PDA

View Full Version : Nirvana - Jesus doesnt... cover van mij



Thewisbone
19 mei 2011, 21:40
Dit is mijn 3e opname, bij de 2 voorgaanden heb ik ook om jullie mening gevraagd en dat doe ik nu weer:D

http://www.youtube.com/watch?v=4BN5Z-pHRcU

Ik hoop dat jullie het wat vinden..

Groeten Thomas

Riky
20 mei 2011, 13:36
Ik vind het helaas een beetje vals. Je zweeft ook erg als een toon moet aanhouden. Probeer de druk op de stembanden mooi gelijk te houden als je dat moet doen.
enneee... dat kuchje... Bedoeld of onbedoeld?

Thewisbone
20 mei 2011, 13:56
Hee

Dat kuchje is idd best wel gay, haha
Wat bedoel je met het zweeft erg? bij het refrein bedoel je?

En dan het misschien wat vals is komt omdat ik dit keer gitaar en zang tegelijk heb opgenomen.

Bij die andere 2 covers van mij hebt ik het appart opgenomen.

Maarja het blijft grunge dus een aantal mistakes moet kunnen Xd

Maar dankje voor je commentaar. :D

Thewisbone
20 mei 2011, 20:03
Nog iemand? :strat::strat:

wormke
20 mei 2011, 22:46
het blijft grunge dus een foutje moet kunnen? Flauw excuus... ik denk persoonlijk dat je nog werk hebt...

Thewisbone
20 mei 2011, 22:56
Duh heb ik ook nog, dit is pas mijn 3e thuis opname, en ik heb geen bandje ofz..

wormke
20 mei 2011, 23:01
is geen verwijt hé, ik geef gewoon mijn mening ;)

aaronstonebeat
20 mei 2011, 23:18
Ik ben het wel een beetje eens met Wormke; en ik lees net dat je dat zelf ook bent. Maar je bent begonnen dus je bent op weg; en je durft het te delen, daar is toch een zekere moed voor nodig en dat spreekt zeer voor je :ok:

Wat mij heel erg heeft geholpen bij het zingen is letten op mijn ademhaling. Ademen moet je met je buikspieren doen, of beter nog met heel de onderste helft van je romp. Rondom heb je daar een blaasbalg waarmee je de lucht in en uit pompt. Sinds ik daar op ben gaan letten, kan ik zuiverder zingen, hoger en lager, voller en veel langer zonder problemen met mijn stem te krijgen; en verder in het rood gaan als dat incidenteel nodig is.
Vroeger was ik de dag na een repetitie of een optreden schor. Tegenwoordig is mijn stem na zo'n dag beter in vorm dan de dag ervoor; hoe meer ik zing, hoe beter het gaat. Meestal begin ik twee dagen voor een optreden een training van zo'n uur of drie (gitaar en zang, het hele repertoire); de dag erop weer, dan gaat het al een heel stuk soepeler en op de derde dag, de dag waarop de prestatie moet worden geleverd, gaat het allemaal als vanzelf.
Speciaal op momenten dat ik diep moet gaan, let ik echt op de spieren waarmee ik adem. Ik probeer zelfs mijn hele bewustzijn vanuit mijn hoofd te verplaatsen naar mijn buik; dat is ahw de 'turbo-knop'.

Wie kent nog de Soundmix Show met jurylid Barrie Stevens? Vooral doorgaan!!!

Thewisbone
20 mei 2011, 23:50
Bedankt daar kan ik wat mee :ok:, ik zal het onthouden

Duhsjaak
21 mei 2011, 03:34
Ik ben het wel een beetje eens met Wormke; en ik lees net dat je dat zelf ook bent. Maar je bent begonnen dus je bent op weg; en je durft het te delen, daar is toch een zekere moed voor nodig en dat spreekt zeer voor je :ok:

.......

Wie kent nog de Soundmix Show met jurylid Barrie Stevens? Vooral doorgaan!!!

Hi
@Aaron
Het is wel gore lef hè? Dat ik een stuk van jou inkort. Nou alleen voor de quote.
Ik ben het super mee eens. Alle begin is moeilijk, zei de seriemoordenaar. Dus de lef opbrengen om met je eerstelingen naar voren te komen vind ik al een compliment waard.

Bovendien heel fijn dat je Barrie Stevens noemt. 'Onze' Annie Schmidt heeft tegen de man gezegd dat ze onder de indruk was van zij harde werk aan bepaalde dansjes en dat zij de verwachting uitsprak dat hij hiermee vooral op de radio groot succes zou mogen verwachten.

Ik was zijn naam kwijt, heerlijk dat die weer is genoemd.

@TS
In een winkelstraat lopen met een vriend, niet teveel in hondenpoep trappen, kijken (zeker bij mooi weer) naar al het moois dat langs loopt en vlotweg ouwehoeren over van alles en nog wat.

Dat zijn de dingen die mensen kunnen. En jij ook. Als je dat doet, zou je bijna vergeten hoe moeilijk lopen is. En hoe moeilijk dat is zie je aan kleine kinderen.

Da's met zingen natuurlijk niet veel anders. Niet overbelasten, goed ademen (zie Aaron's stukje) en het niet teveel als korvee opvatten, dus net zolang bezig blijven dat het nog leuk is....
Als je het vaker doet, wordt het vanzelf beter, zei de seriemoordenaar.
Vriendelijke groet, Gus

wormke
21 mei 2011, 10:03
mooie vergelijking Gus :)

Heb ook de indruk dat de stem nog moet 'groeien'. Daar bedoel ik dus mee, dat je nog werk hebt. De vastheid van bepaalde ritme's en noten zoek je nog. Maar alles komt mits oefening, toch?

Thewisbone
21 mei 2011, 10:27
haha, leuke vergelijkingen.
Ik zal hier voortaan wat aan denken.
En ik zal zeker mijn volgende opname hier weer neer gooien.

Bedankt.