PDA

View Full Version : galm pedalen (echo-reverb)



yeahyeahyeah
22 mei 2003, 01:17
Ik ben op zoek naar een galm/effect pedaal, echo of delay (weet niet precies) om surfmuziek, beetje shadows achtige sound te krijgen, (niet dat ik dit soort muziek maak, maar als contrast zou het leuk kunnen klinken)....ik hoop op eerlijke antwoorden en wat jullie nou echt goede echo-pedalen vinden zo rond de 100 euro,....overal wordt BOSS geadviseerd, is er ook iets anders...help!

RadiuS
22 mei 2003, 08:24
tuurlijk is er ook anders! gebruik anders ook even de zoek optie, er zijn vast al mer onderwerpen hierover geweest. Maar wat merken die delay/echo pedalen maken zijn Carl Martin of Electro Harmonix geloof ik. check deze pagina:

http://www.gaspedal.com/gtrpedaldelay.htm

Harry
26 mei 2003, 13:57
hier krijg je een eerlijk antwoord: voor rond de 100 euro kun je het beste een boss kopen. Wil je een beter pedaal ben je meer kwijt.
Bijv. Electro Harmonix Memoryman deluxe kost zo'n 250 euro.

marc_o
26 mei 2003, 14:07
voor surf zou ik even kijken naar de nieuwe Danelectropedalen, die hebben er nu eentje met echte galmveren en een pad waar je op kunt trappen voor een speciaal herrie-effect....

Nifter
26 mei 2003, 14:08
Probeer echt even de Electro Harmonix Holy Grail

Polytheme Pam
26 mei 2003, 19:38
niks geen galm/echo/delay-pedalen!!!

voor een authentieke shadows, surf, dick dale-sixties sound moet je op zoek naar een Twin met een verengalm!!

RadiuS
27 mei 2003, 20:22
tsja....das natuurlijk wel zo, maar hij zoekt een pedaal. Ik heb geen ervaringen met bovengenoemde pedalen maar denk dat sommige wel goed zullen klinken.
(PS k heb zelf een twin reverb)

dungekste
27 mei 2003, 22:23
Ik heb een twin met veren reverb, maar laatst een Danelectro Reel Echo mogen proberen en dat klonk héél erg lekker. Een heel goede simulator van een tape-echo apparaat. Voor een goedkoper budget is de Dan Echo ook een aanrader.

skanky
27 mei 2003, 22:53
Voor surf moet je eigenlijk de fender reverb tank nemen, dick dale gebruikt'm ook

iam
27 mei 2003, 23:05
reverb tank moet wel het van het zijn

Grandma_Placenta
28 mei 2003, 08:23
Voor surf moet je eigenlijk de fender reverb tank nemen, dick dale gebruikt'm ook

+1, maar die dingen zijn wel duur

LordRiffenstein
28 mei 2003, 10:54
reverb tank moet wel het van het zijn

Yep, Fender Reverb bak kopen!!!!