PDA

View Full Version : Akoestische gitaar versterker nodig?



Ciaran95
18 mei 2011, 16:49
Hallo,

Ik speel nog niet heel lang gitaar en wil graag een versterker kopen.
Online heb ik al een aantal versterkers gezien maar die waren allemaal bedoeld voor elektrische gitaren.
Is er echt zo'n groot verschil tussen een versterker voor een akoestische en een versterker voor een elektrische gitaar?
Alvast bedankt!

LaurentB
18 mei 2011, 18:18
Ja, een akoestische gitaar heeft een hifi-achtigere versterking nodig dan een elektrische gitaar. Het geluid van elektrische gitaren is eigenlijk tot stand gekomen door technisch gezien nogal gebrekkige versterkers :)

Los daarvan: waarom wil je die akoestische gitaar versterken? Is eigenlijk alleen nodig in geval van optredens of in repeitieruimtes met een band.

Een versterkte akoestische gitaar is altijd een compromis t.o.v. het echte akoestische geluid.

Ciaran95
18 mei 2011, 19:13
Bedankt voor je reactie!
Ik weet eigenlijk niet eens waarom ik een versterker wou :$
Misschien om de buren te pesten :P nee hoor, was eerder een moment gevoel dat ik er ineens een wou :P
Nogmaals bedankt!

Groeten

Muzieknono
19 mei 2011, 07:21
Kun je dus je geld sparen voor een betere (als dat nodig is) akoestische gitaar.
Mvgr. Dirk Jan :B

Cue Zephyr
20 mei 2011, 16:22
Ik had dat gevoel kortgeleden ook. Ik heb er ook echt een gekocht en ik ben zó blij dat ik er eentje heb. Ik heb er al een optreden mee gedaan en ik vind het echt heel fijn dat ik mijn eigen geluid kan regelen plus ook nog eens mijn monitoring. Ik heb voor een versterker gekozen met best een aantal connectiemogelijkheden en een goed uitgeruste soundshaping mogelijkheid.
Op diezelfde manier heb ik mijn mandoline weggebracht om er een pick-up in te laten bouwen - ik ben zeer benieuwd.

Ik zou 't bijna vergeten - ik heb een Roland AC60.