PDA

View Full Version : Joe Bonamassa gebruikt Grolsch....



munkie
18 mei 2011, 14:16
....rubber dopjes van de beugelflessen als straplock voor zijn 1959 Les Paul! Zie het laatste deel van dit clipje:

http://www.youtube.com/watch?v=zV54YvcB2ZM

Ouwe truc, deed ik vroeger al in Enschedeee :seriousf:

arcane
18 mei 2011, 15:00
ehm ja leuk, gebruik ik ook. maar wat is het het nu van dit topic?
Of wil je ermee aangeven dat een niet-Nederlander Grolschrubbertjes gebruikt?

Bert Gitaar
18 mei 2011, 15:19
ehm ja leuk, gebruik ik ook. maar wat is het het nu van dit topic?
Of wil je ermee aangeven dat een niet-Nederlander Grolschrubbertjes gebruikt?

Nee man, dat is bepalend voor het typische Joe Bonamassa geluid.
Dat je dat niet hoort. Ongelovelijk.
En hier is een nieuwe trend geboren. We hebben het niet meer over Grolsch rubbers maar over Bonamassa straplocks.

arcane
18 mei 2011, 15:50
aja, dat zal dan wel komen door de tonechambers in de rubbertjes. Verrek, daar had ik nog niet aan gedacht. Dankje!

Hendriks
18 mei 2011, 15:52
Kijk aan , doet Joe Bonamassa mij na. Goed voorbeeld doet volgen zal ik maar zeggen.:)

Mike999999999
18 mei 2011, 15:53
vind het wel vet om te zien. Ik gebruik ze ook gewoon op mijn 72' ibanez 2616. Daar ga ik niet kloten met schroeven en strap-locks. Had mijn lp ook al problemen mee, daar had ik al langere schroeven om moeten zetten. Bovendien werkt het fantasties, en je band hoef je er eigenlijk toch nooit af te halen.

Bert Gitaar
18 mei 2011, 15:56
Kijk aan , doet Joe Bonamassa mij na. Goed voorbeeld doet volgen zal ik maar zeggen.:)

Ik dacht al, dat zal ie nooit zelf bedacht hebben.
Maar zal ie het ook durven toegeven.

Hendriks
18 mei 2011, 16:03
Ik dacht al, dat zal ie nooit zelf bedacht hebben.
Maar zal ie het ook durven toegeven.

Hij heeft wel netjes toestemming gevraagd.

Liquid_Metal
18 mei 2011, 16:35
Hendriks straplocks dus? Dat wordt dan vast verbasterd naar Hendrix straplocks en dan zijn we heel ergens anders.

Eko
18 mei 2011, 16:37
Die straplocks gebruikte ik al toen er nog meerdere merken rubbers onder de dop hadden. De flessen zaten toen nog in houten kratten ( echt een kistje bier dus!) en we hadden noh maar 2 televisienetten ( wwar toen ook niets op was).
Kan ik nu ergens rechten claimen?
Zonder dollen , laat maar weer eens zien hoe goet Grolsch het doet internationaal.

Hendriks
18 mei 2011, 16:41
Hendriks straplocks dus? Dat wordt dan vast verbasterd naar Hendrix straplocks en dan zijn we heel ergens anders.

Even opletten Hendriks , who the fuck is Hendrix?

Bert Gitaar
18 mei 2011, 18:00
Even opletten Hendriks , who the fuck is Hendrix?

Inderdaad. Merk verbastering moeten we niet hebben.
Ik heb nog een setje echte Hendriks straplocks liggen. Doen het nog steeds goed.

lollol
18 mei 2011, 18:43
ehm ja leuk, gebruik ik ook. maar wat is het het nu van dit topic?
Of wil je ermee aangeven dat een niet-Nederlander Grolschrubbertjes gebruikt?

Dat het grappig is dat op een gitaar van honderdduizenden euro's fucking bierrubbertjes zitten in plaat van dure boutique-straplocks

Mr. Dynamite
18 mei 2011, 18:43
Zo zie je maar weer, it's all about the tone.
Dan heb je eindelijk zon heerlijke '59 en dan zal je zeker die zalig klinkende strapbuttons vervangen? :stop:

Jasper.
18 mei 2011, 20:16
Maar zal Grolsch nou echt de enige zijn met deze dopjes? Misschien zijn het wel rubbertjes van een ander merk. Tsja, dan word het weer een stuk minder interessant.

lollol
18 mei 2011, 20:33
Maar zal Grolsch nou echt de enige zijn met deze dopjes? Misschien zijn het wel rubbertjes van een ander merk. Tsja, dan word het weer een stuk minder interessant.

3.27
We use these grolsch straplocks.

Duidelijk genoeg toch?:soinnocent:

munkie
18 mei 2011, 20:46
Bovendien zegt ie daarna duidelijk dattie geen bier drinkt maar uiteraard alle respect heeft voor het product Grolsch enz.

Sorry hoor de man speelt geweldig gitaar en zingt zelfs niet onaardig maar....drinkt geen bier :seriousf: Da's niet echt R&R :ok:

Hendriks
18 mei 2011, 20:51
Sorry hoor de man speelt geweldig gitaar en zingt zelfs niet onaardig maar....drinkt geen bier :seriousf: Da's niet echt R&R :ok:

Ook dat heeft hij van mij gepikt:)







Dat van dat bier drinken dus.

signsofzodiac
18 mei 2011, 21:03
David Gilmour heb ik er ook al eens mee gespot op zijn Black Strat. Gebruik ze zelf ook al bijna 20 jaar denk ik :)