PDA

View Full Version : Stone Temple Pilots tribute



eddyvanbuiten
18 mei 2011, 16:35
Check hier (http://www.4-pilots.nl) voor de website/filmpje!

Mitch
18 mei 2011, 19:44
De band is prima, lekker gespeeld en de frontman heeft genoeg beweging, maar vocaal niet echt overtuigend en die uitspraak... ik dacht dat het om een Rowwen Heze tribute ging :dontgeti:

Duhsjaak
19 mei 2011, 17:47
Hi
Ik ben wat milder dan Mitch, alhoewel ik zijn verhaal in grote lijnen onderschrijf. En ik heb zeker ook kritische punten.
Ik kijk en luister misschien wat minder gedetailleerd.

Ik vind het moedig om het zo aan te pakken, maar vraag mij af of de club wel op elkaar is ingespeeld. En ik vind persoonlijk de klank van de band als geheel te schraal. Veel hoog, veel tsing boem en te weing bas/mooi rond geluid. En daarom luister je toch ook, om dat je het mooi vindt klinken. De bas is voor tussen de benen tenslotte. Ik voel niks.

Er is dus nog wat werk aan de winkel. Ik snap dat het microfoontje van de camcorder er mee debet aan is, maar op 99 van de 100 van die dingen zit een aansluiting voor een externe microfoon.

Mijn suggestie is om die dan ook maar te gaan gebruiken. Ik heb een vriendinnetje, die heeft een lichtsignaal voor als de bel gaat. Inderdaad, met Philipsoorbellen in hoort ze nog geen ruk. Zou het kunnen zijn dat zij de mix heeft gedaan?

Maar het technische aspect is niet alleen de oorzaak van het ongemak. Ik stel voor dat je een paar oefensessies in je hok ook met een (of twee voor nostalgisch stereo) microfoon(s) doet. Hoor je gelijk waar het out of whack gaat.

Lekker doorrammen, maar wat meer zelfreflexie zou geen luxe zijn. En niet gaan zitten kniezen in een hoekie Eddy, vriend, we willen bij je volgende filmpje dat onze onderkaak van verbazing op onze veters valt.

Vriendelijke groet, Gus

Mitch
19 mei 2011, 17:59
Je vraagt je af of een dove persoon de mix hebt gedaan en dan ben je milder dan ik? :seriousf:
Dat totale gebrek aan laag is inderdaad wel storend (en ik heb het op mijn goeie setje geluisterd) maar dat is niet iets om wakker van te liggen. De bekkens klinken hard door, beetje alsof het een oefenruimte opname is. Maar goed... geluidskwaliteit van een live opname is nou eenmaal niet zo makkelijk.
Maar sorry, het eerste waar ik aan moest denken was die gast van Rowwen Heze :dontgeti: Het zijn typisch van die dingen dat als je zelf al gewend bent aan iemands zang en uitspraak dat je het dan niet meer echt hoort, maar voor een eerste keer: brrr.

Duhsjaak
19 mei 2011, 19:55
Hi
@TS
Sorry als je hebt gedacht dat ik je in de maling nam. Dat was niet de bedoeling.
Wat ik heb geprobeerd (en waarin ik dus niet voldoende ben geslaagd) is naar voren te brengen dat de zaak al met betrekkelijk weinig middelen op te poetsen is.
En het is geen polishing turds, zoals mijn vrienden in de U.K. dan plegen te zeggen. Ik geloof dat er best wel wat inzit. Maar er zal serieus aan het werk moeten worden gegaan. Zeker ook op de door Mitch genoemde punten.

@Mitch
Ja, sorry. Had ik niet zo moeten zeggen. Ben blij dat je mij er op wijst.
Maar een lieverdje is ze wel. Als ik vraag: Hoe vindt je mijn muziek, dan zegt altijd: Goed!
Van zulke vriendinnen heb je niet gauw genoeg! (smiley, geintje, smiley)

Vriendelijke groet, Gus

eddyvanbuiten
26 mei 2011, 19:16
Ok, er is een recenter filmpje van 2011 geplaatst om dezelfde site als in mijn eerdere link.
Camera kwaliteit mwoa, maar daar gaat het ook niet om. Misschien de moeite waard nog eens een kijkje te nemen.
Die tip van een microfoon aansluiten op de camera neem ik zeker mee, net als andere (opbouwende) kritiek uiteraard.