PDA

View Full Version : EHX germanium 4 big muff Pi, of iets anders?



SEAL
20 mei 2011, 16:13
Oi!
het wordt tijd om mijn slalaris uit te geven, en aangezien ik nog niet in het bezit ben van een goede fuzz en een goede overdrive, wil ik die maar eens aanschaffen. Op het net zag ik de Germanium 4 big muff Pi al staan, en die klonk in een paar filmpjes op u-buis erg naar mijn smaak. Ik vroeg me af of een van jullie misschien zo'n jolig ding in huis had, en er iets zinnigs over kon vertellen.
anders is een advies over alternatieven ook bijzonder welkom :) ik speel punk-, grunge-, stoner- en noiserock, kortom, ik ben niet vies van crunch. Toch moet het pedaal veelzijdig zijn, ik moet er zoveel mogelijk kanten mee opkunnen, aangezien mijn interesse om de twee weken verschuift. Ik speel, behalve over een vox ad100vt over een basversterkertje. Één distortionpedaal heb ik al, de boss-ds1. Hierover ben ik ontevreden omdat er geen fatsoenlijke fuzz uit te krijgen is, en omdat het bereik te beperkt is, hij kan niet clean met een randje, en ook niet extreem genoeg overdetop, zoals de ds2, die ik bij een vriend geprobeerd heb.

budget: maximaal 150 euro.

en postscriptum: ik klink misschien een beetje als een toonpurist, maar in feite maakt het mij weinig uit hoe ik klink, het gaat om wat je speelt, niet hoe het klinkt, da's bijzaak. weliswaar een belangrijke bijzaak, maar nog steeds bijzaak :)

een dank :)

SEAL
20 mei 2011, 20:11
*(bump???)*

onrust nv
20 mei 2011, 22:50
Als je extreme fuzz wil die betaalbaar is: Zvex - mastotron(niet gelijk schelden D_H).
Way huge - Swollen pickle kan ik ook wel aanraden, net op je prijsgrens.
Death by audio - Fuzzgun (exxxxtreem)
Dwarfcraft - The great destroyer (extreme fuzz met power starve potmeter)
Fuzzhugger - Algal bloom (mooie fuzzer met starve)
Subdecay - Flying tomato 2 (veel controle over de sound)
En als je echt extreem wil gaan(FF doorsparen)
WMD - Geiger counter
Of
Death by audio - Supersonic fuzzgun(need to melt peoples brains with supersonic chaos?)

Robdop
21 mei 2011, 00:32
germanium 4 Big muff pi is besteld hier dus als je geduld heb kan ik binnekort een reviewtje schrijven :)

SEAL
21 mei 2011, 19:49
Op een brakke zaterdag naar Feedback afgereisd, en geprobeerd, Ik ben verkocht. Hier kan ik wel weer even mee vooruit. die is binnen, mijn eerste muff :D

onrust nv
21 mei 2011, 23:20
Heb je nu die germanium muff of een gewone?