PDA

View Full Version : Versterker naar PC



DaanSterk
18 mei 2011, 16:27
Hallo,

Ik heb een aantal dagen geleden een kabeltje met aan beide kanten een mini-jack, en een jack > mini-jack gekocht om mijn (elektrische) gitaar aan te kunnen sluiten via mijn versterker naar m'n PC.
Zodra ze ontvangen had, heb ik de jack>mini-jack in de headphone output van m'n versterker gedaan, en daar weer de mini-jack in gedaan. Daarna andere kant in mijn line-in op mijn PC gepropt, in de goede hoop dat dat allemaal zou werken.
Als ik naar mijn line-in luister, hoor ik alleen een ruis. Tik ik met mijn vinger tegen de snaren, of raak ik de brug aan, word de ruis minder, of veranderd.
Maar, als ik dus ga spelen, hoor ik niets. De ruis blijft gewoon doorlopen.
Heb ook al geprobeerd mic-input te gebruiken, maar ook geen succes.
Ik wil dit gewoon werkend krijgen, maar begin het onderhand wel beu te worden ;/.

Iemand ideeën?

-Martijn-
18 mei 2011, 16:52
En als je gewoon een koptelefoon op je versterker aansluit hoor je alles wel goed?
Is de kabel die je gekocht hebt mono of stereo?

DaanSterk
18 mei 2011, 21:55
En als je gewoon een koptelefoon op je versterker aansluit hoor je alles wel goed?
Is de kabel die je gekocht hebt mono of stereo?

Dat is het probleem, ik heb geen koptelefoon.
Kabel is stereo.

Bert Gitaar
19 mei 2011, 09:03
Misschien een schuifje opdraaien in het configuratie scherm van je PC.
Audio instellingen en voorkeuren. En dan de line in aanzetten/open draaien.

DaanSterk
20 mei 2011, 20:49
Misschien een schuifje opdraaien in het configuratie scherm van je PC.
Audio instellingen en voorkeuren. En dan de line in aanzetten/open draaien.

Heb alles al geprobeerd. Sowieso zie ik de line-in niet binnenkomen in de volume mixer.

-Martijn-
20 mei 2011, 22:11
Tja als je alles al hebt geprobeerd dan moet je toch even ergens een koptelefoon vandaan zien te halen lijkt mij.
Je hebt dus ook geen oortjes van een mp3 speler of iets dergelijks?

jannest
20 mei 2011, 23:14
je gitaar is mono
denk dat je plugjes stereo zijn

zou denken dat..... mono gitaar plug ->mono plug-> mic in pc zou moeten werken

-Martijn-
21 mei 2011, 10:25
De koptelefoonuitgang is ook stereo lijkt mij.
In ieder geval wel bij mijn versterker, en in de handleiding staat met dikgedrukte letters dat je er nooit een mono plug in mag steken.

MaxVMH
23 mei 2011, 16:03
De koptelefoonuitgang is ook stereo lijkt mij.
In ieder geval wel bij mijn versterker, en in de handleiding staat met dikgedrukte letters dat je er nooit een mono plug in mag steken.Koptelefoonuitgang is inderdaad stereo. Heb hier al genoeg mono-pluggen in koptelefoonuitgangen gestoken: als het apparaat goed ontworpen is, mag dat geen probleem zijn. Zou niet de eerste keer zijn dan er ergens zo'n waarschuwing staat puur om consumenten te verplichten te kiezen voor een oplossing die beter klinkt in de oren van de consument, of meteen een heleboel vragen naar de support te voorkomen (vb.: ik hoor enkel links geluid na 't opnemen met mijn ingebouwde geluidskaart, hoe komt dat?).

@ topicstarter, probeer eens met een MP3-speler oid. En post eens een fragmentje van je ruis.

The Bertman
23 mei 2011, 16:47
Ik gok op een brak kabeltje. Het gaat idd van stereo naar stereo.