per se toonzuigend. Rat is wel TB trouwens. Marshall-pedalen volgens mij niet.

Buzzel
21 mei 2011, 17:31
als je er echt van houdt kan die ds1 vast wel true bypass gemaakt worden.

lollol
21 mei 2011, 17:32
En heb je dat tonezuigen van je DS zelf gehoord, of heb je dat gelezen?:soinnocent:

tomdiedom
21 mei 2011, 17:56
dat vraag ik me ook af.

True bypass - true schmypass

Het is echt geen wondermiddel voor je droge signaal.

the sure thing
21 mei 2011, 18:53
dat vraag ik me ook af.

True bypass - true schmypass

Het is echt geen wondermiddel voor je droge signaal.

Ik zou de VOX sachurator (?) kopen als ik jou was (en als hij jou bevalt), en in dit geval GEEN ENKELE rekening houden dat die niet true bypass is.

Er is veel geschreven over true bypass en ik heb het (samen met anderen) semi-wetenschappelijk onderzocht. Op een paar soort pedalen na, zal bijna niemand het horen. LIVE hoort zeker weten niemand het (op die paar pedalen na dan).

Buzzel
21 mei 2011, 19:06
goeie voeding doet ook veel.

Thomk
21 mei 2011, 19:57
Het kan idd waar zijn dat true bypass nou niet heel veel effect heeft de vox is toch prima kwaliteit en kun je er vannuit gaan dat het wel snor zit

Het is natturlijk een leuke bijkomstigheid dat true bypass.

De opmerking om het pedaal true bypass te maken is natuurlijk ook een optie. Is een van jullie bekwaam om dit te doen?


Ik voed de pedalen nu met 200ma adapter met daisy chain.
Zou onespot beter zijn? Of moet iets van pedal powe halen

Buzzel
22 mei 2011, 14:20
Ik denk niet dat een one spot beter is dan de voeding die je nu hebt. Hij levert alleen meer stroom. Als je echt een stap vooruit wil maken met voeding moet je overstappen op een geïsoleerde voeding. scheelt heel wat brommetjes en piepjes...

Thomk
22 mei 2011, 16:53
Ik denk niet dat een one spot beter is dan de voeding die je nu hebt. Hij levert alleen meer stroom. Als je echt een stap vooruit wil maken met voeding moet je overstappen op een geïsoleerde voeding. scheelt heel wat brommetjes en piepjes...

Idd ik heb net is de tijd genomen om de topic voedingen door te lezen van mitch. Ik zit te denken aan de ciosk.

Maar we drijven wel af. Alternatiefen voor een ds1. De vox satchurator, de rat.
Ook heb ik zitten te kijken naar de mad proffesor sky blue overdrive.

De pest is dat er overal zoveel verschillende pedalen zijn dat er geen overzicht meer is

Buzzel
22 mei 2011, 17:30
Idd ik heb net is de tijd genomen om de topic voedingen door te lezen van mitch. Ik zit te denken aan de ciosk.

Maar we drijven wel af. Alternatiefen voor een ds1. De vox satchurator, de rat.
Ook heb ik zitten te kijken naar de mad proffesor sky blue overdrive.

De pest is dat er overal zoveel verschillende pedalen zijn dat er geen overzicht meer is

Inderdaad :seriousf:

Thomk
25 mei 2011, 13:27
Na flink wat speuren ben ik er achtergekomen wat ik zocht

MXR Custom Badass ’78 Distortion

En goede kennis had hem besteld en kon ik hem proberen. Helemaal leuk en precies wat ik zocht ( sorry Dirk!)

Reageer nog wel even betreft de Wah Wah

Einde topic lijkt mij

Dirk_Hendrik
25 mei 2011, 18:35
( sorry Dirk!)

Flikker op met je gesorrie man! Blij dat je geslaagd bent met je zoektocht !!:cooler:

FruscianteFan
25 mei 2011, 18:40
MXR is wel geen true bypass. Maar daar heb ik bij mijn MXR nooit last van gehad ;)

Jan Buurman
25 mei 2011, 21:47
Na flink wat speuren ben ik er achtergekomen wat ik zocht

MXR Custom Badass ’78 Distortion

En goede kennis had hem besteld en kon ik hem proberen. Helemaal leuk en precies wat ik zocht ( sorry Dirk!)





Heb een filmpje gezien en hij leek mij interessant. Nog niet heel veel over bekend .Graag een reviewtje!!!