PDA

View Full Version : Gitaar rondzingen



Mass
20 mei 2011, 17:35
Ik heb sinds een kwartier een probleem met mijn gitaar. Als ik een F speel, gaat hij dit rondzingen, en heel erg, als ik hem uit mijn bridge pickup haal is dit ineens weg. Wat is er aan de hand?

Plant
20 mei 2011, 17:44
Zit je soms heel dicht op je speaker of speel je nu veel harder dan normaal? Gewoon iets meer afstand houden.

Mass
20 mei 2011, 17:48
Nee, is het probleem niet... Het is iets serieuzers, heb het in Pod Farm geprobeert of het daar anders was dan met mijn versterker, en dat was het niet.

Mass
20 mei 2011, 20:24
Ik heb sinds een kwartier een probleem met mijn gitaar. Als ik een F speel, gaat hij dit rondzingen, en heel erg, als ik hem uit mijn bridge pickup haal is dit ineens weg. Wat is er aan de hand?

Dit is ook zo als ik zonder versterker speel kom ik net achter, dus het kan niet aan mijn pickup liggen dan toch?

Arvoitus
20 mei 2011, 20:30
Microfonische pickup?

Wat voor een gitaar heb je?

Mass
20 mei 2011, 20:32
Nou dit is een starters gitaar, van een eigen merk van een muziekwinkel.
Als ik een F speel op mijn 4e snaar en die direct mute. hoor je zeg maar een Hummmmm erachterna. om het maar zo te noemen, hetzelfde als ik dezelfde f speel op mijn 5e snaar.

Dacht eerst dat het aan instellingen kon liggen maar toen ik erachter kwam dat ie het zonder versterker ook deed.

big dooley
20 mei 2011, 20:41
misschien een veer van een evt tremolo die meeresoneert?

Mass
20 mei 2011, 21:11
misschien een veer van een evt tremolo die meeresoneert?

Hmm, en wat kan ik hier het best aan doen?

Mass
20 mei 2011, 21:20
misschien een veer van een evt tremolo die meeresoneert?

Ja dit is het wel, als ik mijn vinger op de veertjes leg is het weg, nu even kijken hoe ik eraf kom

Mass
20 mei 2011, 21:22
Gefixed, simpelweg plakbandje op de veer geplakt.

Eko
20 mei 2011, 21:23
Kan van alles zijn wat begint te resoneren op die toon. Even controleren of er losse onderdelen zitten. Soms is het een zadeltje wat niet helemaal vast zit , een stemmechaniek wat meetrilt , een veer die ergens los zit of tegenaan trilt.
Ik zo eens een tijd last gehad van een gek geluid tijdens het spelen. Bleek er een klein onderdeeltje achter de verwarming mee te trillen met de amp. Ik had zo ongeveer al alles losgemaakt en weer vast........