PDA

View Full Version : Jackson/Epiphone/Ibanez -> Welke raad je mij aan?



Pagina's : [1] 2

keesss
19 mei 2011, 04:15
Hoi,

Ik wil mijn eerste elektrische gitaar kopen om ermee te lessen, maar ik twijfel tussen deze drie merken:
-Jackson
-Epiphone
-Ibanez

Ik wil er maximaal €350,- uitgeven aan enkel de gitaar. Welk merk raden jullie mij aan en/of welk merk is van de beste kwaliteit?

Gr,

Keesssssssssssss

Arvoitus
19 mei 2011, 04:37
Dit is appels met peren vergelijken, en zonder jou exacte wensen eigenlijk onmogelijk.

Jackson: gitaren onder de 350 euro zijn meestal niet de moeite waard.
Epiphone: Met een Epiphone SG 400 of Epiphone Les Paul Standard heb je een vrij leuke gitaar!
Ibanez: Genoeg te vinden tussen 250-350 euro.

Dan blijft de vraag: Wat vind jij fijn? Kies je bijvoorbeeld voor een superstrat model met een dunnere neck (ibanez), of voor een SG/Les Paul model met een dikkere neck (epiphone).

Loop een keer een gitaarwinkel binnen en probeer wat verschillende modellen uit en kijk wat jou ligt.

macwilliams
19 mei 2011, 06:27
Ik denk dat ik je een blokfluit zou aanraden.

Rohtagran
19 mei 2011, 08:44
Zelf speel ik op een Jackson van 200E en moet zeggen dat die wel fijn is <3.
Maar zoals macwilliams ook al zei, probeer een blokfluit :blast:

JGD
19 mei 2011, 09:04
ja, mee eens.
een blokfluit blijft vaak toch het beste/handigste

reckless_life
19 mei 2011, 10:31
Het lijkt misschien een domme vraag, maar dat is dan enkel voor diegenen die er al iets van kennen. Maar als je er totaal nog niets van kent van de merken, dan vind ik het normale vraag en dat moet kunnen op een forum. Je moet ergens beginnen met kennis opdoen.
Je kan evengoed niets zeggen ipv blokfluitopmerkingen waar niemand wat aan heeft.


Anyway, zelf heb ik een Jackson en een Ibanez, ik ben er erg tevreden over, maar zoals eerder al aangehaald zou ik niet de goedkoopste nemen van Jackson. Als je budget niet zo hoog is zou ik eerst eens kijken naar Ibanez. :)

Sanderltd
19 mei 2011, 10:34
Goedkoper gitaren van Jackson kunnen wél de moeite waard zijn. Dan heb ik het over de 2dehandsmarkt, waar voor 350 euro vaak érg goeie Jacksons te vinden zijn.
Ik denk dan aan de oudere Professional series (PS-1, PS-2, PS-4), of de oudere Professional series. Die staan geregeld te koop en zijn erg goeie gitaren voor niet te veel geld.

Wil je echt per sé een nieuwe gitaar kopen, zou ik inderdaad eerder voor Epiphone gaan met jouw budget.

KingPin8
19 mei 2011, 10:34
Ibanez heeft monsterlijk goede gitaren, de prijs kwaliteit verhouding is bij hun goedkope modellen minstens zo goed als bij de dure.

Stap een willekeurig gitaarwinkel binnen en bekijk er een paar zou ik zeggen, met Ibanez kun je zowel als beginner als gevorderde nooit missen ;)

macwilliams
19 mei 2011, 10:59
Als je je vandaag hebt aangemeld en direkt een topic opent dan twijfel ik er niet aan dat je de zoekfunktie niet hebt gebruikt. Er is al veel geschreven over gitaren van de genoemde merken.

Dus dan is het UTFS of ga blokfluit spelen een redelijke opmerking.
En dat is niet naar bedoeld alleen maar een tip.

JGD
19 mei 2011, 13:31
daarnaast was de blofluit-grappen-reeks gewoon grappig en zeker niet meteen bedoeld om de vragensteller als dom weg te zetten.
helemaal niet lelijk bedoeld.

voor de rest komt er op dit soort vragen natuurlijk nooit een sluitend antwoord.

neus gewoon eens wat rond, kijkt wat je lekker vind spelen, wat lekker klinkt, wat het best past bij het genre dat je wilt gaan spelen.

keesss
19 mei 2011, 14:46
Als je je vandaag hebt aangemeld en direkt een topic opent dan twijfel ik er niet aan dat je de zoekfunktie niet hebt gebruikt. Er is al veel geschreven over gitaren van de genoemde merken.

Dus dan is het UTFS of ga blokfluit spelen een redelijke opmerking.
En dat is niet naar bedoeld alleen maar een tip.

Misschien moet je eens nadenken voordat je iets plaatst, daar zou je een heel eind mee komen. Of nog beter: niets plaatsen zoals iemand eerder zei. Natuurlijk heb ik de zoekfunctie gebruikt en daar kan wel wel het een en ander lezen, maar ik vraag duidelijk om een vergelijking tussen deze drie merken.

Ik lees al een tijd mee en ik merk dat jij vaak een persoon bent die nutteloze en soms zelfs domme opmerkingen plaatst. Zoals hier bijvoorbeeld. Wel jammer dat moderatoren er niets aan doen, ik zou er zeker iets aan doen.

Edit: Voordat je het (weer) verkeerd begrijpt, ik heb het over aanvallen op nieuwe members.

BobvanKempen
19 mei 2011, 14:54
Misschien moet je eens nadenken voordat je iets plaatst, daar zou je een heel eind mee komen. Of nog beter: niets plaatsen zoals iemand eerder zei. Natuurlijk heb ik de zoekfunctie gebruikt en daar kan wel wel het een en ander lezen, maar ik vraag duidelijk om een vergelijking tussen deze drie merken.

Ik lees al een tijd mee en ik merk dat jij vaak een persoon bent die nutteloze en soms zelfs domme opmerkingen plaatst. Zoals hier bijvoorbeeld. Wel jammer dat moderatoren er niets aan doen, ik zou er zeker iets aan doen.


Vreemd wat mijn ervaring met MacWilliams is juist dat hij altijd erg goed advies geeft, dat goed kan onderbouwen en nooit iets of iemand afkraakt op merk, budget en mening. Daarbij is dit net een van de weinige die je ook meteen helpt als je in de buurt woont en je zit met een probleem.

Beetje raar om zo iemand aan te vallen omdat hij terecht stelt dat het een iets of wat rare vraag is. Zoiets als ik wil graag gaan rijden wat is beter: een auto, motor of paard met wagen?

Dus ga lekker naar een goede muziekwinkel en pak zoveel mogelijk gitaren vast en kijk wat lekker speelt, goed klinkt en als het meezit er ook nog leuk uitziet.

keesss
19 mei 2011, 15:02
Dit is appels met peren vergelijken, en zonder jou exacte wensen eigenlijk onmogelijk.

Jackson: gitaren onder de 350 euro zijn meestal niet de moeite waard.
Epiphone: Met een Epiphone SG 400 of Epiphone Les Paul Standard heb je een vrij leuke gitaar!
Ibanez: Genoeg te vinden tussen 250-350 euro.

Dan blijft de vraag: Wat vind jij fijn? Kies je bijvoorbeeld voor een superstrat model met een dunnere neck (ibanez), of voor een SG/Les Paul model met een dikkere neck (epiphone).

Loop een keer een gitaarwinkel binnen en probeer wat verschillende modellen uit en kijk wat jou ligt.

Er is een muziekwinkel hier in mijn stad en daar heb ik de volgende modellen gezien:

1. Deze vind ik er mooi, de vorm is wat minder want zittend gaat het iets moeilijker dan een normale, maar het uiterlijk met name de kleur van het hout en de gouden accenten vind ik erg mooi! Ze hadden ook een Les Paul, die vond ik ook leuk, maar na hem in mijn handen te hebben gehad vind ik die andere mooier.
http://www.chrisguitars.com/epi06flyingv58korina.jpg

2. Deze hadden ze ook een Jackson Kelly, ook erg mooi. Ze hadden ook zo'n rode V-model, maar die is te gothic voor mij.
http://www.richtonemusic.co.uk/Data/Product_Images/jackson-js32t-kelly-white.jpg

3. En natuurlijk ook de welbekende Ibanez modellen. Ibanez RGA42-BK, maar deze is wel minder mooi dan die anderen.
http://www.musikhaus-hermann.de/catalog/images/a2%201529.jpg

Dusja, welke zouden jullie (nieuw) kopen?

BobvanKempen
19 mei 2011, 15:05
Er is een muziekwinkel hier in mijn stad en daar heb ik de volgende modellen gezien:

1. Deze vind ik er mooi, de vorm is wat minder want zittend gaat het iets moeilijker dan een normale, maar het uiterlijk met name de kleur van het hout en de gouden accenten vind ik erg mooi! Ze hadden ook een Les Paul, die vond ik ook leuk, maar na hem in mijn handen te hebben gehad vind ik die andere mooier.
http://www.chrisguitars.com/epi06flyingv58korina.jpg

2. Deze hadden ze ook een Jackson Kelly, ook erg mooi. Ze hadden ook zo'n rode V-model, maar die is te gothic voor mij.
http://www.richtonemusic.co.uk/Data/Product_Images/jackson-js32t-kelly-white.jpg

3. En natuurlijk ook de welbekende Ibanez modellen. Ibanez RGA42-BK, maar deze is wel minder mooi dan die anderen.
http://www.musikhaus-hermann.de/catalog/images/a2%201529.jpg

Dusja, welke zouden jullie (nieuw) kopen?

Ik zou zonder meer voor de Ibanez gaan, juist door de veelzijdigheid. Daarna zou ik doorsparen en op termijn een Gibson Les Paul studio kopen (op MP 2de hands vaak voor een appel en een ei te koop de laatste tijd -btw ... whats up with that?).

keesss
19 mei 2011, 15:14
Ik zou zonder meer voor de Ibanez gaan, juist door de veelzijdigheid. Daarna zou ik doorsparen en op termijn een Gibson Les Paul studio kopen (op MP 2de hands vaak voor een appel en een ei te koop de laatste tijd -btw ... whats up with that?).

Aha, dank je voor je nuttige antwoord.

Wat bedoel je met zijn veelzijdigheid? En wat zijn de punten waarbij je afhaakte bij die andere twee gitaren?

Basileia
19 mei 2011, 15:35
Ik zie dat je in je vergelijking steeds het woord "mooi" gebruikt. Ik adviseer je in ieder geval om sound en speelgemak op de eerste plaats te zetten, en het stukje mooi op de tweede.

Om op dit soort vragen een beetje een fatsoenlijk antwoord te krijgen zul je over het algemeen iets meer informatie moeten posten.
-Welke muziek?
-Welke versterker?
-Wat voor gitaar heb je nu?

Als je rock speelt zou ik je uit de modellen die je hebt gepost de flying V aanraden, want de andere modellen hebben actieve pickups, en mijn ervaring is dat dat voor rock niet zo lekker werkt. Als je strakke metal speelt zijn actieve pickups misschien juist weer wel wat je zoekt.

Ik heb als allereerste elektrische gitaar een strat gekocht, omdat ik dat toch wel de echtste elektrische gitaar vond, terwijl een ibanez die ik er naast getest had veel lekkerder klonk en speelde. Na 2 maanden had ik spijt, en nu speel ik alsnog op een ibanez.

Pak in een muziekwinkel eens een aantal gitaren op zonder naar de vorm te kijken, prik ze in een versterker, en kijk bij welke sound en bespeelbaarheid ineens het WAUW-gevoel naar boven komt. Misschien heeft de mooiste wel de slechtste sound, of het vervelendste halsprofiel.

marter544
19 mei 2011, 15:37
Ik heb laatst bij musik produktiv op een Jackson JS32rt gespeeld, zo eentje, maar dan in het wit:

http://cachepe.zzounds.com/media/quality,85/2910027385v1_hi-7fe1e09cd9d05eae9d726bf4aee3e9a3.jpg

Die koste 280 euro, en ik vond dat echt een hele fijne gitaar! Erg lekkere hals (ongelakt/heel erg dunne lak!), vaste brug en ziet er ook nog eens vet uit. Ik vond die beter dan de Ibanez tegenhanger RG321, dus ik zou die zeker eens proberen. Ik zou wel weg blijven van floyd rose bruggen in die prijsklasse..

BobvanKempen
19 mei 2011, 16:22
Aha, dank je voor je nuttige antwoord.

Wat bedoel je met zijn veelzijdigheid? En wat zijn de punten waarbij je afhaakte bij die andere twee gitaren?

De Epiphone vind ik een super gitaar voor het geld echter (en ik zal hier wel weer om neergesabeld worden) wat beperkt in inzetbaarheid. Blues en Rock kan hier erg mee maar wil je ergens een single coil geluid voor gaan gebruiken wordt dit alvast lastig.

De Jacksons vind ik in de lagere prijsklasse's gewoon niet denderend. Dit is overigens persoonlijk dus er zullen er genoeg zijn die daar anders over denken. Mij staan vooral de pups vaak tegen.

Ibanez heeft als begin gitaar een lekkere hals, redelijke pups en door de verschillende standen vaak als humbucker gitaar en single coil te gebruiken (ligt natuurlijk aan de pup configuratie). Daarbij zijn ze vaak voor weinig te koop.

Aangezien dit je eerste gitaar is ga ik er voor het gemak maar vanuit dat je ook geen denderende versterker hebt. Zou daarom eerst voor een zo goedkoop mogelijke gitaar en een goede versterker. Naar mijn bescheiden mening kan je beter een k*t gitaar hebben met een goede versterker dan andersom.

Terminus
19 mei 2011, 16:29
Als je rock speelt zou ik je uit de modellen die je hebt gepost de flying V aanraden, want de andere modellen hebben actieve pickups, en mijn ervaring is dat dat voor rock niet zo lekker werkt. Als je strakke metal speelt zijn actieve pickups misschien juist weer wel wat je zoekt.


Geen van de gitaren genoemd in dit topic heeft actieve elementen. Dat lijkt alleen maar zo door de kapjes bij de gitaren. De Ibanez RGA heeft wel een actieve toonregeling maar die hoef je niet te gebruiken (sterker nog de meeste mensen raden het af, klinkt nergens naar).

Thamos
19 mei 2011, 16:32
Ik zou even een ESP LTD gitaartje proberen ;)

HaroldA
19 mei 2011, 16:36
Exact €350,- :ok: En dan heb je een high-end gitaar van zeer goede komaf!

http://fotos.marktplaats.com/kopen/d/86//TY13TL2nV1aLCRdQLzypA==.jpg

http://link.marktplaats.nl/450655566

keesss
19 mei 2011, 20:24
De Epiphone vind ik een super gitaar voor het geld echter (en ik zal hier wel weer om neergesabeld worden) wat beperkt in inzetbaarheid. Blues en Rock kan hier erg mee maar wil je ergens een single coil geluid voor gaan gebruiken wordt dit alvast lastig.

De Jacksons vind ik in de lagere prijsklasse's gewoon niet denderend. Dit is overigens persoonlijk dus er zullen er genoeg zijn die daar anders over denken. Mij staan vooral de pups vaak tegen.

Ibanez heeft als begin gitaar een lekkere hals, redelijke pups en door de verschillende standen vaak als humbucker gitaar en single coil te gebruiken (ligt natuurlijk aan de pup configuratie). Daarbij zijn ze vaak voor weinig te koop.

Aangezien dit je eerste gitaar is ga ik er voor het gemak maar vanuit dat je ook geen denderende versterker hebt. Zou daarom eerst voor een zo goedkoop mogelijke gitaar en een goede versterker. Naar mijn bescheiden mening kan je beter een k*t gitaar hebben met een goede versterker dan andersom.

Hoi,
Ik heb deze: http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Modeling-combos/Line-6-Micro-Spider-Combo-/art-GIT0012705-000

Niet super, maar kan er wel mee door?

.....

Momenteel heb ik toch de Epiphone het liefste. Het geeft mij een goed gevoel, aangezien het een dochtermerk is van Gibson. Met het spelen zal het wel goed zitten neem ik aan.

Echter, wat is beter? Een geschroefde hals aan de body of een gelijmde?
Deze heeft namelijk een geschroefde, kijk achterkant: http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Epiphone-1967-Flying-V-Limited-Ed.-CR-Cream/art-GIT0018596-000

Maar die Korina heeft een gelijmde hals aan de body.

Overigens bedankt voor de reacties!

Jasper.
19 mei 2011, 20:28
Vreemd wat mijn ervaring met MacWilliams is juist dat hij altijd erg goed advies geeft, dat goed kan onderbouwen en nooit iets of iemand afkraakt op merk, budget en mening. Daarbij is dit net een van de weinige die je ook meteen helpt als je in de buurt woont en je zit met een probleem.


+1, wat een heftige reactie opeens. Als je al een tijdje meeleest had je ook kunnen weten dat het er nogal gezellig aan toe gaat op dit forum, een grapje moet kunnen toch?

Over de merken: Ik heb een ibanez RG320. En een Jackson RR3(wel weer wat duurder, maarja) Ik vind de ibanez qua speelgemak etc. niet veel onder doen voor de Jackson. Tweedehands zijn dit soort ibanez modellen niet te duur te krijgen. Ik ben er erg tevreden mee. Maarja, daarentegen heeft Jackson weet wat leuke extremere modellen. En ik geloof dat de nieuwste budget serie van Jackson wel aardig goed werd aangeprijsd.

macwilliams
19 mei 2011, 21:29
Gelijmd of met schroeven, daar zijn de meningen nog wel over verdeeld. De een zegt gelijmd is beter want er is een betere contact tussen de twee delen en aan de andere kant dat wanneer de hals goed strak in de pocket zit dit contact even goed is.

En dan heb je nog de doorlopende nek zoals de RGT serie van ibanez. Daar zijn dan de zijkanten van de body weer aangeplakt. Neck throug of neck thru heet dat meen ik.

@ Jasper,
geeft niet, kan ik wel hebben ;)

Bijl
19 mei 2011, 22:07
Hoi,

Ik wil mijn eerste elektrische gitaar kopen om ermee te lessen, maar ik twijfel tussen deze drie merken:
-Jackson
-Epiphone
-Ibanez

Ik wil er maximaal €350,- uitgeven aan enkel de gitaar. Welk merk raden jullie mij aan en/of welk merk is van de beste kwaliteit?

Gr,

Keesssssssssssss

Ga lekker naar een muziekwinkel, probeer alles tussen de 300 en 600 euro uit, en als je favoriete gitaar niet in je budget past kan je kijken voor tweedehands, maar dan heb je wel een betere gitaar voor je geld.


...Jackson: gitaren onder de 350 euro zijn meestal niet de moeite waard...


Wat een onzin. Mijn favoriete gitaar is een Jackson waarvoor ik 150 euro betaalde (tweedehands). En die speelt net iets lekker als mijn Ibanez Universe die een dagwaarde van 2000 euro heeft. Ik heb bij de Jackson wel de pickup en de volumepot vervangen.


Gelijmd of met schroeven, daar zijn de meningen nog wel over verdeeld. De een zegt gelijmd is beter want er is een betere contact tussen de twee delen en aan de andere kant dat wanneer de hals goed strak in de pocket zit dit contact even goed is.


Ik heb één neckthrough en 3 bolt-ons, ik merk nauwelijks verschil in sustain. Ik denk dat de Godin de beste sustain heeft en dat is een bolt-on. Op het Amerikaanse Telecaster forum wordt beweerd dat zelfs de breedte van de pocket niet uitmaakt, maar alleen het contactoppervlak waar de schroeven doorheen gaan. Een paar forumleden hebben dat ook getest.

Indiedennie
19 mei 2011, 22:34
Die witte v heeft wel een gelijmde hals, dat wat je ziet is een strap-button.
nog een keer de vraag, die een ander ook al heeft gesteld welke muziek wil je spelen?

Sinner1980
19 mei 2011, 23:08
Eerste elektrische gitaar om op te lessen? Dan zou ik het simpel houden;vaste brug (dus geen jengelstengel),geen extreme vormen(dus geen V bijv).

Zodoende zeg ik een les paul of een SG van epiphone.

Van de drie merken die je noemt vind ik Ibanez ronduit de meest consequente kwaliteit leveren.

Jackson is deze prijsklasse VIND IK PERSOONLIJK ruk,niet aan beginnen dus.

Epiphone les paul of sg; my 2 cents

En niet meer zo lelijk doen tegen Macwilliams anders ga ik je voortaan ook blokfluietn aanraden...of iets anders geks;)

Braindead
19 mei 2011, 23:08
Ik lees dat je de epiphone wel fijn vind en een mooi model. Op zich zijn de eopi''s in deze prijsklasse nogal wisselend dus je zal wel iemand mee moeten nemen die er een goede tussenuit kan halen voor je. Verder kan ik je zo''n flying v aleen maar afraden ivm de ellendige vorm bij het zittend spelen. ER zijn hier mensen die dat juist fijn vinden maar velen bespelen zo;n gitaar alleen maar staand. Wel een punt om goed te overwegen in ieder geval. Als je verder de epi wel fijn vind maar lastig zittend en de Les Paul weer wat minder ivm de neck dan zou ik ook even naar een epiphone sg kijken. Ik denk dat je die al wat beter bespeelbaar vind als de Les Paul en je kunt er ook comfortabel zitten mee spelen. Een nadeel is de zwabberneck. Door de dubbelcut kan je door de neck te bewegen een tremoloeffect krijgen. Dat moet je dan op de koop toenemen.

Dus in het kort: ga ook die sg ff testen in de winkel.

Zoiets is dat:
http://www.musik-produktiv.nl/epiphone-sg-g400-eb-3179101.aspx
http://www.musik-produktiv.nl/epiphone-sg-custom-g400-ai.aspx

En ibanez maakt heeft in die prijsklasse inderdaad ook wel aardig spul. (maar die vind je ook niet zo mooi dacht ik) In ieder geval zou die advertentie van Harold a ook een goede optie zijn.

PS: Ik zou persoonlijk dan ook weer geen sg met 3 pickups nemen (zoals in link 2) omdat die 3de pickup in de weg kan zitten maar het gaat even om de kleur.

keesss
19 mei 2011, 23:18
Aha, ok. De muziek is rock.

Ik zal wel toch de sg bekijken. Echter ik zal de gitaar wel via internet bestellen, want zo zijn ze goedkoper. Daarmee wil ik zeggen dat ik zelf niet zo een-twee-drie de beste kan uitkiezen.

Gr

Sinner1980
20 mei 2011, 00:17
Aha, ok. De muziek is rock.

Ik zal wel toch de sg bekijken. Echter ik zal de gitaar wel via internet bestellen, want zo zijn ze goedkoper. Daarmee wil ik zeggen dat ik zelf niet zo een-twee-drie de beste kan uitkiezen.

Gr

Ik zeg doen; Epi SG is een leuk beginnersding en er zijn zelfs profs die erop spelen,niet al te duur dus waar wacht je nog op

Tankman
20 mei 2011, 01:05
Jackson is deze prijsklasse VIND IK PERSOONLIJK ruk,niet aan beginnen dus.
)

+1. Ik ben het niet eens met je Epiphone advies, want dat vind ik ook rukgitaren, maar dat geldt zeker ook voor Jackson in deze prijscategorie. We hebben dan over de JS30 serie. Nou is deze serie vervangen met de JS32 serie en die schijnen wel stukken beter te zijn. Ik heb alleen nog geen kans gehad om deze te testen, dus heb het nu allen van horen zeggen.

Als je iets Les Paul achtigs wilt zou ik zeker ook naar Tokai kijken. een Squier Deluxe Strat is ook echt te gek.

keesss
20 mei 2011, 03:23
Ok, het wordt de SG. Bedankt voor afviezen.

Maar veel mensen zeggen dat het rukgitaren zijn, waarom dan?

Verder heb ik nog niet tot weinig ervaring met elektrische intrumenten. Is deze 'amp' een beetje goed? Dan bestel ik gewoon deze en verkoop ik die andere. Kan je ook door een normale 'amp' je microfoon aansluiten en zingen?
http://www.eig.nl/index.html?id=14265

En waar dient een stemapparaat voor? Ja, om te stemmen, maar hoe klinkt de gitaar dan als hij niet is gestemt?

Alvast nog eens bedankt voor de antwoorden. :)

HaroldA
20 mei 2011, 10:45
Ok, het wordt de SG. Bedankt voor afviezen.

Maar veel mensen zeggen dat het rukgitaren zijn, waarom dan?

Rukken is gelijk aan masturberen? :???:

Gewoon een 2ehands G400 kopen, kan er niets mis gaan!


Verder heb ik nog niet tot weinig ervaring met elektrische intrumenten. Is deze 'amp' een beetje goed? Dan bestel ik gewoon deze en verkoop ik die andere.

Nee.


Kan je ook door een normale 'amp' je microfoon aansluiten en zingen?
http://www.eig.nl/index.html?id=14265

Nee.


En waar dient een stemapparaat voor? Ja, om te stemmen, maar hoe klinkt de gitaar dan als hij niet is gestemt?

Vals.

KingPin8
20 mei 2011, 11:25
Van wat ik gehoord/gelezen heb zouden de fabrieksafstellingen van Gibson/Epiphone minder zijn (LP, SG, FV) een afstelbeurt kost een paar tientjes en kan sowieso nooit kwaad ;)

Wel jammer dat je niet voor Ibanez gaat! :D (Ibanez nut hier:blast:)

keesss
20 mei 2011, 12:34
Ai, da's jammer want nu moet ik ook eem microfoonversterker kopen. Als er enig geluid uit via de mic uit de gitaarversterker zou komen, zou ik al blij zijn. Geluid hoeft niet perfect te zijn. Maargoed, so be it.

Ik wist btw niet dat je Marshall's zo goedkoop kon krijgen. Je ziet ze altijd bij de grootste sterren.

HaroldA
20 mei 2011, 12:35
Ik wist btw niet dat je Marshall's zo goedkoop kon krijgen. Je ziet ze altijd bij de grootste sterren.

Ja, maar dat zijn hele andere dan dat speelgoedversterkertje waar jij mee aan kwam zetten.

keesss
20 mei 2011, 14:09
Dat weet ik zelf ook. Zo bot reageren is overigens niet nodig met dat speelgoedversterkertje.

HaroldA
20 mei 2011, 14:15
Dat weet ik zelf ook. Zo bot reageren is overigens niet nodig met dat speelgoedversterkertje.

Het is niet bot; het is echt een speelgoedversterkertje. Zonde van je geld.

Thiez
20 mei 2011, 14:37
Is inderdaad zonde van je geld. Als eerste ampje zou ik eerder kijken naar een vox valvetronics of een roland cube of iets dergelijks.
De SG zou ik wel de G400 adviseren ipv de G310. Ik heb zelf jaren op een epiphone G400 gespeeld, sinds kort overgestapt naar een Gibson. Moet zeggen dat de prijs/kwaliteit van epiphone beter is. Gibson is 3x zo duur maar ik vind hem niet 3x zo goed als een epiphone. Wel aanzienlijk beter maar in verhouding is epiphone leuker voor een beginner.

keesss
20 mei 2011, 15:12
Oh, sorry dan. Dat is wel jammer om te horen. Na het zien van dit filmpje dacht ik dat hij wel redelijk was voor dat geld, en ja, het is tenslotte een Marshall: http://www.youtube.com/watch?v=hlC0Ylby0ck
Ik lees ook dat de meningen verschillend zijn. Sommigen vinden hem slecht, anderen weer niet. Maar niemand vertelt waarom hij slecht is..

Welke zouden jullie aanraden in dit geval dan?
- Rond de €100.-, ik weet dat je dan niet super krijgt, maar meer wil ik niet uitgeven aan een versterker.
- Niet groot, ongeveer de grootte van een grote rugzak, want ik zal hem veel meenemen.
- Eventueel ook waarbij je mic aan kunt sluiten.

Tankman
20 mei 2011, 15:14
Voor 109 euro heb je een Fender Mustang I. Klinkt goed, is veelzijdig, klein en weegt niks. Het gedeelte mic aansluiten kun je wel even vergeten.

Basileia
20 mei 2011, 15:16
http://link.marktplaats.nl/449136512

Thiez
20 mei 2011, 15:18
Idd zoals ik al zei de roland cube of vox (hoewel die vaak duurder is).
Voor dat budget zou ik zeker 2e hands kijken anders houd je helemaal niks over.
Line 6 spider serie is opzich ook een best leuk beginnerversterkertje.
Je zou ook kunnen kijken naar 2e hands peavey uit de jaren 90, zitten erg leuke dingetjes bij.

keesss
20 mei 2011, 15:24
Hmmm.. Geen tweedehands aub.

In dat geval hou ik het dan maar bij de Line 6 Spider, maar die is batterijgevoed..

Daar tegenover staat wel dat hij de mic input heeft.

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Modeling-combos/Line-6-Micro-Spider-Combo-/art-GIT0012705-000

KingPin8
20 mei 2011, 15:33
Line6 Spiders zijn alleskunners

http://www.thomann.de/nl/line6_spider_iv_15.htm

kan gewoon een stroomkabel in hoor ;)

keesss
20 mei 2011, 15:55
Ik heb even nagedacht en ik heb besloten dat ik tóch voor een Marshall ga. Als je de Line 6 Mirco beluistert, vind ik hem niet echt lekker klinken vergeleken met de Marshall Mg15CDR.

Line 6 Micro:
http://www.youtube.com/watch?v=dcdwsqOc94Q

Marshall MG15CDR:
http://www.youtube.com/watch?v=hlC0Ylby0ck

Echter! Ik wil ook wel voor de Marshall MG15FX gaan. Die kost rond de €160,- en ik vind ik wel lekker klinken. http://www.thomann.de/nl/marshall_mg15fxnew.htm

Filmpje van de MG15FX:
http://www.youtube.com/watch?v=Qu0zPK0Pz40
http://www.youtube.com/watch?v=PmQkLC06EYs&feature=related

Misschien toch de Mg15FX?

Tankman
20 mei 2011, 15:56
Man, stop eens met alleen op filmpjes af gaan en ga naar een winkel die dingen uittesten!

macwilliams
20 mei 2011, 16:28
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?140377-MARSHALL-mg15DFX

Sinner1980
20 mei 2011, 16:41
Ik heb even nagedacht en ik heb besloten dat ik tóch voor een Marshall ga. Als je de Line 6 Mirco beluistert, vind ik hem niet echt lekker klinken vergeleken met de Marshall Mg15CDR.

Line 6 Micro:
http://www.youtube.com/watch?v=dcdwsqOc94Q

Marshall MG15CDR:
http://www.youtube.com/watch?v=hlC0Ylby0ck

Echter! Ik wil ook wel voor de Marshall MG15FX gaan. Die kost rond de €160,- en ik vind ik wel lekker klinken. http://www.thomann.de/nl/marshall_mg15fxnew.htm

Filmpje van de MG15FX:
http://www.youtube.com/watch?v=Qu0zPK0Pz40
http://www.youtube.com/watch?v=PmQkLC06EYs&feature=related

Misschien toch de Mg15FX?

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/014A3FC1801B012C39CF18_Large.jpg

Neem in hemelsnaam die Mg15fx...

HaroldA
20 mei 2011, 16:44
Hier, voor 100 punten ben je klaar!

http://fotos.marktplaats.com/kopen/b/0d/SIrrI3UM84MSAjTXlODHAA==.jpg
http://link.marktplaats.nl/450946677

Thiez
20 mei 2011, 16:59
Waar wil je geen 2e hands? Je krijgt meer kwaliteit voor hetzelfde geld, en je kunt het voor dezelfde prijs weer verkopen als het niks is. Zeker als je niet zo een groot budget heb zou ik voor 2e hands kijken.
Er staan vaak ook gewoon leuke beginnersetjes op marktplaats voor 200 euro. gitaar en versterker.
http://link.marktplaats.nl/449427759 zoiets bijvoorbeeld. Yamaha pacifica is leuk beginner gitaartje, roland cube is prima beginner versterkertje met wat effecten enzo erop.

http://link.marktplaats.nl/448373040 Ibanez met roland cube.

http://link.marktplaats.nl/445501304 Ibanez en marshall

http://link.marktplaats.nl/440663228 iets duurder maar wel een setje waar je jaren mee vooruit kan. Lager bieden kun je altijd proberen.

keesss
20 mei 2011, 20:06
http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/014A3FC1801B012C39CF18_Large.jpg

Neem in hemelsnaam die Mg15fx...

Bedoel je dat sarcastisch of serieus?


Man, stop eens met alleen op filmpjes af gaan en ga naar een winkel die dingen uittesten!

Ik kan ze niet uittesten, want die zijn er niet. Daarom vraag ik naar jullie mening.


Waar wil je geen 2e hands? Je krijgt meer kwaliteit voor hetzelfde geld, en je kunt het voor dezelfde prijs weer verkopen als het niks is. Zeker als je niet zo een groot budget heb zou ik voor 2e hands kijken.
Er staan vaak ook gewoon leuke beginnersetjes op marktplaats voor 200 euro. gitaar en versterker.
http://link.marktplaats.nl/449427759 zoiets bijvoorbeeld. Yamaha pacifica is leuk beginner gitaartje, roland cube is prima beginner versterkertje met wat effecten enzo erop.

http://link.marktplaats.nl/448373040 Ibanez met roland cube.

http://link.marktplaats.nl/445501304 Ibanez en marshall

http://link.marktplaats.nl/440663228 iets duurder maar wel een setje waar je jaren mee vooruit kan. Lager bieden kun je altijd proberen.

Bedankt voor de moeite, maar ik wil zeker geen tweedehands. Ik voel mij gewoon beter als ik een helemaal nieuwe heb. Dat is bij alles wat ik koop.

Bijl
20 mei 2011, 20:51
http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/014A3FC1801B012C39CF18_Large.jpg

Neem in hemelsnaam die Mg15fx...

:seriousf:

Volgens mij maakt het in die prijsklasse echt geen reet uit of je nou een Marshall, Line6, Vox of Fender koopt. Maar het kan zijn dat de echte slaapkamerklankpuristen het niet met me eens zijn.

Zo, nu alleen nog een gitaar... :soinnocent:

keesss
20 mei 2011, 20:56
Ik ben overigens vandaag naar die winkel geweest en de LP en FV uitgeprobeerd. Uiteindelijk vind ik de Flying V Korina voor mij veel mooier & beter.

Ik ga dus: Epiphone Korina Flying V + Marshall MG15FX kopen. De gitaarband heb ik al, namelijk een Steph leder zebraprint.

Nu moet ik nog een stemapparaat hebben. Welk stemapparaat raden jullie mij aan? 't Is voor rock.

Kan je het stemmen op gehoor?

Thiez
20 mei 2011, 20:58
Stemmen op gehoor kan, maar gezien je vragen denk ik dat je dat nu nog niet gaat lukken.
Stemkastje voor rock, dat is er ook niet. Het is gewoon een stemkastje die je gitaar zuiver stemt. Maakt niet uit wat voor stijl je er vervolgens op gaat spelen.
Korg is altijd goed spul vind ik voor stemkastjes.

Tankman
20 mei 2011, 21:00
:seriousf:

Volgens mij maakt het in die prijsklasse echt geen reet uit of je nou een Marshall, Line6, Vox of Fender koopt. Maar het kan zijn dat de echte slaapkamerklankpuristen het niet met me eens zijn.

Zo, nu alleen nog een gitaar... :soinnocent:

In die prijsklasse maakt het juist heel erg uit wat je koopt. Je mag best een beetje knap geluid hebben op je kamertje. Het zal uiteraard nooit klinken als een halfstack of wat dan ook, maar dan nog. Er zitten gigantische verschillen tussen de vele oefenversterkers en de meerderheid hier zegt niet voor niets dat die Marshall slecht is.

Sinner1980
20 mei 2011, 21:02
Ik ben overigens vandaag naar die winkel geweest en de LP en FV uitgeprobeerd. Uiteindelijk vind ik de Flying V Korina voor mij veel mooier & beter.

Ik ga dus: Epiphone Korina Flying V + Marshall MG15FX kopen. De gitaarband heb ik al, namelijk een Steph leder zebraprint.

Nu moet ik nog een stemapparaat hebben. Welk stemapparaat raden jullie mij aan? 't Is voor rock.

Kan je het stemmen op gehoor?

Het werd toch een SG? Tegen de adviezen in toch aan een V; als het voor jou maar werkt dan.

Als je in de winkel een stemapparaat voor rock vraagt komt het goed;snappen ze wel.

Stemmen op gehoor wordt lastig en zou ik als newbie ook maar niet aan beginnen

keesss
20 mei 2011, 21:16
In die prijsklasse maakt het juist heel erg uit wat je koopt. Je mag best een beetje knap geluid hebben op je kamertje. Het zal uiteraard nooit klinken als een halfstack of wat dan ook, maar dan nog. Er zitten gigantische verschillen tussen de vele oefenversterkers en de meerderheid hier zegt niet voor niets dat die Marshall slecht is.

Aha, dat kan best zo zijn, maar nog steeds lees ik niet waarom ze slecht zijn. Wat mankeert eraan? :p En wat klinkt er slecht? Is het doordat hij te weinig WATT heeft? Of iets anders?

Wabbie
20 mei 2011, 21:18
Zeer waarschijnlijk klinken ze gewoon helemaal nergens naar. De enige huidige budget versterker waar ik ooit op heb gespeeld is een Roland Cube en dat was best een leuk ding. Ik zou willen dat die er was geweest toen ik begon met gitaarspelen!

Tankman
20 mei 2011, 21:21
Volgens mij heb ik het zelf vaak genoeg gezegd. Zo'n Marshaal MG15 klinkt gewoon niet. De effectjes klinken niet. Het klinkt gewoon helemaal nergens naar. Voor wat je krijgt zijn ze ook nog eens veel en veels te duur.

Voor 50 euro minder heb je een geniale Fender Mustang I van 20 watt. Voor 20 euro meer heb je een Fender Mustang II van 40 watt en een 12 inch speaker die echt verdomd lekker klinkt.

Voor 20 euro minder heb je weer een peavey Vypyr 15 die ook gewoon te gek is. Voor wel 70 euro meer heb je een Vypyr 30, die in combinatie met een Sanpera I helemaal te gek. 4 presets naar jouw smaak zo aan je voeten, plus een expressie pedaal. Met de Sanpera II heb je zelfs 400 presets.

Marshall is een prima merk, maar met hun oefenversterkerlijn slaan ze de plank toch wel helemaal mis. Ze hebben het aan hun naam te danken dat deze nog verkocht worden.

Thiez
20 mei 2011, 21:21
Ik raad inderdaad ook iedereen de roland cube aan. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook meestal aanraad om boven de 20 watt proberen te zitten, anders krijg je echt een beetje een bladblazer effect. Vaak klinken die kleine ampjes ook kut omdat er een klein speakertje in zit.

Bijl
20 mei 2011, 21:30
Nu moet ik nog een stemapparaat hebben. Welk stemapparaat raden jullie mij aan? 't Is voor rock.


Als stemapparaat raad ik een Boss TU1000 aan....

....nou vooruit, een Korg PitchBlack dan.

Maar hebben die line6 versterkertjes enzo niet al een tuner aan boord?

keesss
20 mei 2011, 22:01
Hoi,

Ik heb net de 'sound samples' van die vertsterkers op Thomann beluisterd.

Ik vind de Roland Micro Cube inderdaad een stuk beter klinken dan de Marshall. http://www.thomann.de/nl/roland_micro_cube.htm

Die Marshall MG15FX klinkt net als de Fender Musting I erg schraal qua geluid en erg leeg qua geluidsgevoel.
De sound sample van de MG15FX (klik op Rock): http://www.thomann.de/nl/marshall_mg15fxnew.htm

De MG30FX klinkt weer beter dan de Roland vind ikzelf, maar ik vind hem de meerprijs van €95,- niet waard. Hij is ook wat groter. Bovendien kun je op de Roland een microfoon aansluiten, toch?

Het wordt de Roland Micro Cube. Ik vind het stiekem toch wel jammer want 'zo'n Marshall is een icoon en hij past heel goed bij de Flying V en de zebraprint lederen band. Maargoed, anders koop ik de MG30FX wel later als ik beter kan spelen. :)
http://i53.tinypic.com/20z8meq.jpg

Tankman
20 mei 2011, 22:04
Die soundsamples op Thomann zijn de laatste dingen die je naar moet luisteren. Die gaan echt HELEMAAL nergens over.

keesss
20 mei 2011, 22:14
Daarnaast lees ik goede reviews erover, jullie raden mij hem aan en dit is ook een hele goede: http://www.youtube.com/watch?v=0qSf0mYO3R4

Braindead
20 mei 2011, 22:17
Mag ik vragen waarom je niet even een sg hebt uitgetest toen je in de winkel was? Die Les Paul vond je al niks en de flying v kende je ook al. Je moet het zelf weten maar ik vind het echt een onding zo'n flying V. Tuurlijk het staat erg cool op het podium maar voor de rest van de tijd (90% of meer) is het een niet te hanteren model. En ik zal niet de enige gitarist zijn die dat zegt, integendeel.

Verder doe je met die cube denk ik gewoon de beste aankoop. Je wilt weten waarom die kleine bakken niet klinken? Gewoon omdat het allemaal kleinschalig is. Een paar pc boxjes van 2 bij 2 cm klinken ook naar een boutende oma. De speakertjes zijn te klein, er zitten geen buizen in distortion gaat erg kraken omdat de warmte en toon compleet ontbreekt. Maar aan de andere kant kan ik best op een goedkoop versterkertje lol hebben hoor! Het gaat om de fun van het spelen. Niet zoveel fun als met een vette buizenbak op flink volume maar wel fun.

Qua gitaar zijn de meningen denk ik meer verdeeld maar als het gaat om een versterkertje in deze prijsklasse dan vindt verreweg de meerderheid dat de cube het relatief goed doet.

keesss
20 mei 2011, 22:36
Ik vind hem niet mooi. Hij is erg bol. De LP vond ik op het eerste gezicht mooi, maar na uitgeprobeerd te hebben vind ik de FV toch beter. De FV heb ik ook uitgeprobeerd en zittend had ik hem erger verwacht. Ik doe het dan zo: http://www.flying-v.ch/nickelback/00005_rj_n.jpg en ik vind dat best lekker zitten.

Ik ga eerst nog ff op vakantie naar Bosnië en na terugkomst haal ik de de Epiphone FV + Roland Micro Cube + Korg stemapparaat.

Bedankt voor alle adviezen. :)

Jasper.
20 mei 2011, 22:44
Die korina V lijkt me een leuke beginnersgitaar. Geen slechte keuze. En ik persoonlijk vind een V model zittend ook erg lekker spelen. Helemaal niet onhandig.

Maar die Roland Micro Cube is wel heel erg klein. Dus ook een klein speakertje. Weet niet of dat de beste keuze is.
Zelf heb ik als beginnerversterker een Vox AD30VT-XL. Zit een buisje in de pre-amp, 12 inch speaker. Ik vind hem erg lekker klinken. Speel er welliswaar nooit meer op, heb nu een buizenversterker, maar erg goed voor het geld.
Maar ik zie dat je hem op gaat halen? Misschien kun je dan een paar versterkers testen? En dan zou ik ook de Marshall niet overslaan. Veel mensen vinden hem niet zo goed, ik ook, ik hem hem zelf ook gehad. Maar als het nou toevallig jouw geluid is?

Over stemapparaat: Je kan gewoon een heel goedkoop ding nemen voor op de slaapkamer. Werkt net zo goed. Ik zelf heb een Polytune die je met de voet kan bedienen. Wel handig, maar ook duurder.

(en ik heb het idee dat je niet te veel op de soundclips van Thomann af moet gaan. Toen ik er wel eens naar luisterde klonken ze allemaal hetzelfde, en er zal wel een ontzettend goede gitarist die clipjes inspelen. Zo een die alles goed kan laten klinken.)

keesss
20 mei 2011, 22:53
Hoi, dank je darvoor. Sorry, maar met 'halen' bedoelde ik bestellen. Lijkt mij een beetje onhandig als ik hem nu bestel en wanneer hij aankomt in 1500km verderop zit. :p

Hehe, ja, het is inderdaad een heel klein ding.

..Tja, ik wil nog misschien wel van gedachte veranderen als ik echt door iets wordt overtuigd. Bijvoorbeeld iemand die zelf Marshall MG15xxx amp's heeft.

Mijn sound is beetje Aerosmith, KISS enzo. Als een Marshall daar erg goed voor is, dan ben ik wel om. Maar ik zal dan, om de kosten te drukken, alleen de MG15CDR overwegen.

Toch denk ik dat de Roland de beste keuze blijft, ivm vele positieve reacties, de mic aansluiting, zijn grootte (kleine kamer) en natuurlijk zijn prijs.

Ik ben misschien zo Marshall-geil omdat ik het een icoon vind en omdat ik merk-geil ben..

Arvoitus
20 mei 2011, 23:05
Wat een onzin. Mijn favoriete gitaar is een Jackson waarvoor ik 150 euro betaalde (tweedehands). En die speelt net iets lekker als mijn Ibanez Universe die een dagwaarde van 2000 euro heeft. Ik heb bij de Jackson wel de pickup en de volumepot vervangen.
De topicstarter heeft het duidelijk op nieuwe/winkel producten. Ik heb veel modellen van Jackson in mijn hand gehad, en de modellen die onder de 350 euro lagen (JS30 series) zijn misschien niet slecht maar dan kun je naar mijn mening beter een Ibanez kopen.

Daarnaast zei ik ook nog eens "meestal niet de moeite waard". Ik zei niet dat ze allemaal slecht zijn, natuurlijk kan dat jouw favoriete gitaar zijn (als je pickups verwisseld hebt, uiteraard he ;)). Maar voor een beginner raad ik zoiets niet aan.

macwilliams
20 mei 2011, 23:07
Ik heb de marshall mg15dfx voor erbij als meeneem amp en m'n dochter speelt er soms op. Als je op de link in m'n vorige post had geklikt dan had je een review kunnen lezen.

keesss
20 mei 2011, 23:15
@Mac: Ja, die had ik al gelezen.

-> What the hell? Ik zie nu pas dat die Roland maar 2 watt heeft? Sorry, maar ik zal in dat geval toch voor de Marshall gaan, ondanks dat 'ie wat slechter klinkt. :???: Nu twijfel ik toch weer.. Ik bedoel, de watt-grootte zal toch wel belang hebben?

Tankman
20 mei 2011, 23:23
Of je gaat snappen dat je steeds naar de Micro Cube zit te kijken je gaat eens naar een Cube20 ofzo kijken...

Thiez
20 mei 2011, 23:29
Ja de micro cube is ook erg weinig. Kun je beter voor deze gaan, is nog goedkoper ook. http://www.thomann.de/nl/roland_cube15xl.htm

keesss
20 mei 2011, 23:38
Is dat niet eentje meet voor metal dan voor rock?

Shit, ik vond die witte Micro Cube echt vet. :p Maargoed, niets voor mij.

Tankman
20 mei 2011, 23:41
Cube is gewoon een veelzijdig ding, waar toevallig ook wat erg metal geluidjes in zitten. Dat zit bij al die kleine oefenversterkers met een beetje modelling capaciteit. Het zit hem gewoon in je instellingen of hij wel of niet metal klinkt.

macwilliams
20 mei 2011, 23:45
Of je gaat snappen dat je steeds naar de Micro Cube zit te kijken je gaat eens naar een Cube20 ofzo kijken...

Mijn gok is dat keess voledig nieuw en onervaren is in de gitaarwereld dat zie je ook aan zijn vragen.

@keess

Als je het over watts hebt dan zeg je "het vermogen" dat een amp levert.
2watt is dan dus het vermogen.

Afhankelijk van jouw situatie is dan ook het gewenste vermogen.
Als je bijvoorbeeld in een gehorige omgeving woont en je je buren niet tot last wilt zijn dan kun je dus overwegen een amp te kopen met een laag uitgangs vermogen. Mocht je echter in de situatie verkeren dat het echt hard mag gaan dan kun je een amp kopen met een groter vermogen.

Nog een advies,
bespaar niet op een goede gitaarkabel. Er zal waarschijnlijk een kabeltje bijgeleverd worden maar die zijn van erbarmelijke kwaliteit en die beïnvloeden je geluid in negatieve zin.

Tankman
20 mei 2011, 23:47
Ja, maar zelfs een onervaren gitaristen behoort wel te kunnen lezen.

Overigens heb ik de Micro Cube een paar weken terug getest en er kwam toch een verrassend goed geluid uit, voor zover een Cube goed klinkt. Eigenlijk vind ik Cubes alleen mooi voor hun clean en wat chorus, maar het zijn zeker wel goede amps voor een beginner.

macwilliams
20 mei 2011, 23:52
Ik denk dat wanneer je onervaren bent je makkelijk over de specs heen leest.

Tankman
20 mei 2011, 23:53
Heb het niet over specs. Maar goed, niet belangrijk.

De TS zei dat er in zijn muziekzaak niets te testen was van de oefenversterkers. Ik kan me niet voorstellen dat er een gitaarzaak is die geen oefenversterkers verkoopt. Wat was er daar dan wel te testen?

macwilliams
20 mei 2011, 23:56
Heb het niet over specs. Maar goed, niet belangrijk.

De TS zei dat er in zijn muziekzaak niets te testen was van de oefenversterkers. Ik kan me niet voorstellen dat er een gitaarzaak is die geen oefenversterkers verkoopt. Wat was er daar dan wel te testen?


Blokfluiten, klarinetten, tuba's....


Ghehehe, flauw hè :D

Tankman
20 mei 2011, 23:57
LOL...ik had de zout al uit de keukenkast gepakt...:seriousf:

macwilliams
21 mei 2011, 00:04
LOL...ik had de zout al uit de keukenkast gepakt...:seriousf:

Jij werkt toch in een muziekzaak, als je een goedkope maar toch goed kabeltje zou moeten aanraden tot €20,- welke zou dat dan zijn?

Tankman
21 mei 2011, 00:09
Een Klotz KiK kabel voor zo'n 15 euro is op zich wel goed, maar wil je echt een goede kabel adviseer ik om iets boven de 20 euro te gaan en een Klotz Pro Artist kabel te nemen. We hebben het over 27 euro voor 6m. Eentje van 3m was dan rond de 22 euro. Als de Klotz kabels op zijn, is de 2e keus Tasker Kabels met Neutrik pluggen, maar ik zorg er wel voor dat de Klotz kabels niet op gaan.

keesss
21 mei 2011, 00:10
De Marshall en die Roland die waren er niet. Ze hadden andere, voor mij onbekende merken. Verder dacht ik dat de naam Micro alleen op de grootte doelde en niet op de specs.

@Mac: Ik ben inderdaad nieuw op dat gebied. Ik was overigens al van plan om eentje van rond de 20-25 euro te halen, zijn dat goede? Zoiets, ivm de plaatsing van het gat op de body van de FV: http://www.thomann.de/nl/monster_cable_standard_100_std_12a.htm

Nu komt de drang naar de MG15FX weer omhoog. Ik zal een een zaak in de grote stad opzoeken, opzoek naar deze Marshall. Technologie wint het nooit van de real life beleving.

macwilliams
21 mei 2011, 00:20
Ik gebruik ook de klotz kabels (titanium & grange) en ben wel overtuigd van de kwaliteit. Monster ken ik niet dat zal tankman veel beter weten.

Wat de MG betrefd. Het clean geluid vind ik acceptabel tot mooi, het crunchy rock geluid kan op zich nog wel maar aangezien de standaard elementen van de epiphone nogal wollig klinken kan dit ook gaan tegenvallen.

Wanneer ik over de MG speel dan is dat dus met een gitaar waarvan de elementen geupgrade zijn.

keesss
21 mei 2011, 00:24
Hmm, ja, dacht ik al..

Ik weet niet hoe luid 2 watt is, kan iemand mij een indruk geven van de maximale geluidproductie? Of is dat echt erg zacht..

Tankman
21 mei 2011, 00:26
Op de vraag hoe luid is 2 watt heb ik geen antwoord. Op de vraag hoe luid is de micro cube daarentegen wel. Ik heb hem toen ik hem testte helemaal vol open gedraaid. Het is luid genoeg om je buren mee te irriteren, maar het is niet oorverdovend hard. Er komt verrassend veel volume uit dat kreng en hij blijft ook nog redelijk klinken. Heb je nou ook eens de Fender Mustang I bekeken?

keesss
21 mei 2011, 00:33
Via die sound samples vond ik hem gaar, maar hier klinkt hij erg goed: http://www.youtube.com/watch?v=yGTYgrbkNxs

Ik bekijk het zo: ik zoek eerst naar die Marshall MG15FX/MG15R/MG15CDR in real life, als die niet bevalt dan de Fender Mustang I of FM25DSP.

Sinner1980
21 mei 2011, 20:41
Wat dat tegaat is het lekker dat je geen ervaring hebt; dan speelt en klinkt alles al gauw goed. Trust me I know.

Merkengeil als ik ben moest en zou ik ook een Marshall kopen destijds (en deed dat ook) icm met een BC Rich warlock (kwam allemaal door Slayer).
Hoewel de gitaar nog best duur was was het echt een kloteding en die versterker was best te pruimen. Ik heb er in ieder geval een berg lol van gehad en ze uiteindelijk maar weer weggedaan op zoek naar wat beters.

Lang verhaal kort; probeer lekker van alles uit en als jij zo'n V en een Marshalltje leuk vind moet je dat lekker doen. Mocht je uiteindelijk fanatiek worden en lekker doorspelen dan begint de zoektocht pas echt.

Maar voor nu; kopen en spelen en niet zo twijfelen

keesss
21 mei 2011, 23:08
Ja dat is inderdaad zo. Geen ervaring is een makkelijke overtuiging.

Ik denk dat ik morgen de FV bestel.

Waarom was deie BF Rich verrot? lag het aan het geluid?

Jasper.
21 mei 2011, 23:36
Ja dat is inderdaad zo. Geen ervaring is een makkelijke overtuiging.

Ik denk dat ik morgen de FV bestel.

Waarom was deie BF Rich verrot? lag het aan het geluid?

Ik denk het wel.
Maar het kan ook aan de bespeelbaarheid liggen.
Goedkope gitaren zijn vaak een stuk minder stemvast. (worden snel vals, en moet je ze snel weer stemmen.)
Intonatie kan ruk zijn.

Neem in ieder geval een gitaar die voor jou aardig lekker in de hand houd, en natuurlijk die je mooi vind. Anders is het gitaarspelen een stuk minder leuk.

munkie
22 mei 2011, 09:52
Als ik weer opnieuw moet beginnen koop ik een 4X12 box met 4 goede 12 inch Celestion UK speakers erin. En een 1 Watt Blackstar topje. Dan vul je de hele kamer met een groots gitaargeluid. De speaker(s) is/zijn dus even belangrijk als de amp/vermogen.

Sinner1980
22 mei 2011, 13:34
Ja dat is inderdaad zo. Geen ervaring is een makkelijke overtuiging.

Ik denk dat ik morgen de FV bestel.

Waarom was deie BF Rich verrot? lag het aan het geluid?

De bespeelbaarheid; veel te smalle hals voor mijn vingers en idd ook nog eens een kutgeluid wat vooral kwam omdat ik nog niet echt kon spelen.
In eerste instantie vond ik m geweldig zowel klinken als spelen maar dat kwam omdat ik simpelweg niks gewend was. Ik heb ook geen enkele andere gitaar geprobeerd destijds; ik moest die gitaar icm een Marshall (werd een valvestate;leuk ding) en niks anders.

Het moment dat ik eens wat andere gitaren ging vasthouden was de lol er snel vanaf met als gevolg exit bc rich

macwilliams
22 mei 2011, 14:02
Gisteren ben ik even naar Zwolle gereden omdat een van m'n motorfietsen te lang stil had gestaan (twee maand) dus samen met m'n dochter even een milkshake gehaald bij de Mac D. En aangezien daar Big One aan de Thorbecke gracht zit ook maar daar weer eens naar binnen gewandeld. Ik zoek namelijk andere snaren dan de dadario die ik altijd gebruik. Op de toonbank stonden wat van die mini (micro) batterij gevoede ampjes en raakte in gesprek met de verkoper en vertelde hem dat ik wel geintereseerd was in zo iets maar dat ik ze nogal plastic vond klinken.

Ik vertelde hem dat ik iets zocht dat gewoon aardig klonk zoals de geroemde cubes en dat ik al een MG 15 DFX in bezit had maar die bij m'n weekend adres stond. Tot nu toe gooide ik de kabel via het bovenraam naar binnen en liet de ENGL gewoon lekker blazen terwijl ik gewoon buiten bij de BBQ zat. Maar na 21:00 uur is dat gewoonweg asociaal.

Dus hij pakte een VoX mini amp en qua afmeting is hij net iets kleiner dan de MG maar klinkt veel beter en heeft diverse effectjes aan boord.
En dit zal je wel bevallen, er zat een aparte microfoon ingang op met eigen volume knop en een instelbare galm dus kun je over je gitaar amp meezingen. Hij doet het op adapter & batterijen.

Hij kost €109,- en als ik gisteren niet op de motor was dan had ik hem nu.

Voor zover de SPAM van mijn kant, maar ik meen dit wel echt!

keesss
22 mei 2011, 15:15
Dat klinkt goed vind ik. Ik ga toch maar even checken.. Heeft alles van ik zou willen en de prijs is ook goed.

Edit: Bedoel je deze? http://www.eig.nl/index.html?id=20925
Wel jammer dat deze maar 5WATT heeft.. De rest is wel super.

macwilliams
22 mei 2011, 16:24
Dat is hem volgens mij, nooit verwacht dat er maar een 6,5 inch speakertje in zit.
Ik vind deze veel leuker klinken dan de MG die ik nu heb en die 5watt vermogen is echt meer dan genoeg. Als je gaat willen optrden voor dikke zalen dan heb je meer nodig maar ik denk dat het nog wel even duurt eer je zover bent.

Doe me een lol voordat je gaat bestellen, ga naar een goede en servicegerichte winkel en laat de MG, Cube en Vox naast elkaar zetten in een testhok en neem iemand mee die je kan voorspelen. En dan zelf beslissen!!

keesss
22 mei 2011, 16:41
Kijk weetje wat het is: ik heb echt geen idee wat de WATT/geluidsproductie is. Hoeveel WATT gebruikt men als men optreedt, bijvoorbeeld in Gelredome? Hoeveel gebrukt men als men optreedt in een zaal? Hiermee kan ik een indruk krijgen.

Ik zie dat Eigenhuijsen in Nijmegen alle drie amps heeft. Hier in Arnhem is er wel één, maar die verkoopt alleen gitaren. Ik ga wel een x bij hun kijken en laten testen door iemand..

macwilliams
22 mei 2011, 16:54
Een goede servicegerichte zaak zal zonder dralen ook nog wel even willen voorspelen. Misschien kost het zelfde ampje in een winkel iets meer dan bij de online grootgrutter maar ik heb liever mijn aanspreekpunt voor me staan dan dat ik alles per mail/telefoon moet regelen.

Dus als die zaak jou als klant wil hebben dan merk je dat wel.

keesss
22 mei 2011, 17:23
De Marshall is daar zelfs goedkoper. :)

macwilliams
22 mei 2011, 17:30
Dat mag niet de reden zijn. Blijf objectief in je keuze en dat marshall logo is niet heilig.

keesss
22 mei 2011, 23:26
Dat was een geintje. Ik laat jullie wel weten hoe verder zodra ik het heb gedaan.

macwilliams
23 mei 2011, 00:17
Dat was een geintje.Dat van die blokfluit ook ;)
Ik laat jullie wel weten hoe verder zodra ik het heb gedaan.:ok:

keesss
23 mei 2011, 01:49
Hehe, .. Dat weer ik onderhand wel. :p

keesss
23 mei 2011, 03:11
Maar kan iemand mij vertellen hoeveel WATT men gebruikt als men optreedt in bijvoorbeeld een zaal?

macwilliams
23 mei 2011, 07:14
Bedoel je nu het uitgangsvermogen van de amp waarover je zelf speelt of ook dat van de zaalversterking (PA) erbij?

Met een behoorlijke PA waardoor je als gitarist en de rest van de band word uitversterkt dan heb je waarschijnlijk al aan een 20watt amp genoeg.

Alles meer dan dat is uiterlijk vertoon, oftewel kijken wie de grootste pįęmöl heeft.

BobvanKempen
23 mei 2011, 07:54
Bedoel je nu het uitgangsvermogen van de amp waarover je zelf speelt of ook dat van de zaalversterking (PA) erbij?

Met een behoorlijke PA waardoor je als gitarist en de rest van de band word uitversterkt dan heb je waarschijnlijk al aan een 20watt amp genoeg.

Alles meer dan dat is uiterlijk vertoon, oftewel kijken wie de grootste pįęmöl heeft.

Ik heb 60watt buizen en die is ook in een zaal nog nooit vol open geweest. Ik heb laatst een gitarist van een Rockband gezien die het met een Tiny Terror deed en dat was meer dan genoeg vermogen voor een kleine zaal.

HaroldA
23 mei 2011, 10:37
Ik heb 60watt buizen en die is ook in een zaal nog nooit vol open geweest. Ik heb laatst een gitarist van een Rockband gezien die het met een Tiny Terror deed en dat was meer dan genoeg vermogen voor een kleine zaal.

Ik heb een 50 Watt Marshall JMP/JCM800 en die mag van onze geluidsman nooit boven de 1.5 staan, vaak zelfs nog minder. Repeteren doe ik met een zeer hard meppende drummer op 2 en een beetje.

Hij gaat tot 10 overigens ;)

Jasper.
23 mei 2011, 11:21
En dan zit er natuurlijk ook nog verschil in buizen of transistor Watts.
20Watt buizen klinkt een stuk harder dan 20watt transistor.

guitarkid
23 mei 2011, 11:56
Man, stop eens met alleen op filmpjes af gaan en ga naar een winkel die dingen uittesten!

YESSSSSS!!!! Ik heb dit topic vanaf het begin gelezen en het vreemde is dat TS een vraag stelt, maar zich weinig tot niets aantrekt van de antwoorden. Waarom vraag je dan wat?
Dus, of gewoon die meuk via internet zo goedkoop mogelijk halen en er (misschien) achter komen dat sommige adviezen toch wel erg goed waren (of juist niet...) of zoals Tankman stelt: gewoon naar een winkel gaan en proberen, proberen en nog eens proberen!!!! Je kunt op je kop gaan staan tot je een ons weegt, maar je moet het zelf ervaren! En anders koop je toch die blokfluit!!!! Kijk maar!
http://www.youtube.com/watch?v=xkknTj_2GyU

Sucses!


Gisteren ben ik even naar Zwolle gereden omdat een van m'n motorfietsen te lang stil had gestaan.En aangezien daar Big One aan de Thorbecke gracht zit ook maar daar weer eens naar binnen gewandeld. Op de toonbank stonden wat van die mini (micro) batterij gevoede ampjes en raakte in gesprek met de verkoper en vertelde hem dat ik wel geintereseerd was in zo iets maar dat ik ze nogal plastic vond klinken.
Ik vertelde hem dat ik iets zocht dat gewoon aardig klonk zoals de geroemde cubes en dat ik al een MG 15 DFX in bezit had. Dus hij pakte een VoX mini amp en qua afmeting is hij net iets kleiner dan de MG maar klinkt veel beter en heeft diverse effectjes aan boord.
En dit zal je wel bevallen, er zat een aparte microfoon ingang op met eigen volume knop en een instelbare galm dus kun je over je gitaar amp meezingen. Hij doet het op adapter & batterijen.
Hij kost €109,- en als ik gisteren niet op de motor was dan had ik hem nu.
Voor zover de SPAM van mijn kant, maar ik meen dit wel echt!

Hee Mac, kijk eens wat daar voor mooi wits op de grond staat in m'n studio...... ;)
Heerlijk bakje voor op de camping etc. Mitch weet er ook alles van, hij is ook een gebruiker van dit leuke ding!
Ik neem 'm o.a. mee naar Portugal als ik daar een tour doe in augustus, gewoon tussendoor een beetje spelen op een terras of in het hotel! Hij kan ook op 220V.

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/VoxDA-5.jpg

keesss
23 mei 2011, 12:47
@Mac,Bob,Harold,Jasper: Ahaa, kijk nu heb ik een goede indruk. Ik dacht dat je rond de 100 WATT of zo nodig had om een zaal te vullen. Nu ik dit weet denk ik dat 5 WATT ook meer dan genoeg is. :)


YESSSSSS!!!! Ik heb dit topic vanaf het begin gelezen en het vreemde is dat TS een vraag stelt, maar zich weinig tot niets aantrekt van de antwoorden. Waarom vraag je dan wat?
Dus, of gewoon die meuk via internet zo goedkoop mogelijk halen en er (misschien) achter komen dat sommige adviezen toch wel erg goed waren (of juist niet...) of zoals Tankman stelt: gewoon naar een winkel gaan en proberen, proberen en nog eens proberen!!!! Je kunt op je kop gaan staan tot je een ons weegt, maar je moet het zelf ervaren! En anders koop je toch die blokfluit!!!! Kijk maar!
http://www.youtube.com/watch?v=xkknTj_2GyU

Sucses!

Vreemde gozer vind ik je. Ga jij maar eens naar de winkel op een maandag om 11.00 uur 's ochtends. Jij komt er vast wel in. ;)

macwilliams
23 mei 2011, 13:01
Op zich heb je nu een aantal mogelijkheden voorgeschoteld gekregen maar wees je ervan bewust dat dit aangedragen is door mensen die al meerdere amps getest hebben en gehad hebben en zelf weten waar hun voorkeur ligt. Het zijn leuke ampjes die allemaal aardig gitaargeluid weten neer te zetten. Het is nu aan jou om uit deze een keus te maken, laat door de winkelemployee ook een bijzetten en ga luisteren.

@ guitarkid,
Welk vox model is dit en wat zijn de specificaties?

Eric van Esch
23 mei 2011, 13:44
Dus hij pakte een VoX mini amp en qua afmeting is hij net iets kleiner dan de MG maar klinkt veel beter en heeft diverse effectjes aan boord.
En dit zal je wel bevallen, er zat een aparte microfoon ingang op met eigen volume knop en een instelbare galm dus kun je over je gitaar amp meezingen. Hij doet het op adapter & batterijen.

Hij kost €109,- en als ik gisteren niet op de motor was dan had ik hem nu.

Voor zover de SPAM van mijn kant, maar ik meen dit wel echt!

Yep heb ook zo'n Vox Mini3 voor mijn gitaarlessen en een enkele keer op de bank. Klinkt voor zo'n klein ding niet slecht, alhoewel hij het natuurlijk wel aflegt tegenover grotere speakers. Tweedehands zou je ook een VOX DA5 of DA10 kunnen proberen te scoren, zijn ook batterij ampjes die zeker niet slecht klinken.

guitarkid
23 mei 2011, 14:11
@Mac,Bob,Harold,Jasper: Ahaa, kijk nu heb ik een goede indruk. Ik dacht dat je rond de 100 WATT of zo nodig had om een zaal te vullen. Nu ik dit weet denk ik dat 5 WATT ook meer dan genoeg is.



Vreemde gozer vind ik je. Ga jij maar eens naar de winkel op een maandag om 11.00 uur 's ochtends. Jij komt er vast wel in. ;)

Sorry, had niet begrepen dat je die gitaar vanmorgen nog moest hebben..... :seriousf:
Hier in het Noorden zijn de winkels ook verder door de week gewoon open tussen pak 'm beet 10 en 18 uur. Kom op, zeg! Bovendien, internet-bestellen kan toch 24/7???
En de Aldi is inderdaad al om 9 uur open en daar verkopen ze soms ook top-gitaren.... Tray-tje met 24 blikjes Schultenbräu er bij kopen, naar binnen werken en elke gitaar klinkt dan goed! :)
Dus noem me nou niet vreemd, dat valt wel mee, hoor! :grouphug:
Ik zal je nog een tip geven: 5 watt is niet genoeg om zonder PA een beetje zaal te vullen, zeker niet samen met bijv. een serieuze drummer. Geloof me: been there, done that!!!
Ik zou toch deze site maar eens doorspitten op talloze gebruikers-ervaringen en niet het wiel weer voor de 100e keer laten uitvinden. No hard feelings!

@Mac: Vox DA-5, wereldbakkie, ik heb er vorige week nog de Amsterdam Arena mee gedaan, zonder PA. Volle bak, 5 watt, hard zat man!!!!!!!! Ze hoorden me tot in Enschede.......
Zo'n versterker moet n.l. een beetje open voor het betere geluid! ;)
BTW: ik ging er eigenlijk van uit dat dit het ampje was dat je had gezien. Hij is er ook in andere kleuren: in het wit is hij niet meer leverbaar, dacht ik. Maar o.a. wel in de "echte" Vox-kleuren! Mooi!!!

Gr. Coos

Hendriks
23 mei 2011, 17:11
Ben je nu aan de Rivella Coos? Beetje vreemd ,maar wel .................

macwilliams
23 mei 2011, 17:39
Lekkkerrrrr..!

Ah een DA-5 dus, thanks.

guitarkid
23 mei 2011, 20:42
Ben je nu aan de Rivella Coos? Beetje vreemd ,maar wel .................


Lekkkerrrrr..!

Ah een DA-5 dus, thanks.

Vind je het gek als het zo geserveerd wordt....:)
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Juli2010Rivellasamplinglarge.jpg

keesss
23 mei 2011, 22:19
Ik wilde vandaag naar de winkel waar ze beiden versterkers hadden, maar iemand stelde voor om naar DLD te gaan. Ik was dus in DLD en toevallig was daar een muziekwinkel waar ze een VOX DA5 hadden. Ze hadden hem aangesloten voor mij en iemand speelde een stukje erop. Ik vond hem erg goed klinken. Na thuiskomst heb ik dus een VOX DA5 in camouflagekleur besteld zonder de Marshall te testen. De microfoonaansluiting gaf mij de beslissing om voor de VOX te gaan. Zodra ik goed kan spelen, zal ik naar een goede Marshall overstappen. :)

-> Ze hadden daar ook twee gitaren die ik leuk vond! De Epiphone Flying V Korina en de Epiphone Explorer Korina, beide in naturelkleur. Ze klinken allebei hetzelfde. Ik stond met mijn mond vol tanden, want ik wist niet dat Epiphone ook een Explorer had. Nu ben ik weer gaan twijfelen over de gitaar. Welke raden jullie mij aan? De Flying V of de Explorer?

Het enige wat niet zo makkelijk is, is het vinden van een tas voor een Explorer-vorm.

http://i55.tinypic.com/28knjsz.jpg

macwilliams
23 mei 2011, 22:24
Kees,

Dit is je allereerste electrische gitaar niet? De V en Explorer zullen gelijkwaardig van kwaliteit zijn en je vond ze goed klinken over het vox ampje...

Het is aan jou!!!
Kies gewoon voor jou de mooiste nu en spaar door voor de ander:ok:

guitarkid
23 mei 2011, 22:41
Ik wilde vandaag naar de winkel waar ze beiden versterkers hadden, maar iemand stelde voor om naar DLD te gaan. Ik was dus in DLD en toevallig was daar een muziekwinkel waar ze een VOX DA5 hadden. Ze hadden hem aangesloten voor mij en iemand speelde een stukje erop. Ik vond hem erg goed klinken. Na thuiskomst heb ik dus een VOX DA5 in camouflagekleur besteld zonder de Marshall te testen. De microfoonaansluiting gaf mij de beslissing om voor de VOX te gaan. Zodra ik goed kan spelen, zal ik naar een goede Marshall overstappen. :)

-> Ze hadden daar ook twee gitaren die ik leuk vond! De Epiphone Flying V Korina en de Epiphone Explorer Korina, beide in naturelkleur. Ze klinken allebei hetzelfde. Ik stond met mijn mond vol tanden, want ik wist niet dat Epiphone ook een Explorer had. Nu ben ik weer gaan twijfelen over de gitaar. Welke raden jullie mij aan? De Flying V of de Explorer?

Het enige wat niet zo makkelijk is, is het vinden van een tas voor een Explorer-vorm.

http://i55.tinypic.com/28knjsz.jpg

Van dat Vox-versterkertje ga je een hoop plezier beleven! Ik weet niet of er standaard een voeding bijgeleverd wordt (bij de mijne toen wel), maar zorg dat je die krijgt! En als je dan t.z.t. met een band gaat spelen koop je een wat zwaardere amp, evt. een Vox VT, die zijn te vergelijken met de DA-5, alleen wat harder en groter. :rockon:
Wat betreft de gitaren: ik vind de Explorer tig keer mooier (om te zien) dan
een V. Ik heb zelf een Firebird (misschien ook nog een optie...? Ik heb er wel een speciale case voor, in mijn geval van een bas) en die is wat "topzwaar" en de Explorer heeft daar misschien ook wat last van gezien het model. De V is zittend wat onhandig te bespelen weet ik uit ervaring. Qua geluid zullen ze elkaar inderdaad niet heel veel ontlopen, lijkt me. In ieder geval wel twee karakteristieke modellen!
Doe je zelf (en mij) een lol en probeer ze goed uit voor je iets koopt, m.n. op het vlak van speelcomfort!

Succes, Coos

Epiphoneee
23 mei 2011, 23:02
Ik wilde vandaag naar de winkel waar ze beiden versterkers hadden, maar iemand stelde voor om naar DLD te gaan. Ik was dus in DLD en toevallig was daar een muziekwinkel waar ze een VOX DA5 hadden. Ze hadden hem aangesloten voor mij en iemand speelde een stukje erop. Ik vond hem erg goed klinken. Na thuiskomst heb ik dus een VOX DA5 in camouflagekleur besteld zonder de Marshall te testen. De microfoonaansluiting gaf mij de beslissing om voor de VOX te gaan. Zodra ik goed kan spelen, zal ik naar een goede Marshall overstappen. :)

-> Ze hadden daar ook twee gitaren die ik leuk vond! De Epiphone Flying V Korina en de Epiphone Explorer Korina, beide in naturelkleur. Ze klinken allebei hetzelfde. Ik stond met mijn mond vol tanden, want ik wist niet dat Epiphone ook een Explorer had. Nu ben ik weer gaan twijfelen over de gitaar. Welke raden jullie mij aan? De Flying V of de Explorer?

Het enige wat niet zo makkelijk is, is het vinden van een tas voor een Explorer-vorm.

http://i55.tinypic.com/28knjsz.jpg

Sta je veel of zit je veel? Want uit mijn ervaring kan je beter een explorer nemen, omdat het zo'n pleuriswerk is om zittend te spelen met een V, tenzij je er zo'n rubberlaagje op aan brengt. Neem de explorer, als beginner sta je lang niet altijd.

Jasper.
23 mei 2011, 23:05
En ik vind een V juist erg lekker spelen zittend. Kun je de onderste punt mooi tussen je benen klemmen.
Probeer zelf. Als ze even lekker aanvoelen en hetzelfde klinken zou ik de gene kiezen die je het mooist vind. (en vind je ze even mooi, kijk dan pas naar het gemak van de bodyvorm)
Het is belangrijk om in je beginperiode een gitaar te hebben die je ook erg mooi vind.

Epiphoneee
23 mei 2011, 23:08
En ik vind een V juist erg lekker spelen zittend. Kun je de onderste punt mooi tussen je benen klemmen.
Probeer zelf. Als ze even lekker aanvoelen en hetzelfde klinken zou ik de gene kiezen die je het mooist vind. (en vind je ze even mooi, kijk dan pas naar het gemak van de bodyvorm)
Het is belangrijk om in je beginperiode een gitaar te hebben die je ook erg mooi vind.

Ohja, je hoeft trouwens geen Epiphone Flying V te nemen! Ik vind die Koreaanse Tokai's klasseinstrumenten! VEEL beter dan Epiphone's! Alleen kom je ze niet tegen in de plaatselijke muziekwinkel.

macwilliams
23 mei 2011, 23:13
Ohja, je hoeft trouwens geen Epiphone Flying V te nemen! Ik vind die Koreaanse Tokai's klasseinstrumenten! VEEL beter dan Epiphone's! Alleen kom je ze niet tegen in de plaatselijke muziekwinkel.
Dat is dus je persoonlijke mening toch? Ik heb m'n voorkeur aan de epiphone gegeven.

keesss
23 mei 2011, 23:31
Bedankt iedereen voor de reacties. :)

Ik moet nog even nadenken, de Explorer is wat 'voller' qua bodyopbouw. De FV ziet er wat skinny uit, zoals op de foto: http://i.ytimg.com/vi/pZH3JjZfYRg/0.jpg
Daarentegen heeft de FV dan weer meer accenten die het uiterlijk van de body niet zo kaal maken als op de Explorer. Vind het raar of niet, maar ik vind uiterlijk erg belangrijk.

Verder heb ik nog een plaatje gevonden dat mij enige zorgen baart:
http://images.miretail.com/products/full/Epiphone/634098112326723242.jpg

BTW: LOL @ Epiphoneee, lekker presentatief voor je nickname, haha. Het moet een Epiphone worden, want dat staat in verband met mijn droommerk: Gibson.

Epiphoneee
23 mei 2011, 23:40
Bedankt iedereen voor de reacties. :)

Ik moet nog even nadenken, de Explorer is wat 'voller' qua bodyopbouw. De FV ziet er wat skinny uit, zoals op de foto: http://i.ytimg.com/vi/pZH3JjZfYRg/0.jpg
Daarentegen heeft de FV dan weer meer accenten die het uiterlijk van de body niet zo kaal maken als op de Explorer. Vind het raar of niet, maar ik vind uiterlijk erg belangrijk.

Verder heb ik nog een plaatje gevonden dat mij enige zorgen baart:
http://images.miretail.com/products/full/Epiphone/634098112326723242.jpg

BTW: LOL @ Epiphoneee, lekker presentatief voor je nickname, haha. Het moet een Epiphone worden, want dat staat in verband met mijn droommerk: Gibson.

Oh ja ik heb wel een stuk of 4 Epiphone's, maar niet in deze prijscatogorie. Tokai's zijn kwalitatief uitstekende instrumenten voor hun prijs. Maar ik beslis hier niet voor jou, een Epiphone is ook een zeer goede keus, echt waar voor zijn geld, dat ontken ik niet.

macwilliams
23 mei 2011, 23:44
Dat tweede plaatje is waarschijnlijk het gevolg van een val of klap waardoor de hals uit de pocket is gekomen.

Jasper.
23 mei 2011, 23:46
Een Flying V kan ook enorm lijken hoor, google maar eens op randy rhoads:
http://www.rockgreats.com/files/image/randy%20rhoads1.JPG

Het ligt natuurlijk ook een beetje aan je eigen postuur, als je erg groot bent kan een explorer ook klein lijken.
Kun je de Explorer niet in het wit of zwart krijgen? ik vind hem dan al een stuk minder kaal lijken.

keesss
24 mei 2011, 02:01
Nee, ik heb het al besloten. Het wordt toch een V. Meer voordelen. Hij zal wel lichter zijn dan zo'n Explorer, dus val-schade zal wel minder groot zijn. Verder zijn er makkelijk tassen voor te vinden. Tot slot is hij niet kaal. :)

Jullie merken het zelf wel wanneer ik de foto's plaats. ;)

BTW: zo'n V heeft wél een rubberen strip aan de onderkant.

Bijl
24 mei 2011, 11:03
Nee, ik heb het al besloten.

Ja? Nu al? :seriousf:

keesss
24 mei 2011, 11:19
Ja, een V vind ik praktischer. ;)

keesss
27 mei 2011, 13:53
FF topic weer naar boven halen: zojuist een VOX DA5 in camo-kleur binnen gekregen, maar zonder ac-adapter. :( Gebeld en ik krijg hem maandag binnen. Straks als ik terugkom plaats ik foto's. :)

mastermind
27 mei 2011, 14:00
Vintage VV60 schijnen een zeer goede concurrent te zijn tegen de Epiphones. Ben niet echt fan van dat soort gitaren, maar heb de Vintage in handen gehad en vond hem voor het geld ontzettend goed.

keesss
27 mei 2011, 19:07
Muah, Vintage VV60 lijkt mij een redelijk onbekend merk? Aangezien Epiphone banden heeft met Gibson, heb ik de Epiphone véél liever.

De VOX DA5 die ik heb vind ik in real life eigenlijk niet zo mooi en erg goedkoop uitzien. Ik zou veel liever de witte willen hebben, maar die was nergens meer verkrijgbaar.

De foto:
http://i54.tinypic.com/1jpaf8.jpg

Epiphoneee
27 mei 2011, 19:50
Muah, Vintage VV60 lijkt mij een redelijk onbekend merk? Aangezien Epiphone banden heeft met Gibson, heb ik de Epiphone véél liever.

De VOX DA5 die ik heb vind ik in real life eigenlijk niet zo mooi en erg goedkoop uitzien. Ik zou veel liever de witte willen hebben, maar die was nergens meer verkrijgbaar.

De foto:
http://i54.tinypic.com/1jpaf8.jpg

Dat Epiphone banden heeft met Gibson heeft is toch geen bewijs dat het ALTIJD goede gitaren zijn?

Sorry hoor maar die gitaren van Epiphone onder de 200 worden met een poep en een scheet in elkaar gedraait.

Kom je bij de hogere klasse, meestal vanaf 400+, de standards en Customs, dan krijg je inderdaad nette gitaren met gelijmde halzen, en echt wel vakmansschap.

Ik heb ooit een Vintage in handen gehad, klonk goed, zag er mooi uit, maar kijk je dieper, dan zie je dat het fretwerk gewoon niet goed is.

guitarkid
27 mei 2011, 20:37
De VOX DA5 die ik heb vind ik in real life eigenlijk niet zo mooi en erg goedkoop uitzien. Ik zou veel liever de witte willen hebben, maar die was nergens meer verkrijgbaar.

De foto:
http://i54.tinypic.com/1jpaf8.jpg

Die witte, die ik dus heb is maar heel kort gemaakt en daarmee natuurlijk een regelrecht collector's item... :)
Ik vind overigens de versie in de echte Vox-kleuren het mooist!
Maar het gaat er natuurlijk om hoe hij klinkt!

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Voxda-5-1.jpg

keesss
27 mei 2011, 20:50
Ik beweer ook niet dat zodra er Gibson op staat of banden heeft met Gibson dat het altijd goede gitaren zijn.

De Vox. Tja, via microfoon klinkt hij redelijk. Via gitaar is het nog afwachten. De oldschool kleuren vind ik idd mooier dan die ik nu heb.

keesss
14 juni 2011, 23:52
Hier ben ik weer. Pakket (Epiphone Flying V Korina Natural + Flying V tas + standaard voor de muur) is om 22.12 nog in Frankfurt geweest. Ik kan niet wachten. Foto's volgen dus snel.

Vaemint
15 juni 2011, 00:30
@macwilliams , Als je je die dag aanmeldt en direct een vraag stelt heb je groot gelijk .

Ik ben een paar maanden geleden toch iets vriendelijker ontvangen.
En wat de keuze betreft, zoek evn op eerdere posts , dat klopt dan wel weer wel.

keesss
15 juni 2011, 01:57
Ik snap niet wat je bedoelt..

macwilliams
15 juni 2011, 07:22
Ik snap niet wat je bedoelt..

Hij / zij loopt wat achter.

keesss
15 juni 2011, 09:03
pfffff .....

mastermind
15 juni 2011, 10:24
Dat Epiphone banden heeft met Gibson heeft is toch geen bewijs dat het ALTIJD goede gitaren zijn?

Sorry hoor maar die gitaren van Epiphone onder de 200 worden met een poep en een scheet in elkaar gedraait.

Kom je bij de hogere klasse, meestal vanaf 400+, de standards en Customs, dan krijg je inderdaad nette gitaren met gelijmde halzen, en echt wel vakmansschap.

Ik heb ooit een Vintage in handen gehad, klonk goed, zag er mooi uit, maar kijk je dieper, dan zie je dat het fretwerk gewoon niet goed is.

Epiphone was destijds overgenomen door Gibson en is gedegradeerd tot C klasse of erger (voorheen gewoon een A merk). Inderdaad alleen de Custom serie zijn redelijk, maar laatst een Tanglewood TSB 58 in handen gehad voor € 400,- en moet zeggen dat deze beter fretwerk heeft en uitstraling. Ongelooflijk veel bang for the bucks!

Vintage ben ik eens, fretwerk viel tegen, echter de nieuwe serie (komen nu van een andere fabriek) zijn stukken verbetert! Of qua afwerking e.d. ziet het er ook zeer netjes uit.

Epiphone Standard? Neem dan liever een Vintage, Epiphone Custom = Tanglewood TSB58 veel beter.

Meestal nuanceer ik het een beetje, maar Epiphone is flink achterhaald. Logge hals, fretwerk is vaak niet ok, tja Grover stemmechanieken zeggen ook niet altijd wat hoor ;). Geef mij gewoon maar Gotoh SG381.

macwilliams
15 juni 2011, 10:52
Logge hals vind ik nog wel meevallen. Ik heb ze liever een stukje logger dan een epi hals.

mrweird
15 juni 2011, 12:10
Maar ik zag net deze op marktplaats. http://link.marktplaats.nl/453058412

Een fusion SS, dit zijn toppertjes! Ik heb er zelf ook 1tje die ik nieuw gekocht heb. En ze hebben een gibson mensuur dus beetje best of both worlds.

keesss
15 juni 2011, 12:58
Ik heb al een gitaar besteld en ik wil geen tweedehands gitaren.

geert1976
15 juni 2011, 13:57
Epiphone was destijds overgenomen door Gibson en is gedegradeerd tot C klasse of erger (voorheen gewoon een A merk). Inderdaad alleen de Custom serie zijn redelijk, maar laatst een Tanglewood TSB 58 in handen gehad voor € 400,- en moet zeggen dat deze beter fretwerk heeft en uitstraling. Ongelooflijk veel bang for the bucks!

Vintage ben ik eens, fretwerk viel tegen, echter de nieuwe serie (komen nu van een andere fabriek) zijn stukken verbetert! Of qua afwerking e.d. ziet het er ook zeer netjes uit.

Epiphone Standard? Neem dan liever een Vintage, Epiphone Custom = Tanglewood TSB58 veel beter.

Meestal nuanceer ik het een beetje, maar Epiphone is flink achterhaald. Logge hals, fretwerk is vaak niet ok, tja Grover stemmechanieken zeggen ook niet altijd wat hoor ;). Geef mij gewoon maar Gotoh SG381.

Nu vertel je het verhaal toch een beetje verkeerd.

Epiphone was inderdaad een A merk, maar toen de eigenaar van Epiphone overleed, kwam het bedrijf in handen van zijn twee zoons en die maakten er een puinhoop van en door verhuizingen en personeelsmutaties, raakten ze een hoop vakmensen kwijt en ging het slechter en slechter met het bedrijf.
In eerste instantie nam Gibson in 1958 alleen de basgitaren divisie over, even later gevolgd door het gehele bedrijf.

Epiphone werd een handelsnaam van Gibson en gedurende de jaren 60 en 70 werden de Epiphone gitaren gemaakt in Kalamazoo (denk aan de Casino, Riviera, Olympic, Wilshire, etc.)

Tevens werd in 1970 in Japan de productie van Epiphone gitaren opgestart, die gemaakt werden door Matsumoku, later gevolgd door Fuji Gen Terrada etc..
Tot op de dag van vandaag worden er in Japan Epiphone gitaren gemaakt, voor internationale distributie en de eigen Japanse markt en deze gitaren zijn stuk voor stuk van een hele goede en hoge kwaliteit.

Daarnaast zijn in Korea ook goede Epiphone gitaren van de band gerold en nog steeds.

De Chinese Epiphone's vind ik zelf ook niet geweldig, maar troep vind ik het nu ook niet.

De dikte en vorm van halzen is een persoonlijke smaakt, jij vind ze misschien te dik, maar een hoop mensen willen dit graag.

Tanglewood gitaren zijn prima hoor (jij hebt hem waarschijnlijk bij Big One gekocht), maar niet zaligmakend, zoals je wilt doen overkomen.

Zoals bij alle gitaren tussen de E 100,00 en E 500,00, die veelal uit China komen, zitten altijd mindere, maar ook goeie exemplaren tussen.
Gewoon proberen en kijken dus.

RS-Rik
15 juni 2011, 14:20
http://www.thomann.de/nl/jackson_js32rt_dinky_tb.htm


http://www.thomann.de/nl/jackson_js32rt_dinky_tbk.htm


http://www.thomann.de/nl/hagstrom_f200_bk.htm


http://www.thomann.de/nl/esp_ltd_h101fm_asb.htm


Wat je voor deze prijs dus niet moet doen is iets met een tremolo halen.

Jasper.
15 juni 2011, 14:25
de TS heeft al een gitaar besteld?

keesss
15 juni 2011, 20:35
Om te beginnen heb ik, zoals meerdere malen verteld, al een gitaar gekocht. Hij komt morgen als het goed is. De Epiphone Flying V Korina in natural.
http://img.sonicprice.fr/medias/product/images/thumb4/6/0/6077.jpg


Zoals bij alle gitaren tussen de E 100,00 en E 500,00, die veelal uit China komen, zitten altijd mindere, maar ook goeie exemplaren tussen. Gewoon proberen en kijken dus.

Alles is ok, zoalgn het maar niet uit China komt. De Epiphone Flying V Korina komt als het goed is uit Korea. Whats fine with me, zolang het geen China-made is.


http://www.thomann.de/nl/jackson_js32rt_dinky_tb.htm


http://www.thomann.de/nl/jackson_js32rt_dinky_tbk.htm


http://www.thomann.de/nl/hagstrom_f200_bk.htm


http://www.thomann.de/nl/esp_ltd_h101fm_asb.htm


Wat je voor deze prijs dus niet moet doen is iets met een tremolo halen.

Dat komt goed uit, want ik heb al een gitaar gekocht en ik weet verder ook niet hoe zo'n tremolo werkt. Wel jammer dat Ibanez zo goed als alleen maar tremolo's heeft.

The Unforgiven
15 juni 2011, 20:56
Alles is ok, zoalgn het maar niet uit China komt. De Epiphone Flying V Korina komt als het goed is uit Korea. Whats fine with me, zolang het geen China-made is.


Ik durf eerlijk gezegd te wedden dat jouw gitaar in China is gemaakt, de productie is al enkele jaren geleden daarheen verplaatst.

RS-Rik
15 juni 2011, 21:24
Om te beginnen heb ik, zoals meerdere malen verteld, al een gitaar gekocht. Hij komt morgen als het goed is. De Epiphone Flying V Korina in natural.
http://img.sonicprice.fr/medias/product/images/thumb4/6/0/6077.jpg



Alles is ok, zoalgn het maar niet uit China komt. De Epiphone Flying V Korina komt als het goed is uit Korea. Whats fine with me, zolang het geen China-made is.



Dat komt goed uit, want ik heb al een gitaar gekocht en ik weet verder ook niet hoe zo'n tremolo werkt. Wel jammer dat Ibanez zo goed als alleen maar tremolo's heeft.



Hoe die werkt? 1. Akkoord grijpen 2. aanslaan 3. De hendel haaks op de body heen en weer bewegen 4. oren spitsen, je hoort nu een gejengel uit je versterker.



Wat die verder doet is zorgen dat je niet zomaar omlaag kunt stemmen, het afstellen van de gitaar bemoeilijken en het spelen bemoeilijken omdat je, bij sommige modellen de tremolo kunt indrukken als je probeert af te dempen.

Hoeft allemaal geen probleem te zijn, zie Vai, Satriani en je buurman die wat langer speelt.

keesss
15 juni 2011, 21:26
Heb je links of dergelijke? 't Zou wel jammer zijn. Toch blijf ik erbij dat ze Made in Korea zijn tot het tegendeel is bewezen.

Jasper.
15 juni 2011, 21:39
Heb je links of dergelijke? 't Zou wel jammer zijn. Toch blijf ik erbij dat ze Made in Korea zijn tot het tegendeel is bewezen.

Volgens mij worden de nieuwe epiphones ook in china gemaakt ja, wat helemaal niet slecht hoeft te zijn. Ook uit korea en japan is ooit troep gekomen.

keesss
15 juni 2011, 21:47
Hoe weten jullie dat, het moet toch ergens op gebaseerd zijn.

Jasper.
15 juni 2011, 21:50
Hoe weten jullie dat, het moet toch ergens op gebaseerd zijn.

Er komen hier regelmatig chinese epiphones voorbij. En dat is af te leiden van het serienummer achter op de headstock. Dat is gewoon een feit.

En de engelse wikipedia zegt bijv.:
In 2002, gibson opened a factory in Qingdao, China, which manufactures Epiphone guitars. With few exceptions, Epiphones are now built only in the Qingdao factory

Ik zou je er niet te druk om maken. Uit china kan ook best goed spul komen.

macwilliams
15 juni 2011, 22:02
The original Flying V story starts in 1958 when Gibson introduced the follow up to the Les Paul – introduced alongside the Gibson Explorer they were radical futuristic guitars with angular and unique designs. Ahead of their times unsurprisingly they didn’t receive a great welcome and Gibson discontinued the guitar in the late 50’s only to resurrect the guitar in the late 60’s after it featured with the likes of Hendrix.
Mention the Flying V and your mind begins to conjure the guitarists that have over the years been featured with the Flying V, from Hendrix to Zakk Wylde, Albert King, Kirk Hammet – bucket loads of guitarists have been seen with a Flying V at one time or another.
Made in Epiphone’s production facility in Korea the ‘58 Korina Flying V and Explorer “reissues” have been around a while now. With both of these guitars Epiphone have gone back to the original specs of the Gibson late 50’s models and conjured up some vintage mojo.
For the uninitiated, Korina is the type of wood used to manufacture the instrument, as a wood Korina is quite heavy and is simular to mahogany in the tones that they produce with warm accentuated mids the wood also enhances the sustain of the instrument both of which are the key foundations for any great rock guitar.
Out of the box you can’t fail to be impressed when you look at the Korina Flying V. The combination of the wood, finish and hardware is one which should delight most players out ther. If you didn’t know the price you’d be easily convinced to think your getting much more than the RRP ($499) would suggest.
The two stock humbuckers perform well enough but are not the guitars strong point for those looking for high output there are better replacements out there - the overall sound is a bit muddy but with just enough character to make us for the lack of definition. The pickups are also prone to feedback when cranked really loudly, and for the type of guitar we’re looking at here that could be a problem for some.
For those that are happy to stick with the stock pickups there is a nice thick tone which would make for great rhythm guitar - the bridge pickup has a touch more treble making it suitable for lead work. The added sustain adds some nice complexity to the sound and for recording purposes this we can imagine the Flying V being particularly useful.
You can certainly see why the Flying V appeals to the rock fraternity - with it’s looks and sound it makes a great case for that genre - but that would be to overlook the guitars versatility - with a decent amp we think the neck pickup provides a great Jazz tone and with a “little bite” your into Albert King blues territory.
Although Epiphone still sell the Korina Flying given that it’s been out there for some time - there’s some fantastic ebay bargains to be had (around the $250 mark). Though be aware with the softness of the Korina body it is prone to the odd dings so make sure you take a good look at the body if your looking for a mint example.
Offering such beautiful looks and sustain to die for the Korina Flying V has a lot to offer - yep there are some issues - some of which can be put down to Epiphones hardware selection (this could be more of an issue if you intend to gig with the Flying V) but there’s enough sparkle and tone to appeal to most.

Van het www gehaald.

Jasper.
15 juni 2011, 22:14
Oh ok, dan zal dit een van die few exceptions zijn. Maar je kan het morgen gauw genoeg controleren a.d.h.v. het serienummer. Maar ik zou me er niet te druk om maken.

keesss
15 juni 2011, 22:28
Shit, ik begon al bijna in mijn broek te schijten. Ik ben echt erg anti-China. Mijn gedachte over dat land is: Japan designs it, China makes it.

Ff duimen tot morgen dan..

macwilliams
15 juni 2011, 22:29
Vooral niet druk maken om beweringen van van anderen, dat is inderdaad wel het beste advies.

Ik heb al eens eerder opmerkingen gemaakt, ervaren uit eigen ervaringen. Heb zelfs 3 Chinese epi's gehad en meer dan tien maal zoveel vastgehad, bespeeld en gehoord. Als ik daarbij de Koreanen nog bij moet tellen dan pfff nou ja veel dus.

De enige Chinees die ik K. U. T vond waren de zogenaamde "custom" uitvoering met de afwijkende potmeter plaatsing. Die deden nogal muso aan ook qua hals enz.

Maar,

De standards (LP) uit China waren prima gitaren en fijn om op te spelen en ook qua klank na het uitwisselen van de elementen.

keesss
15 juni 2011, 22:43
Waarom ik liever geen Chinees wil is dat bijna zo goed als alles wat met China te maken heeft als ondegelijk en goedkoop wordt gezien. Vaak is dat ook zo.

Waar worden Jacksons en Ibanezen gemaakt dan?

En hie kun je achterhalen dmv serialnummers waar de afkomst van is?

Jasper.
15 juni 2011, 22:47
Waarom ik liever geen Chinees wil is dat bijna zo goed als alles wat met China te maken heeft als ondegelijk en goedkoop wordt gezien. Vaak is dat ook zo.

Waar worden Jacksons en Ibanezen gemaakt dan?

En hie kun je achterhalen dmv serialnummers waar de afkomst van is?

Mijn Jackson RR3 word in japan gemaakt. Maar het zal me niks verbazen als de goedkopere jacksons en ibanezen in china worden gemaakt.
China groeit hier natuurlijk ook in.

Heel vroeger zeiden ze dit ook van Japan, en ook van korea

macwilliams
15 juni 2011, 22:55
Het serienummer kan idd uitsluitsel geven over de herkomst van de gitaar. Als het al niet op de gitaar zelf staat.

keesss
15 juni 2011, 23:04
Lol, het zou wel errggg klote zijn als er op de gitaar zelf "Made In China" zou staan, haha..

Indiedennie
16 juni 2011, 09:52
Als je zo anti-China en anti-tweedehands bent raad ik je aan te sparen.

rijsberman
16 juni 2011, 11:04
@keesss: Op mijn Ibanez ARX500 staat ook 'made in China'. En dat is een heel fijne, smetteloos afgewerkte gitaar. Mooi hout ook. En niet echt een goedkope Ibbie.

Het probleem met goedkope Chinese troep is niet dat het uit China komt, maar dat het goedkope troep is.

Tankman
16 juni 2011, 12:27
Gitaren in China zijn niet per definitie slecht. Zowel mijn Schecter, Peavey als mijn Ibanez basgitaar zijn Chinezen en dat zijn alle drie hele fijne gitaren. De Schecter en de Ibanez zijn erg netjes afgewerkt. De Peavey is niet overal even netjes, maar wat niet netjes is is ook niet zichtbaar voor het oog. Dit zit vooraal onder de backplate en in de tremolo cavity. Ik vind mijn Japanse Charvel en mijn Koreaanse PRS wel van betere kwaliteit, maar er is zeker niks mis met Chinees! Je moet gewoon goed uittesten wat je koopt. Ik zou een Chinees bijvoorbeeld nooit blindelings bestellen. Eerst zien, dan geloven.

keesss
16 juni 2011, 12:53
Het probleem met goedkope Chinese troep is niet dat het uit China komt, maar dat het goedkope troep is.

Daar moet ik je gelijk in geven.

Aangezien nu meerdere goede gitaren daar vandaan komen, kan ik er wel mee leven, stel dat ie uit China komt.

mastermind
16 juni 2011, 14:06
Waarom ik liever geen Chinees wil is dat bijna zo goed als alles wat met China te maken heeft als ondegelijk en goedkoop wordt gezien. Vaak is dat ook zo.

Waar worden Jacksons en Ibanezen gemaakt dan?

En hie kun je achterhalen dmv serialnummers waar de afkomst van is?

Je hebt een grote fabriek in China, Grand Reward, waar o.a. Ibanez wordt gemaakt (tevens Aria, Tanglewood, Blade, Epiphone, LAG etc). Jackson weet ik niet, maar je hebt daarvan ongetwijfeld ook Chinese variaties.

China heeft een paar goede merken op de markt: Eastman, Blueridge, Tanglewood, Farida (huismerk van Grand Reward) e.d.

Sinner1980
16 juni 2011, 14:31
Daar moet ik je gelijk in geven.

Aangezien nu meerdere goede gitaren daar vandaan komen, kan ik er wel mee leven, stel dat ie uit China komt.

Zozo...jij bent ook snel om.

Is ie al binnen trouwens?

Tankman
16 juni 2011, 15:32
Nou moet ik wel zeggen dat ik van de Chineze Epiphones die ik in mijn handen heb gehad echt niet blij werd...

Bijl
16 juni 2011, 16:15
Ik heb rond 2001 een Epi G400 gehad, en de hals was een ramp, niet af te stellen. De kromming was te groot en in combinatie met de hoek van de hals was draaien aan de trussrod zinloos. Overal fretbuzz. De sustain was wel ongelooflijk goed.

Maar in winkels heb ik afgelopen jaar G400's, Les Paul standards, en Firebirds in mijn handen gehad die ontzettend lekker speelden. Het enige waar ik me zorgen over maak is de kwaliteit van de hardware en electronica bij die dingen.

keesss
16 juni 2011, 16:45
Hij is binnen. Ziet er erg goed uit, maar ook met negatieve punten.

- Er sprake van schade.
http://i52.tinypic.com/25gz4mh.jpg

- Hij is inderdaad uit China. er staat "Handcrafted in China"

- ??? Wtf.. Er staat geen Gibson op, maar de poster die ik heb meegekregen van Epiphone zelf staat er wel Gibson op, haha.

Die schade, ookal is het maar een klein Zal ik die schade melden? Ik heb al wel de beschermingsfolie er vanaf gehaald.. Ik maak zo wel nog een goede foto ervan.

Het tweede porbleem.. Hoe werkt zo'n ding? Als ik hem aanzet dan maakt het niet uit of ik de amp op crunch 1, crunch 2, clean 1, etc. zet, want bij alles klinkt hij gewoon hetzelfde..

Sinner1980
16 juni 2011, 16:58
Hij is binnen. Ziet er erg goed uit, maar ook met negatieve punten.

- Er sprake van schade.
http://i52.tinypic.com/25gz4mh.jpg

- Hij is inderdaad uit China. er staat "Handcrafted in China"

- ??? Wtf.. Er staat geen Gibson op, maar de poster die ik heb meegekregen van Epiphone zelf staat er wel Gibson op, haha.

Die schade, ookal is het maar een klein Zal ik die schade melden? Ik heb al wel de beschermingsfolie er vanaf gehaald.. Ik maak zo wel nog een goede foto ervan.

Het tweede porbleem.. Hoe werkt zo'n ding? Als ik hem aanzet dan maakt het niet uit of ik de amp op crunch 1, crunch 2, clean 1, etc. zet, want bij alles klinkt hij gewoon hetzelfde..

China? Prima toch; als de gitaar goed is is ie goed.

Geen Gibson logo? Niet zo gek; het is een Epiphone en de eerste Epiphone met een Gibson logo moet ik nog tegenkomen.

Schade? Welke schade? Ik zie niks. Als jij je eraan stoort moet je dat melden natuurlijk.

En hoe zo'n ding werkt? Draai eens aan wat knoppen,kan nooit moeilijk zijn lijkt me.

keesss
16 juni 2011, 17:39
Een diepe kras waarin je het hout in kunt zien:
http://i53.tinypic.com/2n7kpqs.jpg


Verder: Ik heb aan alle mogelijke knoppen gedraaid, zowel op de gitaar als op de amp.

Als hij aanstaat op de amp dan komt het geluid van het spelen als de gitaar uit is, met meer volume door de amp. Alle effecten zijn hetzelfde, behalve het 'wauhah-effect'. Dan klinkt het alsof je op een e. gitaar speelt die niet is aangesloten op een amp samen met een beetje wauah-effect.

Hoe speel je eigenlijk een toon? Misschien dat het daaraan ligt.

HaroldA
16 juni 2011, 17:41
Een diepe kras waarin je het hout in kunt zien:

De topkam zit er ook niet zo netjes in?

keesss
16 juni 2011, 17:48
Nee, het is gewoon echt schade. Alsof hij langs de muur is geweest. Zegmaar, een schaafwond op hout.

Dat lijkt mij geen transportschade. Dat was er al voordat hij op transport ging, denk ik zo.

Met dat Gibson bedoel ik dit:
http://i55.tinypic.com/2gxpl5d.jpg

HaroldA
16 juni 2011, 17:50
Met dat Gibson bedoel ik dit:
http://i55.tinypic.com/2gxpl5d.jpg

Dat zit toch alleen op (oude) Koreaanse Epiphones?

macwilliams
16 juni 2011, 17:51
Is er niemand in je buurt die je eventueel kan helpen ?

Dennis_Ajax
16 juni 2011, 17:51
Heb je een vox DA5? (Ff te lui om te gokken welke pagina dat staat)

Zou het natuurlijk moeten doen als je gitaarkabel goed is aangesloten en volume open staat.

keesss
16 juni 2011, 18:29
Ai, das wel jammer dat het alleen op de oudere is.

Wat betreft de schade, het stoort nu minder omdat je het niet zo snel ziet. Ik heb wel een bericht naar Thomann gestuurd met de vraag wat ze kunnen doen.

Ja, ik heb een DA5.

Het probleem is als volgt:
Het geluid wanneer jij je elektrische gitaar (vanaf nu eg) bespleet terwijl je eg niet is aangesloten een een amp. Dat geluid is bij mij steeds te horen.

Als ik mijn eg aansluit op de Vox DA5 dan en de volume openzet komt nog steeds dat zelfde geluid. Als ik op het effect wuahah druk, dan komt er dat voorgaande geluid samen met wat wauhah effect.

Bij de STYLE. Welke ik daarbij gebruik, alles klinkt hetzelfde. Bij EFFECTS. Doet alleen het effect wuahah iets met het geluid.

Bij TAP, BYBASS, EDIT1/2 veranderd er geen geluid.

Bij GAIN, TONE en MASTER veranderd de klank een beetje, het geeft dan meer gevoel of juist minder. Qua stijl veranderd er ook niets.

Helaas ben ik, net als iedereen in mijn omgeving hier een leek op het gebied van eg. :P

Wat doen jullie / Welke setting doen jullie als jullie een crunch geluid willen en hoe speel je een toon? Met de rechter hand met plectrum een draai doen en met linkerhand een snaar alleen aanraken of tot de body drukken?

Kwalitatief voelt hij er goed en qua uiterlijk ook veel bang voor buck. Mar ik heb daar niet veel verstand, dus jullie meningen zouden anders kunnen zijn.

HaroldA
16 juni 2011, 18:32
Ai, das wel jammer dat het alleen op de oudere is.

Wat betreft de schade, het stoort nu minder omdat je het niet zo snel ziet. Ik heb wel een bericht naar Thomann gestuurd met de vraag wat ze kunnen doen.

Ja, ik heb een DA5.

Het probleem is als volgt:
Het geluid wanneer jij je elektrische gitaar (vanaf nu eg) bespleet terwijl je eg niet is aangesloten een een amp. Dat geluid is bij mij steeds te horen.

Als ik mijn eg aansluit op de Vox DA5 dan en de volume openzet komt nog steeds dat zelfde geluid. Als ik op het effect wuahah druk, dan komt er dat voorgaande geluid samen met wat wauhah effect.

Bij de STYLE. Welke ik daarbij gebruik, alles klinkt hetzelfde. Bij EFFECTS. Doet alleen het effect wuahah iets met het geluid.

Bij TAP, BYBASS, EDIT1/2 veranderd er geen geluid.

Bij GAIN, TONE en MASTER veranderd de klank een beetje, het geeft dan meer gevoel of juist minder. Qua stijl veranderd er ook niets.

Helaas ben ik, net als iedereen in mijn omgeving hier een leek op het gebied van eg. :P

Wat doen jullie / Welke setting doen jullie als jullie een crunch geluid willen en hoe speel je een toon? Met de rechter hand met plectrum een draai doen en met linkerhand een snaar alleen aanraken of tot de body drukken?

Kwalitatief voelt hij er goed en qua uiterlijk ook veel bang voor buck. Mar ik heb daar niet veel verstand, dus jullie meningen zouden anders kunnen zijn.

Neem les....

keesss
16 juni 2011, 18:44
Wilde ik al aanvragen, maar ze zijn allemaal bezet ivm volboeking tot eindiging overeenkomst, in september kan ik mij aanmelden. Zelfs een proefles zit er niet in.

Jasper.
16 juni 2011, 19:10
Woont er niet een aardig forumlid toevallig bij je in de buurt die je ermee kan helpen? (en je dan zelfs al een riffje ofzoiets kan leren? :P)

Het klinkt haast alsof je de volumepots van de gitaar niet of nauwelijks open hebt staan.

Dennis_Ajax
16 juni 2011, 19:12
Hoe speel je een toon? Hoe speel je een crunchie geluid? Dat komt van je versterker. Zou je gelijk moeten horen. Misschien is hij wel deffect. Zoek op de vox site even een manual.

als je zelf wilt beginnen is the beginners course op www.justinguitar.com super. Zo heb ik alles geleerd, en na 5 maanden les genomen.

keesss
16 juni 2011, 20:11
Nee, ik heb echt waar alles geprobeerd. :P Alle volume op de versterker, de volume van de neck en brigde, etc.

Misschien ligt het inderdaad aan de amp, want toen ik hem 2 weken geleden binnenkreeg zat er geen ad-adapter bij. Vervolgens gebeld voor de adapter. Toen ik de adapter binnenkreeg was de adapter kapot. Pff..

Ik zal even een manual downloaden, goed idee..

-> Wow, na 5 maanden pas? Das een lange tijd. De site ziet er veel belovend uit, ik zal het zeker proberen. Maar dan moet de gitaar/amp wel werken..

Jasper.
16 juni 2011, 20:27
Ik ben zelf eerst dit boek doorgegaan:
http://www.snarenshop.nl/uploads/Fasttrack-Gitaar-Deel-1.jpg
(aanrader wat mij betreft voor de basisbeginselen)
toen wat youtube lessen gedaan.
En daarna met tabs alles mezelf aangeleerd.

Zit wel eens te denken om les te nemen, vooral omdat ik niet zo heel goed solo's kan spelen. Maar dan moet ik eerst tijd hebben.

keesss
16 juni 2011, 21:08
Toch wel verassend, want ik dacht dat zo oged als iedereen van jullie op les zit of heeft gezeten.

Wat bedoel je met die tabs?

Ik wilde lessen nemen, maar het is echt verdomd duur. Dit lijkt mij een goede oplossing.

Greasemouth
16 juni 2011, 21:30
Wat bedoel je met die tabs?


http://www.gitaartabs.nl/index.php?page=les_lezenvantabs&menu=algemeen

Google doet wonderen....

keesss
16 juni 2011, 21:48
Owjah, nu het over noten gaat.

Toen ik die adapter kreeg ik voor het ongemak zon goedkope tuner erbij.

Als ik de eg (niet aangesloten op amp) de dikste snaar (als het goed is de bovenste E) aansla geeft die tuner aan da het een G is.. Misschien kan iemans iets hiermee?

Jasper.
16 juni 2011, 22:10
Owjah, nu het over noten gaat.

Toen ik die adapter kreeg ik voor het ongemak zon goedkope tuner erbij.

Als ik de eg (niet aangesloten op amp) de dikste snaar (als het goed is de bovenste E) aansla geeft die tuner aan da het een G is.. Misschien kan iemans iets hiermee?

dan staat hij niet goed gestemd. Ik denk te hoog.

http://www.gieson.com/Library/projects/utilities/tuner/

Hiermee kun je controleren op het oor of je ongeveer op de goede toonhoogte zit, en dan met het stemapparaatje fijner tunen. Want je moet hem niet een octaaf te hoog stemmen, want dan knapt je snaar.

Het makkelijkste is als iemand die het kan je het een keer voordoet, om de gitaar te stemmen.

guitarkid
16 juni 2011, 22:12
Waar woon je?

Gr. Coos

keesss
16 juni 2011, 22:25
Ik zie zojuist in de VOX DA5 manual da een effect niet werkt als hij op BYPASS zit (als het byass lampje aanstaat). Dat zal ik straks even proberen, want ik ben nu niet thuis. Echter, bij mij werken ook de STYLE niet en daar staats niets over in de problem solution in de manual. Ik kijk straks wel even, ik houd jullie op de hoogte.

Ik woon in Elst, tussen Arnhem en Nijmegen.

Jasper.
16 juni 2011, 22:45
Ik bekijk even op google wat afbeeldingen. Is die knop achterop een power scaling ofzo? Zet die ook even open. Zet gewoon alle knoppen eens open. Gain, tone en master. En de effecten op bypass. (lampje aan als ik je goed begrijp) laat de effecten maar even links liggen. Ook

Gitaar erin, (alle pots open, met de klok mee) en aanzetten. En zet hem eens op een crunch of high gain kanaal. En dan de powerswitch aan. Als dan je geluid niet vervormt weet ik het ook niet meer. Dan is er wat mis.

Edit: die knop achterop is microfoon volume, laat dat maar zitten.

guitarkid
16 juni 2011, 23:17
Ik woon in Elst, tussen Arnhem en Nijmegen.

Helaas, da's wel een beetje erg uit de buurt van Zuidbroek. Ik had je graag even op weg geholpen als bezitter van een DA-5.
Maar Jasper, er zit wel degelijk een 3-standen switch op om het volume te temperen. Dus die tips van jou zijn beslist zeer nuttig en Keesss moet dat zeker even gaan doen!
Keess, "bypass" betekent dus dat je ze niet gebruikt (ze "omzeilt"....). Maar als "style" niet werkt is het wel erg vreemd!

keesss
17 juni 2011, 01:31
Ik heb wat combinaties gedaan met bypass en nu doet hij het. High gain klinkt meer rock achtig dan crunch bij mij. Is dat goed?

Verder klinkt het nog steeds erg slecht, maar dat komt denk ik omdat ik niet één toon kan aanslaan..

Bedankt voor de hulp en voor het aanbod daarvan. :P Morgen plaats ik ff wat foto's.

guitarkid
17 juni 2011, 08:01
Ik heb wat combinaties gedaan met bypass en nu doet hij het. High gain klinkt meer rock achtig dan crunch bij mij. Is dat goed?

Verder klinkt het nog steeds erg slecht, maar dat komt denk ik omdat ik niet één toon kan aanslaan..

Bedankt voor de hulp en voor het aanbod daarvan. :P Morgen plaats ik ff wat foto's.

Ook als je akkoorden aan slaat moet het goed kunnen klinken klinken!
Bovendien moet er ook gewoon geluid zijn zonder dat je de effecten "bypassed". Zelfs als de regelaars daarvan dan dicht staan!

keesss
17 juni 2011, 12:14
Dat geluid is, alleen zonder de effecten. :P Maargoed nu weeti k hoe het werkt.

Deze site is gewoon super en ik kan veel leren. http://www.justinguitar.com/en/TB-000-TheBasics.php

Bedankt daarvoor.

Ik ben momenteel in e-mail gesprek over de kleine schade van de gitaar, dus misschien zal hij nog terug moeten, hehe.

de schade, erg klein inderdaad. Bijna niet te zien met het oog, maar irriteert mij wel. Ik ben als de dood voor schade en krassen. Bijvoorbeeld, ik draag al meer dan een jaar mijn Seiko en nog steeds is hij volledig krasvrij. Om je even een idee te geven..
http://i52.tinypic.com/35hke52.jpg

Jasper.
17 juni 2011, 14:06
Dat geluid is, alleen zonder de effecten. :P Maargoed nu weeti k hoe het werkt.

Deze site is gewoon super en ik kan veel leren. http://www.justinguitar.com/en/TB-000-TheBasics.php

Bedankt daarvoor.

Ik ben momenteel in e-mail gesprek over de kleine schade van de gitaar, dus misschien zal hij nog terug moeten, hehe.

de schade, erg klein inderdaad. Bijna niet te zien met het oog, maar irriteert mij wel. Ik ben als de dood voor schade en krassen. Bijvoorbeeld, ik draag al meer dan een jaar mijn Seiko en nog steeds is hij volledig krasvrij. Om je even een idee te geven..
http://i52.tinypic.com/35hke52.jpg

Achja, het kan zuur zijn. Maar aan de andere kant is het niet zo erg als er nu eens weer wat krassen bij komen. En die komen er zeker bij.

En over 10 jaar zit hij vol met krassen en butsen, en dan heeft elke kras een eigen verhaal.

keesss
17 juni 2011, 14:21
Het is nu zeker, hij gaat terug voor (waarschijnlijk) een nieuwe. Eentje zonder schade dus.

@Hierboven: Muah, over tien jaar zal ik al een tijd mijn droom gitaar hebben. Een Ibanez Iceman of een Gibson Explorer. :P

Ervaring tot nu toe met de gitaar. Het is inderdaad erg moeilijk spelen door de vorm van de gitaar. Bij staande positie is de kop van de gitaar zwaar, dus hij neigt naar beneden steeds te wijzen. het kan ook aan mijn gitaarband liggen, want die zit echt niet lekker. Dat wordt dus weer een nieuwe halen.
Verder vind ik het echt een supergitaar.

De VOX DA5 vind ik wat minder. De sound vind ik niet echt lekker. Komt misschien door mijn smaak, want ik ben meer KISS enzo. De VOX neigt meer naar metal dan naar rock. Misschien had ik toch voor de Marshall moeten kiezen. Dus heeft ook minder knoppen en dat is een voordeel. :P Maargoed, nu is het al te laat daarvoor. Ik schaf hem wel later aan.

Dennis_Ajax
17 juni 2011, 14:32
Sinds wanneer neigt VOX naar metal? Ik kan er goede tonen uit halen hoor. Ook een goed clean sound. Maja, blijft een versterker van 100 euro. Vind high gain van de DA5 juist zwak.

Maar denk idd dat je versterker kapot is. Bypass stond altijd std uit als je de vox aanzet. En dat hoort ook als je effecten wilt. Achja, kan gebeuren.

guitarkid
17 juni 2011, 14:39
De VOX DA5 vind ik wat minder. De sound vind ik niet echt lekker. Komt misschien door mijn smaak, want ik ben meer KISS enzo. De VOX neigt meer naar metal dan naar rock. Misschien had ik toch voor de Marshall moeten kiezen. Dus heeft ook minder knoppen en dat is een voordeel. :P Maargoed, nu is het al te laat daarvoor. Ik schaf hem wel later aan.

Hey Keesss.

Dat de DA-5 niet de Holy Grail is, dat weten en snappen we vast allemaal.
Maar er is echt meer uit te halen dan alleen metal.
Voorbeeld: zet de Style maar eens op bijv. Blues 1, Gain en Tone op 12 uur (dus niet op 12!!!:)), Effects op Reverb en Edit 1 op 7 of 8 uur. Effects dus niet op Bypass. Volume en Tone van je gitaar beide vol open en geloof me, dan hoor je geen metal! Als je nu door de Styles gaat hoor je een keur van geluiden die echt wel heel verschillend zijn. Misschien niet allemaal even bruikbaar, maar toch!

Succes, Coos

Sinner1980
17 juni 2011, 15:00
Wedden dat,mocht je over 10 jaar nog spelen,je ook al 10 keer van droomgitaar bent veranderd...let maar op.

Over het algemeen verandert je muzieksmaak ook nog wel 10 keer:ok:

keesss
17 juni 2011, 15:01
Ik weet niet wat je dan te horen moet krijgen , maar dit is wat ik hoor:
http://www.youtube.com/watch?v=DZBjC6p0LrM
Het is nog zegmaar 'clean' geluid. Misschien klinkt het crunchig, maar het is nog echt clean. Dat komt door de gare mic in mijn telefoon.

Met die op 12 uur plaatsen bedoel je gewoon het noorden toch? Het pijltje/streepje recht naar boven. En met 7 -8 uur bedoel je toch zuid west?

Sinner1980
17 juni 2011, 15:14
Mijn God... Allereerst die gitaar stemmen man!

Vervolgens heb je met die clean een mooi geluidje op eens de basisprincipes te gaan leren (akkoorden,slagtechniek etc). Als je dat nou een beetje onder de knie hebt ga dan eens aan gain en crunch denken.

Ik neem aan dat er een gebruiksaanwijzing bij zit en anders kun je die bij de live mensen van Vox gewoon downloaden.

Succes en nu spelen ipv posten:ok:

HaroldA
17 juni 2011, 15:19
Mijn God... Allereerst die gitaar stemmen man!

Zo, understatement...

Jasper.
17 juni 2011, 15:20
Misschien heb je hier wat aan. Hier word uitgelegd hoe je hem kunt stemmen met apparaat, en op het gehoor. Is wel met een akoustische maar dat maakt niet uit.


http://www.youtube.com/watch?v=hJ3VLUCEayo

keesss
17 juni 2011, 15:22
Ja, hehe. Ik was druk dus ik dacht dat hij nog van gisteren gestemd was. :P

De amp blijkt dus niet kapot toch? Dan kan ik aan de slag. :)

Sinner1980
17 juni 2011, 15:39
Zo, understatement...

Hoezo understatement?

Het is niet ironisch of afgezwakt geformuleerd toch?

keesss
17 juni 2011, 17:15
Pfff, nu weer gezeik met DHL ivm de terugzending en alles. Heb allemaal nummers en codes nodig die ik niet weet.... Dit gaat nog lang duren denk ik..

Jasper.
17 juni 2011, 17:32
Pfff, nu weer gezeik met DHL ivm de terugzending en alles. Heb allemaal nummers en codes nodig die ik niet weet.... Dit gaat nog lang duren denk ik..

Ik zou het niet doen. Je hebt een leuk gitaartje zo, en er komen nog veel meer krassen op.

Deze heeft nog veel meer krassen, en zeg nou zelf, dit is toch prachtig:
http://play-blues-guitar.com/wp-content/uploads/2008/09/srvguitar.jpg

keesss
17 juni 2011, 17:39
Lol, maar het gaat hier om een splinternieuwe gitaar. Ten eerste dacht ik, als ze de schade niet zo groot vinden dat een nieuwe gitaar dit rechtvaardigt, ok dan wen ik er maar aan. Maar ik vroeg ze wat kunnen hier nu doen en ze vertelden mij dat ze een nieuwe zullen leveren. :p

Bijl
17 juni 2011, 17:59
Als je niet van krassen houd wordt het dus spelen zonder plectrum? En dat dingetje op de kop, tsja... Ik ben het er mee eens dat het niet zou mogen. Hou er wel rekening mee dat het afwerkingsniveau van een Epi niet vlekkeloos is maar die kras is geen afwerkingsfout, dat is duidelijk.

Even terzijde: Als deze Flying V al kopzwaar is, zet die Iceman dan maar gelijk uit je hoofd als droomgitaar. Tenzij je nachtmerries ook lekker vind. When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed. En dat geldt voor een heleboel gitaren....

keesss
18 juni 2011, 21:45
Hallo,

Ik heb toch besloten om hem niet terug te sturen. Ten eerste door dat gezeik met DHL. Als ik hem terugstuur zullen ze hem vast alleen maar ff polijsten ofzo, ik zal echt geen helemaal nieuwe krijgen. Ten tweede omdat ik dan het gevoel niet meer heb dat dit mijn eerste geitaar is. Want mijn eerste echte gitaar is dan teruggestuurd en geruild door een andere.

Ik heb ff een filpmje gemaakt dat ik mijn gitaar stem. Nu klinkt hij stukken beter. Niet letten op dat stukje daarna, dat was beetje kloten met het tappen.

http://www.youtube.com/watch?v=UgishXvHSYA

Sinner1980
18 juni 2011, 22:32
Met afstand het meest suffe filmpje wat ik ooit op You tube zag...:seriousf:

Na ja,hij is gestemd en nu oefenen tot je erbij neervalt man

keesss
19 juni 2011, 00:13
:seriousf:

macwilliams
19 juni 2011, 00:54
En nu lekker oefenen en je volgende filmpje posten wanneer je je eerste liedje/ ritje kent. :ok:

Vaemint
19 juni 2011, 01:25
Aha, ok. De muziek is rock.

Ik zal wel toch de sg bekijken. Echter ik zal de gitaar wel via internet bestellen, want zo zijn ze goedkoper. Daarmee wil ik zeggen dat ik zelf niet zo een-twee-drie de beste kan uitkiezen.

Gr

We zijn al een heel eind verder in dit topic , maar bovenstaand is nu net wat ik niet in overweging genomen heb.
Via internet kan je dan wel een paar €'s besparen maar nu zit je wel met een probleem.
Dezelfde gitaar , in de buurt gekocht en je hebt een aanspreekpunt.
Daarom koop ik alleen bij de lokale gitaarboeren. En dat "lokaal" mag best wel een klikje of 60 uit de buurt zijn.

keesss
19 juni 2011, 02:59
Bij Thomann heb ik alles in één keer gekocht, vandaar.

mastermind
19 juni 2011, 12:50
Ik zie zojuist in de VOX DA5 manual da een effect niet werkt als hij op BYPASS zit (als het byass lampje aanstaat). Dat zal ik straks even proberen, want ik ben nu niet thuis. Echter, bij mij werken ook de STYLE niet en daar staats niets over in de problem solution in de manual. Ik kijk straks wel even, ik houd jullie op de hoogte.

Ik woon in Elst, tussen Arnhem en Nijmegen.

En je gaat bestellen bij Thomann, waarvan je de spullen niet eens kunt checken e.d. :S Je hebt in die buurt EIG, Schreeven e.d. Ga gewoon zelf halen en ga niet zeuren met foute en beschadigde bestellingen. Snij je gewoon in je eigen vingers.

Ik haal mijn gitaar liever gewoon zelf in de winkel op. Kan ik meteen merken of zij een beetje verstand hebben van de instrumenten e.d.

CID-Gibson
19 juni 2011, 13:51
Ik denk dat ik je een blokfluit zou aanraden.

Een harp kan ook, maar voor die prijs ?.

Kijk als die jonge een gitaar wil kopen voor 350euro, mooi.
Hij kan nog altijd een gitaarset kopen versterker en gitaar, doe er dan maar 100euro bij.

En voor de rest, zelf kijken wat je mooi vind, denk je niet ?.

Groetjes

CID-Gibson
19 juni 2011, 13:53
Ik denk dat ik je een blokfluit zou aanraden.

Of een plectrum en set snaren, ik heb hier nog een kofferplak denk ik.

LOL ......

INOXROX
19 juni 2011, 13:58
Dezelfde gitaar , in de buurt gekocht en je hebt een aanspreekpunt.
Daarom koop ik alleen bij de lokale gitaarboeren. En dat "lokaal" mag best wel een klikje of 60 uit de buurt zijn.

Hele wijze raad . Niet alleen maar uit gemaksoverwegingen , maar ook omdat je - mettertijd - een soort van 'relatie' met die winkel opbouwt .Dat maakt dingen vele malen makkelijker. Tot kortingen ( in de toekomst ? ) aan toe ...

@CID-Gibson : je gevoel voor humor c.q. voor LOL . Dat wil nog niet echt vlotten he ?

keesss
19 juni 2011, 14:27
Ik snap niet wat iedereen nog zo moeilijk doet ik heb de gitaar toch al lang?

guitarkid
19 juni 2011, 15:35
Ik snap niet wat iedereen nog zo moeilijk doet ik heb de gitaar toch al lang?

Keess.

Dit is het Gitaarnet Forum. Daar hebben we weinig aanleiding nodig om tot in het oneindige door te OH-en over willekeurig wat.... :seriousf:
Dat jij die gitaar en versterker al lang hebt, dat maakt dus niets uit!
Wen d'r maar aan! Met jouw inmiddels 70 posts zou je dat toch al door moeten hebben!!! ;)

INOXROX
19 juni 2011, 15:43
Keess.

Dit is het Gitaarnet Forum. Daar hebben we weinig aanleiding nodig om tot in het oneindige door te OH-en over willekeurig wat.... :seriousf:
Dat jij die gitaar en versterker al lang hebt, dat maakt dus niets uit!
Wen d'r maar aan! Met jouw inmiddels 70 posts zou je dat toch al door moeten hebben!!! ;)

Ik ben hier maar 3 dagen langer en ik weet het inmiddels . Geef het nog de rest van de week ....

Even serieus . Er wordt hier echt ook wel zinnige info gepost waar je voordeel mee moet kunnen doen. Het zal naar alle waarschijnlijkheid niet je laatste aankoop zijn (deze gitaar) dus ...
Verder veel plezier d'r mee !

macwilliams
19 juni 2011, 15:56
Aan mijn adviezen kunnen geen rechten ontleend worden, ik sta niet in voor de gevolgen en geleden schades vallen niet onder de verantwoordelijkheid van de direktie.

Maar ik meen wel wat ik zeg.... Meestal dan dat is hè ;)

guitarkid
19 juni 2011, 16:05
Even serieus . Er wordt hier echt ook wel zinnige info gepost waar je voordeel mee moet kunnen doen. Het zal naar alle waarschijnlijkheid niet je laatste aankoop zijn (deze gitaar) dus ...
Verder veel plezier d'r mee !

Ik denk dat Keesss een hoop zinnige informatie heeft gehad in deze draad!

INOXROX
19 juni 2011, 16:08
Ik denk dat Keesss een hoop zinnige informatie heeft gehad in deze draad!

Too much info ?

keesss
19 juni 2011, 16:19
Ik heb ook erg veel zinnige info gekregen ja. :p

Voorlopig zal het hierbij blijven want ik heb een dure hobby: horloges. Daarna zal het weer de gitaar zijn...

guitarkid
19 juni 2011, 16:38
Ik heb ook erg veel zinnige info gekregen ja. :p

Voorlopig zal het hierbij blijven want ik heb een dure hobby: horloges. Daarna zal het weer de gitaar zijn...

Horloges, daar zijn ook genoeg Chinese kopietjes van....!!!! :p
Maar Keesss, sucses met je nieuwe spullen!

keesss
19 juni 2011, 17:09
Hehe, dat was oa een reden dat ik geen Chinees wilde.

Bedankt voor jullie adviezen en hulp. Zodra ik iets kan, zal ik het delen. :)

macwilliams
19 juni 2011, 17:15
Ik heb ook erg veel zinnige info gekregen ja. :p

Voorlopig zal het hierbij blijven want ik heb een dure hobby: horloges. Daarna zal het weer de gitaar zijn...

Dure hobby's & gitaar zijn echt Killers voor het budget. Gelukkig ben ik alweer een tijdje GAS vrij. Mijn andere dure hobby is motoren. En daar staan er ook 4 van. En dan de duurste hobby nog... Het gezin met de daarbij horende kosten.

keesss
19 juni 2011, 17:25
Ja inderdaad. Daarom had ik ook zon beperkt budget voor de gitaar. Als het geld uit mijn assss zou groeien was ik gelijk gegaan voor een Iceman (ja, ondanks zijn zware kop) of een Gibson Ex. Dat zou pas een leuke beginnersgitaar zijn..

Oeh, motoren zullen over een paar jaar mijn hobby worden. Een BMW S1000RR of lekker goedkoop een Suzuki GSXR600 model 1997-2000 (SRAD model).. Hmmm.. lol. Het geld ervoor heb ik niet, maar gelukkig wel de kennis hoe je op een motor rijdt ondanks dat ik nog met rijbewijs A moet beginnen.

macwilliams
19 juni 2011, 17:28
Hoe je de motor berijd was bij mij het probleem niet hoe je er mee door het vekeer moet was al lastiger. Het was zeg maar niet zo vrij als ik mezelf had aangeleerd.

Er waren toch wel wat regels :D

INOXROX
19 juni 2011, 17:30
Hoe stem je 'n motor ?

Make music!

keesss
19 juni 2011, 18:59
@Mac: dan blijf ik ff door dromen totdat ik door de rijlessen uit mijn dromen wordt gehlpen. ;)

Ff over het geluid van de gitaar. Toevallig kwam er vandaag een kennis langs. Ik wist niet dat hij (spaanse acoustische) gitaar speelde. Hij speelde wat op mijn gitaar en dat klonk erg goed. Vooral het geluid veraste mij. Zijn skills waren ook erg goed.

Nu heb ik echt geen spijt meer dat ik deze heb gekocht, hij is namelijk supergoed.

The Unforgiven
19 juni 2011, 19:27
@Mac: dan blijf ik ff door dromen totdat ik door de rijlessen uit mijn dromen wordt gehlpen. ;)

Ff over het geluid van de gitaar. Toevallig kwam er vandaag een kennis langs. Ik wist niet dat hij (spaanse acoustische) gitaar speelde. Hij speelde wat op mijn gitaar en dat klonk erg goed. Vooral het geluid veraste mij. Zijn skills waren ook erg goed.

Nu heb ik echt geen spijt meer dat ik deze heb gekocht, hij is namelijk supergoed.
Zo zie je maar, een gitaar is slechts zo goed als degene die hem bespeelt. Of je gitaar nu honderd of honderdduizend kost, de klank komt uiteindelijk uit je vingers.

keesss
19 juni 2011, 20:02
Ja, dat blijkt he..

Voor de DA5 gebruikers: welke setting gebruiken jullie op je da5 als jullie een rockgeluid willen -> daarmee bedoel ik distortion. Of moet je daarvoor per se een knop voor hebben?

guitarkid
19 juni 2011, 20:26
Ja, dat blijkt he..

Voor de DA5 gebruikers: welke setting gebruiken jullie op je da5 als jullie een rockgeluid willen -> daarmee bedoel ik distortion. Of moet je daarvoor per se een knop voor hebben?

Die "knop" zit er al op: gebruik bijv. Crunch 1 of 2 en Higain 1, 2 of 3. Dan de hoeveelheid distortion weer instellen met je "Gain"-knop.

@Mac: GAS op de motor! Veel! :)

keesss
19 juni 2011, 20:41
Aha. In dat geval vind ik het een beetje tegenvallen, qua geluid.

macwilliams
19 juni 2011, 20:47
Die "knop" zit er al op: gebruik bijv. Crunch 1 of 2 en Higain 1, 2 of 3. Dan de hoeveelheid distortion weer instellen met je "Gain"-knop.

@Mac: GAS op de motor! Veel! :)

Weet je dat een motor net een amp is en de R1 is net een ENGL de gashandle is de gain knop en de versnelling pook is je kanalen switch.

Ik houd van high gain motoren. :)


On topic:
Mooi dat je nu gehoord hebt dat het allemaal in orde is kees.
Je houd van horloges en van rock.

Dus nu dat ene liedje van Bill Haley leren

Rock around the clock:ok:

guitarkid
19 juni 2011, 22:24
Aha. In dat geval vind ik het een beetje tegenvallen, qua geluid.

Misschien als je er straks wat meer ervaring mee hebt? Nogmaals, het blijft een klein 5 watt transistor-ampje, maar er is verrassend veel mee te doen. Veel hangt echter af van de manier waarop je speelt. M.a.w.hoe beter je speeltechniek wordt, des te meer haal je uit je versterker.



Rock around the clock:ok:

:)

keesss
20 juni 2011, 00:57
Heh, ja. Ik heb nog geen plectrum binnen gekregen, wel besteld, dus heb ik er maar zelf een gemaakt van zo'n telefoonkaart. Ik moet zeggen dat hij 95% overeenkomt met een echte en hij doet zijn werk erg goed.

Ben bezig met Walk This Way. Ik ben nog te langzaam en af en toe blijf ik nog haken aan andere snaren, maar de basis is goed te horen. :p

Weet iemand misschien de noten van de eerste 10 seconden van dit lied:
http://www.youtube.com/watch?v=lEwnfhuPJGs&feature=share

PS. Keesss is alleen mij nickname. Ik ben niet eens van NL afkomst.

Dennis_Ajax
20 juni 2011, 01:59
Kijk eens op www.ultimate-guitar.com voor tabs. Staat die vast wel op. Zit er geen gitaarwinkel in de buurt? Die plectrums kosten 50 cent :)

keesss
20 juni 2011, 02:11
Dank je wel voor de link.

Ik heb ze al besteld. Kiss plectrums :P 8 euro voor 5 plectrums god damn

Dennis_Ajax
20 juni 2011, 02:17
Dat is wel aardig duur. Ik raak die dingen elke week standaard kwijt dus is niet aan mij besteed. Hoop voor je dat jij ze wel ergens terug neerlegt ;)

keesss
20 juni 2011, 02:17
holy shit ik snap er geen ruk van lol

http://tabs.ultimate-guitar.com/k/kiss/lick_it_up_tab.htm

edit: ik heb het al een beetje door.

Nee, die raak ik echt niet kwijt. :p Ik zal nog wel van die andere kopen, maar die van Kiss heb ik gekocht om ze te 'hebben'. :)

guitarkid
20 juni 2011, 10:19
PS. Keesss is alleen mij nickname. Ik ben niet eens van NL afkomst.

Niet verder vertellen hoor, maar ik heet eigenlijk ook niet "Guitarkid"... Dat wilde mijn vader wel, maar mijn moeder wilde me toch maar "gewoon" Coos noemen. :) Het schijnt dat er hier nog wel een paar zijn die een andere naam gebruiken... ;)
Wat betreft die plectra: gewoon even naar de winkel en een aantal soorten uitproberen. Die Kiss-plectra zijn misschien leuk, maar wel erg duur. Overigens, jouw telefoonkaart-truc is wel goed bedacht. Je kunt zelfs zo'n kaartje met voorgestanste plectra kopen voor in je portemonnee!

Tankman
20 juni 2011, 10:35
@Keesss: Nou zou ik mezelf niet zijn als ik niet zou vragen waar je dan wel oorspronkelijk vandaan komt. Dus... Waar kom je oorspronkelijk vandaan?