PDA

View Full Version : Problemen customshop



Pagina's : [1] 2 3

Orpheo
18 mei 2011, 13:10
Ik link even schaamteloos naar mijn eigen topic:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?133682-Nieuw-project-2-Crimson-Guitars-45RPM-exotic&p=2632790&posted=1#post2632790

Het blijkt dat er steeds meer 'mis' is in de custombuilds die ik gevraagd (besteld) heb bij Crimson Guitars in de UK. Ik maak even een klein lijstje.

De tijd: het zou maximaal 6 maanden duren, inclusief het lakwerk. We zijn nu reeds 2,5 jaar verder, en het einde was in zicht, tot er nog meer issues aan het licht kwamen.

Fretboard inleg. De kwaliteit was laag. Rommelig gezaagd, niet allemaal gelijk, veel vulmiddel. Dus moesten de fretboards eraf, nieuwen erop, nieuwe inleg, etc etc.

Binding. De binding die ik specificeerde was een houten multiply binding, ala een gibson les paul custom, met als buitenste laag flamed maple. Blijkbaar heeft 'ie essen gebruikt. Vind ik ok, het zag er schitterend uit, zelfs zonder de olie. Toen ging de olie erop, en kwamen er bruine strepen op het witte essen. mineral streaks, die tevoorschijn kwamen pas bij het olieen. Ofzo. Raar verhaal, maar dat was het, volgens de bouwer.

Tijdens de vroege constructie, het allereerste begin, heeft de frees blijkbaar gehapt. Hij heeft er een stuk purperhart ingezet, maar dat is nu enorm duidelijk zichtbaar in de body.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/crimson%20guitars/IMAG0326.jpg


de kopinleg is niet strak. Er zitten 3 delen van een cirkel in het ontwerp, en de randen zijn niet strak, maar rommelig. om het nog kloteriger te maken, is datzelfde ontwerp op de andere headstock schitterend gelukt!

Ook moet ik 'm de hele tijd wijzen op fouten en problemen, die hij over het hoofd ziet, zoals dat ie vergeten is de andere inleg te graferen. Heeft 'ie er eentje gedaan, doet ie de ander niet. slordig!

Maar, wanneer houden die kleine dingen op met 'klein foutje' zijn, en is het erg genoeg om maatregelen te treffen? en wanneer IS het genoeg?

Iets in mij zegt dat de grens nu definitief bereikt is. De oplossing die Ben wil gaan doen met de back is een klein randje van de gitaar affrezen, en een purperhart fineer om de gitaar drapperen, om de hap te maskeren, en om zodoende direct een strakke(re) binding erop te zetten. Dit gaat zeker 2 maanden duren, als ik hem een beetje ken. Echt rot, want we waren al in het stadium van lakken!

Welke acties, handelingen zijn schappelijk? Het liefst zou ik 'm zeggen dat ie de back eraf moet frezen en de binding ook, en het gewoon fris opnieuw moet doen. Graag jullie meningen hierover!

PS: opmerkingen als 'dit soort dingen kan je altijd hebben bij custombuilds', schieten hun doel voorbij. Dat is dus juist mijn punt. Dit soort dingen zouden niet mogen gebeuren bij custombuilds, vind ik. En toen ik de gitaren liet bouwen, was hij op dat moment enorm, enorm hoog aangeschreven in de luthier-community.

Liquid_Metal
18 mei 2011, 13:13
Klinkt inderdaad alsof er teveel aan de hand is. Order afzeggen en geld terugvragen? (zelfs een compensatie voor het geld dat je zo lang hebt moeten missen?)

Orpheo
18 mei 2011, 13:18
Klinkt inderdaad alsof er teveel aan de hand is. Order afzeggen en geld terugvragen? (zelfs een compensatie voor het geld dat je zo lang hebt moeten missen?)

daarvoor zitten we al tever in de bouw, en ik wil deze gitaren we heel graag. Ik ga sowieso niks meer betalen. dat spreekt voor zich. If he wants, he can sue me. bastard. ik heb alle mails, en alle correspondentie. ik kan aangeven dat 'ie gewoon werkelijk zich niet aan afspraken houd.

maar is het heel erg vergezocht om te zeggen: nieuwe back erop?

iets in mij zegt ook dat ik dit gewoon moet laten hangen, om er zo snel mogelijk van af te zijn.

Sinner1980
18 mei 2011, 13:20
Oei! Dat is naar man...Sowieso waanzin dat je er 2,5 jaar op moet wachten,veel te gek. Als dat dan nog eens gecompenseerd werd door een feilloos vakmanschap dan zou ik er vrede mee hebben maar dit gaat wel heel ver.

Ik zou eerst mn sig even aanpassen en,ervan uitgaande dat je reeds hebt aanbetaald, een manier zoeken om mn geld terug te krijgen; echt belachelijk dit

Fiendish
18 mei 2011, 13:25
Ik zou hem te kennen geven dat ik er genoeg van had, en dat ik er geen vertrouwen meer in had.
Verkeerd hout gebruikt, de aangegeven bouwtijd op belachelijke wijze overschreden, happen uit de body...
Ik heb beginners gezien op het BKP forum die een build diary bijhielden, die minder fouten maakten.
Daarnaast, bij een hoop gitaren op hun site vind ik de ontwerpen wat rommelig, en soms gewoon scheef ogen.
Kan uiteraard ook aan de hoek liggen waaronder sommige foto's genomen zijn, maar ik voel nu niet direct de drang om er een gitaar te laten bouwen.
Dan zou ik liever naar Wez Venables of Feline guitars gaan, dan weet ik zeker dat ik krijg wat ik wil, en dat veranderingen/problemen met het hout duidelijk besproken worden.

Maar, dat is uiteraard slechts wat ik zou doen.

En als je geld terug echt geen optie is, zou ik in ieder geval een nieuwe back eisen, want die hap eruit, dat ziet er gewoon niet uit, zeker niet als ik naar de rest van je verzameling kijk, en hoe netjes dat allemaal afgewerkt is.

Nielsje
18 mei 2011, 13:27
Nee man, waarom koop je niet gewoon een Warmoth?
Dat is altijd perfect!

Orpheo
18 mei 2011, 13:28
Oei! Dat is naar man...Sowieso waanzin dat je er 2,5 jaar op moet wachten,veel te gek. Als dat dan nog eens gecompenseerd werd door een feilloos vakmanschap dan zou ik er vrede mee hebben maar dit gaat wel heel ver.

Ik zou eerst mn sig even aanpassen en,ervan uitgaande dat je reeds hebt aanbetaald, een manier zoeken om mn geld terug te krijgen; echt belachelijk dit

ik heb al een crimson guitars-gitaar he :)

het betaalplan was dit (wil dit wel effe melden, wellicht dat iemand dan al dan niet terecht de vinger naar MIJ kan wijzen, hoewel het bouwkundig allemaal zijn fout is, duh, ik bedenk, hij gaat akkoord, en verneukt de boel).

per gitaar was het bedrag 2200 euro. later werd het 2500E per stuk, vanwege upgrades.

ik heb 40% betaald vooraf, en zo'n 30% halverwege, waardoor ik nu rond de 3000 zit. er moet dus nog 2000 bij. de bedoeling was om dat op het EIND te doen. Maar, dat heb ik dus nog niet gedaan. DOH, omdat de gitaren niet af zijn! het zou 6 maanden duren, en geen 2,5 jaar (and counting).

had ik hem die 2000 eerder moeten geven?

het idee van alles bedekken met bindingstrips en fineer en wat al niet staat me enorm tegen. ik wil OF een nieuwe back, OF het zo laten zitten, en dan maar doorbuffelen.

Orpheo
18 mei 2011, 13:29
Nee man, waarom koop je niet gewoon een Warmoth?
Dat is altijd perfect!

is het ook :) maar het leek me leuk en bijzonder om eens vanaf 0 echt alles zelf te kunnen ontwerpen. warmoth laat dit soort steken echt niet vallen. nooit gedaan... en als er wat aan de hand is krijg ik gelijk een bericht met 'ey dit ging fout, wat moeten we voor je doen?'

Sanderltd
18 mei 2011, 13:38
Als ik jou was, zou ik een fikse prijsvermindering vragen. Ik persoonlijk had eerlijk gezegd al LANG de hele boel afgeblazen, als dat mogelijk was geweest.
Zoals ik het nu bekijk is die 3000 euro meer dan genoeg geld voor die 2 gitaren. Voor 5000 euro heb je andere gitaren van andere bouwers die het veel professioneler aanpakken. Dit kan niet door de beugel, punt. Jullie hadden een overeenkomst, dus die moet hij nakomen.

Sinner1980
18 mei 2011, 13:40
ik heb al een crimson guitars-gitaar he :)

het betaalplan was dit (wil dit wel effe melden, wellicht dat iemand dan al dan niet terecht de vinger naar MIJ kan wijzen, hoewel het bouwkundig allemaal zijn fout is, duh, ik bedenk, hij gaat akkoord, en verneukt de boel).

per gitaar was het bedrag 2200 euro. later werd het 2500E per stuk, vanwege upgrades.

ik heb 40% betaald vooraf, en zo'n 30% halverwege, waardoor ik nu rond de 3000 zit. er moet dus nog 2000 bij. de bedoeling was om dat op het EIND te doen. Maar, dat heb ik dus nog niet gedaan. DOH, omdat de gitaren niet af zijn! het zou 6 maanden duren, en geen 2,5 jaar (and counting).

had ik hem die 2000 eerder moeten geven?

het idee van alles bedekken met bindingstrips en fineer en wat al niet staat me enorm tegen. ik wil OF een nieuwe back, OF het zo laten zitten, en dan maar doorbuffelen.

Tjeez,moeilijk dit.

2000 eerder moeten geven? Nee man,je betaalt toch pas iets als het klaar is en ingepakt en wel voor verzending. Aanbetalen is OK natuurlijk en niet meer dan logisch.

Hoe heb je betaald als ik vragen mag? Creditcard,paypal? Gezien het tijdsbestek zou het een lastig verhaal worden maar wellicht kunnen zijn in conclaaf gaan met de bouwer zodat de druk wat opgevoerd wordt en hij wellicht wat beter zijn best gaat doen

smullie
18 mei 2011, 13:41
ik heb al een crimson guitars-gitaar he :)

het betaalplan was dit (wil dit wel effe melden, wellicht dat iemand dan al dan niet terecht de vinger naar MIJ kan wijzen, hoewel het bouwkundig allemaal zijn fout is, duh, ik bedenk, hij gaat akkoord, en verneukt de boel).

per gitaar was het bedrag 2200 euro. later werd het 2500E per stuk, vanwege upgrades.

ik heb 40% betaald vooraf, en zo'n 30% halverwege, waardoor ik nu rond de 3000 zit. er moet dus nog 2000 bij. de bedoeling was om dat op het EIND te doen. Maar, dat heb ik dus nog niet gedaan. DOH, omdat de gitaren niet af zijn! het zou 6 maanden duren, en geen 2,5 jaar (and counting).

had ik hem die 2000 eerder moeten geven?

het idee van alles bedekken met bindingstrips en fineer en wat al niet staat me enorm tegen. ik wil OF een nieuwe back, OF het zo laten zitten, en dan maar doorbuffelen.
Dan zou ik in elk geval niet toegeven aan zijn oplossing van de fineer... Uiteindelijk moet hij leveren wat beloofd is. Als hij door een freesfout een hap uit de body haalt, dan moet hij dit onzichtbaar herstellen of opnieuw beginnen en niet dat wat rommelig opvullen en er dan zo licht overgaan...
Ik vind 2,5 jaar wachten op een gitaar er ook echt wel over... Als hij het op 6 maanden belooft en het worden er 8, ok, dat kan iedereen wel eens overkomen, maar 2,5 jaar is zomaar even 5x langer dan afgesproken! :o
En voor 2500€ per gitaar mag je wel wat eisen stellen vind ik... Ik zou al teruggaan met een gitaar die slechts een fractie van dat bedrag kost als daar zichtbare gebreken aan zouden blijken te zijn. :dontgeti:

Ik wens je veel moed en succes toe hiermee!

Orpheo
18 mei 2011, 13:47
ik heb betaald via de bank. ik ben even een goede mail aan het opstellen. mag ik zeggen dat ik hem incompetent vind? of is dat te hard? :seriousf:

Fiendish
18 mei 2011, 13:53
ik heb betaald via de bank. ik ben even een goede mail aan het opstellen. mag ik zeggen dat ik hem incompetent vind? of is dat te hard? :seriousf:

Nee, da's zeker niet te hard, gezien die 2½ jaar en alle fouten, maar hou er maar rekening mee dat hij daar zeer waarschijnlijk niet erg vriendelijk op reageerd, de gemiddelde Engelsman word namelijk erg pissig als je z'n werk op die manier bekritiseerd.

smullie
18 mei 2011, 13:53
ik heb betaald via de bank. ik ben even een goede mail aan het opstellen. mag ik zeggen dat ik hem incompetent vind? of is dat te hard? :seriousf:

Verwijs naar wat je hebt besteld en zeg duidelijk dat je met minder geen genoegen neemt. Uiteraard kan je niet meer terugkrabbelen op toegevingen die je tot nu toe wel al gedaan hebt (als dat al zo is natuurlijk).
Het probleem is een beetje dat hij zowel je geld als de gitaar/gitaren nog in zijn bezit heeft he... :confused:

Orpheo
18 mei 2011, 13:59
Nee, da's zeker niet te hard, gezien die 2½ jaar en alle fouten, maar hou er maar rekening mee dat hij daar zeer waarschijnlijk niet erg vriendelijk op reageerd, de gemiddelde Engelsman word namelijk erg pissig als je z'n werk op die manier bekritiseerd.

dacht ik al wel ;) daarom vroeg ik het ook, haha.

@smullie: weet ik. maar wat kan/wil ie doen? als hij m'n gitaren sloopt, of vernietigd en het geld houdt, pak ik de thalyss naar engeland en doe ik aangifte wegens diefstal. Eikel dat 't is.

peter_l
18 mei 2011, 14:02
Als ik jou was zou ik zeggen dat ik de gitaren zou willen krijgen zoals besteld, dus ook optisch gezien goed. Moet er dan een hele achterkant opnieuw gedaan worden, het zij zo: hij heeft er tijd genoeg voor gehad, hij is een vakman (mag je stellen) dus dan duurt het maar even langer. En dat je geen cent extra meer betaald aan het eind.

Je kunt wel een uiterste opleverdatum van hem eisen, en dat - als hij die niet gaat halen - je de hele handel terugdraait, je de gitaren niet meer wilt hebben én je alle betaalde bedragen terug gaat vorderen. Als je iemand als hem niet eens góed onder druk zet, blijft-ie gezellig doorprutsen totdat één van jullie tweeën wegens ouderdom als eerste omvalt.

Ik denk dat je hierna ook nooit meer iets door hem moet laten bouwen. Jij bent voor hem nu al die geduldige goedzak uit Nederland; hij zal nooit meer tempo voor jou draaien en je telkens bij andere tussendoorklusjes weer achteraan in de rij zetten.

Succes!

FNaRK
18 mei 2011, 14:04
zoveel geld voor een gitaar ? Dan zou ik toch minimaal een perfecte gitaar eisen met de door jouw opgegeven specs. Ik vroeg het je al in de Warmoth topic hoe het gaat bij meningsverschillen en / of kwalitatief slecht werk...
En 6 maanden opgeven en dan 2,5 jaar verder zijn...is dat geen soort van contractbreuk en reden voor een volledige refund ?

Succes, ik zou proberen mijn geld terug te krijgen en de mensen bij warmoth blij te maken met nummertje 17 en 18 :soinnocent:

Orpheo
18 mei 2011, 14:07
zoveel geld voor een gitaar ? Dan zou ik toch minimaal een perfecte gitaar eisen met de door jouw opgegeven specs. Ik vroeg het je al in de Warmoth topic hoe het gaat bij meningsverschillen en / of kwalitatief slecht werk...
En 6 maanden opgeven en dan 2,5 jaar verder zijn...is dat geen soort van contractbreuk en reden voor een volledige refund ?

Succes, ik zou proberen mijn geld terug te krijgen en de mensen bij warmoth blij te maken met nummertje 17 en 18 :soinnocent:

dat laatste heb ik ook serieus overwogen natuurlijk. zelfde houtsoorten, what else ;)

maar bij warmoth gaat het veel soepeler. ik zag bij een forumlid van het warmothforum een breuk in de neckpocket. de lijm liet gewoon los. Hij mailde de foto, vlak nadat ie was gearriveerd. Hij mocht de body houden, en kreeg een vervangende body. kosteloos!

heb een behoorlijk pittige mail. wacht af wat ie daarop te zeggen heeft :)

Liquid_Metal
18 mei 2011, 14:09
daarvoor zitten we al tever in de bouw, en ik wil deze gitaren we heel graag. Ik ga sowieso niks meer betalen. dat spreekt voor zich. If he wants, he can sue me. bastard. ik heb alle mails, en alle correspondentie. ik kan aangeven dat 'ie gewoon werkelijk zich niet aan afspraken houd.

maar is het heel erg vergezocht om te zeggen: nieuwe back erop?

iets in mij zegt ook dat ik dit gewoon moet laten hangen, om er zo snel mogelijk van af te zijn.

Als je de gitaar heel graag wilt hebben is niet zoveel aan te doen. Maar het moet natuurlijk wel een nette gitaar zijn want dit ziet er niet uit. Met 50% korting zou ik hier wel mee akkoord gaan, maar voor het originele bedrag zou ik dit direct terugsturen.


ik heb al een crimson guitars-gitaar he :)

het betaalplan was dit (wil dit wel effe melden, wellicht dat iemand dan al dan niet terecht de vinger naar MIJ kan wijzen, hoewel het bouwkundig allemaal zijn fout is, duh, ik bedenk, hij gaat akkoord, en verneukt de boel).

per gitaar was het bedrag 2200 euro. later werd het 2500E per stuk, vanwege upgrades.

ik heb 40% betaald vooraf, en zo'n 30% halverwege, waardoor ik nu rond de 3000 zit. er moet dus nog 2000 bij. de bedoeling was om dat op het EIND te doen. Maar, dat heb ik dus nog niet gedaan. DOH, omdat de gitaren niet af zijn! het zou 6 maanden duren, en geen 2,5 jaar (and counting).

had ik hem die 2000 eerder moeten geven?

het idee van alles bedekken met bindingstrips en fineer en wat al niet staat me enorm tegen. ik wil OF een nieuwe back, OF het zo laten zitten, en dan maar doorbuffelen.

Niet als je afspreekt dat je dat betaalt bij ontvangst. Ik heb vorige week mijn Mayones besteld en de helft betaald. De andere helft betaal ik bij ontvangst. Als het uitloopt, krijgt hij dat geld dus ook later.

Braindead
18 mei 2011, 14:10
Ik vind dat stuk in de zijkant van de body echt niet kunnen. Als ik het goed begrijp is dat tamelijk aan het begin gebeurd? Als ik zoiets te zien zou krijgen zou daar al wel iets mee moeten gebeuren. Dus of opnieuw of flinke prijsvermindering. Maar goed, het is altijd makkelijk lullen vanaf de zijlijn. ik heb ook wel eens iets custom laten doen door een gitaarbouwer waarbij ik het op kwam halen en eigenlijk niet helemaal tevreden was. Dan nam ik het ook maar zoals het kwam maar dat was dan ook niet zo extreem als bij jou gitaar hier.

Zoals ik dat plaatje zo zie: Als die gitaar van de band zou komen met zo'n schade in de body kwam hij toch ook de kwaliteitscontrole niet door als het goed is (of ze moeten hem dekkend aflakken). Dat moet zo'n bouwer toch ook weten. En die "wachttijd" loopt wel erg uit de klauwen man...

Hendriks
18 mei 2011, 14:11
Helaas gebeuren dit soort praktijken met regelmaat , op het telecasterforum heb ik ook al een aantal van dit soort zaken voorbij zien komen.
Ze beginnen met de juiste intentie en vakmanschap , maar financieel is het allemaal net niet te doen en gaan de deuren weer dicht en blijven de klanten zitten met de shit.
Blackpoolrelics, Arranz en er zullen er nog wel meer zijn.

Liquid_Metal
18 mei 2011, 14:14
heb een behoorlijk pittige mail. wacht af wat ie daarop te zeggen heeft :)

Die zijn altijd het leukst. Ik wacht af!

Sinner1980
18 mei 2011, 14:15
Die zijn altijd het leukst. Ik wacht af!

Idd,spannend!:crazyhappy:

almarvk
18 mei 2011, 14:15
maar bij warmoth gaat het veel soepeler. ik zag bij een forumlid van het warmothforum een breuk in de neckpocket. de lijm liet gewoon los. Hij mailde de foto, vlak nadat ie was gearriveerd. Hij mocht de body houden, en kreeg een vervangende body. kosteloos!

En dat doet Warmoth erg goed. Ze weten donders goed dat alles wat ze doen door iedereen is te lezen/volgen. Zo'n negatief verhaal kan vanwege het internet grote gevolgen hebben als ze dat slecht oppakken.
Nu doen ze niet moeilijk, accepteren ze hun fout en herstellen het direct zonder dat de persoon in kwestie het energie kost. Super dus.

Over Crimson: Ik zou het allang zat zijn. Voor dat geld verwacht je een top product en geen stomme fouten die hij probeert te maskeren. Gevolg is nu dat hij er niet positiever op komt te staan, wat weer gevolgen zal hebben voor z'n orderportefeuille.

Orpheo
18 mei 2011, 14:19
En dat doet Warmoth erg goed. Ze weten donders goed dat alles wat ze doen door iedereen is te lezen/volgen. Zo'n negatief verhaal kan vanwege het internet grote gevolgen hebben als ze dat slecht oppakken.
Nu doen ze niet moeilijk, accepteren ze hun fout en herstellen het direct zonder dat de persoon in kwestie het energie kost. Super dus.

Over Crimson: Ik zou het allang zat zijn. Voor dat geld verwacht je een top product en geen stomme fouten die hij probeert te maskeren. Gevolg is nu dat hij er niet positiever op komt te staan, wat weer gevolgen zal hebben voor z'n orderportefeuille.

inderdaad. hij vroeg me of ik dit niet wilde posten ergens.


heeft ie effe vette pech. want waarom zou ik 't niet mogen posten? het zijn mijn gitaren, en hij maakt de bloopers. ik wacht het even af wat ie doet met m'n mail.

bat
18 mei 2011, 14:20
Mooi kut zeg.

Als ik eerlijk ben krijg ik het gevoel dat hij inmiddels in het standje "tussen de bedrijven door ook nog die krengen van die Nederlander nog eens een keertje afmaken. Prioriteit: laag" staat. Dat heeft misschien deels te maken met die laatste 2000 euro, grote kans dat ie dat verlies (het zullen vooral arbeidsuren zijn denk ik) al heeft genomen en nu alleen maar blij is als ie er vanaf is.

Maar jij staat in je recht: dit is niet de kwaliteit die je afgesproken had. Die gitaar met die hap eruit kan domweg niet en even een fineertje er overheen leggen is natuurlijk niet echt een nette oplossing (wat als ie dat had gedaan zonder het je te vertellen?)

Groot gelijk om er een pittige mail heen te sturen. Stel eisen, hard en duidelijk. Zal ie niet leuk vinden, maar het is blijkbaar broodnodig. Hou ook rekening met een noodscenario: de gitaren zsm afwerken zonder verder reparaties en dan zonder verdere bijbetaling jou kant op. Maar of je dat wilt.

Orpheo
18 mei 2011, 14:29
Mooi kut zeg.

Als ik eerlijk ben krijg ik het gevoel dat hij inmiddels in het standje "tussen de bedrijven door ook nog die krengen van die Nederlander nog eens een keertje afmaken. Prioriteit: laag" staat. Dat heeft misschien deels te maken met die laatste 2000 euro, grote kans dat ie dat verlies (het zullen vooral arbeidsuren zijn denk ik) al heeft genomen en nu alleen maar blij is als ie er vanaf is.

Maar jij staat in je recht: dit is niet de kwaliteit die je afgesproken had. Die gitaar met die hap eruit kan domweg niet en even een fineertje er overheen leggen is natuurlijk niet echt een nette oplossing (wat als ie dat had gedaan zonder het je te vertellen?)

Groot gelijk om er een pittige mail heen te sturen. Stel eisen, hard en duidelijk. Zal ie niet leuk vinden, maar het is blijkbaar broodnodig. Hou ook rekening met een noodscenario: de gitaren zsm afwerken zonder verder reparaties en dan zonder verdere bijbetaling jou kant op. Maar of je dat wilt.

dat is ook waar ik nu inderdaad aan denk :)


maar de grap is, hij heeft de afgelopen anderhalve, 2 maanden, dagelijks aan mijn gitaren gewerkt. eigenlijk alleen maar de mijne, en wat kleine klusjes ernaast...

Hendriks
18 mei 2011, 14:31
dat is ook waar ik nu inderdaad aan denk :)


maar de grap is, hij heeft de afgelopen anderhalve, 2 maanden, dagelijks aan mijn gitaren gewerkt. eigenlijk alleen maar de mijne, en wat kleine klusjes ernaast...

En dan hoef je geen econoom te zijn om te zien dat het niet uitkan.

FNaRK
18 mei 2011, 14:39
guys, we hebben het over gitaren van €2500 per stuk. Daar mag je toch goddomme wel iets van verwachten :???:
Ik bespeur toch wel een vertrouwensbreuk tussen klant en leverancier. Nogmaals: volledige refund, uithuilen en elders verder zoeken...

bat
18 mei 2011, 14:39
Had ie er dan nu ineens wél tijd voor? Ik vind het maar raar. Het betekent wel dat ie dan juist wel heel erg pijn zou voelen als jij verder niks meer betaalt, dat maakt het wel erg lastig.

Rinze
18 mei 2011, 15:05
Klinkt alsof die gast niet lang meer een bedrijf heeft. Het duurt idioot lang, allerlei rare fouten, die dan ook nog verzwegen worden (die hap eruit). En als ie er elke dag mee bezig is, wat doet ie dan in godsnaam? En waarom duurt het dan toch zo lang? En heeft ie verder niks te doen? In deze internettijd in ieder geval DE manier om je bedrijfje naar de kloten te helpen. Jammer, maar als je niet goed genoeg bent in het vakwerk en/of de planning...

Beroerdste is idd dat je dat geld er al in hebt zitten. Ik zou zeker niks meer betalen tot er geleverd wordt. Als de gitaren niet top zijn afgewerkt zie je dat en dat betekent dat ze ook niet veel weer zullen opbrengen. Toch al een punt bij gitaren van kleine bouwers. Ik heb ook genoeg gitaren van Nederlandse bouwers uit het verleden voorbij zien komen waarbij je meteen opvalt dat het het allemaal net niet is.

jimihattricks
18 mei 2011, 15:31
p.s. waarom noemt die dude je 'nimrod' op zijn site (bij posten van pics van jouw customs...)?

"The American Heritage Dictionary offers two distinct definitions of a nimrod -- either a hunter, or a person regarded as silly or foolish."

Ik hoop dat hij niet dat laatste bedoelt...!

Lexvandoef
18 mei 2011, 15:34
Zo heettie in het echt ;)

Gretsch 5120
18 mei 2011, 15:35
Ik zou eerst gewoon een nette email sturen, geen pittige, en dingen gewoon zakelijk voorleggen. Ook denk ik niet dat het erg zal helpen en-plain-publique hierover te schrijven (als in: hier op het forum), want het zal je contact zeker niet positief beinvloeden.

Maarrr... Ik geef toe: het zal wel opluchten :seriousf:

Denk in ieder geval na voordat je deze mail stuurt (of laat 'm iemand die neutraal is eerst deze mail lezen)

Ik heb ook dergelijke ervaringen (met Indiase instrumenten: ik kan je vertellen het kan altijd erger...hahahaha)

Succes iig...

Liquid_Metal
18 mei 2011, 15:35
guys, we hebben het over gitaren van €2500 per stuk. Daar mag je toch goddomme wel iets van verwachten :???:
Ik bespeur toch wel een vertrouwensbreuk tussen klant en leverancier. Nogmaals: volledige refund, uithuilen en elders verder zoeken...

Zeker. Mijn Mayones van +- 2k gaat ook gewoon terug als 'ie niet goed is en daar verwacht ik niet meer voor te hoeven betalen. Je verwacht een product zonder fouten.
Zoals ik Orpheo's nieuwe berichten lees is deze bouwer wel keihard aan het werk met de gitaar. Maar sommige mensen zijn niet te doorgronden. Ik ga een heel scheef voorbeeld geven :P.
Mijn bassist wil graag serieus met de band spelen, maar doet er weinig voor. Geen discipline en intrinsieke motivatie. Maar hoe moet ik dan zien dat hij graag wil? Als ik graag wil zal ik er ook hard voor werken. Het is een scheef voorbeeld, maar er zal vast van alles in de weg zitten wat wij nu niet zien.

Orpheo
18 mei 2011, 15:40
Zo heettie in het echt ;)

breek me de bek niet open. Dit is de naam die ik heb gekregen bij mijn conceptie.

Orpheo
18 mei 2011, 15:41
Had ie er dan nu ineens wél tijd voor? Ik vind het maar raar. Het betekent wel dat ie dan juist wel heel erg pijn zou voelen als jij verder niks meer betaalt, dat maakt het wel erg lastig.
heb hem in maart een boze mail gestuurd met dat 't nu echt eens moet opschieten, en toen is ie weer wat gaan doen...

Braindead
18 mei 2011, 15:49
Dude, het is maar goed dat je een beetje smaakvast bent. Als je zoveel jaar op een gitaar moet wachten zijn er velen die al lang een smaakverandering hebben ondergaan en er al niet meer op zitten te wachten. Voor mij zou het wachten op een gegeven moment ook ondragelijk worden. Man in die tijd bouw je een hele woonwijk.

Orpheo
18 mei 2011, 15:58
Dude, het is maar goed dat je een beetje smaakvast bent. Als je zoveel jaar op een gitaar moet wachten zijn er velen die al lang een smaakverandering hebben ondergaan en er al niet meer op zitten te wachten. Voor mij zou het wachten op een gegeven moment ook ondragelijk worden. Man in die tijd bouw je een hele woonwijk.

haha :rockon:

nou in de tussentijd is mijn smaak iets veranderd hoor :) maar niet drastisch. de specs die ik toen wilde (waar nu dus iets van af geweken is) daar zou ik nog steeds niet op spugen! de veranderingen die er gedaan zijn, waren op zijn instigatie, zoals dus het fretboard veranderen.

hier de mail. Veel plezier met 't leesvoer ;)


Hi Ben,

Yesterday was a really shocking day to me. Let me tell you why.

First of all, I noticed no less than three defects in the guitars: one of them was easy to fix, one was a bit more severe (namely the binding) and the third one is utterly unacceptable: a chunk of purpleheart torn away by the router.

Being a luthier, moreover: a guitar custom shop, you should understand that this is beyond unacceptable, this is an utter shame to your profession. I needed 24 hours to mull it over, but I don't want the purpleheart veneer solution. This project is a accumulation of mistakes, grave errors, and to some level even plain incompetence.

I asked for some features, and you agreed to that. If you thought it could not be done (at least not by you), then you should have informed me right away, giving me the opportunity to come up with something else, or simply forget about the entire feature altogether.

For instance, the flamed maple binding: you claim that it is as I wanted, maple. But then again, both are white, and it looked nice and flamy, so it was OK. However, the mineral streaking, or whatever those brown stripes may be, are just unacceptable for a guitar of this alleged sophistication! But even if it was just in the wood, it shouldn't be there in the first place. It is common knowledge that you should have tested the oil on some pieces of scrap before applying it on the guitar. Even so, after the first signs of streaking appeared, you should have ceased immediately and inform me about the unfortunate occurrence, and we might come up with another solution. Putting on three coats before as much as allowing me to check your work and give my comments, is no professional attitude, to say the least.

But what bothers me most is the tear out of the purpleheart. That was done over two years ago! It is difficult to notice it when depicted. Since I can only check your advancements through photographic material only, I thought it was just some brownish stain, due to the fact that these pieces were being worked on, and that it might sand out in the end.

You only told me yesterday about the tear out on the back and the back plate, when you should have informed me about this right after it occurred, to ask me what should be the next step to take. To continue building and secretly hoping I would not notice your error(s) is a totally inappropriate procedure. The same applies to the inlay. I fail to understand why I should point out that the dot of the 'i' seems to have disappeared, that the inlay looks crooked and blotched and last but not least that there is a defect in the back; all of which was in fact already known to you (for some time).

The allegation that “wood is unpredictable” cuts no ice. Leaving aside the binding, the tear out is beyond the pale. I don't think d'Aquisto, Feline Guitars, or Nik Huber would try to cover it up and simply hope the customer will not notice.


I have no intention whatsoever to ruin you or your business. I just want 2 guitars, built and designed to perfection. The latter is already done since I designed them! However, I have serious doubts about the first. If I could build these guitars myself, believe me, I would. Unfortunately being unable to do just that, I turned to you, a luthier.

Looks like you need to improve not only your luthier skills, but your communication skills as well.

Kind regards,


beetje aangepast, maar ok.

Liquid_Metal
18 mei 2011, 16:01
breek me de bek niet open. Dit is de naam die ik heb gekregen bij mijn conceptie.

Ah joh, hou het op wikipedia:


Nimrod (Hebreeuws: נִמְרוֹד‎) was een koning van Mesopotamië, die in het boek Genesis in het Oude Testament wordt beschreven als de eerste machthebber van de gehele wereld.

AoDf
18 mei 2011, 16:04
Goed verhaal. Ben benieuwd!

Fiendish
18 mei 2011, 16:11
Ehm, Orph, die mail komt op bepaalde punten nogal, uhm, arrogant over.
Beetje het 'Mr. know it all'.

Ik zou me maar vast opmaken op een flinke tirade van zijn kant.
Niet lullig bedoeld overigens, meer een heads up.
Ik hoop in ieder geval dat je het uiteindelijk wel opgelost krijgt want, zoals je terecht opmerkt, zoals het er nu voor staat is onacceptabel.

*neem abonnement op deze discussie*

Sinner1980
18 mei 2011, 16:17
Lekker mailtje hoor;zal hij vast leuk vinden...:seriousf:

Neemt niet weg dat je gelijk hebt trouwens;ronduit belachelijk dit:mad:

Liquid_Metal
18 mei 2011, 16:19
Ehm, Orph, die mail komt op bepaalde punten nogal, uhm, arrogant over.
Beetje het 'Mr. know it all'.

Ik zou me maar vast opmaken op een flinke tirade van zijn kant.
Niet lullig bedoeld overigens, meer een heads up.
Ik hoop in ieder geval dat je het uiteindelijk wel opgelost krijgt want, zoals je terecht opmerkt, zoals het er nu voor staat is onacceptabel.

*neem abonnement op deze discussie*

Op bepaalde punten? Ik vind het een keiharde email. Maar dat had Orpheo al eerder gezegd dus het verbaast me niets. Het zal zeker voor een brit wel lastig te verteren zijn (die zijn niet zo direct als ons boerenjongens), maar het lijkt wel de waarheid te zijn.

bat
18 mei 2011, 16:24
Mail had denk ik de helft korter gekund, maar ik snap dat de emotie er ook even uit moet.

Wat ik wel mis, is wat je nu eigenlijk vraagt van hem...

Orpheo
18 mei 2011, 16:31
Mail had denk ik de helft korter gekund, maar ik snap dat de emotie er ook even uit moet.

Wat ik wel mis, is wat je nu eigenlijk vraagt van hem...

Oh, nog niks. hij moet eerst dit verteren ;)

en betweterig... moah, beetje logisch andenken had 'm ook al flink geholpen in deze. daarnaast, je kan niet in 1 klap zeggen: You're a loser cause the guitars you build, which I paid for, seem to be constructed poorly.

rusigaan opbouwen. en pas met een reactie zal ik wel wat opties uit de doeken doen waaruit hij kan kiezen. ik weet alleen dát ik geirriteerd en boos ben, weet nog niet wat ik wil. een refund, volledig, spreekt me wel aan maar lijkt me niet mogelijk. de gitaren afbouwen/lakken hoe ze nu zijn, en dan dus geen cent er nog bij, eigenlijk met nog een gedeeltelijke refund erbij voor het wachten en de slechte kwaliteit, dat is wat me nu het meest mogelijk lijkt. en anders moet ie de back en bindings eraf halen, en mag ie opnieuw beginnen.

Eko
18 mei 2011, 16:33
Wat ik , in het kort , eigenlijk lees :
Je krijgt een gitaar 18 maanden te laat , niet van het materiaal wat je zou willen , niet in de uitvoering wat je zou willen , niet van de kwaliteit die als verwachting geschapen is , met de afwerking die daar bij hoort en nu vraag je of je daar tevreden mee zou moeten zijn?
Als je een Audi 6 bestelt met een 2 liter TDI in een speciale kleur en je krijgt een A6 met een 1,0 benzine in een standaard witte lak en de verkoper vraagt je toch even het vooraf afgesproken bedrag over te maken , doe je dat dan?
Als eerste heeft hij zich niet aan de afspraak gehouden , je geeft hem alsnog de tijd en gelegenheid om dit te doen en hij komt dit alsnog ook niet na. In elk ander geval stond je al met de camera klaar om iemand op Youtube te zetten en te bashen. De consumentenbond had een smeltende telefoon en dat soort acties. Waarom nu niet?

Mitch
18 mei 2011, 16:34
Zo kort kan het dus ook :D

Nielsje
18 mei 2011, 16:40
"...designed to perfection. The latter is already done since I designed them!... "


Pfoe, ik heb wel te doen met die bouwer hoor. Het is niet elke dag dat God een paar gitaren besteld :stop:

Pirate
18 mei 2011, 16:43
is het niet mogelijk om de gitaren nu in je bezig te nemen en naar een andere bouwer te gaan?

De V
18 mei 2011, 16:50
Oei!
Dat mailtje doet vast pijn!

Terecht overigens, dat wel.

Mitch
18 mei 2011, 16:53
"...designed to perfection. The latter is already done since I designed them!... "


Ghehe, zo ver had ik geen eens gelezen. Ja Orph, eerlijk is eerlijk: die Van Gaal taal is je niet vreemd en het kan alleen maar tegen je werken. Ik bestrijd niet dat je een valide punt hebt, maar er is een verschil tussen direct en duidelijk zijn en arrogant overkomen. Zo werk je mensen tegen je in het harnas.

bat
18 mei 2011, 16:54
Oh, nog niks. hij moet eerst dit verteren ;)

en betweterig... moah, beetje logisch andenken had 'm ook al flink geholpen in deze. daarnaast, je kan niet in 1 klap zeggen: You're a loser cause the guitars you build, which I paid for, seem to be constructed poorly.
Nouja, dat is ook wel erg kort door de bocht en doet geen recht aan de dingen die wel goed zijn. Maar je mag best to the point zijn en zeggen wat er aan schort en wat je eigenlijk verlangt: gewoon goede gitaren, binnen nu en twee maanden. Al moet ie er dag en nacht voor doorwerken. Lukt dat niet/wil ie dat niet, dan mag hij met een tegenvoorstel komen.

Ik heb net de mail nog een keer gelezen en vind het vooral een warrig verhaal dat vooral uit emotie is geschreven en waar ie eignelijk nog alle kanten mee op kan. Maar misschien werkt het, ik ben benieuwd.

minoin
18 mei 2011, 17:09
Orpheo heeft gewoon gelijk in zijn mailtje en hij onderbouwt het goed. De "I designed perfection" regel ontkracht dat wel een beetje.

Echter, Bat vraagt terecht: Wat vraag je van hem?
Ik zou een email bericht sturen met een bepaald doel. Met dat doel in ogen zou ik een emailbericht opstellen, en dat zal vast niet de volledige harde waarheid bevatten. Je hebt wel gelijk, maar misschien krijg je zo niet wat je eigenlijk wil... En op je gelijk kun je geen gitaar spelen.

Orpheo
18 mei 2011, 17:13
(wellicht is 't nu ook de 39 graden koorts die spreekt in dat mailtje, maar goed, dat is geen 'excuus').

@nielsje: in het mailtje staat ook dat als 'ie 't niet kon, of wilde doen, hij 't had moeten zeggen, en dan had ik wat anders verzonnen. maar nee, hij kon 't wel doen, zei hij... en dat stukje 'build to perfection' is slechts een zinspeling op wat hij altijd zei. 'from timber to dreams' en 'build to perfection' waren zijn slogans voor heel lang.

@bat; er zijn ook een hoop dingen goed gegaan, maar of het nu het plezier van het proces en straks de gitaren versterkt...? ik weet 't niet.

@eko;ja, dat klopt wel aardig. ik heb 'm ruim de tijd gegeven, en ik bedoel, tis nu 2.5 jaar, maar het einde is echt nog niet in zicht! we zitten eigenlijk al over de 2,5 jaar. In oktober is het 3 jaar alweer he.

en als ik kijk naar hoe snel het fretboard ging, en de binding, dan denk ik dat 't heus wel KON in 6 maanden, alleen vond hij het nodig om andere gitaren tussendoor te doen.





edit: en nu ga ik zijn reactie lezen. mjammjam!

Basileia
18 mei 2011, 17:34
Tsja, een keiharde mail, maar niet meer dan begrijpelijk. Als je zulke dure gitaren bestelt ontwerp je ze zo dat ze voor jou perfect zijn, dus in die zin kan ik die zin begrijpen, maar aan de andere kant komt 'ie wel een beetje arrogant over.

Eko
18 mei 2011, 17:39
Orpheo,
Dus als ik het beter lees , dan vindt hij anderen ook nog belangrijker ook. Wat mag jij dan vinden?
Vraag het hem dan ook opm deze manier en probeer hem op papier ( lees mail) zover te krijgen dat hij zoiets ook zegt/schrijft.
Nog even en het gaat helemaal niet meer komen omdat meneer failliet gaat. Heb je helemaal niets en ben je je geld kwijt. Kan ook de reden zijn waarom het allemaal zo lang duurt. Meneer krijgt misschien wel helemaal geen materiaal meer geleverd door derden.
Ik zou langzamerhand m`n rechten uit gaan zoeken in de UK.

Orpheo
18 mei 2011, 17:44
Orpheo,
Dus als ik het beter lees , dan vindt hij anderen ook nog belangrijker ook. Wat mag jij dan vinden?
Vraag het hem dan ook opm deze manier en probeer hem op papier ( lees mail) zover te krijgen dat hij zoiets ook zegt/schrijft.
Nog even en het gaat helemaal niet meer komen omdat meneer failliet gaat. Heb je helemaal niets en ben je je geld kwijt. Kan ook de reden zijn waarom het allemaal zo lang duurt. Meneer krijgt misschien wel helemaal geen materiaal meer geleverd door derden.
Ik zou langzamerhand m`n rechten uit gaan zoeken in de UK.

ik weet niet wat er in hem omgaat. ik heb een reactie, met inderdaad de vraag wat ik nu wil. Ik weet het niet. wat is wijsheid? iets in mij zegt hup, in een koffer en verschepen die handel. en wel NU!

ps: hij is al 2x failliet verklaard. hij mocht z'n spullen en (onafgemaakte) gitaren wel houden. z'n OX amp had ie in bruikleen, voor zover ik begrepen heb.

Orpheo
18 mei 2011, 17:48
ik wil geen 100% refund (voorlopig). ik wil die gitaren.

ik heb 2 opties: of nu alles in een koffer flikkeren en hierheen laten verschepen, OF alles eruit melken wat eruit te melken valt, nieuwe back en bindings eisen, en laten doen, (en geen eurocent meer uitgeven, duh!), met kans dat er weer wat mis gaat, kans dat ik m'n gitaren helemaal niet meer krijg, en natuurlijk nog langere wachttijd.

wat is wijsheid?

Mitch
18 mei 2011, 18:11
Bedoel je dat -ie nu nog steeds officieel failliet is? Dan zou ik geloof ik vragen om 'm af te maken. Maar da's niet zonder risico als zijn hoofd er eigenlijk niet meer naar staat. Hierheen halen gaat je sowieso nog meer geld kosten om 't af te maken. En onafgemaakt blijft het toch een ergernis.

Eko
18 mei 2011, 18:18
Orpheo,

Je gaat geen prima gitaren meer krijgen. Laat ik dan maar diegene zijn die dat eerlijk tegen je zegt. Eigenlijk besef je dat zelf ook wel. Wat je nu nog aan opties hebt:
1 Aflaten bouwen op een manier die je niet wilt zodat je er jezelf jaren aan kunt ergeren.
2 Refund en proberen ergens anders gitaren laten bouwen. ( daar hebben we in Nederland er zat adressen van).

Lijkt je de laatste optie ook niet gewoon de meest logische?
Trouwens , gezien het besteedde bedrag is een ( onverwacht) bezoekje aan de bouwer ook iets wat heel snel klaarheid kan brengen en wat relatief geodkoop kan.
Probeer op sites in de UK eens te kijken wat je rechten zouden moeten zijn.

Misery Signals
18 mei 2011, 18:20
Zeggen dat je je geld terug wil of dat je anders zijn foto's gaat posten op allerhande bouwersfora. Wat een amateurisme zeg.

MS

Sinner1980
18 mei 2011, 19:43
Al 2 x failliet verklaard?? Dan vind ik jou een knappe jongen dat je nog achter je laptopje zit en hier een leuk topicje over aan het posten bent.

Als ik zo'n bedrag uit had staan bij zo'n gast én de wetenschap had dat de man al 2 x failliet is verklaard had ik als een speer naar Engeland gereden/gevlogen/gevaren (opties zat) om verhaal te halen (en geld of gitaren while you're at it).

Hoe vermakelijk ik je mailtje ook vond denk ik nu dat dat mailtje net niet handig was om nog wat gedaan te krijgen...mij benieuwen hoe dit afloopt.

Je moet ook geen gitaren bestellen bij de aartsvijand van Suske en Wiske;dat is vragen om problemen;)

Fireburst
18 mei 2011, 20:09
Aardig wat posters op een heel recent topic, het leest ook een beetje als een thriller... :)

Mijn mening :
2 gitaren zoals jij die in je hoofd hebt, komen er niet van bij Crimson. Punt.
Wat Eko zegt dus.
Opties heb je eigenlijk ook niet, refund blah blah : de ***hole is blijkbaar wel failliet verklaard. Jouw gitaren en die laatste aanbetaling gaan hem echt niet helpen zijn zaak te redden en zijn hoofd zal dus wel naar andere dingen staan. Wachten en hopen op 'salvation' is binnenkort alles met een curator gaan regelen.

Wat zou ik doen : inderdaad als een speer naar Engeland en NU meebrengen wat je kan. Verlies nemen en laten afbouwen naar wens in Nederland.

Wat zou ik nog doen : even uitzoeken hoe dat legaal allemaal hard te maken is in Engeland, bv is een mail wel een rechtsgeldig document ? Kun je die mails dus wel gebruiken als er geprocedeerd moet worden ?
Enz...

the sure thing
18 mei 2011, 20:16
+1 voor naar Engeland gaan. Voor dit soort bedragen zou ik dat zeker doen. Het KAN zijn dat zijn atelier zodanig populair is geworden dat deze man personeel heeft aangenomen die een deel van zijn werk doen, met alle gevolgen van dien.

En misschien is dmv een bezoekje alles wel weer recht te zetten. Maak er een leuk uitje van!

En: klote voor je dat het allemaal zo loopt. Echt een nachtmerrie....

Sinner1980
18 mei 2011, 20:34
Maken we er een Gitaarnet uitje van met als hoogtepunt Crimson guitars leegroven!:crazyhappy:

Orpheo
18 mei 2011, 20:44
hij is failliet verklaard geweest, maar is nu dat dus niet. naar engeland gaan, ik heb hett overwogen... welliccht als 't me echt te erg word. hij heeft geen personeel in zijn bedrijf, alleen zichzelf.

de gitaren zijn goed, maar niet ultiem ideaal perfect, zoals ik had gewild en gehoopt.

het nare is dat ik als ik om een refund ga vragen (en de gitaren dus niet zal accepteren) ik bang ben dat ik straks echt met lege handen zal zitten, en m'n geld alsnog kwijt zal zijn.

minoin
18 mei 2011, 20:49
Gitaren meteen op laten sturen en hier af laten bouwen, kan nog veel moois van gemaakt worden en hoef je geen zee over.

macwilliams
18 mei 2011, 21:01
Gitaren meteen op laten sturen en hier af laten bouwen, kan nog veel moois van gemaakt worden en hoef je geen zee over.

Hier ben ik het wel mee eens!!

Wat een drama, het zou zes maand duren en je bent nu al 2,5 jaar verder en nog niet af....

On acceptabel.

signsofzodiac
18 mei 2011, 21:28
Holy cr@p Orph, da's niet best dit. Kloten man.

Dit verhaal heeft alle kenmerken van een aflopende zaak, een stervend bedrijf. Het eindigt als een pyramidespel. Gitaren op laten sturen en elders af laten bouwen. Voor 1000 euro per gitaar moeten ze wel af te bouwen zijn, zelfs als er op 1 een nieuwe back zou moeten. Die plek ziet er trouwens echt bizar slecht uit. Ik kan er eigenlijk met de kop niet bij dat een zichzelf respecterende bouwer die back er niet aftrekt en er een nieuwe op zet. De fineer-oplossing is bezopen.

Jammer ook van het merk, stond wel op mijn shortlist van custom bouwers. Dit is echt mijn angst met op afstand custom laten bouwen he, niet even in de auto kunnen stappen om het werk te inspecteren in het atelier. DD, Vox Humana of Jacobs rij ik binnen twee uur naar toe als het moet.

Succes man, we horen het vervolg van de saga wel ;)

Braindead
18 mei 2011, 21:29
De voorkeur zou het hebben om er langs te gaan inderdaad. Maar als je dat niet wil/kan zou ik proberen het op een akkoordje te gooien. Dus hij krijgt ( of heeft al) een deel van het afgesproken bedrag voor zijn werk en materiaal dat hij erin heeft zitten (uiteraard mag dat bedrag niet te hoog zijn gezien de 12 ambachten en 13 ongelukken) en jij krijgt de gitaar zoals ie nu is (per verzending dan maar).

Het lijkt natuurlijk aantrekkelijk om hem meer tijd te geven om nog wat verder aan te laten klooien maar ik ben bang dat tegen de tijd dat hij hem af heeft jij dement en bejaard onder het genot van de geur van een volle incontinentieluier in een bejaarden resort ligt weg te vegeteren. (Wat uiteraard niemand je hier toewenst maar toch).

Hopelijk voegt de goede man hier nog een goede optie aan toe als antwoord op je mail.

Orpheo
18 mei 2011, 21:40
ik heb een reactie gehad. in zijn mail stond dat ie aan had genomen dat ik die plek op de back gezien had, en nog wat flauwekul. en 2 opties. een volledige restitutie (wat een hele tijd gaat duren, zei hij, wnat hij heeft momenteel geen geld!) of de nieuwe back en bindings.

ik wil een gedeeltelijke restitutie en de gitaren en alle parts opgestuurd. en wel voor het eind van de week.

Orpheo
18 mei 2011, 21:52
Holy cr@p Orph, da's niet best dit. Kloten man.

Dit verhaal heeft alle kenmerken van een aflopende zaak, een stervend bedrijf. Het eindigt als een pyramidespel. Gitaren op laten sturen en elders af laten bouwen. Voor 1000 euro per gitaar moeten ze wel af te bouwen zijn, zelfs als er op 1 een nieuwe back zou moeten. Die plek ziet er trouwens echt bizar slecht uit. Ik kan er eigenlijk met de kop niet bij dat een zichzelf respecterende bouwer die back er niet aftrekt en er een nieuwe op zet. De fineer-oplossing is bezopen.

Jammer ook van het merk, stond wel op mijn shortlist van custom bouwers. Dit is echt mijn angst met op afstand custom laten bouwen he, niet even in de auto kunnen stappen om het werk te inspecteren in het atelier. DD, Vox Humana of Jacobs rij ik binnen twee uur naar toe als het moet.

Succes man, we horen het vervolg van de saga wel ;)

ik denk dat het merk in de UK nog wel sterk is, hij behoudt daar een redelijke portfolio. maar buiten de UK kan ie 't zeker schudden. als iemand crimson guitars opzoekt, komen ze vaak uit bij mij(n gitaren!). en ik zal het zeker niet adviseren. ik zeg, warmoth!

De V
18 mei 2011, 21:54
ik zeg, warmoth!
Haha, hoe kan het ook anders. ;)

Orpheo
18 mei 2011, 21:57
Haha, hoe kan het ook anders. ;)

haha, tja... ik had nooit vreemd moeten gaan ;) net als HTC; dat is ook gewoon 'mijn' merk.

allochthomas
18 mei 2011, 22:12
Geld terug eisen ongeacht zijn financiele situatie, dat is zijn probleem en die van jou. 5000 euro vind ik wel heel erg veel geld voor gitaren die niet eens goed zijn afgewerkt, voor dat geld kan je prima 2 gitaren laten bouwen bij een andere bouwer die wel zijn afspraken na komt.

Eko
18 mei 2011, 22:49
Van een kale kip valt niets te halen. Hij zal dus cent penny in kas hebben. Ga jij daar nog geld bij gooien? Heb je inmiddels eens gekeken of er bv een advocaat in de buurt zit? Misschien dat er via een rechtswinkel hier een adres voor daar te krijgen is. Of een shortlist met optie in de UK. Kijk ook even bij Europees consumentenrecht.
Als dit op een rechtszaak uitdraait mag hij aan een rechter gaan uitkleggen waarom hij een klant het volle pond wil laten betalen voor iets waar ze zich in China nog voor zouden schamen om aan te bieden.

Cocobolo
18 mei 2011, 22:53
je hebt nu dus 3000 neergelegd maar moet nog 2000 betalen als hij ze afmaakt? Dan zou ik voorstellen om de gitaren naar Nederland te laten komen en dat je die 2000 niet meer betaald.
Voor dat bedrag moet je in Nederland toch wel nieuwe mooie binding kunnen laten zetten + een onzichtbare reparatie van het purperhart of desnoods nieuwe achterkant.

Vervelende situatie voor je. Als ik in jouw schoenen zou staan zou het me ook wel wat waard zijn om achter deze toestand maar eens een punt te zetten. Ook als het iets kost, hoe frustrerend ook. Als je hem namelijk echt boos maakt komt hij misschien zelfs nooit meer met de gitaren over de brug en heb je niets + ben je de 3000 euro kwijt.
Sterkte, ben erg benieuwd hoe het verder zal gaan

Orpheo
18 mei 2011, 23:30
heb 'm gemaild dat ie alles gewoon hierheen moet sturen. ik maak ze zelf wel af. die tearout laat ik zitten, als zijnde litteken en herinnering aan dit mislukte huwelijk.

minoin
19 mei 2011, 00:19
heb 'm gemaild dat ie alles gewoon hierheen moet sturen. ik maak ze zelf wel af. die tearout laat ik zitten, als zijnde litteken en herinnering aan dit mislukte huwelijk.

+1, slimme zet in een moeilijke situatie. Voor die extra 2000 euri kun je hier in Nederland ook behoorlijk wat waarmaken.

LucaBrasi
19 mei 2011, 03:30
Dus je hebt 3000 euro betaald voor 2 gitaren. 2 jaar te laat geleverd.

Refund. + mocht je je geld krijgen modder gooien. Ben er geen fan van maar dit is oplichterij! Met name het gebrek aan goede communicatie en het bedrag van de gitaren (waarbij je wel echte professionaliteit verwacht) is stuitend.

Mooie mail trouwens. Je beheersing van de Engelse taal mag er ook wezen.

Orpheo
19 mei 2011, 07:50
ik ben bang dat ik echt niks overhoud als ik een refund ga vragen. in zijn mail zegt ie al dat het lang gaat duren, omdat hij geen geld heeft. hij moet gewoon die spullen opsturen. ik bouw ze zelf wel af. heb er wel genoeg ervaring mee. heb de eerste crimson ook nagenoeg volledig moeten herbouwen om 'm te krijgen hoe ik 'm wil.

peter_l
19 mei 2011, 08:02
heb de eerste crimson ook nagenoeg volledig moeten herbouwen om 'm te krijgen hoe ik 'm wil.
Hmm, dat had al een heads up moeten zijn. Ik kan me niet indenken dat er ook maar één iemand is geweest die ooit behoefte had z'n Galama nog eens te tweaken of customizen. Goed is goed en af is af.

Maar al met al, ik hoop dat het goed voor je af zal lopen. Desnoods je gitaren terug en wat leuk materiaal erbij als vergoeding, waarmee je zelf lekker aan de gang kunt.

jimihattricks
19 mei 2011, 08:14
breek me de bek niet open. Dit is de naam die ik heb gekregen bij mijn conceptie.

my bad..

goed dat je actie hebt ondernomen!

Als je onderstaande foto's ziet snap je waarom Orph dit niet zag aankomen... die gitaren zien er gewoon puik uit
http://farm3.static.flickr.com/2441/3978077468_e98785f526.jpg

http://www.crimsonguitars.com/workshop-diary/images/stories/food/150111/6.jpg

http://www.crimsonguitars.com/workshop-diary/images/stories/food/150111/7.jpg

Eko
19 mei 2011, 08:21
Ik reageer misschien wat hard op het verhaal maar kan me best voorstellen dat zoiets er in hakt. De verwachtingen waren hoog en het geleverde resultaat is bedroevend. Ik maak wel vaker mee dat ik botweg tegen iemand de waarheid moet vertellen omdat mensen zelf nog vaak het idee hebben dat het allemaal wel mee valt.
Als ze zo`n verhaal op televisie zien over een auto dan denken ze vaak : Dat doe je toch niet? In hun eigen geval blijken ze vaak allemaal te lang door te gaan. Dat moet je alleen maar willen indien het geld je helemaal niets uitmaakt. In alle andere gevallen dien je er net zo over te denken als met auto`s , radio`s en andere huis-tuin- en keuken spullen.
Meer dan 2 jaar te laat leveren is geen echte levertijd meer. Dat zal iedere rechter in Europa met je eens zijn. Gewoon langs gaan en je een gesprek hebben met de man. Ik denk dat je schrikt van z`n situatie. Volgens mij staat hij er financieel ongelofelijk slecht voor en zal hij proberen jou de rest ook nog uit je zak te kloppen.
Redeneer eens met me mee , als hij echt goed bouwt gaat er meer tijd in zitten dan materiaalkosten. De instrumenten zijn qua kosten nu al wel meer dan betaald. De foto`s met de binding en zijkant laten eerder incompetentie zien en doen het ergste vermoeden over de verdere afwerking.
Ook ik heb klanten meegemaakt die failliet gingen en daarna weer opstartten. Die gingen als gekken te keer om zo snel mogelijk weer klanten te hebben en ze heel snel te bedienen. Ze kregen dan weer inkomsten binnen. Daar doet dit me in de verste verte niet aan denken.
Sterkte.

jimihattricks
19 mei 2011, 08:24
dit is trouwens de man in kwestie:
http://blog.dbtwang.com/dbtwangblog/wp-content/uploads/crimson.jpg

beware

be warned

Orpheo
19 mei 2011, 08:27
bij de eerste, dat was er een die in de halfbouw zat, en die halverwege de bouw van de 'twins' mijn kant op kwam. wat daarmee mis ging, is ook kansloos. maar (grotendeels door mij) opgelost. de top, echter, is nu gespleten op de lijmnaad. en dat neem ik Ben heel erg kwalijk. dit is een volledig holle gitaar, dus geen back die 't vast kan houden.

Even voor de gein, een stukje uit zijn mail van 8 oktober 2009.

uhm... edit: 2008.


- I will be starting another phase of new instruments in about 2 weeks and could start yours then.. (that will give me time to finalise the design, send you pictures of timbers etc.) Usually it takes 6-8 weeks to build, however I'm expecting my first baby in the next few weeks and that will slow things down for a week or two

Orpheo
19 mei 2011, 08:30
het is maar goed dat ik alle mails bewaard heb. zie zoveel toezeggingen die hij niet gedaan heeft. of die hij betaald wilde hebben, maar wat aanvankelijk voor nop gedaan zou worden. :stop:

Orpheo
19 mei 2011, 08:31
warranty on parts is 1 year, warranty on construction is for life.

staat letterlijk in zijn email. hoppa. eat that!

iWishmaster
19 mei 2011, 09:08
Hij gaat ze nu opsturen dus? Ik zou toch alsnog proberen een deel van je geld terug proberen te krijgen: 3000 euro voor 2 half gebouwde gitaren met constructiefouten erin lijkt me alsnog teveel!

Orpheo
19 mei 2011, 09:19
dit is trouwens de man in kwestie:
http://blog.dbtwang.com/dbtwangblog/wp-content/uploads/crimson.jpg

beware

be warned

Uhm nee. Dat is igor, zijn assistent.ging eind vorig jaar solo. Ben heeft tribal tattoos op zijn hoofd.

Ik wacht af wat Ie zegt op het retourneren. Een beetje relativeren mag wel. 3000 euro is 1 gibson lp custom. En een van de 2 is perfect. Nou ja op de mineral streaks na. En hoeveel refund zou schappelijk zijn? 1000 euro? 500? 2000??

iWishmaster
19 mei 2011, 09:27
Tja, schappelijk ... Ik geloof niet dat je nu nog van schappelijk kunt spreken ...

Die stukken hout heeft hij ook niks meer aan, dus in principe krijg je het restafval van je gitaarbouw (want zoals afgesproken is het al lang niet meer): een volledige refund eisen is zo gek nog niet. Kun je altijd afwachten wat je daadwerkelijk krijgt.

bat
19 mei 2011, 09:36
Als je een volledige refund eist, kun je niet ook nog de gitaren eisen. Dat is een beetje dubbelop en zou je ook via een rechter nooit voor elkaar krijgen.

Ik denk dat het vooral zaak is in te schatten hoeveel het zou kosten als een andere bouwer deze gitaren alsnog afbouwt naar het gewenste niveau. Daar trek je die 2000 euro dit nog niet betaald is vanaf en dan kom je op het bedrag dat mijns inziens een redelijke refund zou zijn. Dat Orph ze vervolgens zelf afbouwt doet er verder niet toe.

Praktisch gezien denk ik dat je al blij mag zijn als de gitaren heelhuids richting Orph gaan. Hij heeft geen cent te makken.

Ben ook wel benieuwd hoe hij reageert op het voorstel om de gitaren zoals ze nu zijn op te sturen. Een beetje bouwer die eer van zijn werk heeft, zou daar denk ik grote moeite mee hebben. Het is wel een reëel voorstel, want eerlijk gezegd heb ik er weinig focudie in dat het nog goed komt als hij ze af moet bouwen.

Orpheo
19 mei 2011, 09:37
Tja, schappelijk ... Ik geloof niet dat je nu nog van schappelijk kunt spreken ...

Die stukken hout heeft hij ook niks meer aan, dus in principe krijg je het restafval van je gitaarbouw (want zoals afgesproken is het al lang niet meer): een volledige refund eisen is zo gek nog niet. Kun je altijd afwachten wat je daadwerkelijk krijgt.

Maar van een kale kip kan je niet plukken. :) dus dan liever 2 gitaren waarvan 1 er nauwelijks mankementen vertoont,en de ander wat meer...

De V
19 mei 2011, 09:40
Maar van een kale kip kan je niet plukken. :) dus dan liever 2 gitaren waarvan 1 er nauwelijks mankementen vertoont,en de ander wat meer...
Mee eens!
Ik denk dat je hier heel goed aan doet.

Mitch
19 mei 2011, 10:01
Ja, je zal toch de minst slechte optie moeten nemen, want een goede keus is er niet vrees ik.

Misery Signals
19 mei 2011, 10:41
http://blog.dbtwang.com/dbtwangblog/wp-content/uploads/crimson.jpg
Wat staat er op die vlag? Redefining...
- Communication?
- Customer support?

Wat een triestig verhaal. Idd niet te boos maken, Engelsen hebben vaak een speciale mentaliteit van afspraken nakomen/betalen weet ik uit eigen ervaring.

MS

rufus
19 mei 2011, 12:04
Wat een nachtmerrie, ik zou me toch verder informeren bij een (europese) consumentenbond ofzo.
Ik zou al een afkeer krijgen van de gitaren zelfs al worden ze goed afgewerkt in Nederland.

Hoewel dit niets bijdraagt aan je verhaal, waarom nog iets bestellen bij die kerel als de eerste gitaar niet je van het was?

caliban
19 mei 2011, 12:10
Echt kut.. Hoop voor jou dat het nog een beetje deftig afloopt!

frander
19 mei 2011, 12:10
warranty on parts is 1 year, warranty on construction is for life.

staat letterlijk in zijn email. hoppa. eat that!


Je hebt binnen Europa als consument altijd recht op twee jaar garantie op electronica...dus geen 1! Verder triest verhaal. De koop zou mijn inziens gewoon ontbonden kunnen worden ivm niet tijdig leveren. Refund dus! Heb je wel geen gitaren...en een rechtzaak erbij.

Orpheo
19 mei 2011, 12:24
Wat een nachtmerrie, ik zou me toch verder informeren bij een (europese) consumentenbond ofzo.
Ik zou al een afkeer krijgen van de gitaren zelfs al worden ze goed afgewerkt in Nederland.

Hoewel dit niets bijdraagt aan je verhaal, waarom nog iets bestellen bij die kerel als de eerste gitaar niet je van het was?

die gitaar die als eerste kwam, was een tussendoortje.

@misery signals: redefining custom (of custom guitars, een van de twee).

een refund? van een kale kip kan je niet plukken :)

@frander: hij doelt niet alleen op electronica, maar vooral op dingen als tuners, bruggen, etc etc.

Orpheo
19 mei 2011, 12:33
Als je een volledige refund eist, kun je niet ook nog de gitaren eisen. Dat is een beetje dubbelop en zou je ook via een rechter nooit voor elkaar krijgen.

Ik denk dat het vooral zaak is in te schatten hoeveel het zou kosten als een andere bouwer deze gitaren alsnog afbouwt naar het gewenste niveau. Daar trek je die 2000 euro dit nog niet betaald is vanaf en dan kom je op het bedrag dat mijns inziens een redelijke refund zou zijn. Dat Orph ze vervolgens zelf afbouwt doet er verder niet toe.

Praktisch gezien denk ik dat je al blij mag zijn als de gitaren heelhuids richting Orph gaan. Hij heeft geen cent te makken.

Ben ook wel benieuwd hoe hij reageert op het voorstel om de gitaren zoals ze nu zijn op te sturen. Een beetje bouwer die eer van zijn werk heeft, zou daar denk ik grote moeite mee hebben. Het is wel een reëel voorstel, want eerlijk gezegd heb ik er weinig focudie in dat het nog goed komt als hij ze af moet bouwen.

sorry, ik heb je post over het hoofd gezien. Ik heb het met je eens dat gitaren EN volledige refund over the top is. zeker omdat ie gewoon echt geen cash heeft (zegt hij).

Hij vind het geen fijn idee om het zo op te sturen, zeker niet omdat de frets ook nog gevlakt moeten worden, en er nog wat werk in zit. het afbouwen doe ik zelf, net als de laatste paar lagen olie. Frets vlakken en het stukje kopinleg fixen, en dan: mijn kant op, deur dicht, en nooit meer achterom kijken.


het gedeelte in vet: het zou zeker 1500 euro kosten om de back te vervangen, en 1000 om de houten binding te fixen, als ik de bouwers in nederland mag geloven.

ik heb me overigens vergist in het bedrag dat nog open stond. Geen 2000, maar 1200 euro. per gitaar was het 2200 euro, dus 4400 in totaal,afhankelijk van de omwisselkoers. Mijn aanbetaling was wat meer dan ik had ingeschat (heb het even opgezocht) en de tweede betaling was ook ongeveer 1000 euro. dus in totaal zo'n 3000 euro. de upgrades en mods die gedaan zijn nadien, zouden niks extra's kosten, volgens Ben (stond in een recentere mail). dus ongeveer nog 1200 euro open.

bat
19 mei 2011, 12:44
Hij vind het geen fijn idee om het zo op te sturen, zeker niet omdat de frets ook nog gevlakt moeten worden, en er nog wat werk in zit. het afbouwen doe ik zelf, net als de laatste paar lagen olie. Frets vlakken en het stukje kopinleg fixen, en dan: mijn kant op, deur dicht, en nooit meer achterom kijken.
Is denk ik inderdaad de beste oplossing.

Verschil in tussen wat je nog open hebt staan en wat het zou kosten om de gitaar echt naar het afgesproken niveau te krijgen is best groot: 2500 euro t.o.v. 1200 euro. Of je dat verschil ook voor elkaar krijgt als refund, ik vraag het me af. Die kale kip, inderdaad.

Triggy
19 mei 2011, 12:52
Na zoveel gedoe en verstreken tijd zou ik er geen vertrouwen meer in hebben dat het ooit nog goed komt.
Het is denk ik meer dan redelijk dat je gitaren zoals ze nu zijn
gewoon ophaalt en ze in Nederland, voor de onderdelen die je zelf niet aan kunt, laat afbouwen.
Dat zal wel misschien nog wel meer kosten dan de 1200,- maar goed, dan heb je het wel in eigen hand.
En dat het resultaat niet helemaal is wat je had bedoeld bij de opdrachtverstrekking ( met name de hap uit de body) moet je dan helaas voor lief nemen denk ik.
Of je moet gewoon de levering van die gitaar in die staat niet accepteren. Maar goed , gaat ie dan een geheel nieuwe voor je bouwen of acceptabel genoeg repareren (en binnen welke termijn...)?
Anyway, in ieder geval succes voor het vervolg, ik zou er ook enorm van balen.

Orpheo
19 mei 2011, 12:55
Na zoveel gedoe en verstreken tijd zou ik er geen vertrouwen meer in hebben dat het ooit nog goed komt.
Het is denk ik meer dan redelijk dat je gitaren zoals ze nu zijn
gewoon ophaalt en ze in Nederland, voor de onderdelen die je zelf niet aan kunt, laat afbouwen.
Dat zal wel meer kosten dan de 1200,- maar goed, dan heb je het wel in eigen hand.
En dat het resultaat niet helemaal is wat je had bedoeld bij de opdrachtverstrekking ( met name de hap uit de body) met je dan helaas voor lief nemen denk ik.
Of je moet gewoon de levering van die gitaar in die staat niet accepteren. Maar goed , gaat ie dan een geheel nieuwe voor je bouwen?
In ieder geval succes, ik zou er ook enorm van balen.

nee, hij gaat me niks geven qua geld, omdat ie niks hééft om te geven. en een neiuwe gitaar?! please, ik wil van 'm af, haha.

hij gaat akkoord met het afmaken van de laatste dingetjes. geen fixes meer, behalve de kopinleg.

Triggy
19 mei 2011, 13:15
Maar wat kun je na zo'n periode en in deze situatie nog van 'm verwachten?
Ik zou er klaar mee zijn, overvaren, ophalen, mijn verlies nemen, een paar keer slikken en ermee verdergaan.

jimihattricks
19 mei 2011, 13:46
Uhm nee. Dat is igor, zijn assistent.ging eind vorig jaar solo. Ben heeft tribal tattoos op zijn hoofd.

Ik wacht af wat Ie zegt op het retourneren. Een beetje relativeren mag wel. 3000 euro is 1 gibson lp custom. En een van de 2 is perfect. Nou ja op de mineral streaks na. En hoeveel refund zou schappelijk zijn? 1000 euro? 500? 2000??

bedankt voor de rectificatie..!!
sorry Igor!

Orpheo
19 mei 2011, 14:03
het enige dat ie hoeft te doen is dat stukje headstock inleg te fixen en de frets te doen (vlakken crownen polijsten). de rest doe ik zelf. ik nam aan dat ie de ebben pickupringen, rosewood knoppen en wenge knoppen gemaakt heeft. dat dient hij dus ook op te sturen. Ik heb hem een ultimatum gesteld, wanneer ik verwacht dat ie 't verzend :)

Triggy
19 mei 2011, 14:12
En daar niets meer extra's voor betalen neem ik aan?

Orpheo
19 mei 2011, 14:14
En daar niets meer extra's voor betalen neem ik aan?

Correct.het was deel van de order hè? :)

Sinner1980
19 mei 2011, 16:42
Uhm nee. Dat is igor, zijn assistent.ging eind vorig jaar solo. Ben heeft tribal tattoos op zijn hoofd.



Dit is m toch?

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/krimson.jpg

Flauw,sorry.

Lijkt me idd de beste optie Orph,een volledige refund zou ik,hoe mooi het ook klinkt,ook niet doen gezien de man er financieel niet zo warmpjes bij zit.
Blijft wel klote dit en je zal waarschijnlijk altijd wel een nasmaak houden aan die gitaren maa goed; hou het voortaan idd maar lekker bij Warmoth

Orpheo
19 mei 2011, 16:47
we hebben besloten dat hij de houten pickupringen en knoppen en alle andere hardware meestuurt. ik moet toegeven dat het 'factory seconds' zijn (gedaan) en hij móet ze opsturen binnen 2 weken.

Johannes
19 mei 2011, 16:59
Wat een vervelende situatie, ik hoop dat de laatste afhandeling wel vlot verloopt. Zijn er trouwens wel andere bouwers die dit soort instrumenten maken/aandurven? (1001 verschillende exotische houtsoorten, 20 ply neck, 10 ply bindings, enz enz) Ik zie Warmoth nog niet zo snel zoiets doen.

Orpheo
19 mei 2011, 17:26
Wat een vervelende situatie, ik hoop dat de laatste afhandeling wel vlot verloopt. Zijn er trouwens wel andere bouwers die dit soort instrumenten maken/aandurven? (1001 verschillende exotische houtsoorten, 20 ply neck, 10 ply bindings, enz enz) Ik zie Warmoth nog niet zo snel zoiets doen.

genoeg hoor. warmoth is geen customshop, ze zijn een replacement parts-shop :)

de afhandeling moet nu snel kunnen gebeuren. warmoth doet ook al de meeste houtsoorten, alleen doen ze geen multilam necks op reguliere basis. Doug Darling (soulmateguitars.com) doet dit soort dingen ook, maar dan alleen halzen. de bodies doet warmoth dan weer wel, maar de bindings niet.

FruscianteFan
19 mei 2011, 18:36
Dit is wel een heel ernstig verhaal. Erg triest...


Maar van een kale kip kan je niet plukken. :) dus dan liever 2 gitaren waarvan 1 er nauwelijks mankementen vertoont,en de ander wat meer...
Feit is wel dat je te maken hebt met een verkoopovereenkomst voor een behoorlijk prijzig product. €5.000, €6.000 is al een hele smak geld waar je een jaar van zou kunnen leven. Al helemaal voor gitaren, zelfs als het om twee stuks gaat, is het verschrikkelijk veel geld.

De verkoper is blijkbaar op grove wijze de overeenkomst niet nagekomen, op meerdere manieren zelfs. Dat hij geen cent te makken heeft, betekent niet dat jij geen recht hebt op je geld terug. Als hij dat niet wil of kan, moet je naar de rechter stappen die ongetwijfeld een gepaste oplossing kan bieden.

Eerlijk gezegd zou ik het er niet bij laten om hem de gitaren op te laten sturen. Dan ben jij er nog niet van af, en hij juist wel.

Orpheo
19 mei 2011, 19:36
Dit is wel een heel ernstig verhaal. Erg triest...


Feit is wel dat je te maken hebt met een verkoopovereenkomst voor een behoorlijk prijzig product. €5.000, €6.000 is al een hele smak geld waar je een jaar van zou kunnen leven. Al helemaal voor gitaren, zelfs als het om twee stuks gaat, is het verschrikkelijk veel geld.

De verkoper is blijkbaar op grove wijze de overeenkomst niet nagekomen, op meerdere manieren zelfs. Dat hij geen cent te makken heeft, betekent niet dat jij geen recht hebt op je geld terug. Als hij dat niet wil of kan, moet je naar de rechter stappen die ongetwijfeld een gepaste oplossing kan bieden.

Eerlijk gezegd zou ik het er niet bij laten om hem de gitaren op te laten sturen. Dan ben jij er nog niet van af, en hij juist wel.
ik snap je punt, maar zoals dinges het zei (weet niet meer wie), het is gewoon een vertrouwensbreuk tussen koper en verkoper. Ik heb er geen vertrouwen in dat ik mijn geld ooit terugzie als ik opteer voor een refund.

daarnaast, ik heb al gezegd dat ik de gitaren ASAP wil, met alle hardware. kan ik ze in elkaar zetten. heb ik er tenminste nog wát lol van! ik heb er nu 2800 euro inzitten. dat is minder dan een gibson LP custom uit de customshop. en de padouk back wenge top is wel perfect. die ander (die ik nou juist 't mooist vind :( ) heeft een defect, wat dan dus een 'factory second' is.

jutter
19 mei 2011, 19:37
Orpheo,

Ik heb in ongeveer dezelfde situatie gezeten. Na ruim 3 jaar wachten(!) had ik nog niets. Elke keer had hij een kutsmoes. Ik durfde bijna geen eisen meer te stellen omdat ik immers nog een gitaar van hem 'tegoed' had. Let wel, ik heb het hier over een Nederlandse gitaarbouwer van 'grote' naam...Na eindeloos gepraat wilde hij mij afschepen met een 2ehandsje! Je kan je je misschien voorstellen dat ik inmiddels niet eens meer op een gitaar van hem wilde spelen, het zou mij alleen maar een nare bijsmaak geven...
Samen met mijn zwager heb ik hem ten einde raad privé opgezocht om tot een oplossing te komen. Zijn vrouw was gelukkig ook thuis die hier niets van af wist. Zij keek vreemd op toen het hele verhaal op tafel kwam en was er roerend mee eens dat dit absoluut niet een normale gang van zaken doen is. Daardoor voelde hij zich, omdat zijn vrouw er bij zat, enorm lullig. Wel was het duidelijk dat deze man het financieel moeilijk had. We hebben toen een aflossingscontract opgesteld. Ik moet hem nageven dat hij zich er netjes aan gehouden heeft, mede dankzij zijn vrouw. Ik was blij dat ik er van af was...Misschien heb je iets aan mijn verhaal.

Orpheo
19 mei 2011, 19:48
Orpheo,

Ik heb in ongeveer dezelfde situatie gezeten. Na ruim 3 jaar wachten(!) had ik nog niets. Elke keer had hij een kutsmoes. Ik durfde bijna geen eisen meer te stellen omdat ik immers nog een gitaar van hem 'tegoed' had. Let wel, ik heb het hier over een Nederlandse gitaarbouwer van 'grote' naam...Na eindeloos gepraat wilde hij mij afschepen met een 2ehandsje! Je kan je je misschien voorstellen dat ik inmiddels niet eens meer op een gitaar van hem wilde spelen, het zou mij alleen maar een nare bijsmaak geven...
Samen met mijn zwager heb ik hem ten einde raad privé opgezocht om tot een oplossing te komen. Zijn vrouw was gelukkig ook thuis die hier niets van af wist. Zij keek vreemd op toen het hele verhaal op tafel kwam en was er roerend mee eens dat dit absoluut niet een normale gang van zaken doen is. Daardoor voelde hij zich, omdat zijn vrouw er bij zat, enorm lullig. Wel was het duidelijk dat deze man het financieel moeilijk had. We hebben toen een aflossingscontract opgesteld. Ik moet hem nageven dat hij zich er netjes aan gehouden heeft, mede dankzij zijn vrouw. Ik was blij dat ik er van af was...Misschien heb je iets aan mijn verhaal.

hm ben dan toch benieuwd wie 't was.

Ben hoeft alleen nog wat kleine klusjes te doen. Uiterlijk 3 juni verscheept hij de boel. Als hij dat niet doet, ga ik stennis schoppen, en desnoods ze ophalen. het opgeven van de gitaren gaat tegen mijn principes in. ik geef het niet op.

jutter
19 mei 2011, 20:00
hm ben dan toch benieuwd wie 't was.

Ben hoeft alleen nog wat kleine klusjes te doen. Uiterlijk 3 juni verscheept hij de boel. Als hij dat niet doet, ga ik stennis schoppen, en desnoods ze ophalen. het opgeven van de gitaren gaat tegen mijn principes in. ik geef het niet op.

Ik ga geen namen noemen omdat deze man hard aan zijn toekomst werkt en nu serieus bezig is. Iedereen die zijn leven wil verbeteren zal van mij geen tegenwerking ondervinden. Wel is het zo dat ik nooit maar dan ook nooit meer zaken met hem zal doen.

FruscianteFan
19 mei 2011, 20:08
ik snap je punt, maar zoals dinges het zei (weet niet meer wie), het is gewoon een vertrouwensbreuk tussen koper en verkoper. Ik heb er geen vertrouwen in dat ik mijn geld ooit terugzie als ik opteer voor een refund.

daarnaast, ik heb al gezegd dat ik de gitaren ASAP wil, met alle hardware. kan ik ze in elkaar zetten. heb ik er tenminste nog wát lol van! ik heb er nu 2800 euro inzitten. dat is minder dan een gibson LP custom uit de customshop. en de padouk back wenge top is wel perfect. die ander (die ik nou juist 't mooist vind :( ) heeft een defect, wat dan dus een 'factory second' is.
Dat snap ik dan ook wel weer. Ik zou wel kijken of je nog een vergoeding zou kunnen krijgen, maar ik weet niet wat de gitaren waard zijn zoals ze nu zijn.

3 juni lijkt me een mooi ultimatum ;)

Saf
19 mei 2011, 20:23
Jammer dat je droom va neen aantal jaren terug zo heeft moeten eindigen maar ik hoop dat je wel serieus plezier gaat beleven aan de gitaren als ze hier komen.

De manier waarop het nu opgelost word is denk ik gezien de omstandigheden de beste optie. Ik denk dat zowel jIj als Ben blij zijn van elkaar af te zijn of het even botweg te zeggen.

Ik heb zelf 2x iets custom laten bouwen en momenteel de eerste bespreking gehad voor nummer 3 en elke keer ook verschillende keren op bezoek geweest. Dit soort dingen is beter denk ik om te zien en face to face te bespreken maar goed dat is achteraf gelul en eigenlijk zou je hebben mogen verwachten dat het niet nodig zou zijn.

Niemand had die kunne nverwachten en zeker niet van een zo hoog aangeschreven customshop.

Ik heb respect voor je eindeloze geduld maar het is goed dat je nu een grens getrokken hebt.

Fireburst
19 mei 2011, 20:24
Ik ga geen namen noemen omdat deze man hard aan zijn toekomst werkt en nu serieus bezig is. Iedereen die zijn leven wil verbeteren zal van mij geen tegenwerking ondervinden. Wel is het zo dat ik nooit maar dan ook nooit meer zaken met hem zal doen.

Ik heb veel respect voor je dat je ondanks al je miserie niet goedkoop gaat natrappen en met modder gaat gooien op een forum.
Iedereen verdient inderdaad (soms) een tweede kans.

signsofzodiac
19 mei 2011, 20:45
Inderdaad, je geduld is echt formidabel. 2,5 jaar man...Ik heb ooit 9 maanden moeten wachten op mijn Ibbie Universe die er eigenlijk na 5-6 weken had moeten zijn. Wat een hel zeg. Het geld ligt er, je kan het nergens anders aan uitgeven omdat je weet dat ie komt, en maar wachten en bellen he. Bleek dat de J-Custom fabriek een gigantische backlog had op dat moment. Was er zo vreselijk klaar mee, maar wou hem ook zo graag hebben. Ironisch dat ik er na 4 weken wel uit was dat ik niet uit de voeten kon op 7 snaren en hem inruilde op een Strat (waar ik ook 3-4 maanden op moest wachten, maar dat wist ik van tevoren ;) ).

Tristan
19 mei 2011, 22:53
Kerel, ontzettend balen zeg, ik leef met je mee.
Afgezien van alle nuttige commentaren die de anderen hier al gegeven hebben zou ik dit willen toevoegen: "de gitaren kunnen er niets aan doen".
Ik hoop dus dat je, wat je er ook mee doet, uiteindelijk toch van ze gaat genieten.
Soms is het alleen maar de juiste toepassing van de gitaar weten te vinden, zoals ik met mijn handgebouwde Strat al heb ervaren.

Orpheo
19 mei 2011, 22:58
Kerel, ontzettend balen zeg, ik leef met je mee.
Afgezien van alle nuttige commentaren die de anderen hier al gegeven hebben zou ik dit willen toevoegen: "de gitaren kunnen er niets aan doen".
Ik hoop dus dat je, wat je er ook mee doet, uiteindelijk toch van ze gaat genieten.
Soms is het alleen maar de juiste toepassing van de gitaar weten te vinden, zoals ik met mijn handgebouwde Strat al heb ervaren.

vind ik een mooie gedachte, dank je :)

peter_l
20 mei 2011, 00:35
Orpheo, die financiële compensatie gaat 't 'm dus niet worden. Wat je wel zou kunnen doen is de gitaren zoals afgesproken ophalen (niet laten opsturen), de man bij die gelegenheid een laatste hand geven (voelt hij zich ook minder lullig, en je kunt het uitpraten), en als vergoeding dan een stapel hout uit zijn 'voorraad 2e keus' uitzoeken, de plankjes die dus net niet goed genoeg zijn om werkelijke topstukken mee te maken.
Hij komt er dan makkelijk vanaf, voelt zich dan ook niet genaaid want kan nog steeds prachtgitaren bouwen voor andere klanten (en dus geld blijven verdienen), en jij kunt je met die 2e keus planken prima vermaken én er zelf een mooie gitaar mee maken, die je dan óf zelf houdt óf verkoopt. Zo haal je je geld er wel uit, en je bent nog van de straat ook :-).

HaroldA
20 mei 2011, 00:59
En je weet ook zeker dat je die gitaren mee naar huis kunt nemen...

Orpheo
20 mei 2011, 10:34
hij zei dat ie komende week de headstock gaat repareren, en de laatste kleine klusjes af gaat maken. Dat dien ik dan te geloven, net zoals ik er vertrouwen in moet hebben dat ze verstuurd worden. hij heeft er absoluut geen baat bij als ze niet verzonden worden, of als ie ze vernietigd, of 'kwijt maakt', want dat is dan ordinaire diefstal waar ie echt supersimpel voor te pakken is.

bat
20 mei 2011, 10:47
Dat zou ik ook gewoon laten lopen. Op de afgesproken datum begin juni vragen om het bewijs van verzending/track&trace code en dan kijken hoe snel het bij je is.

Is het er dan niet - of kan hij geen verzendbewijs geven, dan een bezoekje plannen.

FruscianteFan
20 mei 2011, 10:59
hij zei dat ie komende week de headstock gaat repareren, en de laatste kleine klusjes af gaat maken. Dat dien ik dan te geloven, net zoals ik er vertrouwen in moet hebben dat ze verstuurd worden. hij heeft er absoluut geen baat bij als ze niet verzonden worden, of als ie ze vernietigd, of 'kwijt maakt', want dat is dan ordinaire diefstal waar ie echt supersimpel voor te pakken is.
Waarom laat je hem die headstock repareren? Dacht dat je de grens getrokken had: ze worden nu ASAP verstuurd in de huidige staat en vervolgens maak je er zelf speelklare gitaren van (of dat laat je doen bij iemand die je wel vertrouwt).

Aan de andere kant, 3 juni is 3 juni...

Orpheo
20 mei 2011, 11:14
Waarom laat je hem die headstock repareren? Dacht dat je de grens getrokken had: ze worden nu ASAP verstuurd in de huidige staat en vervolgens maak je er zelf speelklare gitaren van (of dat laat je doen bij iemand die je wel vertrouwt).

Aan de andere kant, 3 juni is 3 juni...

dat hadden we al afgesproken voordat het 'genoeg is genoeg' debacle plaatsvond. dat was ook simpel te doen. en hij kan het niet NU versturen, wat ik wilde, omdat hij geen geld heeft, pas volgende week ofzo. zegt hij.

dus ik wacht het af.

@bat: ik heb inderdaad harde afspraken gemaakt, onder andere met dat hij verzendgegevens moet doorgeven, en ik moest toegeven dat het factory seconds zijn, en dat dit niet 'het bests is van zijn kunnen'.


ik heb nog eens gekeken naar ouwe gitaren die hij gemaakt had. echt prachtig. superstrak, niks mis mee. toen z'n eerste kind kwam, toen ging het mis.

Eko
20 mei 2011, 11:20
Ik hoop dat je de gitaren ontvangt en ze netjes kunt afbouwen. Dan kun je er tenminste eens op gaan spelen. Dat was de bedoeling van de bestelling dacht ik zo. Succes!

FNaRK
20 mei 2011, 11:35
:crazyhappy:
..... toen z'n eerste kind kwam, toen ging het mis.

Verdomd ... de story of my life :stop:

Orpheo
20 mei 2011, 11:38
@harald: heb weer ruimte

@fnark: dank voor de heads up :seriousf:

@eko: die barst laat ik barsten. ik laat het zo zitten. als ze binnen komen zijn ze net zo af als warmoth; hoef alleen dus maar alles erop te schroeven ;)

Sinner1980
20 mei 2011, 11:40
hij zei dat ie komende week de headstock gaat repareren, en de laatste kleine klusjes af gaat maken. Dat dien ik dan te geloven, net zoals ik er vertrouwen in moet hebben dat ze verstuurd worden. hij heeft er absoluut geen baat bij als ze niet verzonden worden, of als ie ze vernietigd, of 'kwijt maakt', want dat is dan ordinaire diefstal waar ie echt supersimpel voor te pakken is.

Onderschat dat 'supersimpel' niet man...want dat is het niet nk; komt een hoop bij kijken helaas.

Laten we er nou maar vanuit gaan dat de man de spullen netjes opstuurd (voor zover je nog over netjes kunt spreken) en 'think happy thoughts':hippie:

Orpheo
20 mei 2011, 11:51
Onderschat dat 'supersimpel' niet man...want dat is het niet nk; komt een hoop bij kijken helaas.

Laten we er nou maar vanuit gaan dat de man de spullen netjes opstuurd (voor zover je nog over netjes kunt spreken) en 'think happy thoughts':hippie:
als hij niet met de goederen over de brug komt, dan kan ik naar de britse politie stappen en zeggen ik heb betaald, zie dit en dit communique, hij komt niet over de brug. diefstal.

en dan pakken zij 't verder wel op. maar 'think happy thoughts'.

of hoe Bob Ross het ooit zei: its all just a happy little accident!

FruscianteFan
20 mei 2011, 12:08
als hij niet met de goederen over de brug komt, dan kan ik naar de britse politie stappen en zeggen ik heb betaald, zie dit en dit communique, hij komt niet over de brug. diefstal.

en dan pakken zij 't verder wel op. maar 'think happy thoughts'.

of hoe Bob Ross het ooit zei: its all just a happy little accident!
Dan is het waarschijnlijk geen diefstal maar oplichterij... het niet nakomen van de verkoopovereenkomst.

Orpheo
20 mei 2011, 12:18
Dan is het waarschijnlijk geen diefstal maar oplichterij... het niet nakomen van de verkoopovereenkomst.

kan ook. maar diefstal kan je het ook noemen; ontvreemding van eigendommen.

ik ken wat juristen in de UK, en volgens hen zou ik een behoorlijk sterke zaak hebben, als ik het ooit voor zou willen laten komen. Zijn zaak is dan in 1 klap van de aardbodem verdwenen.


als ik 't voor zou willen laten komen ;)

bat
20 mei 2011, 12:28
en hij kan het niet NU versturen, wat ik wilde, omdat hij geen geld heeft, pas volgende week ofzo. zegt hij.
Da's wel erg triest zeg...

JTB
20 mei 2011, 12:44
Da's wel erg triest zeg...

Wat eet hij dan van nu tot komende week?

Mitch
20 mei 2011, 13:06
De baby? Die was toch al de schuld van zijn falende bedrijfsvoering. Pfff, wat een verhaal inmiddels zeg....

minoin
20 mei 2011, 13:27
Wat eet hij dan van nu tot komende week?

Stukken uit de body van die twee gitaren, kijk maar naar de begin post.

Maar fingers crossed, hoop dat ze snel je kant op komen..

Orpheo
20 mei 2011, 14:00
het is zeker triest. Ik denk dat ie een uitkering krijgt, ieder einde van de maand. eigenlijk zou ik de mails online moeten zetten, en plain publique. dan lach je je een ongeluk.

een van de redenen in het begin waarom de bouw 2 maanden na de aanbetaling op zich niet wachten, was dat eerst z'n kind geboren was, en z'n vrouw een dusdanig zware bevalling ahd dat hij alles moest doen, en daarna z'n opa die z'n schouder brak.

ofzo.

ja, ok? dus? toen mijn oma dood ging, kon ik het me toch ook niet permiteren om blunders op werk te maken?!

iWishmaster
20 mei 2011, 15:01
dat hadden we al afgesproken voordat het 'genoeg is genoeg' debacle plaatsvond. dat was ook simpel te doen. en hij kan het niet NU versturen, wat ik wilde, omdat hij geen geld heeft, pas volgende week ofzo. zegt hij.

dus ik wacht het af.

Zou ik niet eens doen: gewoon naar de rechter wegens oplichting. Afdrogen die man.

Orpheo
20 mei 2011, 15:16
Zou ik niet eens doen: gewoon naar de rechter wegens oplichting. Afdrogen die man.

proceskosten in de UK zijn torenhoog; ik heb dat niet.

Orpheo
20 mei 2011, 15:16
Ben is nu bezig een gitaar te polijsten van iemand die al VIER jaar wacht.

Sinner1980
20 mei 2011, 15:21
proceskosten in de UK zijn torenhoog; ik heb dat niet.

So much for supersimpel dan...

Think happy thoughts:hippie:

Orpheo
20 mei 2011, 15:28
So much for supersimpel dan...

Think happy thoughts:hippie:

aangifte doen is wat andrs dan aanklagen.

Sinner1980
20 mei 2011, 15:37
aangifte doen is wat andrs dan aanklagen.

Fact, maar hoe dan ook wordt dat een erg moeizame kwestie.

Maar nogmaals,ben benieuwd hoe dit alles afloopt en hoop voor je dat je geen juridische stappen hoeft te ondernemen;wat een ellende allemaal...

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/014A3FC1801B012C39CF18_Large.jpg

macwilliams
20 mei 2011, 15:37
Ben is nu bezig een gitaar te polijsten van iemand die al VIER jaar wacht.

Dan zal de lak er inmiddels wel af zijn.....

Orpheo
20 mei 2011, 15:46
Dan zal de lak er inmiddels wel af zijn.....

haha, ja, dat wel :)

Mitch
20 mei 2011, 15:50
En die vier jaar is om aan te geven dat die 2 1/2 jaar van jou wel meevalt of zo? En had -ie toen ook al een baby en een gehandicpate vrouw en een dode opa? Het wordt een steeds ongeloofwaardiger verhaal...

Mails publiceren doen we hier niet aan, maar dat weet je ook wel.

Orpheo
20 mei 2011, 15:52
En die vier jaar is om aan te geven dat die 2 1/2 jaar van jou wel meevalt of zo? En had -ie toen ook al een baby en een gehandicpate vrouw en een dode opa? Het wordt een steeds ongeloofwaardiger verhaal...

Mails publiceren doen we hier niet aan, maar dat weet je ook wel.

nee, zijn mails zou ik hier niet plaatsen.

hoezo ongeloofwaardig? ik zie die gitaar toch nog in z'n shop rondzwerven?

Mitch
20 mei 2011, 16:25
Nee, het gelul eromheen. Zoals je zelf nogal eens hebt gezegd: goed lezen! :seriousf: Vier jaar? WTF? En de problemen waren recent? Hoe zit dat dan? Of is het geen vier jaar? Oftewel: maakt -ie er nou een verhaaltje van of heeft -ie al veel langer problemen? Hoe dan ook, mooier wordt het er niet op.

Liquid_Metal
20 mei 2011, 16:57
Ben is nu bezig een gitaar te polijsten van iemand die al VIER jaar wacht.

Nice... (+10)

Sanderltd
20 mei 2011, 17:53
proceskosten in de UK zijn torenhoog; ik heb dat niet.

Wie zegt dat je ook daadwerkelijk in de UK naar de rechter moet stappen? Dingen als deze waren vroeger altijd erg moeilijk en ingewikkeld om op te lossen omdat je met 2 verschillende rechtstelsels zit. Maar tegenwoordig bepaalt 1 overkoepelende wetgeving -Het internationaal privaatrecht (IPR)- gewoon welk recht van toepassing is in welke situaties. En dat is dan altijd maar één recht.
Ik geloof dat in jouw geval zelfs het Nederlandse recht en de Nederlandse rechter van toepassing is. Consumenten worden internationaalrechtelijk vaak erg goed beschermd. :)

signsofzodiac
21 mei 2011, 10:12
Dan zal de lak er inmiddels wel af zijn.....

***geeft toe, moest even heel hard grinniken, ik dacht precies hetzelfde :D***

AgileGhost
21 mei 2011, 12:36
Wat een doffe bak ellende zeg. Hier begin ik dus nooit aan.

Overigens denk ik dat dit probleem dit jaar niet meer opgelost gaat worden. Let op mijn woorden: als je iemand 4 jaar laat wachten op een gitaar heb je echt geen principes en loop je de boel gigantisch te neppen. Deze man komt over als een pathologisch leugenaar.

Orpheo
21 mei 2011, 14:04
niet zozeer leugenaar, hij kan gewoon niet goed communiceren, en hij heeft een heel slecht gevoel voor tijd en timing.

die gitaar van 4 jaar zit volgens mij als volgt. Hij had 'm gemaakt 4 jaar geleden, ging drieeneenhalf jaar geleden naar de eigenaar, kwam anderhalf jaar geleden terug in de shop voor wat rework.

hij doet nu de fretjobs, zoals afgesproken.

benwave
22 mei 2011, 15:22
Omdat een schop onder zijn ballen moeilijk wordt, zou ik zeggen, of stap uit en ga voor die 2000 om een echte Les Paul ,( ik weet die heb je al )
of blijven wachten en vertellen dat het geld er aan komt, maar hem never nooit meer betalen.
Hoe kan je hier nu ooit nog plezier aan beleven, wat een drama

Orpheo
22 mei 2011, 20:23
Omdat een schop onder zijn ballen moeilijk wordt, zou ik zeggen, of stap uit en ga voor die 2000 om een echte Les Paul ,( ik weet die heb je al )
of blijven wachten en vertellen dat het geld er aan komt, maar hem never nooit meer betalen.
Hoe kan je hier nu ooit nog plezier aan beleven, wat een drama

wow, wat een lastig stukje om te lezen ;)

maar er plezier aan beleven? tja, alleen als je zelf dit soort dingen hebt meegemaakt zul je snappen hoe en dat ik er plezier aan kan beleven.

verder, het is allemaal reeds opgelost...

Liquid_Metal
22 mei 2011, 20:34
wow, wat een lastig stukje om te lezen ;)

maar er plezier aan beleven? tja, alleen als je zelf dit soort dingen hebt meegemaakt zul je snappen hoe en dat ik er plezier aan kan beleven.

verder, het is allemaal reeds opgelost...

Wat hebben jullie afgesproken?

guitarkid
22 mei 2011, 20:38
"...designed to perfection. The latter is already done since I designed them!... "


Pfoe, ik heb wel te doen met die bouwer hoor. Het is niet elke dag dat God een paar gitaren besteld :stop:

Dat vind ik niet terecht: het is de perfectie die Orpheo zoekt, wil en voor zichzelf heeft ontworpen en niet voor iemand anders..! Daar past geen cynisme. Die bouwer maakt er een potje van en claimt eerder dingen die hij dus niet waar kan maken...! Met hem hoef je geen medelijden te hebben, hoe sneu het ook is!
En ik heb hier ook wel mensen horen zeggen dat bijv. een Telecaster voor hen de perfecte gitaar is en niemand noemt Leo Fender dan God.... (Maar dat was hij natuurlijk wel een beetje....;) )

Gr. Coos

Orpheo
22 mei 2011, 20:48
Wat hebben jullie afgesproken?

ik realiseer me dat het wellicht niet overduidelijk in dit topic staat, dus, hierbij de definitieve afspraak:

hij krijgt geen cent meer.
hij fixt de kopinleg
hij doet de fretjobs
hij maakt de pickupringen
hij verstuurt de gitaren met alle hardware, pickups, echt ALLES, voor 3 juni 2011.

alle tijd erna, of iets wat NIET gedaan is, en ik flip 'm echt :)

Tupelo
22 mei 2011, 20:48
Gozer zit in de UK; misschien een optie om eens bij hem langs te gaan ?
In eerste instantie niet om te dreigen, maar om het contact wat persoonlijker te maken, wellicht helpt dat.
Het is het geld wel waard zou ik zeggen...

Orpheo
22 mei 2011, 20:51
Gozer zit in de UK; misschien een optie om eens bij hem langs te gaan ?
In eerste instantie niet om te dreigen, maar om het contact wat persoonlijker te maken, wellicht helpt dat.
Het is het geld wel waard zou ik zeggen...
ik wacht het eerst af. als ie zich niet houdt aan de afspraak, ga ik langs.

macwilliams
22 mei 2011, 21:08
***geeft toe, moest even heel hard grinniken, ik dacht precies hetzelfde :D***

Als het geheel niet zo triestmakend was dan had ik het :D zo gezegd maar helaas zit er een beetje http://1.2.3.9/bmi/www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon8.png ondertoon aan m'n reply. Ik hoop dat Orpheo vlot door dit gezeik komt.

Orpheo
31 mei 2011, 13:05
en daar gaaaaan we weer....

ebben pickupringen zijn toch te lastig, toch teveel gedoe, toch geen tijd. HOEZO GEEN TIJD! JE HAD DIK 2.5 JAAR!!!!!

het slaat zo nergens op, zo slap, al die excuses.

Triggy
31 mei 2011, 13:18
duzzzzz, ophalen die dingen, niks meer betalen en zelf afbouwen....
Duurt zeker nog een jaar voordat ie het afmaakt en opstuurt.....

McKaren
31 mei 2011, 13:18
Wat een enorme kwelling zo!! Niet normaal meer..
Ik zal btw nooooit een gitaar laten bouwen. Ik heb tienmaal liever een gitaar die mss minder exclusief is, maar die ik wel vantevoren kan vasthouden en bespelen. Als je iets laat bouwen blijft het toch een beetje een gok.

R.

Orpheo
31 mei 2011, 13:25
Wat een enorme kwelling zo!! Niet normaal meer..
Ik zal btw nooooit een gitaar laten bouwen. Ik heb tienmaal liever een gitaar die mss minder exclusief is, maar die ik wel vantevoren kan vasthouden en bespelen. Als je iets laat bouwen blijft het toch een beetje een gok.

R.

nee, nee nee en nog eens nee. ik weet/zie dat je weinig posts hebt en redelijk recent je hier ingeschreven hebt, maar ik heb het al honderd keer gezegd; als je precies weet wat je wilt, krijg je het ook. dat argument 'eerst proberen' heb ik allang aan de wilgen gehangen. ik heb niet voor niks al mijn GIBSONS en PRS-EN verkocht en WARMOTH'S gekocht. ik heb zestien warmoths, en twee gibsons. zegt toch wel iets huh? exclusiviteit heeft er niks mee te maken. het heeft alles te maken met bespeelbaarheid, wensen, eisen, mogelijkheden, uiterlijk, sound... ik wil dikke halzen; geen enkel bedrijf, behalve customshops, maken de halzen hoe ik ze wil. Ik wil ultrajumbo frets. Geen enkele fabrikant doet ze zo groot als dat ik ze wil. ik wil m'n eigen pickups. ik wil ongelakt exostisch hout, omdat het beter speelt EN klinkt. ik wil m'n eigen inleg, ik wil mijn eigen tops kunnen kiezen, ik wil kiezen welke backs ik neem, ik wil m'n eigen floyds samenstellen, m'n eigen pots uitkiezen. ik koop voor 50 euro 13 CTS pots, en daaruit kies ik dan de 4 of 8 besten, en de rest gaat in rest-projecten, of verkoop ik voor een habbekrats (4 euro per longshaft, metal axes CTS pots, metal back, moah, goeie deal denk ik zo).

ik wil m'n eigen wiring erin kunnen doen. omdat ik m'n gitaren zelf (laat) maken (samenstellen) weet ik precies wat erin zit, weet ik precies wie de schuldige is als een gitaar het begeeft; ikzelf. Daarnaast, als ik een gitaar zo binnenkrijg moet ik 'm toch uit elkaar halen en opnieuw in elkaar zetten, op de wijze die iikzelf wil, omdat het toch nooit goed (genoeg) is, naar mijn smaak.

daarnaast, ik wil alleen maar les pauls, NIKS anders. Maar gibson gebruikt al jaren geen mahonie meer, maar iroko. al jaren geen esdoorn, maar sycamore. moah, neuh, doe mij dan maar honduras mahonie en canadian rockmaple, wat warmoth gebruikt. ik vertrouw warmoth veel meer dan Gibson met mijn geld. ik heb nog nooit, maar dan ook nooit een probleem gehad met warmoth. des te meer met gibson.

ik bedoel, als ik een gibson binnenkrijg, vervang ik die pisbakkenstalenbrug en stoptail toch direct voor een messing of aluminium exemplaar. de shitty tuners en topkam gaan gelijk weg voor respectievelijk gotoh en graphtech. die snotterige gibson shitups, uhm, pickups, vervang ik voor eigen exemplaren. Die pots, met plastic schacht en half open achterkantje (of doen ze t tegenwoordig alweer anders? hebben ze nog steeds die kansloze printplaat overigens?!) gaan er gelijk uit voor een degelijk, deugdelijk setje CTS of bourns.

en waarom geen RS-kitje? omdat dat geldklopperij is. de cts'jes die ik koop zijn letterlijk die je in die RS-kits krijgt, alleen dan voor 1/10 van de prijs van zo'n kit! zelfde toleranties, overigens. maar goed, ik heb liever bourns, omdat die nog soepeler draaien, en lekkerder klinken. maar, tis niet 'vintage correct', net zoals de bolt on (alsof die brakke, lijmgevulde neckjoint op een LP standard 2008 of die kamers zo vintage correct zijn, maar okay), dus men spuugt erop.

kortom: het enige dat 'origineel' blijft is het houtwerk, de rest gaat er linea recta af :seriousf:

overigens, nog zo'n verhaaltje. tonepros. Wow, dat bevorderd je sustain! ja, echt man. en wat is 't?! gewoon een gotoh brug en tailstop met een extra logootje erin gefreesd met een schroef erin getapt. en daar betaal je dan het dubbele voor, ten opzichte van de gotoh! idem dito met de floyds van gotoh. je betaald gruwelijk veel meer voor de gotoh floyds, tenzij je ze koopt bij de directe leverancier. dan is plots een gotoh goedkoper dan de OFR, inclusief de locking studs. say what?!

verder, hij heeft tot vrijdag om ze op te sturen. Hij krijgt een stevige review op z'n dak als ik ze eenmaal heb. TGP, rig-talk en harmony central, just for bloody starters. hij kan maar beter gelijk beginnen met inpakken en solliciteren als concierge.

niekb
31 mei 2011, 13:28
Damn Orpheo,
Dat schiet niet op. Ik denk dat hij het spul maar gewoon op moet sturen hoe het nu is want dat wordt m echt niet verder. Hopelijk heb je ze snel en kan je ze (laten) af bouwen.

Sterkte man.

humbucker
31 mei 2011, 13:46
Ondanks alles...

Is een cursusje gitaarbouw niks voor je? Kan je precies doen wat je zelf wilt!

Orpheo
31 mei 2011, 13:49
Ondanks alles...

Is een cursusje gitaarbouw niks voor je? Kan je precies doen wat je zelf wilt!

heb ik overwogen. wellicht ooit in de toekomst. voor nu ben ik tevreden met warmoth ;)

Johannes
31 mei 2011, 14:18
nee, nee nee en nog eens nee. ik weet/zie dat je weinig posts hebt en redelijk recent je hier ingeschreven hebt, maar ik heb het al honderd keer gezegd; als je precies weet wat je wilt, krijg je het ook. dat argument 'eerst proberen' heb ik allang aan de wilgen gehangen. ik heb niet voor niks al mijn GIBSONS en PRS-EN verkocht en WARMOTH'S gekocht. ik heb zestien warmoths, en twee gibsons. zegt toch wel iets huh? exclusiviteit heeft er niks mee te maken. het heeft alles te maken met bespeelbaarheid, wensen, eisen, mogelijkheden, uiterlijk, sound... ik wil dikke halzen; geen enkel bedrijf, behalve customshops, maken de halzen hoe ik ze wil. Ik wil ultrajumbo frets. Geen enkele fabrikant doet ze zo groot als dat ik ze wil. ik wil m'n eigen pickups. ik wil ongelakt exostisch hout, omdat het beter speelt EN klinkt. ik wil m'n eigen inleg, ik wil mijn eigen tops kunnen kiezen, ik wil kiezen welke backs ik neem, ik wil m'n eigen floyds samenstellen, m'n eigen pots uitkiezen. ik koop voor 50 euro 13 CTS pots, en daaruit kies ik dan de 4 of 8 besten, en de rest gaat in rest-projecten, of verkoop ik voor een habbekrats (4 euro per longshaft, metal axes CTS pots, metal back, moah, goeie deal denk ik zo).

ik wil m'n eigen wiring erin kunnen doen. omdat ik m'n gitaren zelf (laat) maken (samenstellen) weet ik precies wat erin zit, weet ik precies wie de schuldige is als een gitaar het begeeft; ikzelf. Daarnaast, als ik een gitaar zo binnenkrijg moet ik 'm toch uit elkaar halen en opnieuw in elkaar zetten, op de wijze die iikzelf wil, omdat het toch nooit goed (genoeg) is, naar mijn smaak.

daarnaast, ik wil alleen maar les pauls, NIKS anders. Maar gibson gebruikt al jaren geen mahonie meer, maar iroko. al jaren geen esdoorn, maar sycamore. moah, neuh, doe mij dan maar honduras mahonie en canadian rockmaple, wat warmoth gebruikt. ik vertrouw warmoth veel meer dan Gibson met mijn geld. ik heb nog nooit, maar dan ook nooit een probleem gehad met warmoth. des te meer met gibson.

ik bedoel, als ik een gibson binnenkrijg, vervang ik die pisbakkenstalenbrug en stoptail toch direct voor een messing of aluminium exemplaar. ..........

Rustig aan joh, je krijgt nog es wat aan je hart.

Orpheo
31 mei 2011, 14:35
Rustig aan joh, je krijgt nog es wat aan je hart.

kwestie van ouwe posts kopieeren, met een geupdate sausje eroverheen ;) valt reuze mee hoor. heb een ijzeren rikketik.

Johannes
31 mei 2011, 14:39
kwestie van ouwe posts kopieeren, met een geupdate sausje eroverheen ;) valt reuze mee hoor. heb een ijzeren rikketik.

Haha, dat scheelt :P

Naar trouwens dat er wéér iets niet goed verloopt met die customs. Ik hoop dat ie ze gewoon snel naar je opstuurt.

Orbis
31 mei 2011, 14:42
Laat de links van je reviews vooral ook hier achter! Hoe ellendig de situatie ook is, het levert in ieder geval boeiend leesvoer op :soinnocent: . Maar in ieder geval succes met de afwikkeling van de situatie, ondanks de weinige invloed die je er nu nog op kan uitoefenen.

Orpheo
31 mei 2011, 14:46
Laat de links van je reviews vooral ook hier achter! Hoe ellendig de situatie ook is, het levert in ieder geval boeiend leesvoer op :soinnocent: . Maar in ieder geval succes met de afwikkeling van de situatie, ondanks de weinige invloed die je er nu nog op kan uitoefenen.

thanks. ik zal 1 huge post maken met veel foto's, en dat dan overal posten, en dus ook hier. welliswaar in het engels, maar ik denk niet dat dat een groot probleem is, of dat er veel nieuws in zal staan, haha.

morgen mail ik 'm met de herinnering voor de deadline.

Sinner1980
31 mei 2011, 14:56
Nogmaals; ik bewonder je geduld man...ik had ALLANG met een groep maten bij m aan de deur gestaan om het even op te lossen; wat een LUL die gast zeg:angry:

Venlonaer
31 mei 2011, 14:58
Warmoth sucks......


















Haha grapje man Orpheo. Kvond het even een toepasselijke reactie op jou megapost. ;)

Mitch
31 mei 2011, 19:17
Ik denk dat hier zijn prestaties wel duidelijk zijn. Een extra topic in het Engels (wat sowieso niet de bedoeling is) lijkt me wat dubbelop. Een link naar dergelijk topics in dit topic kan natuurlijk wel. Maar goed, dat kunnen we ook even achter de schermen bespreken als je wil.

Anyway, houten elementkapjes: ik weet dat De Gier het regelmatig zelf doet voor de bassen. Als je het echt wil kun je het altijd even vragen.

Braindead
31 mei 2011, 19:31
Hey Orpheo, heb je ook een bron voor de uitspraak dat Gibson geen mahonie meer gebruikt maar Iroko?

Orpheo
31 mei 2011, 19:59
2 jaar geleden is ee een inval geweest van dat amerikaanse instituut die onderzoekt of er geen 'verkeerd' materiaal gebruikt word. In rapporten staat wat in beslag genomen is. Je ziet nergens mahonie,alleen iroko.met als land van origine: filipijnen.in azië groeit geen mahonie,alleen iroko.zelfde materiaal als dat de goedkopere merken gebruiken,zoals schecter,ibanez en wat al niet. Heb ook chemisch en biologisch onderzoek gedaan op dat hout, zelfde resultaat. Kan t effe niet opzoeken,ben op werk, maar t is gaat te vinden in de krochten van het internet.

Braindead
31 mei 2011, 20:04
Okay. Ik kwam wel een post van iemand van Gibson tegen op een forum. Daar werd gezegd dat Gibson wel verschillende locaties voor het mahonie heeft. Het ging om Fiji mahonie wat ze zouden gebruiken en dat veelal in indonesie was geplant en daar dus werd gekapt en werd verscheept.

Dat van wat jij zegt heb ik nog niet gevonden maar ik kan me nog wel een artikel herinneren dat ik een tijd terug gelezen heb over die invallen bij Gibson inderdaad.

Dat chemisch en biologisch onderzoek is in ieder geval interessant. Het is volgens mij nog altijd het beste er zelf achter te komen wat het is :)

deejee
31 mei 2011, 20:38
Wat een verhaal, heb nu alle 19 hoofdstukken uit en een hoop vraagtekens.
Hoe haal je het in het hoofd om overzees in zee te gaan met een gitaarbouwer die solo werkt, al een paar faillietjes achter de rug en daar maak jij al enkele duizenden euro's bij voorbaat aan over? Toch steeds zijn zielige e-mails verdedigen en ondertussen al twee en een halfjaar aan het aanklooien.
Hoe naief kun je zijn. Volgens mij heb je in Nederland prima gitaarbouwers die je betrokken houden bij het bouwproces, die je uitnodigen bij eventuele twijfel langs te komen, te kunnen kijken en proberen. Denk zelf dat op dit forum (zelfbouw) mannen en een meisje zitten die prima aan je eisen hadden voldaan.
Met jouw kijk op gitaren, die ik vrij arrogant vind, alles is bagger, behalve wat jezelf samenstelt, had ik zeker het bouwproces op de voet willen volgen en niet via fotoo'tjes op je e-mail.
Eigenlijk had je twee jaar geleden al moeten stoppen met dit project en ik denk dat je dat zelf ook wel weet, alleen maak je er nu een obsessie van waarbij jij toch als winnaar uit de bus wilt komen. Dat je onheus behandelt bent en de luthier er een potje van heeft gemaakt, staat buiten kijf.
Orpheo, kom tot bezinning, dit gevecht verlies je, ook met een rechtzaak (oke de rechtzaak win je, kost je heel veel tijd en geld en heb je nog niets).
Pak een van je gitaren en ga muziek maken, schrijf er een lied over, laat je gitaar janken en heb een wijze les geleerd.

Orpheo
31 mei 2011, 21:05
@deejee je stelt t verdomd zwartwit kerel,maar zo zit t niet. Hij raakte pas failliet tijdens de bouw. me uit t project terugtrekken? En dan? ben ik helemaal mn geld kwijt he.nu heb ik tenminste nog iets. en naief?! Als je ziet war ie vroeger maakte. Pareltjes. Ik had al n paar jaar ervaring met warmoth, en dat was uitstekend.

Dat je mijn houding arrogant vindt,tja, das aan jou, ik neem geen genoegen met iets waar ik niet op wil spelen, sorry dat ik je daarmee tegen de schenen schop.

De nederlandse bouwers wilden niet mijn project aannemen. Geen zin in,kreeg ik letterlijk te horen. Amerikaanse,britse en duitse bouwers wilden het wel. Dus ik koos de bouwer uit die me het meest kon bieden voor t minste geld, met een portfolio waar ik het idee van had dat dat top was. Ik weet dat bijvoorbeeld shamray ook 3 maanden geeft als periode,om uiteindelijk na n jaar je gear te krijgen. Dus dat was geen probleem ...

Nogmaals, je trekt enorm snel conclusies...



Samenvattend.

Hij maakte prachtige gitaren.
Ik wilde 2 custom-built lp's.
Hij kon leveren.
Ik bestel en doe mijn aanbetaling
Hij raakt failliet verklaard.
Gaat wat mis onderweg

Dat is het verhaal in chronologische volgorde.

geert1976
31 mei 2011, 21:15
2 jaar geleden is ee een inval geweest van dat amerikaanse instituut die onderzoekt of er geen 'verkeerd' materiaal gebruikt word. In rapporten staat wat in beslag genomen is. Je ziet nergens mahonie,alleen iroko.met als land van origine: filipijnen.in azië groeit geen mahonie,alleen iroko.zelfde materiaal als dat de goedkopere merken gebruiken,zoals schecter,ibanez en wat al niet. Heb ook chemisch en biologisch onderzoek gedaan op dat hout, zelfde resultaat. Kan t effe niet opzoeken,ben op werk, maar t is gaat te vinden in de krochten van het internet.

En aan de hand van dat artikel, doe jij beschuldigingen aan het adres van Gibson?
Je snapt zelf wel dat ik hier ontzettend om moet lachten.
een aantal inventarisatelijst, die waarschijnlijk niet eens compleet is, zegt niets over welke materialen er in welke gitaar gaan.

Liever een Gibson, dan half afgeraffelde engelse gitaartjes.
En Warmoth zal best wel prima zijn, maar echt niet beter dan Gibson hoor.
Het blijft USA knip- en plak spul voor wannabee- assembleerders

Daarnaast heb ik het hele topic eens rustig gelezen en ik kan niet anders aangeven dat ik je mails aan het adres van de gitaarbouwer een uiterst arrogante insteek vind hebben.

Ik kan mij wel voorstellen dat die zolang over de bouw doet, dat had ik namelijk denk ik ook gedaan, als ik dergelijke mails met een arrogante ondertoon had gekregen.

Dat je hier alles uitspuugt op het forum, met betrekking tot Crimson, vind ik ook op het randje.

FNaRK
31 mei 2011, 21:18
ik denk dat het tijd wordt voor een slotje :soinnocent:
(ik weet de reactie namelijk al)

Orpheo
31 mei 2011, 21:21
@geert joh, je hebt gelijk. ik heb al jaren een verkeerde mening.

Ik ga gelíjk morgen een gibson kopen.
en jou op de negeerlijst zetten, ik vind je met de week irritanter

HaroldA
31 mei 2011, 21:23
En aan de hand van dat artikel, doe jij beschuldigingen aan het adres van Gibson?

Mag Gibson wel gitaren verkopen als zijnde mahonie en maple als het er niet in zit? Zou zo'n grote multinational dan niet al lang aangeklaagd zijn voor oplichting?

Orpheo
31 mei 2011, 21:29
Mag Gibson wel gitaren verkopen als zijnde mahonie en maple als het er niet in zit? Zou zo'n grote multinational dan niet al lang aangeklaagd zijn voor oplichting?

Ja, want Ze kunnen specs veranderen 'without notice or warning' en mahonie en maple zijn globale namen. Sycamore verkopen Ze als europees esdoorn en iroko als fiji,filipijns, indonesisch of aziatische mahonie...

DaveItUp
31 mei 2011, 21:34
Wat een verhaal pfff. Verder zou ik die uitgebreide review(s) lekker laten zitten. Ik zou er geen zin in hebben iig. Hopelijk stuurt die gast die gitaren op tijd op.

Wbt hout, ach ik denk altijd maar: als de gitaar goed klinkt en speelt dan is hij goed. Al is hij van waaibomenhout gemaakt. Ik speel zelf op een plexiglazen gitaar, dat dan weer wel :D

Pirate
31 mei 2011, 21:35
@geert joh, je hebt gelijk. ik heb al jaren een verkeerde mening.

Ik ga gelíjk morgen een gibson kopen.
en jou op de negeerlijst zetten, ik vind je met de week irritanter

20 pagina's (in dit topic alleen al) over je customshop gitaren. en dan een post die het duidelijk niet met je eens is en dan zo'n reactie. hmm had wel wat anders verwacht eigenlijk. :hide:

deejee
31 mei 2011, 21:45
@deejee je stelt t verdomd zwartwit kerel,maar zo zit t niet. Hij raakte pas failliet tijdens de bouw. me uit t project terugtrekken? En dan? ben ik helemaal mn geld kwijt he.nu heb ik tenminste nog iets. en naief?! Als je ziet war ie vroeger maakte. Pareltjes. Ik had al n paar jaar ervaring met warmoth, en dat was uitstekend.

Dat je mijn houding arrogant vindt,tja, das aan jou, ik neem geen genoegen met iets waar ik niet op wil spelen, sorry dat ik je daarmee tegen de schenen schop.

De nederlandse bouwers wilden niet mijn project aannemen. Geen zin in,kreeg ik letterlijk te horen. Amerikaanse,britse en duitse bouwers wilden het wel. Dus ik koos de bouwer uit die me het meest kon bieden voor t minste geld, met een portfolio waar ik het idee van had dat dat top was. Ik weet dat bijvoorbeeld shamray ook 3 maanden geeft als periode,om uiteindelijk na n jaar je gear te krijgen. Dus dat was geen probleem ...

Nogmaals, je trekt enorm snel conclusies...



Samenvattend.

Hij maakte prachtige gitaren.
Ik wilde 2 custom-built lp's.
Hij kon leveren.
Ik bestel en doe mijn aanbetaling
Hij raakt failliet verklaard.
Gaat wat mis onderweg

Dat is het verhaal in chronologische volgorde.

Ik voel me helemaal niet tegen de schenen geschopt, ik vertel je alleen waar het nu op staat. Je strijd een verloren strijd, jij krijgt nooit wat je besteld hebt en daarom geef ik je het advies om je verlies te pakken en je energie in andere zaken te steken.
Dat het allemaal niet deugd en jij slachtoffer bent, ben ik volledig met je eens, shit happens.

Orpheo
31 mei 2011, 21:46
@deejee zo bezien, ik snap m, en ben t met je eens.

geert1976
31 mei 2011, 21:56
@geert joh, je hebt gelijk. ik heb al jaren een verkeerde mening.

Ik ga gelíjk morgen een gibson kopen.
en jou op de negeerlijst zetten, ik vind je met de week irritanter

Dank je, ik slik jouw posten niet gelijk voor zoete koek en ik ventileer mijn mening, zoals jij dat ook doet en ik geef tegengas.
Als je daar niet tegen kunt tja, das jouw probleem.

En dat je mij irritant vind moet jij weten.
Zoals ik al vaker heb aangegeven, indien je een stelling in neemt en fabrikanten/gitaarbouwers ergens beschuldigd, vind ik dat je dit ook aan moet tonen en dat doe je pertinent niet en dat is nu precies je zwakte.
Je bent altijd overtuigd van je eigen gelijk zonder iets aan te tonen.

Misschien is het akkefietje met Crimson een goede les, dat niet alles loopt zoals jij het wilt en dat een kleinschalige gitaarbouwer, ook geen garantie is voor een goed product.


Mag Gibson wel gitaren verkopen als zijnde mahonie en maple als het er niet in zit? Zou zo'n grote multinational dan niet al lang aangeklaagd zijn voor oplichting?

Nee tuurlijk niet, als je dat in de USA flikt, kost je dat je kop.
In de USA kun je daar niet mee weg komen.

Orpheo
1 juni 2011, 11:32
ik ga er morgen heen. hoppa. m'n shit ophalen.


edit: krijg net het stellige verzoek het NIET te doen, van Ben dus zelf. ik wacht het af, hij heeft beloofd ze vandaag of morgen op d ebus te doen, dus daar houd ik 'm aan.

interessander
1 juni 2011, 11:34
ik ga er morgen heen. hoppa. m'n shit ophalen.

Lijkt me een goede zet, is dit nog ingegeven vanuit nieuwe ontwikkelingen (of juist het gebrek aan) van zijn kant?

HaroldA
1 juni 2011, 11:34
ik ga er morgen heen. hoppa. m'n shit ophalen.

Nice! Goede beslissing! :ok:

Succes met het ophalen!

Dirk_Hendrik
1 juni 2011, 12:01
2 jaar geleden is ee een inval geweest van dat amerikaanse instituut die onderzoekt of er geen 'verkeerd' materiaal gebruikt word. In rapporten staat wat in beslag genomen is. Je ziet nergens mahonie,alleen iroko.met als land van origine: filipijnen.in azië groeit geen mahonie,alleen iroko.zelfde materiaal als dat de goedkopere merken gebruiken,zoals schecter,ibanez en wat al niet. Heb ook chemisch en biologisch onderzoek gedaan op dat hout, zelfde resultaat. Kan t effe niet opzoeken,ben op werk, maar t is gaat te vinden in de krochten van het internet.


Nou ben ik geen ervaringsdeskundige op houtgebied maar wat browsen vertelt mij:
Iroko lijkt vaag op teak en heeft Afrika als origine??

En natuurlijk is Wikipedia altijd onjuist:
The world's supply of genuine mahogany today comes from these Asian plantations, notably from India (http://en.wikipedia.org/wiki/India), Fiji (http://en.wikipedia.org/wiki/Fiji), Bangladesh (http://en.wikipedia.org/wiki/Bangladesh), and Indonesia (http://en.wikipedia.org/wiki/Indonesia).

Orpheo
1 juni 2011, 12:01
ik heb een kleine edit gemaakt.

@interessanter: ja, hij mailde me een zielig mailtje dat ie zo zit te janken en zielig is, en helemaal geen cash heeft en liever heeft dat ie me een refund geeft en de gitaren houdt als herinnering aan zijn eigen falen. hm, neuh, geen goed idee.

ik geef 'm nog steeds tot en met vrijdag, zoals afgesproken. ik grijp 'm bij de ballen als ie die limiet ook breekt.

Orpheo
1 juni 2011, 12:04
Nou ben ik geen ervaringsdeskundige op houtgebied maar wat browsen vertelt mij:
Iroko lijkt vaag op teak en heeft Afrika als origine??

En natuurlijk is Wikipedia altijd onjuist:
The world's supply of genuine mahogany today comes from these Asian plantations, notably from India (http://en.wikipedia.org/wiki/India), Fiji (http://en.wikipedia.org/wiki/Fiji), Bangladesh (http://en.wikipedia.org/wiki/Bangladesh), and Indonesia (http://en.wikipedia.org/wiki/Indonesia).

das het 'echte' iroko. die naam word ook gebruikt voor waaibomennepteak uit azie. teak komt overigens uit india.

en het 'genuine mahogany' komt uit cuba, met herplantingen in zuid amerika en afrika. de tweede herplanting komt uit azie, en dat hout iss echt toch anders (en word dus foutief ook iroko genoemd) dan mahonie. de nerf is grover en golvender en langer.

interessander
1 juni 2011, 12:10
ik heb een kleine edit gemaakt.

@interessanter: ja, hij mailde me een zielig mailtje dat ie zo zit te janken en zielig is, en helemaal geen cash heeft en liever heeft dat ie me een refund geeft en de gitaren houdt als herinnering aan zijn eigen falen. hm, neuh, geen goed idee.

ik geef 'm nog steeds tot en met vrijdag, zoals afgesproken. ik grijp 'm bij de ballen als ie die limiet ook breekt.

Slaat natuurlijk ook nergens op, als hij geen geld heeft kan hij je ook geen refund geven, hij wil er onderuit dus ik denk dat je er wel heen zal moeten gaan.

Orpheo
1 juni 2011, 12:16
Slaat natuurlijk ook nergens op, als hij geen geld heeft kan hij je ook geen refund geven, hij wil er onderuit dus ik denk dat je er wel heen zal moeten gaan.

het zou vanavond komen, zegt ie. ik moet 'm nog EEN keer de voordeel van de twijfel geven.

ik geef 'm nog een dag. anders wip ik heel snel effe op en neer. nou ja, snel...?

Hendriks
1 juni 2011, 12:20
het zou vanavond komen, zegt ie. ik moet 'm nog EEN keer de voordeel van de twijfel geven.

ik geef 'm nog een dag. anders wip ik heel snel effe op en neer. nou ja, snel...?

Moet ik even mee? Ik ben nogal "breed" .:dontgeti:

FruscianteFan
1 juni 2011, 12:21
ik ga er morgen heen. hoppa. m'n shit ophalen.


edit: krijg net het stellige verzoek het NIET te doen, van Ben dus zelf. ik wacht het af, hij heeft beloofd ze vandaag of morgen op d ebus te doen, dus daar houd ik 'm aan.
Dat snap ik dan weer niet. Als jij daarheen gaat (ik neem aan op eigen kosten) dan hoeft hij de gitaren toch niet meer op te sturen?

Dan vraag ik me af of er nog meer aan de hand is. Is het gewoon zijn gekrenkte trots dat hij niet wil dat je langskomt?

Rinze
1 juni 2011, 12:23
Slaat natuurlijk ook nergens op, als hij geen geld heeft kan hij je ook geen refund geven, hij wil er onderuit dus ik denk dat je er wel heen zal moeten gaan.
Dat was ook wat ik meteen dacht. Het lijkt een kat in het nauw.

Orpheo
1 juni 2011, 12:23
@hendriks: als ie volgende week z'n zaakjes nog steeds niet in orde heeft, mag je mee ;)

ik denk dat het gekrenkte trots is, maar dat er meer speelt, weet ik vrijwel zeker. weet alleen niet wat.

Tupelo
1 juni 2011, 12:25
Dadelijk blijkt het een veertienjarig jongetje te zijn ofzo, die liever niet met eigen geld experimenteert. :D

Anyhoe; hoe houd je iemand eraan wanneer er een Noordzee tussen zit ?
Ik snap dat je 't de moeite vindt even te wachten - juist omwille van die Noordzee -, maar dat is een andere toonzetting, meer één van evaluatie en berusting, hem eraan houden is zo, zo, on-it, terwijl je nog verzuipt in afhankelijkheid, vanwege onder andere het Kanaal.

Maandag niet onderweg, fijn langs gaan, maak er een roadtrip van. :ok:

FruscianteFan
1 juni 2011, 12:28
ik heb een kleine edit gemaakt.

@interessanter: ja, hij mailde me een zielig mailtje dat ie zo zit te janken en zielig is, en helemaal geen cash heeft en liever heeft dat ie me een refund geeft en de gitaren houdt als herinnering aan zijn eigen falen. hm, neuh, geen goed idee.

ik geef 'm nog steeds tot en met vrijdag, zoals afgesproken. ik grijp 'm bij de ballen als ie die limiet ook breekt.
Wanneer heb je voor het laatst foto's gezien? Als je na zo'n correspondentie niet meteen de verzendkosten kunt betalen, maar liever een refund geeft dan de gitaren opstuurt en ervan af bent... dan ben ik benieuwd hoe de gitaren er aan toe zijn en vooral waar ze zich bevinden.

interessander
1 juni 2011, 12:35
Ja goede vraag, misschien zet hij de gitaren wel ergens anders neer, ik zou eerder onaangekondigd langsgaan dan op een vastgestelde datum/tijdstip.

Orpheo
1 juni 2011, 12:39
dit is doemdenken. ik heb ze voor 't weekend nog gezien.

ik heb toch verzocht om langs te kunnen komen. het probleem van de creditcard is opgelost, je kan gewoon bij de douane daar betalen.

SantaX
1 juni 2011, 12:40
Ik heb met verbazing dit topic gelezen. Orpheo, met alle respect, ga naar een advocaat gespecialiseerd in Europees of Engels recht en vraag of je beslag kunt leggen op zijn boedel. Het eerste uur bij een advocaat is gratis. Dit kan echt niet kerel. En verder wilde ik je een heel dik hart onder de riem steken. Ik voel met je mee. Letterlijk, zit me hier groen en geel te ergeren.

Orpheo
1 juni 2011, 12:43
he? ik krijg de mail dat ie me een refund wilt sturen. wtf, daar heb ik niet om gevraagd....

nou ja, ach. kan ik gelijk warmoth mailen met het verzoek voor 2 nieuwe gitaren. zelfde houtsoorten, ander bedrijf.

Orpheo
1 juni 2011, 12:46
Ik heb met verbazing dit topic gelezen. Orpheo, met alle respect, ga naar een advocaat gespecialiseerd in Europees of Engels recht en vraag of je beslag kunt leggen op zijn boedel. Het eerste uur bij een advocaat is gratis. Dit kan echt niet kerel. En verder wilde ik je een heel dik hart onder de riem steken. Ik voel met je mee. Letterlijk, zit me hier groen en geel te ergeren.

ach, ik heb een dikke huid gekweekt. ik wil dat 't af is. hoe dan ook, voor het weekend begonnen is, zijn we klaar.

JeroenSchaaf
1 juni 2011, 12:47
Oke een refund van het hele bedrag?

langun
1 juni 2011, 13:03
Van waar haalt hij plots dat geld?

Orpheo
1 juni 2011, 13:05
ha, ja, dat vraag ik me ook af!!!

Sinner1980
1 juni 2011, 13:08
Refund? DOEN!!! Waar ie dat geld vandaan haalt is niet belangrijk;geld stinkt niet...

Op wat voor termijn zou je het geld terugkrijgen dan? Moet natuurlijk niet te lang duren.

Om hem wat aan te sporen kun je altijd een makreeltje in een krant gewikkeld toesturen...of een paardenhoofd in zijn nest laten leggen;)

Liquid_Metal
1 juni 2011, 13:12
Zo'n refund zou ik ook doen, mits je zeker weet dat je daar niet genaaid bij wordt (hij een bewijs dat hij je heeft terugbetaald, maar jij geen geld).

Orpheo
1 juni 2011, 13:17
als ik een refund doe, ga ik akkoord met niet ontvangen van m'n gitaren. dan is het afwachten wanneer ik het geld krijg. daarnaast, de issues die ze hebben zijn cosmetisch, en op te lossen. daarnaast, ik wil het hele gedoe daar eens met eigen ogen zien.

Braindead
1 juni 2011, 13:25
Ligt het aan mij of lees ik tussen de regels door dat hij de gitaren niet meer heeft? Ik bedoel als je aangeeft langs te willen komen dringt hij erop aan dat vooral niet te doen, opsturen probeert hij te rekken en uiteindelijk wil hij nu voor een refund gaan!?! Is er misschien iets anders aan de hand? Bijvoorbeeld dat er door schuldeisers beslag is gelegd op de inboedel en dat hij je gitaar niet meer heeft? Of hij is een gebruiker en heeft alles voor een paar shotjes verpatst. Zomaar een paar scenario s

Je zegt wel dat je de gitaar nog hebt gezien maar via foto s zegt dat niks natuurlijk. Die kunnen al eerder genomen zijn toch?

Maar anyway, als je binnen een schappelijke termijn refund kan krijgen moet je dat doen natuurlijk. Maar pas op dat je niet weer met een kluitje het riet in wordt gestuurd...

FruscianteFan
1 juni 2011, 13:31
Ligt het aan mij of lees ik tussen de regels door dat hij de gitaren niet meer heeft? Ik bedoel als je aangeeft langs te willen komen dringt hij erop aan dat vooral niet te doen, opsturen probeert hij te rekken en uiteindelijk wil hij nu voor een refund gaan!?! Is er misschien iets anders aan de hand? Bijvoorbeeld dat er door schuldeisers beslag is gelegd op de inboedel en dat hij je gitaar niet meer heeft? Of hij is een gebruiker en heeft alles voor een paar shotjes verpatst. Zomaar een paar scenario s

Je zegt wel dat je de gitaar nog hebt gezien maar via foto s zegt dat niks natuurlijk. Die kunnen al eerder genomen zijn toch?

Maar anyway, als je binnen een schappelijke termijn refund kan krijgen moet je dat doen natuurlijk. Maar pas op dat je niet weer met een kluitje het riet in wordt gestuurd...
Dat was exact wat ik bedoelde te suggereren.

Als je zo diep in de shit zit, je hebt die gitaren en een klant die langs wil komen om ze op te halen, dan is dat de beste optie. Tenzij je bang bent in elkaar geslagen te worden... maar verder krijg je dan kans om het persoonlijk uit te leggen, excuses te maken en de gitaren kosteloos kwijt te zijn.

SantaX
1 juni 2011, 13:38
Refund... ja goed, ik ben dan misschien een botte lul, maar je weet dat er zoiets bestaat als wettelijke rente? Van de andere kant... als je het geld morgen via een spoedoverboeking terug hebt, zou ik de rente waarschijnlijk ook maar op de koop toe nemen. Al zeg ik je eerlijk, ik denk niet dat je je geld terug ziet. Dit lijkt me meer tijd winnen. Dus ik zou daar wel hele harde afspraken over maken. Like: ok, internationale overboeking, dat kost 3 dagen max.

Orpheo
1 juni 2011, 13:43
na wat gebitch heen en weer heeft ie erin toegestemd dat ik langs kom. dus dat doe ik morgen ook. ik zal dus pas vrijdag wat posten ;) (en heel kleiine dingen op facebook zetten, voor wie mij heeft op FB haha)

frander
1 juni 2011, 13:45
Oe, oe, oe.... Heb dit soort zaken ook meegemaakt in mijn eigen bedrijf. Direct een advocaat (eerste uur is gratis!) en een schuldverklaring op laten stellen, met een betalingstermijn van maximaal een week. Stel dat hij op rand van een faillisement zit... kun je fluiten naar je gitaren en centen! Denk dat het wel die kant opgaat. Tenminste...hij zou de gitaren hebben opgestuurd en een dag later een refund hebben voorgesteld. Die gitaren zijn nooit op de post gegaan dus. Hij liegt je WEER voor. Direct geld eisen via een officiele schuldverklaring anders beslag laten leggen op bv draaibanken etc. Zou dit niet laten varen en direct in aktie komen. Je hebt hem ruimte genoeg gegeven en daar heeft hij misbruik van gemaakt. AKTIE, AKTIE, AKTIE!!!

Orpheo
1 juni 2011, 14:00
heb ik gezegd dat ie ze al opgestuurd had moeten hebbeN?? dat klopt niet. vrijdag was de termijn .


ik denk ook dat ie weer tegen een faillesement aan zit te hikken, daarom wil ik m'n gitaren. heb ik tenminste nog iets in m'n handen. ben nu het tijdschema aan het invullen. kijken hoe laat ik ergens moet arriveren.

frander
1 juni 2011, 14:07
het zou vanavond komen, zegt ie. ik moet 'm nog EEN keer de voordeel van de twijfel geven.

ik geef 'm nog een dag. anders wip ik heel snel effe op en neer. nou ja, snel...?

'Het zou vanavond komen.' Ik neem aan dat ze de dag ervoor dan op de post zijn gegaan... En als hij zich dan bedenkt en een refund voorstelt, dan strookt dat niet...immers de gitaren zouden al onderweg moeten zijn. Maar misschien lees ik het niet goed. Hoop op een goede oplossing voor je!

Orpheo
1 juni 2011, 14:15
'Het zou vanavond komen.' Ik neem aan dat ze de dag ervoor dan op de post zijn gegaan... En als hij zich dan bedenkt en een refund voorstelt, dan strookt dat niet...immers de gitaren zouden al onderweg moeten zijn. Maar misschien lees ik het niet goed. Hoop op een goede oplossing voor je!

ik doelde hiermee op het geld dat ie binnen zou krijgen voor de verzending

frander
1 juni 2011, 14:23
Ok, excuus!

SantaX
1 juni 2011, 14:24
ik doelde hiermee op het geld dat ie binnen zou krijgen voor de verzending

Als ie de post niet meer kan betalen, wees dan aub verstandig. Advocaat. Nu!
Een brief van een advocaat maakt veel meer indruk dan een brief van jou. Echt waar. Je bent misschien zijn eerste schuldeiser die dat nu doet. Wees niet de laatste...

Tupelo
1 juni 2011, 14:28
Merkwaardig dat 'ie eerder twee gitaren volledig naar wens geleverd heeft; is toch dezelfde dude ?
Wel lullig, na jaren zonder problemen middels internet gehandeld te hebben gaat zoiets je niet in de koude kleren zitten lijkt me. Teringzooi zeg, langsgaan zou bij mij enigszins een gevoel van genoegdoening oproepen, maar dat is ook niet gratis natuurlijk.

frander
1 juni 2011, 14:32
Ik ben het met Santax eens! Bij een curator geldt: wie het eerst komt, die het eerst maalt. Dan heb je ook echt iets in handen, mocht het onverhoopt misgaan. Heb dit ook moeten leren, was ook altijd te goed van begrip. "Och, komt vast wel goed." etc.... Mooi niet, gewoon een advocaat erbij. Hoeft echt niks te kosten hoor. Was ook altijd bang voor de kosten.

Orpheo
1 juni 2011, 14:51
ik haal gewoon m'n gitaren op, en dan is voor mij de kous af. ik wil namelijk ook alle hardware hebben, en ik vertrouw 't niet echt dat die meeverzonden worden. nu kan ik 't in een keer afsluiten.

SantaX
1 juni 2011, 14:54
Is wat voor te zeggen. Hopelijk komt het dan goed morgen. Die ene dag later naar de advocaat kan ook nog wel natuurlijk. Ik zal in elk geval voor je duimen op een 'goede' afloop. Ik hoop alleen heel erg hard dat je niet voor niets gaat. Want het is toch wel een vaag verhaal inmiddels. Ik ken de man verder niet, maar ik ken dit soort smoesjes wel. Vandaar mijn achterdocht.

frander
1 juni 2011, 15:03
Succes Orpheo! En deel nooit de eerste klap uit hahaha. Hopelijk komt het dan toch nog goed.

Harry
1 juni 2011, 15:22
ik ben erg benieuwd, succes!

JeroenSchaaf
1 juni 2011, 16:00
Ik ben ook erg benieuwd! En van mij ook succes en houd ons op de hoogte!

pueblo
1 juni 2011, 16:46
veel succes! (kun je ons niet via lifestream op de hoogte houden? :p )

geert1976
1 juni 2011, 17:45
Als ie de post niet meer kan betalen, wees dan aub verstandig. Advocaat. Nu!
Een brief van een advocaat maakt veel meer indruk dan een brief van jou. Echt waar. Je bent misschien zijn eerste schuldeiser die dat nu doet. Wees niet de laatste...


Ik ben het met Santax eens! Bij een curator geldt: wie het eerst komt, die het eerst maalt. Dan heb je ook echt iets in handen, mocht het onverhoopt misgaan. Heb dit ook moeten leren, was ook altijd te goed van begrip. "Och, komt vast wel goed." etc.... Mooi niet, gewoon een advocaat erbij. Hoeft echt niks te kosten hoor. Was ook altijd bang voor de kosten.


Is wat voor te zeggen. Hopelijk komt het dan goed morgen. Die ene dag later naar de advocaat kan ook nog wel natuurlijk. Ik zal in elk geval voor je duimen op een 'goede' afloop. Ik hoop alleen heel erg hard dat je niet voor niets gaat. Want het is toch wel een vaag verhaal inmiddels. Ik ken de man verder niet, maar ik ken dit soort smoesjes wel. Vandaar mijn achterdocht.

Wat een geleuter allemaal zeg!

ten eerste bij een faillissement is er een onderscheid tussen preferente schuldeisers en concurrente schuldeisers, zo-ook in de UK

Concurrente schuldeisers komen, voor verdeling aan bod, indien er iets overblijft, want eerst dienen preferente schuldeisers betaald te worden en indien er iets overblijft wordt dit naar rato verdeeld over de concurrente schuldeisers.
Orpheo is een concurrente schuldeiser, de regel "wie het eerst komt wie het eerst maalt, gaat niet op.

Procederen in de UK is duur en duurt lang.
Indien je beslag wilt leggen op onroerende zaken, roerende zaken en onder derden, kan conservatoir (voor vonnis), maar dan moet je toestemming krijgen, dmv het indienen van een verzoekschrift (ook in de UK) en dat is duur.

Er kan ook gekozen worden voor het uitbrengen van een dagvaarding en hem dagen voor de rechter, zodra er vonnis is gewezen en hiervan een uitreiking is gedaan kan je executoriaal beslag leggen.

En dan maar hopen dat er wat te halen valt.
Bij dit soort bedrijfjes zijn de machines vaak verpand aan de bank, inzake een creditfaciliteit op de rekening courant.

Maar al met al is procederen in de UK duur en dit kan ook erg lang duren.

Matthijs24
1 juni 2011, 20:10
Een van de meest spannende topics tot nu toe:supercool:.
Succes meneer Orpheo!

macwilliams
1 juni 2011, 20:18
Veel succes orpheo!!!

Hendriks
1 juni 2011, 20:26
Veel succes orpheo!!!

Lijkt mij een klusje voor Linke Coos,Leipe Willem en Gekke Henkie.

Bastin
1 juni 2011, 20:34
Een klus voor Big Frank!

http://www.bigfrank.nl/

Sanderltd
1 juni 2011, 20:41
Wat een geleuter allemaal zeg!

ten eerste bij een faillissement is er een onderscheid tussen preferente schuldeisers en concurrente schuldeisers, zo-ook in de UK

Concurrente schuldeisers komen, voor verdeling aan bod, indien er iets overblijft, want eerst dienen preferente schuldeisers betaald te worden en indien er iets overblijft wordt dit naar rato verdeeld over de concurrente schuldeisers.
Orpheo is een concurrente schuldeiser, de regel "wie het eerst komt wie het eerst maalt, gaat niet op.

Procederen in de UK is duur en duurt lang.
Indien je beslag wilt leggen op onroerende zaken, roerende zaken en onder derden, kan conservatoir (voor vonnis), maar dan moet je toestemming krijgen, dmv het indienen van een verzoekschrift (ook in de UK) en dat is duur.

Er kan ook gekozen worden voor het uitbrengen van een dagvaarding en hem dagen voor de rechter, zodra er vonnis is gewezen en hiervan een uitreiking is gedaan kan je executoriaal beslag leggen.

En dan maar hopen dat er wat te halen valt.
Bij dit soort bedrijfjes zijn de machines vaak verpand aan de bank, inzake een creditfaciliteit op de rekening courant.

Maar al met al is procederen in de UK duur en dit kan ook erg lang duren.

Je slaat de nagel op de kop, Geert. Het onderscheid tussen die types schuldeisers is essentieel.
Eerst de preferente schuldeisers, daarna de gewone. Helaas komt het er in de praktijk al te vaak op neer dat die laatste groep gewoonweg niets krijgt. Ofwel erg weinig. Meestal krijgen de preferente schuldeisers het grootste deel (wat ook wel logisch is). Maar hoe dan ook erg nadelig en jammer voor de rest!

Overigens is procederen in de UK in dit geval wellicht niet eens mogelijk. Het gaat om een internationale zaak; het is dan de vraag welk recht en rechter van toepassing is. Als ik me niet vergis zou dat in casu de rechtbank van de consument zijn, eventueel met het recht van het VK. (Gekke situatie, maar wel mogelijk.)

geert1976
1 juni 2011, 20:48
Je slaat de nagel op de kop, Geert. Het onderscheid tussen die types schuldeisers is essentieel.
Eerst de preferente schuldeisers, daarna de gewone. Helaas komt het er in de praktijk al te vaak op neer dat die laatste groep gewoonweg niets krijgt. Ofwel erg weinig. Meestal krijgen de preferente schuldeisers het grootste deel (wat ook wel logisch is). Maar hoe dan ook erg nadelig en jammer voor de rest!

Overigens is procederen in de UK in dit geval wellicht niet eens mogelijk. Het gaat om een internationale zaak; het is dan de vraag welk recht en rechter van toepassing is. Als ik me niet vergis zou dat in casu de rechtbank van de consument zijn, eventueel met het recht van het VK. (Gekke situatie, maar wel mogelijk.)

Ik denk dat je inderdaad in de UK moet dagvaarden en uit ervaring weet ik dat dit een dure en langdurige aangelegenheid is.

Er is natuurlijk de Europese Betekeningsverordening, maar ik vraag mij af of een Nederlandse rechter de procedure zou willen doen, hij kan zich niet ontvankelijk verklaren op basis van absolute competentie, omdat de bouw in de UK is gebeurd en de gitaren daar in feite nog liggen.

macwilliams
1 juni 2011, 21:22
Lijkt mij een klusje voor Linke Coos,Leipe Willem en Gekke Henkie.

Joah laten we goan!!!
*Mac slaat een extra 12inch nagel door z'n louisville slugger en pakt z'n tang en snijtoorts in*

guitarkid
1 juni 2011, 21:34
Lijkt mij een klusje voor Linke Coos,Leipe Willem en Gekke Henkie.

Het Supertrio..... :)

Maar Orpheo, ik hoop dat het allemaal gaat lukken, ik vind het in ieder geval zwaar kloten voor je. Succes!

Gr. Coos.



*Mac slaat een extra 12inch nagel door z'n louisville slugger en pakt z'n tang en snijtoorts in*
Mac, dat klinkt goor....!!!! :seriousf:

Sinner1980
1 juni 2011, 21:51
Joah laten we goan!!!
*Mac slaat een extra 12inch nagel door z'n louisville slugger en pakt z'n tang en snijtoorts in*

:seriousf: Eigenlijk zou je zo'n gast wel zo aan moeten pakken ja.

Zie het al voor me dat ik zo genept word...gaat m echt niet worden.

Betaalt die gast je ticket/benzine + oversteek ook Orph?

En hoe ga je het spulletje meenemen in het vliegtuig (mocht je gaan vliegen natuurlijk)? Handbagage wordt zeuren op Heathrow,stelletje zeikerds daar.