PDA

View Full Version : Vox Night Train of Marshall MA 50 H



gibsonfreak7
20 mei 2011, 12:37
Owkey al direct met de deur in huis vallen :D
Ik ga binnenkort mijn eerste buizenbak aanschaffen na 6 jaar op een solid state 15 wattertje te hebben gespeeld.
Nu aangezien ik student ben en niet bepaald een groot budget heb is mijn oog gevallen op de Vox Night Train 50 en de Marshall MA 50 H
Normaal gesproken zou ik zeggen dat ik er een ga uittesten maar geen een van de muziekwinkels in de buurt heeft 1 van de 2....
Dus mijn vraag aan jullie is:
-Welke is het beste qua prijs/ kwaliteit?
-Welke is het meest inzetbaar? mijn speelstijl gaat van Triggerfinger tot The XX tot Brian Setzer tot Metallica. Dus dat zou die moeten aankunnen.
-Welke heeft een lekkere crunch?
-En zijn ze live goed inzetbaar?

Graag eigenlijk wat persoonlijke ondervindingen en heel de rim ram :D wat je er over weet smijt het in de groep !
Bedankt gasten ;)

Tankman
20 mei 2011, 12:50
Blijf iig weg van die MA serie van Marshall. Verschrikkelijke schelle versterkers. Geen knap geluid uit te krijgen. Night Train is wel leuk, maar niet echt heel breed inzetbaar.

gibsonfreak7
20 mei 2011, 12:54
Blijf iig weg van die MA serie van Marshall. Verschrikkelijke schelle versterkers. Geen knap geluid uit te krijgen. Night Train is wel leuk, maar niet echt heel breed inzetbaar.

Niet echt breed inzetbaar? Ik moet nu geen dikke slipknot er door kunnen rammen. Maar wat lekker rockgeluidjes zou toch moeten kunnen niet? :)
Te verhelpen met pedaaltjes?

Tankman
20 mei 2011, 13:22
Nee, maar je geeft wel aan dat je Metallica wilt kunnen spelen. Vind ik niet mooi klinken door een Night Train. Het Clean is ook niet super, maar rock geluidjes doet hij wel goed.

Kijk anders naar een Peavey Valveking Head of 112.

Swampash
20 mei 2011, 16:25
De Nighttrain 50 watt is juist zeer veelzijdig en staat ook op mijn lijstje om te proberen.
Hij is net nieuw en nog nergens te bewonderen. Ik heb van de lokale muziekboer begrepen dat hij begin juni in de winkels moet komen. In engeland zijn er al lovende testen, waaronder bij musicradar.

http://www.musicradar.com/gear/all/amplification/night-train-nt50h-448016/review

marco v
20 mei 2011, 23:30
De schelheid van die MA50 viel me wel mee hoor.
Hij valt goed af te regelen.
Ik weet niet waar de ts vandaan komt, maar Tierolff in Roosendaal heeft er eentje staan.

Blend
21 mei 2011, 10:45
Bij Musicstore gewoon te koop hoor!
http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/VOX-NT50H-Nighttrain-Head-/art-GIT0021582-000

Rockpalace heeft ze ook, leert Google mij.

Lijkt me wel wat. Precies de dingen die ik mis op mijn Nighttrain 15 watt heeft deze wel: effectloop, voetschakelbaar, EQ die werkt op het scheurkanaal.

Swampash
21 mei 2011, 12:25
Feedback rotterdam heeft hem ook hoorde ik.

Exi
21 mei 2011, 14:05
De schelheid van die MA50 viel me wel mee hoor.
Hij valt goed af te regelen.
Dat vond ik eigenlijk ook, met een beetje draaien aan de knoppen kon ik er best iets bruikbaars uit halen, alhoewel ik hem niet op hoog volume had kunnen proberen.
De MA50 en de Vox hebben ze als het goed is allebei bij Rockpalace dus kun je ze head-to-head uitproberen.;)

Maar kijk voor dat zelfde geld ook zeker eens wat je zoal tweedehands kan aanschaffen.