PDA

View Full Version : Nieuwe buizenamp nodig!



ackm
21 mei 2011, 10:10
Hallo,

Ik ga opzoek naar een nieuwe buizenamp. Mijn budget is 250 (Niet hoog ik weet).

Ik zoek een amp die clean met een randje geeft en pedalen slikt. Er hoeft geen loop op te zitten , geen reverb en ook geen meerdere kanalen.
Ik zoek vooral het geluid van de Arctic Monkeys:

http://www.youtube.com/watch?v=riV77WoFCBw

Beetje zoals dat slagje daar.


Hij moet wel goed hoorbaar meekunnen in de oefenruimte (incl drummer) en combo met 1 speaker heeft mijn voorkeur vanwege budget en compactheid. Wel wil ik graag de mogelijkheid om eventueel een 2x12 / 4x12 cab aan de combo te hangen en hem als head te gebruiken mocht dat ooit echt noodzakelijk zijn.

Qua gitaren heb ik een jazzmaster achtige en een strat.
Hier komt een hollowbody bij dus daar zal het niet aan liggen , pedalen heb ik ook zat dus ik zoek echt alleen nog de geschikte amp. Hopelijk hebben jullie suggesties , 2e hands is geen probleem!

Ikzelf dacht overigens al aan een Laney:

Laney Cub 10 (Goedkoop , lijkt aardig te klinken , heeft extension cab mogelijkheid alleen red die het qua volume??)

caliban
21 mei 2011, 16:43
Bugera v22 is een aanrader :)

refused199
21 mei 2011, 16:50
Hallo,
Laney Cub 10 (Goedkoop , lijkt aardig te klinken , heeft extension cab mogelijkheid alleen red die het qua volume??)

Oei een moeilijke maar dan zou ik eerder voor een Vox ac4tv gaan, die vind ik beter klinken, wel iets duurder maar die paar tientjes wel waard. Al ga je het sowieso ga je het met die laney of vox niet redden met een drummer volgens mij.
Die bugera v22 is ook een lekkere trouwens, al stellen de speakers weinig voor bij bugera maar je hebt er wel sowieso genoeg headroom mee.

knorretje
21 mei 2011, 17:06
http://link.marktplaats.nl/450687929 , is dit geen leuke optie, zit wel 100 euro boven je budget. maar kan zeker met een drummer meekomen.

Bolder
21 mei 2011, 17:13
Met de Laney Cub10 ga je het niet redden qua volume, tegenover een drummer. Je zult denk ik je budget ietsje moeten oprekken, want 250 euro is niet veel voor een redelijke buizenamp.

caliban
21 mei 2011, 17:22
Oei een moeilijke maar dan zou ik eerder voor een Vox ac4tv gaan, die vind ik beter klinken, wel iets duurder maar die paar tientjes wel waard. Al ga je het sowieso ga je het met die laney of vox niet redden met een drummer volgens mij.
Die bugera v22 is ook een lekkere trouwens, al stellen de speakers weinig voor bij bugera maar je hebt er wel sowieso genoeg headroom mee.

De speaker in een v22 is best wel goed hoor. Over een 2*12 closed back klinkt hij beter vind ik, maar op zich is het een prima speaker. En een prima amp alles tezamen.

ackm
21 mei 2011, 18:50
Bedankt voor de tips!

Bugera is toch een deel van Behringer of heb ik dit verkeerd? Ik totaal niet merkgeil ofzo maar Behringer hoor ik alleen maar slechte verhalen over. Geld dit ook voor Bugera?

De v22 is wel betaalbaar en qua wattage ruimer als de Laney dus dat ziet er wel goed uit. Is het qua geluid wel wat ik zoek? Uiteraard moet ik hem testen maar ik heb snel wat op youtube gezocht en het lijkt me een amp met veel (en heftige) distortion. Ik zou mijn budget wel een beetje willen oprekken voor een amp die er goed in past.

Omag
21 mei 2011, 21:13
Ik heb zelf de Vox AC4tv (head + cabinet) en ik ben er erg tevreden over. Lekkere sound, compact en erg betaalbaar.

Er komt snel een randje aan het geluid, dus live zal clean spelen niet zo éénvoudig zijn. Maar voor bij mij thuis vind ik het een fijne amp.

caliban
21 mei 2011, 22:53
De eerste van die bugera's die zijn uitgekomen, waren veel problemen mee. Tegenwoordig hoor je er heel veel goeds over. Ik heb zelf een v22 en ben daar ook heel tevreden mee. Er komt een vrij zware overdrive uit maar niet noodzakelijk. Ik speel zelf ermee in een 'niet-heavy' band. Persoonlijk vind ik de clean van de amp beter dan de drive. En het nummer van AM dat je hier plaatste heeft op de solo na zo goed als enkel cleane gitaren. Ik weet niet waar je woont, maar je zult altijd wel iemand in de buurt vinden die de amp heeft, ik zou hem zeker eens testen.

tommus42
22 mei 2011, 10:52
Als het een top was, had ik een onbedwingbare neiging gehad deze aan te schaffen:
http://link.marktplaats.nl/451054902
Absoluut het geld waard.