PDA

View Full Version : HNGD chord Stratocaster



arnoldtims
18 mei 2011, 18:15
Had van de week een strat gezien van 125 euro!!
Kon hem voor dat geld niet lagen liggen. hij is keurig afgewerkt maar moet nog wel even goed afgesteld worden.
De topkam ziet er prima uit en haakt nergens ook de frets zien er prima uit maar het zijn wel kleine frets die waarschijnlijk maar 1 vlak beurt kunnen hebben.
De hals is lekker dik, dat ligt mij wel. Ook de potmeters verbazen mij,
vaak is het bij goedkope gitaren aan of uit maar hier zit een mooi regelmatig verloop in zowel in de tone als de volume knop.
Kan er op internet niks over vinden en stom heb niet even een foldertje gevraagd, dus ik weet niks van de specs:):???:
In ieder geval echt hout geen multiplex of zo en hij klinkt prima.
Heb hem pas een uurtje dus moet hem nog even goed testen met andere snaren die niet afgeven alsof ze van grafiet zijn ( mijn vinger zijn helemaal zwart)
Met een inruil van een ander goedkope gitaar heb ik voor 50 euro een nieuwe gitaar die er keurig uit ziet en goed klinkt, nice.
de pics.
https://lh5.googleusercontent.com/_vfzMvbts14E/TdPoF0ZyR_I/AAAAAAAAADg/JF0omZ4lklI/s512/2011-05-18%2017.22.39.jpghttps://lh4.googleusercontent.com/_vfzMvbts14E/TdPoGLJM5yI/AAAAAAAAADk/OndSIud4ZWU/s640/2011-05-18%2017.23.06.jpghttps://lh5.googleusercontent.com/_vfzMvbts14E/TdPoMYOcZOI/AAAAAAAAAEQ/dm5s6pDvUjM/s640/2011-05-18%2017.23.48.jpg
En hij kan zich meten met welke custom made fender dan ook.











Nee hoor grapje:seriousf:

arjanb01
18 mei 2011, 18:20
wtf ???? Zie ik daar nou een slabboard rosewood toets ? En dan voor dat geld, kan bijna niet !
Ben wel benieuwd welk hout de body heeft. Goedkopere gitaren hebben vaak basswood als body.
Hier trouwens meer info over je stratje:

http://www.citysounds-music.com/products-page/guitars/electric-guitars/electric-guitar-by-chord-strat-style-sunburst-left-hand/

En updaten met ander elementen en mechanieken kan altijd nog.

arnoldtims
18 mei 2011, 18:26
Ik meen ook basswood, hij weegt 3.2 kilo dus dat klop wel ongeveer toch.
Dit is duidelijk een stap beter dan Blokker/aldi gitaren en verbaas mij dan ook dat het kan voor dat geld.

bedankt voor de link geen rare specs toch. Het is dus alder.
Als ik die prijs zie en even omreken naar euro's dan zou hij 100 euro zijn en bij mijn gitaar boer hangt hij voor 125.
Dus ik heb mij bekocht lol

Mr. Dynamite
18 mei 2011, 18:36
bedankt voor de link geen rare specs toch. Het is dus alder.
Als ik die prijs zie en even omreken naar euro's dan zou hij 100 euro zijn en bij mijn gitaar boer hangt hij voor 125.
Dus ik heb mij bekocht lol

Nee ik vind het wel een aardig prijsje, dat ben jij ook kwijt als je hem hierheen haalt ;)

Gefeliciteerd iig :)

Pirate
18 mei 2011, 19:15
leuke strat man! altijd lekker zo'n koopje.
jammer dat ze bij die geposte link geen linkshandige met een maple hals hebben...

peter_l
18 mei 2011, 19:55
Leuk spul, doe mij deze dan maar:

http://www.citysounds-music.com/products-page/guitars/electric-guitars/electric-guitar-by-chord-surf-blue/

Slurp :crazyhappy:

@ Pirate: dan ga je toch lekker voor de spiegel staan? Problem solved ;)

arjanb01
18 mei 2011, 20:24
Met bijna 4 kg vind ik hem wel zwaar voor een strat. Mijn haar strat weegt nog geen 3 kilo. In ieder geval heel veel hout voor het geld:seriousf:

Pirate
18 mei 2011, 20:25
@ Pirate: dan ga je toch lekker voor de spiegel staan? Problem solved ;)

:seriousf::seriousf:

arnoldtims
18 mei 2011, 20:38
3.2 op een hele oude personen weegschaal kan dus ook ietsje minder zijn, moeilijk leesbare streepjes. Maar dat is toch niet bijna 4kg. dab kun je ook zeggen hij weegt net iets meer dan 2.4kg lol.

Er even ander snaren op gezet en hij blijft goed op stemming.
Met de fabriek snaren ontstemde hij maar de snaren waren er ook gewoon helemaal op gewikkeld

Edit: Inderdaad ik zie nu pas dat op site 3.84kg staat, kan mij niet voorstellen dat mijn weegschaal er zo veel naast zit.
Moet het nog maar eens nawegen.

arnoldtims
19 mei 2011, 13:39
Even wat afgesteld en nu speelt hij als een zonnetje.
ik vond die dikke hals wel lekker maar moet er nog wel even aan wennen.
Ik kom van een multiplex strat en dan is dit een hele verbetering. hij heeft aardig wat sustain en klinkt lekker strak, geen fretbuzz, gekraak of rammel.
de elementen doen goed hun werk zonder al te veel gebrom. voor mensen die niet ruim in de slappe was zitten is dit echt een aanrader.
Gewoon een degelijke gitaar die als het moet prima te upgraden is.
Ik heb ook een Yamaha pacifica gehad wat ook aardige gitaren zijn en flink wat duurder zijn dan 125 euro maar ik vind deze beter. Meer strat sound dan de Yamaha.

levi
20 mei 2011, 16:18
Gefeliciteerd man! dat fretboard ziet er goed uit!! Ga je er nog wat aan veranderen ??

arnoldtims
20 mei 2011, 16:55
Nee voorlopig niks op wat afstellen na dan. en misschien de frets polijsten alhoewel dat amper nodig is.
Hij klinkt gewoon goed, zeker voor dat thuis gepingel van mij.
Als ik nog wat spendeer dan is dat voor een versterker of een effecten bakje of zo.
Ik heb een Fender stage, 100 het is een beul van een ding maar ja transitor.
Eigenlijk veel te veel voor thuis en ik vind het overdrive kanaal niet erg lekker klinken.
Moet nog eens kijken na die bakje waar je versterkers mee kunt simuleren, of dat wat is.
Ik weet echt werkelijk niks van effecten bakken, was altijd voor het gewoon inpluggen van de gitaar en klaar.
Maar goed ik dwaal af.

arnoldtims
22 mei 2011, 20:12
Ben nu toch een aantal zaken tegen gekomen die verraden dat het een goedkope gitaar is.

De body zit strak in de lak en de burst is aardig gedaan. maar als je met de hand langs de randen van de body gaat voel je dingen die er niet horen.
Er zit wat rare vlakjes en ik voel wat randjes.
Niet heel goed uitgefreesd dus en geen goede na bewerking van de body.
Alhoewel de slagplaat 3 lagen heeft en er op zich goed uit ziet is het van een raar soort plastic, dat geld ook voor de achterkant.
Tot mijn verbazing zag ik dat de toets over de slagplaat gaat, dat zie je toch nooit op stratocasters?

Maar al met al ben ik erg tevreden hij klinkt gewoon goed.
Misschien heeft mijn gitaarboer het goed gezien en word dit de nieuwe London City en nog goedkoper ook

arnoldtims
23 mei 2011, 08:57
@Tot mijn verbazing zag ik dat de toets over de slagplaat gaat, dat zie je toch nooit op stratocasters?

Kan iemand hier wat over zeggen?

Orgasmocaster
23 mei 2011, 16:38
@Tot mijn verbazing zag ik dat de toets over de slagplaat gaat, dat zie je toch nooit op stratocasters?

Kan iemand hier wat over zeggen?

is normaal...


En hij kan zich meten met welke custom made fender dan ook.

nu ben je toch een beetje minder geloofwaardig....

arnoldtims
23 mei 2011, 17:08
Ok normaal dus. ik heb eigenlijk nooit een echte fender gehad alleen maar kopieën zoals deze.
Daar zag je de slagplaat niet onder de toets doorlopen.



En als je me citeert dan moet je wel alles citeren.

@En hij kan zich meten met welke custom made fender dan ook.











Nee hoor grapje:seriousf: