PDA

View Full Version : Fender Concert 2



Hendriks
18 mei 2011, 13:43
Vanmorgen de Concert gehaalt , stevige rit ,maar volgens mij de moeite meer dan waard.
Hij zit onder een dikke laag stof en heeft wat liefde en aandacht nodig.De vorige eigenaar heeft vorig jaar de buizen vervangen (9 stuks) en sindsdien er weinig meer op gespeeld , dat verklaart ook tevens het stof.
Hij is niet licht , je mag gerust stellen dat hij loeizwaar is , dit zal voor een gedeelte te wijten zijn aan de EV speaker .
Bouwjaar is 1989.
Het clean is echt super en verschrikkelijk hard , ook de reverb klinkt erg lekker. De grote verrassing is het overdrive kanaal , hier had ik namelijk niets van verwacht (ik geloof altijd alles wat er op het www staat) , met is verre van high gain ,maar er zit een heerlijke crunch in.
Alle boekjes,tags , etc zitten er ook nog bij .
Zogauw ik tijd heb zal ik hem eens grondig gaan reinigen, eerst de foto's van de vieze amp.
Komen zo.

Hendriks
18 mei 2011, 13:52
http://img594.imageshack.us/img594/6885/fenderconcert001.jpg
http://img806.imageshack.us/img806/5867/fenderconcert002.jpg
http://img193.imageshack.us/img193/2626/fenderconcert003.jpg
http://img859.imageshack.us/img859/5539/fenderconcert004.jpg

Lexvandoef
18 mei 2011, 14:51
Tof! Wel jammer van dat gat in het achterpaneel, issie verder wel origineel?

Hendriks
18 mei 2011, 14:57
Tof! Wel jammer van dat gat in het achterpaneel, issie verder wel origineel?

Tja raar gat zit erin , verder lijkt hij mij origineel , behalve de voetschakelaar , dit is een universele ,maar dan wel weer met leds.

Als de buren nog sliepen dan zijn ze nu wakker , niet te geloven ,wat kan het kreng hard en hij blijft strak clean. Dit is even wat anders dan een 15 watt vox.

Hendriks
19 mei 2011, 09:38
Even een NOOB vraag , er zitten nu Sovtek 5881 eindbuizen in ipv de 6L6 .
Kan ik deze zonder meer vervangen voor een setje 6L6 , hij heeft een fixed bias?

zoon van Piet
19 mei 2011, 09:46
Het clean is echt super en verschrikkelijk hard , ook de reverb klinkt erg lekker. De grote verrassing is het overdrive kanaal , hier had ik namelijk niets van verwacht (ik geloof altijd alles wat er op het www staat) , met is verre van high gain ,maar er zit een heerlijke crunch in.


Tja, dat drivekanaal...daar zijn de geleerden het nog niet over eens, geloof ik. Het www wel: klinkt kut! Ik heb al jaren een concert voor jams en studiodingen en zo ( een 2x10) en moet toch zeggen dat ik de drive nooit meer gebruik. Het cleane kanaal daarentegen is prima, uitsluitend de echte blackface-diehards vinden dat het niet echt 'fender clean' is.. pedaaltje ervoor en klaar.

Hendriks
19 mei 2011, 10:14
Dat het overdrive kanaal kut klinkt had ik ook gelezen , vandaar mijn verbazing dat ik het helemaal niet slecht vind , het zou dan ook best kunnen dat deze een mod heeft gehad , want die zijn er legio.

zoon van Piet
19 mei 2011, 12:30
Als jij het lekker vindt klinken...you're the man!
altijd op je eigen oren vertrouwen, niet op het www..

Het is een 80's amp, met een 80's overdrive -ontworpen door Rivera, maar sterk geënt op de vroege boogies, als je het mij vraagt. Dat geluid komt misschien ook weer in de mode, met al die 80's bandjes van nu..
Ik zal de mijne binnenkort weer eens laten scheuren, kijken of mijn smaak veranderd is.. ( al heb ik een heftig 80's trauma: wat een kutmuziek! )

Hendriks
19 mei 2011, 12:38
Als jij het lekker vindt klinken...you're the man!
altijd op je eigen oren vertrouwen, niet op het www..

Het is een 80's amp, met een 80's overdrive -ontworpen door Rivera, maar sterk geënt op de vroege boogies, als je het mij vraagt. Dat geluid komt misschien ook weer in de mode, met al die 80's bandjes van nu..
Ik zal de mijne binnenkort weer eens laten scheuren, kijken of mijn smaak veranderd is.. ( al heb ik een heftig 80's trauma: wat een kutmuziek! )

Hebben ze in de 80's muziek gemaakt dan? Dat heb ik in ieder geval verdrongen:hide:

Eko
20 mei 2011, 17:35
Naar mijnweten is 5881 hetzelfde als 6L6 GC`s. Ik heb in mijn Marble eerst 5881 WXT gehad en daarna 6L6 GC`s. Ik wilde toen een wat eerdere break-up hebben. Ik vond het geluid van de 5881 toch mooier en heb hem weer terug laten zetten.

Hendriks
20 mei 2011, 19:05
Naar mijnweten is 5881 hetzelfde als 6L6 GC`s. Ik heb in mijn Marble eerst 5881 WXT gehad en daarna 6L6 GC`s. Ik wilde toen een wat eerdere break-up hebben. Ik vond het geluid van de 5881 toch mooier en heb hem weer terug laten zetten.

Heb ik ook begrepen , bovendien klinkt hij ook goed.

Helaas gaat waarschijnlijk de stekker uit mijn band en zal ik hem voorlopig niet gebruiken , thuis heb ik aan mijn 1 watt meer dan gegenoeg.
Voor thuis gebruik is dit teveel van het goede.

groovieguitarguus
22 mei 2011, 22:18
Hele gave versterker...

Had 3 jaar geleden de kans om een hele fraaie voor 650,- te kopen... maar had daar net ook al een hele mooie Les Paul gescored... dus wilde even op de centen letten.
Als ik dit weer lees had ik het moeten doen...

Veel plezier, maar moet lukken!!!