PDA

View Full Version : Vrolijk mineurstukje



bert k
21 mei 2003, 23:48
Laat ik ook maar eens een liedje neerzetten. Ik speel al heel lang elektrisch, maar sinds een half jaar heb ik ook een akoestische gitaar. Dit is het eerste liedje dat ik er op schreef. http://www.bertk.tomaatnet.nl/vrolijk_mineurstukje.mp3
Ben benieuwd wat jullie vinden...



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bert k op 2003-05-22 11:47 ]</font>

JorisBos
22 mei 2003, 00:34
respect. Heel netjes gespeeld en perfect opgenomen. Toevallig een Neumann microfoon ? anywayz, erg knap !

Barret Wallace
22 mei 2003, 09:01
Wow dit is gaaf man !!! keep it up! :smile:

Hempo
22 mei 2003, 09:44
he cool :razz:.
ben ook met dit soort dingen bezig.
hoe lang speel je al ??

bert k
22 mei 2003, 10:36
Dank voor de lovende woorden! Doet me goed...

Joris, wew hebben wel een Neumann in de buurt gehad, maar de opname is uiteindelijk met Audio Technica en Behringer gedaan. Ik had mazzel, we zijn een dag lang in een goeie studio bezig geweest met microfoons testen. Normaal prik ik mijn gitaar gewoon in de computer, maar dit was wel luxe. Kijk ff op http://www.bertk.tomaatnet.nl/bertmuziek daar staat de test.

Hempo,
ja, ik speel al een tijdje. Jaar of 30 schat ik. Maar al die tijd elektrisch. Rock, punk, rockabilly. Half jaar terug een mooie akoestische gekocht, een Lakewood, en nu zit ik lekker te oefenen :smile:

Predator
22 mei 2003, 10:49
Hey man, klinkt echt gaaf! De kwaliteit is ook SPLENDID! Je speelt echt goed man, leuk om eens iets anders te horen. Nou maar hopen dat die idioten hier geen lompe reacties gaan posten zoals ze constant doen bij Barret en Bosch. Ach jah.. Idioten bestaan, zo hou je de bevolking een beetje in balans.

Happy Depressed Tune! :wink:

delphiro
22 mei 2003, 12:23
erg leuk en vrolijk!

maar opbouwende kritiek mag toch wel..
het 'thema' herhaalt zich te vaak (het is ook wel erg leuk :smile: ) In principe speel je thema - improvisatie - thema - improvisatie - thema.

Het viel me ook op dat ik na de derde keer luisteren iets had van .. ja ja nu weet ik het wel.

Kun je niet een tweede thema maken dat over de akkoorden progressie komt? dus de tweede keer een ander thema om uiteindelijk met het eerste thema af te sluiten.


Nou maar hopen dat die idioten hier geen lompe reacties gaan posten zoals ze constant doen bij Barret en Bosch

zonder te weten of ik ook onder 1 van die 'idioten' val :smile:

Ik zou me doodvervelen als mensen geen commentaar op mijn composities / uitvoeringen gaven. Elke *redelijke* en onderbouwde kritiek (niet iets van 'bleeh wat slecht' omdat het toevallig je smaak niet is) geeft je weer iets om aan te werken. Lof is leuk maar van teveel lof wordt je lui en dan geeft die opbouwende kritiek je weer een schop onder je kont (althans, zo werkt het bij mij )




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: delphiro op 2003-05-22 12:24 ]</font>

bert k
22 mei 2003, 12:49
Op 2003-05-22 12:23, schreef delphiro:
Kun je niet een tweede thema maken dat over de akkoorden progressie komt? dus de tweede keer een ander thema om uiteindelijk met het eerste thema af te sluiten.



Hoi,
Ja, ik zie wel iets in je kritiek. Ik had het zelf ook wel door dat het nog wat kaal was, maar ja , toen kon ik dus die studio in, en dan moet je wel :smile:
Je idee hierboven lijkt me wel wat, ga ik proberen. Misschien ook moduleren naar een paar andere toonsoorten, zoiets.
Bedankt, ik heb weer wat te doen!

VHsologitarist
22 mei 2003, 14:05
vraagje:
ik hoor hier 2 gitaren toch?
ja.... ik denk t wel
anders vind ik dit heel knap!!
anders ook hoor :wink: maar wil t toch graag even weten..
greetz ed

bert k
22 mei 2003, 14:08
Op 2003-05-22 14:05, schreef VHsologitarist:
vraagje:
ik hoor hier 2 gitaren toch?
ja.... ik denk t wel
anders vind ik dit heel knap!!
anders ook hoor :wink: maar wil t toch graag even weten..
greetz ed


Hihi, ja, zeker weten zijn het er twee. Ik heb namelijk maar twee handen met het normale aantal vingers :smile:
Maar ik heb fingerpickers gehoord daar staat je verstand bij stil...

VHsologitarist
22 mei 2003, 14:11
ohja nog iets:
gebruik je voor de (dan denk ik solo partij) intussen ik nog geen antwoord heb op mn vorige vraag: plectrum of je vingers?
nogmaals gaat t mij hier om de solo partij. Omdat je altijd elektrisch gespeeld heb, en sinds kort acoustisch speeld. enfin laat maar ff weten
gretz ed

bert k
22 mei 2003, 14:40
De solo gaat met een plectrum. De accoordjes doe ik met mijn vingers, maar ik heb geen lange nagels, dus klinkt de fingerpicking wat gedempt.
Ik zit het solootje wel te oefenen met mijn vingers, maar met plecktrum klinkt het dus eigenlijk precies zoals ik het hebben wil.
Ik heb ook omgekeerd de accoorden met plectrum geprobeerd, maar dat klinkt dat weer te rommelig

VHsologitarist
22 mei 2003, 14:42
bedankt voor je reactie

Predator
22 mei 2003, 16:01
Hehehe, Delphiro je hebt gelijk hoor, zo denk ik er ook over.. Maar het komt zo vaak voor dat mensen hier onzin lullen. Check in sounds de verschillende topics van die twee die ik noemde maar.

Goed onderbouwde kritiek is meer dan welkom!

bert k
22 mei 2003, 16:28
Ja, het is toch triest dat Delphiro zich uitgebreid loopt te verexcuseren voor een paar zinnige opmerkingen? Ik was er wel blij mee. (met die opmerkingen, dat excuus was niet nodig hoor :smile: )
En als er echt domme horken reageren dan moeten ze ook maar een leuk mp3tje posten. Kijken of ze er nog wat van kunnen :grin:

Negative K3 fan
22 mei 2003, 17:58
Op 2003-05-22 12:23, schreef delphiro:
Ik zou me doodvervelen als mensen geen commentaar op mijn composities / uitvoeringen gaven. Elke *redelijke* en onderbouwde kritiek (niet iets van 'bleeh wat slecht' omdat het toevallig je smaak niet is) geeft je weer iets om aan te werken. Lof is leuk maar van teveel lof wordt je lui en dan geeft die opbouwende kritiek je weer een schop onder je kont (althans, zo werkt het bij mij )


Ik ook, kritiek is waarom je het hier in sounds post IMO, niet om wat te showen ofzo, niets is perfect, kan altijd beter. Ik zou het ronduit vervelend vindeen als er niemand kritiek of aanbevelingen op mijn stukjes zou posten, ik vind zelf vaak "bah, wat slecht" reacties interessanter te lezen dan "wow, wat goed, want vaak heb ik van mezelf wel door dat er redelijk wat lelijke stukjes inzitten, zoals bij mijn klassieke stuk, en als er dan nog wordt gezegd w00t wat goed ipv tips te geven op wat opbouwended kritiek te geven heb je er vrij weinig aan.

Negative K3 fan
22 mei 2003, 18:03
Over het leid, het is heel goed gespeeld en klinkt heel leuk, maar toch meot ik hier met delphiro meegaan, eigelijk heb ik daar vrij weinig aan toe te voegen.

Het spel is uitmuntend trouwens, op wat bijgeluiden in de akkoorden partij na, maar de solo's klinken perfect.

slayurrr
22 mei 2003, 18:10
klinkt vet man :smile: , absoluut niet mijn muzieksmaak maark vind dit heel leuk om naar te luisteren en goed gespeelt!

Predator
22 mei 2003, 18:54
Op 2003-05-22 17:58, schreef Negative K3 fan:ik vind zelf vaak "bah, wat slecht" reacties interessanter te lezen dan "wow, wat goed

Ik vind het either way wel okay, als er maar redenen worden gegeven waarom het "bah wat slecht" is en als er maar word gezegd wat er verbeterd kan worden bij het "wow wat goed". Ik haat het serieus als mensen met opmerkingen komen zoals "Meneer Bosch voelt zich nu zeker heel stoer!?" of "Je kan niet spelen man". Dat is gewoon zwak. Gelukkig is er nog niemand in dit topic die dat heeft geflikt, laten we dit zo houden! :wink:

Negative K3 fan
22 mei 2003, 20:20
ik vind het eigelijk het ergst als mensen het niet menen of heel erg gaan verbloemen.

MathijsB
22 mei 2003, 23:19
Ik heb hem al een half uur ofzo aan staan, echt, het klinkt heel cool!

TB
24 mei 2003, 15:38
klinkt goed!
apart trouwens --> de meeste mensen spelen eerst akoestisch en gaan daarna pas elektrisch spelen.

bert k
24 mei 2003, 23:53
Tja, dat heb ik al gedaan toen ik 15 was, en we zijn nu 30 jaar verder :smile: Maar ik laat de elektrische niet in de steek hoor. Luister maar naar speed of light, ook in dit forum.

SiNiSTRaL
25 mei 2003, 09:58
wow man, dit klinkt cool, ik dacht toen ik het zat te luisteren dat het 1 track was, maar toen las ik een stukje verder dat het er 2 waren, maar het klinkt echt cool man.

poepsnaar
26 mei 2003, 11:04
heb je voor mij de akkoorden hiervan ... *kijkt lief*

bert k
26 mei 2003, 12:23
Hihi, als je sjacherijnig had gekeken, was ik meteen de boze leraar geweest. Ėn je gaat !@#$%!! NU oefenen!"
Maar accoordjes heb ik voor je:

/Dm /Bes /Gm7 /C Cis-dim/

/Dm /Bes /Gm7 /C /

/Fm7 /Bes /Em /A /


Dat zijn de accoorden. Ik speel de hele tijd de bas met mijn duim en met drie vingers het accoord erboven. Is makkelijk. Begin in de vijfde positie, laatste regel is eerste positie en open accoorden. Melodietje moet je maar rustig uitzoeken, maar begin ook in de 5de positie, en ga niet lager.

Refrein is Dm , open accoord, met een dalende bas, dus eerst gewoon een D, dan C met je pink, dan B met je middelvinger, en dan klopt het accoord ook vanzelf en dan Bes, en afsluiten met een A accoord.

Prettige wedstrijd!




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bert k op 2003-05-26 12:28 ]</font>

MikeDirnt
26 mei 2003, 16:19
Ik heb al wat in elkaar geflanst ervan voordat je die noten gaf. Ik had
Dm A# G C A
en dan begin je weer bij Dm A# G C A

bert k
26 mei 2003, 20:04
Ja, klopt aardig. A# is hetzelfde als Bes, en ik speel een Cis dim, en dat klinkt wel min of meer als een A. Speel wel een A7, dat is lekkerder.

inflames
26 mei 2003, 21:55
respect....

vet gespeeld man...

iam
11 juni 2003, 23:47
echt lekker bert k

werd er emotioneel van... echt!!

ik hoop dat ik ooit zo kan spelen

you me idol now :-D

delphiro
12 juni 2003, 07:43
[quote]de meeste mensen spelen eerst akoestisch en gaan daarna pas elektrisch spelen.[/quote[

ja, en dan als ze >30 zijn worden ze serieus en stappen ze weer op akoestisch over :razz:

ik heb het liedje trouwens weer ff opstaan want hij is wel erg vrolijk om wakker mee te worden

bert k
16 juni 2003, 14:12
Dat doet me goed :) Ik heb na je opmerkingen een tijdje terug nog wat zitten knutselen, en ik heb nu het middenstuk van mineur naar majeur omgezet. Inplaats van
Dm /Bes /Gm /C C#dim/ speel ik nu
D /Bm /G7 /C A /
Ik heb er nog geen opname van, en de melodie is ook nog niet af, maar het wordt een leuke verbetering. Dankjewel!

BLOK182
31 juli 2003, 18:25
Damn, klinkt erg lekker, je muziekje gaf me echt een goed gevoel, ga zo door!

rien
2 augustus 2003, 00:33
He bert.... schitterend gewoon.. Als dit los van de techniek ook nog eens een eigen compositie is ben je helemaal geniaal bezig.

Je ben erg muzikaal . Ik speel ook reeds een jaar of 30 echter alleen
acoustisch en alleen fingerstyle . Ben pas sinds kort bezig met duimplectrum en hybride plectrum en picking. ( sedert ik mr emmanul tegen het lijf liep )Zou geweldig zijn als je dit stuk solo and backing in een fingerstyle zou kunnen schrijven dat lijkt mee geweldige uitdaging.

Nogmaal heel mooi arrangement. Ik heb het nu al een uur opstaan en krijg het meoldietje niet meer uit mn kop.

geef je ook les aan gevorderden ? Ik woon 30 mts fm Rotterdam
Hoi
Rien