PDA

View Full Version : Op zoek naar een klassieke gitaar tussen de 300 en 500 euro



Enemyofgod
19 mei 2011, 18:53
Hallo,
Ik speel al 4 jaar elektrisch gitaar (vooral shredden ect.) maar de laatste tijd wil ik graag de overstap maken naar klassiek gitaar, met nylon snaren. Ik heb al enige ervaring akoestisch, ik kan van die standaard liedjes spelen, nothing else matters, stairway to heaven ect. Maar een echte klassieke speler ben ik niet. Ik vind het vooral moeilijk uitkiezen omdat je niet echt grote akoestische merken heb wat bij elektrisch wel het geval is (fender gibson) en bij western gitaren ook (martin taylor),

Ik ben een tijdje terug ook naar de feedback gegaan om testen daar hadden ze veel gitaren van Manuel Rodriguez, bijna de helft van de klassieke collectie was door deze maker. Maar op internet kan ik niet gek veel van hem vinden dus ik weet niet goed over de kwaliteit van deze gitaren.

Dus heeft iemand advies voor iemand met mijn profiel als gitarist naar welke gitaar ik moet zoeken? of meer informatie in welke richting ik moet zoeken? ik heb een budget van 500 euro.

LaurentB
19 mei 2011, 20:48
In die prijsklasse (ongeveer) ken ik Alhambra en Prudencio Saez als behoorlijke merken. Ik weet niet waar je woont, maar voor akoestische gitaren heb je ook speciaalzaken die vaak wat ruimer gesorteerd zijn. In Den Haag Casa Benelli, in Amsterdam La Guitarra Buena, in Den Bosch Luthiers en in Waalwijk Guitarrería.

guinevere
20 mei 2011, 08:56
Prudencio Saez en Alhambra zijn prima gitaren maar kijk , speel en luister ook eens naar een Esteve. Esteve heeft ook gitaren in deze prijsklasse.
Wat je ook zou kunnen doen is bij een goede gitaarwinkel vragen of deze ook een mooie inruilgitaar heeft staan, op deze manier zou je voor een leuk bedrag een duurder type gitaar kunnen kopen. En bij een goede gitaarwinkel geven ze ook op tweedehandse gitaren garantie.

Met vriendelijke groeten, Guinevere

mastermind
26 mei 2011, 10:10
Tot € 500,p heb je ruime keuze, Martinez, Saez, Alhambra. Persoonlijk erg gecharmeerd van Vincent Quiles ('t Speeltuygh in Zwolle, die heeft een hele grote collectie klassieke gitaren tot volgens mij € 4000,-).

humbucker
26 mei 2011, 10:27
+1 voor Prudencio Saez, heb er ondertussen eentje van een jaar of 8-9 en voor (toen) 300€ klinkt dat instrument heel fijn.

Muzieknono
26 mei 2011, 12:51
Je kunt ook tweedehands kijken, heb je een kwalitatief beter instrument voor dezelfde prijs.
Mvgr. Dirk Jan :B