Inloggen

View Full Version : Problemen customshop



Pagina's : 1 2 [3]

Sinner1980
8 juni 2011, 17:46
If it works it works, wat zeik je nou :stop:

Zoek maar eens op youtube naar O'Brien, die freest met een afgeslepen boortje en maakt schraapmessen van oud ijzer, and it works like a charm!

Bedoel je niet Macgyver?

Orpheo
8 juni 2011, 17:46
Maak een soort radiusblok van het breedste stuk. Als je'm daarmee schuurt en je komt bij de toets dan weet je dat je precies goed zit, alleen moet er naarmate de hals langer wordt er nog iets meer af.


Lekker groot, hol blok pakken, dat zou ik doen.

En (goed) schuurpapier is wel duurder dan 2,50...

En ik denk dat die harde houtsoorten zich ook wel goed laten schuren tot bijv. p400 (tenzij ze echt olie-achtig zijn). Daarna kun je ze spuiten met blanke lak of wat je wilt. En evt later de lag wat "breken" met P1200 om het stroeve eraf te krijgen.
Ik heb n asymmetrisch profiel.dat gaat niet met n mal oid.daarnaast,dit bevalt best. Lakken van halzen doe ik niet,ik vind t ruwe hout fijner.maar zal wel polijsten met micromesh.

Johannes
8 juni 2011, 17:47
Ik ben echt héél benieuwd hoe mooi je die halzen krijgt met een zakmes en wat schuurpapier!

Orpheo
8 juni 2011, 18:26
Ik ben echt héél benieuwd hoe mooi je die halzen krijgt met een zakmes en wat schuurpapier!

Je hebt toch die warmoth gezien toen ik je rivera haalde?

Zo dus.

RoelSmoel
8 juni 2011, 21:50
Verkoop ze aan een zwerver, sponsor Down With Johnny Rocks, maar doe er zelf bloos niks meer aan, je ergert je alleen maar meer en meer aan die dingen.. Verpats ze en koop een stuk of 9 Warmoth's, jij blij, wij blij.

Wat kan het leven soms toch makkelijk zijn..

Misery Signals
8 juni 2011, 21:56
Qua onzin kan dit wel tellen. :)

Verkoop je Blackstar aan een zwerver maar zaag er niet meer over op Gitaarnet... Jij blij, wij blij :p

MS

RoelSmoel
8 juni 2011, 22:33
Qua onzin kan dit wel tellen. :)

Verkoop je Blackstar aan een zwerver maar zaag er niet meer over op Gitaarnet... Jij blij, wij blij :p

MS

Die is al verkocht:seriousf:

En ja, onzin, ja, dat was de intentie van mijn post..

Tankman
8 juni 2011, 22:40
Die is al verkocht:seriousf:

En ja, onzin, ja, dat was de intentie van mijn post..

Post dan niet... Volgens mij is Orpheo alsnog wel blij met de gitaren, maar zijn ze gewoon niet precies uitgekomen zoals hij ze in gedachten had. Kan gebeuren.

Kim Wilson
9 juni 2011, 08:49
If it works it works, wat zeik je nou :stop:

Zoek maar eens op youtube naar O'Brien, die freest met een afgeslepen boortje en maakt schraapmessen van oud ijzer, and it works like a charm!
Ik zeik niet, ik snap het alleen niet. Orpheo heeft zich kwaad zitten maken met een zakmes, omdat hij niks anders had (letterlijk geciteerd). Er is zoveel moois te koop voor houtbewerking. Niet alles haalt in één klap teveel weg. Met twee of drie stukken gereedschap kun je vrij eenvoudig van op maat maken tot aalglad afwerken. Het valt of staat met goed gereedschap. Waarom zou je je dan kwaad moeten maken door het gebruik van een zakmes?

Nogmaals, niet om af te zeiken, maar puur nieuwsgierigheid. Het kan zoveel makkelijker, waarom martel je jezelf dan zo?

Sanderltd
9 juni 2011, 09:40
Die is al verkocht:seriousf:

En ja, onzin, ja, dat was de intentie van mijn post..

En niet alleen van die ene post.

tidalwave_sideburns
9 juni 2011, 09:48
Ik zeik niet, ik snap het alleen niet. Orpheo heeft zich kwaad zitten maken met een zakmes, omdat hij niks anders had (letterlijk geciteerd). Er is zoveel moois te koop voor houtbewerking. Niet alles haalt in één klap teveel weg. Met twee of drie stukken gereedschap kun je vrij eenvoudig van op maat maken tot aalglad afwerken. Het valt of staat met goed gereedschap. Waarom zou je je dan kwaad moeten maken door het gebruik van een zakmes?

Nogmaals, niet om af te zeiken, maar puur nieuwsgierigheid. Het kan zoveel makkelijker, waarom martel je jezelf dan zo?

Laat die Crimson kerel er ook maar niet achter komen. Zoveel gezeik om geweest, neushoornhoorn (blijf het een regelrechte schande vinden, maar goed) weten te regelen, en meneer de klant komt hem dan uiteindelijk zelf dan maar ophalen, en gaat zelf met een zakmes lopen kutten.... en dan omdat de nek te dik is, op een custom, ik herhaal custom gitaar.

bizar

bass blom
9 juni 2011, 09:55
Laat die Crimson kerel er ook maar niet achter komen. Zoveel gezeik om geweest, neushoornhoorn (blijf het een regelrechte schande vinden, maar goed) weten te regelen, en meneer de klant komt hem dan uiteindelijk zelf dan maar ophalen, en gaat zelf met een zakmes lopen kutten.... en dan omdat de nek te dik is, op een custom, ik herhaal custom gitaar.

bizar

dat haalt inderdaad orph's recht om in slechte reviews te gaan blaten flink onderuit ja.

beruk
9 juni 2011, 10:01
Neushoorn? :soinnocent:
Dan is dit vast het zakmes geweest:
http://www.unjubilado.info/wp-content/imagenes/armas-yambiya.jpg
Mesje uit Yemen, met traditioneel handvat van... jawel.... :sssh:



On topic: dondert toch niet? We spelen ook weleens goedkope muziek op onze dure gitaren?

rijsberman
9 juni 2011, 10:19
Ik speel uitsluitend goedkope muziek.

Voor andere muziek ben ik een veel te slechte gitarist.

pueblo
9 juni 2011, 11:28
wat doet het er toe dat hij er met een zakmes wat hout van gaat schrapen, als het daardoor beter wordt? als hij een of andere dure machine had vermeldt hadden jullie het vast allemaal beter gevonden.

dit passeerde een tijdje geleden op het zelfbouwforumonderdeel, het gaat er gewoon om dat je moet weten waarmee je bezig bent: http://www.youtube.com/watch?v=jOGE-4_Pxho ( http://web.mac.com/jcler/Yayla_(in_english)/Ramazan_2.html )

FruscianteFan
9 juni 2011, 13:38
Het verbaast me meer dat je plant om 2500 euro per gitaar uit te geven die helemaal naar jouw wens gebouwd worden, en dat ze dan blijkbaar nog lang niet naar wens zijn - ook de onderdelen die al af zouden zijn.

Tupelo
9 juni 2011, 13:42
dit passeerde een tijdje geleden op het zelfbouwforumonderdeel, het gaat er gewoon om dat je moet weten waarmee je bezig bent: http://www.youtube.com/watch?v=jOGE-4_Pxho ( http://web.mac.com/jcler/Yayla_(in_english)/Ramazan_2.html )Gaaf om te zien.
Houtsnijden (bewerken) is in die regio nog een levende professie/ambacht; er valt wat voor te zeggen om je customs in Syrië of Jordanië te bestellen. :ok:

Orpheo
9 juni 2011, 13:51
Het verbaast me meer dat je plant om 2500 euro per gitaar uit te geven die helemaal naar jouw wens gebouwd worden, en dat ze dan blijkbaar nog lang niet naar wens zijn - ook de onderdelen die al af zouden zijn.

JOH! dat is het probleem ook. als ik zoveel geld neer had geteld hadden ze ook perfect moeten zijn, maar dat heb ik niet. ik heb in totaal nu 3000E neer gelegd voor die 3 gitaren, en dat is ook wat ze waard zijn.

Orpheo
9 juni 2011, 13:55
Laat die Crimson kerel er ook maar niet achter komen. Zoveel gezeik om geweest, neushoornhoorn (blijf het een regelrechte schande vinden, maar goed) weten te regelen, en meneer de klant komt hem dan uiteindelijk zelf dan maar ophalen, en gaat zelf met een zakmes lopen kutten.... en dan omdat de nek te dik is, op een custom, ik herhaal custom gitaar.

bizar

wat wil je daar nu mee zeggen? ik heb die hals toch besteld? en omdat de hals uit 9 delen bestaat, wat ik ook besteld heb, werkte de manier van toets schaven niet (bepaalde bolling erin). als je goed gelezen had, had je dat kunnen weten. de halzen zijn te dik voor de trussrod (god hoe vaak heb ik dat nu al verteld?).

het is niet kutten, het is gewoon schaven. Als ik een schraapstaal had gehad, was alles koek en ei geweest. maar ik gebruik zo'n ding maar 1 keer, voor dit gedoe, en dan nooit meer. daarnaast, ik kan met dat zakmes wat een klein lemmet heeft, precies voelen met m'n duim hoeveel eraf gaat. de bolling van het snijvlak is ook dusdanig dat je er per keer echt heel weinig van af haalt.

Juist met raspen, vijlen, of electrieke apparaten krijg je een grove slag, met een heel klein schraapstaaltje in de vorm van een zakmes, heb je daar geen last van. je kan dus een resultaat krijgen zo glad als babybilletjes (of in star trek-canon; smooth like an android's bud!, Star Trek: Insurrection, 1999).

Orpheo
9 juni 2011, 13:57
Ik zeik niet, ik snap het alleen niet. Orpheo heeft zich kwaad zitten maken met een zakmes, omdat hij niks anders had (letterlijk geciteerd). Er is zoveel moois te koop voor houtbewerking. Niet alles haalt in één klap teveel weg. Met twee of drie stukken gereedschap kun je vrij eenvoudig van op maat maken tot aalglad afwerken. Het valt of staat met goed gereedschap. Waarom zou je je dan kwaad moeten maken door het gebruik van een zakmes?

Nogmaals, niet om af te zeiken, maar puur nieuwsgierigheid. Het kan zoveel makkelijker, waarom martel je jezelf dan zo?

nee, het is niet martelen. ik vind het prettig werken. het verschil is intonatie: het is niet 'kwaad maken omdat ik een zakmes gebruik' het is 'kwaadmaken omdat het niet ok is en bewerk dus het hout met een zakmes'. subtiiel verschil, grote uitwerking.

op de vraag waarom een zakmes: zie m'n vorige post. Ik heb goede ervaringen met die manier. als ik ooit zelf gitaren ga maken van scratch zal ik ander spul nemen,maar tot nu toe bevalt me dit uitstekend.

Orpheo
9 juni 2011, 14:09
Verkoop ze aan een zwerver, sponsor Down With Johnny Rocks, maar doe er zelf bloos niks meer aan, je ergert je alleen maar meer en meer aan die dingen.. Verpats ze en koop een stuk of 9 Warmoth's, jij blij, wij blij.

Wat kan het leven soms toch makkelijk zijn..

hoe oud ben je ook alweer? 15, 16? zoiets? de onzin in je post is duidelijk leesbaar.

Het zijn gitaren waar ik al 2,5 jaar op heb zitten wachten. Gitaren met specs die ik zo weer zou kiezen, als ik de kans had.

Wie ben jij om te suggereren dat ik ze weg moet doen? een klein pestventje dat echt niet weet wat ie wilt. Ik weet wel wat ik wil, tot in detail!

nog een keer, voor de duidelijkheid.

ik wilde een ultra-dikke hals. Blijkbaar is het effect van een 9delige hals icm de dikte onderschat. Er komt geen holling in. je MOET een gitaar met een bolling in de toets maken (niet de radius, een bolling over de lengte), omdat de snaarspanning m recht (moet) trek(t)(ken). de hals is dus te dik. Ik merk het omdat wanneer de spanning van de snaren omhoog gaat (hoger stemmen) of de spanning in de hals omlaag (kop-bend), de ratels weg gaan en de actie lager kan.

kortom: de hals moet dunner.

bewijs? na een halve week is de actie schappelijk en de ratels leefbaar. Per keer dat ik wat van de hals af haal, gaat het beter.

De halzen zijn asymmetrisch gevormd. Een kwart cirkel vanuit de middellijn naar de hoge E en een trapezium vanuit het midden naar de lage E. Die vorm wil ik erin houden, omdat dat lekker(der) speelt.

ik ben gelukkig met de gitaren, zeker ook omdat i kdus minder betaald heb dan aanvankelijk afgesproken, omdat het zo lang duurde en er wat mis ging, etc etc.

zal ik Ben Crowe/Crimson Guitars aanraden? neen. Zal ik er nogmaals bestellen? Neen. Ik zou bij Warmoth bestellen, bij Doug Darling, bij Feline misschien zelfs, maar waarschijnlijk zou ik een cursusje nemen bij Mark Bailey en daar leren gitaarbouwen en carven. Investering van 500E aan apparatuur, en dan draai ik er per jaar zo, hoppa, 5 les pauls uit. Gooi ik ze in de verkoop, en als naam krijgen m'n gitaren dan 'Azure guitars'. tongue in cheek naar crimson natuurlijk ;)

overigens, hij heeft een nieuw model LP, met niet een symmetrisch ronde kont, maar een wat meer offset kont, echt heel gaaf! ook met de forearm contour van een strat en de tummycut van een strat. de forearm contour smelt over in de topcarve van de top. heel gaaf. kan alleen geen foto vinden.

frander
9 juni 2011, 14:09
De vaardigheid zit em niet in een mes of een 'degelijker' apparaat. Het zit em in de handen. Als je geduld hebt kun je prima met zo'n mes werken. En zoals Orph al schrijft, beetje bij beetje...met beleidt dus! Laat ze maar lullen. Het zijn jouw gitaren en ik geloof niet dat je ze zomaar gaat lopen verneuken. Maak er iets moois van Orph, jij hebt het lef om dit soort speciale instrumenten te laten doen leven en dat verdient respect! Stradivarius werd in het begin ook weggehoond...

humbucker
9 juni 2011, 14:27
overigens, hij heeft een nieuw model LP, met niet een symmetrisch ronde kont, maar een wat meer offset kont, echt heel gaaf! ook met de forearm contour van een strat en de tummycut van een strat. de forearm contour smelt over in de topcarve van de top. heel gaaf. kan alleen geen foto vinden.

Bestellen joh!!

smullie
9 juni 2011, 14:44
JOH! dat is het probleem ook. als ik zoveel geld neer had geteld hadden ze ook perfect moeten zijn, maar dat heb ik niet. ik heb in totaal nu 3000E neer gelegd voor die 3 gitaren, en dat is ook wat ze waard zijn.

Ik dacht dat ik heel het topic gevolgd had, maar blijkbaar heb ik toch iets gemist... Ik dacht dat het er 2 waren (zoals op de foto's die je gepost hebt). :hide:

bat
9 juni 2011, 15:16
Ach ja, ik verbaas me soms ook over wat het dan blijkbaar weer schijnt te zijn en ook de manier waarop orph ons dan weer duidelijk maakt dat we eigenlijk wel erg dom zijn dat we zijn gedachten niet kunnen lezen. Hoewel je zou denken dat ie engelengeduld heeft met het zolang wachten op deze gitaren, heeft ie dat bij vertellen niet. Go with the flow, verwonder je zo nu en dan over dat het toch blijkbaar net weer anders zat dan je tot nog toe uit de woordenbrij had begrepen en geniet van de gung-ho manier waarop Orph uiteindelijk toch ook deze gitaren naar zijn hand weet te zetten (letterlijk!) :cheerup:

Orpheo
9 juni 2011, 15:32
@bat: ik herhaal mezelf de hele tijd. Ik ben geen jukebox. ik leg 3 of 4 keer uit waarom ik de halzen opnieuw vormgeef. Als jij in de kroeg zit, en je legt iets 3 keer uit, ok. het gesprek valt niet terug te bladeren en terug te lezen. dit wel. dat vind ik ergerlijk. blijkbaar snap je dat niet.

@smullie: ik heb nog een hollowbody van 'm he. had ik besteld toen deze al in de maak waren. dat was een halffabrikaat die 'ie her en der naar mijn smaak aangepast had. onder andere snakewood toets, custom inleg, andere pickups en nog wat kleine dingetjes.

Orpheo
9 juni 2011, 15:37
oh ja, ik heb net een schraapstaal gevonden bij m'n schoonpa, maar ik heb liever m'n zakmes. het schraapstaal is te groot. het botst tegen de gitaar en bindings aan, en maakt kleine putjes. stoomstrijkijzer erop, en tis weg, daar niet van hoor. maar ik heb daarom dus liever m'n zakmes.

mag ik?

bass blom
9 juni 2011, 15:53
je mag :D

haal je wel de snaren er af voor je met een hamer op de frets gaat meppen? :hide:

Scopperloit
9 juni 2011, 15:56
Beetje off-topic:
Ik heb deze hele soap die nu al 53 pagina's telt gevolgd en ik kan alleen maar zeggen dat ik Orpheo's frustratie rond sommige zaken goed kan begrijpen.
Hij weet graag wat hij wil, maar hij heeft gewoon moeite om daar te komen.
Ik respecteer Orpheo dat hij ondanks alle tegenslag nog gewoon doorgaat met het afbouwen van deze gitaren, ik zou allang gefrustreerd iets anders hebben gekocht/laten maken. Toch zou ik vriendelijk verzoeken aan je Orpheo om gewoon wat relaxter te reageren, zo zet je jezelf ook beter weg hier.

Min of meer weer on-topic:
Het resultaat mag er zijn Orpheo, de gitaren zien er ontzettend netjes uit. Ik vind het vervelend voor je dat je zolang erop hebt moeten wachten en dan de laatste beetjes zelf moeten te doen. Ik ben erg benieuwd naar hoe die gitaren klinken, die houtcombinaties zullen zeker wat moois opleveren:)

bat
9 juni 2011, 15:57
@bat: ik herhaal mezelf de hele tijd. Ik ben geen jukebox. ik leg 3 of 4 keer uit waarom ik de halzen opnieuw vormgeef. Als jij in de kroeg zit, en je legt iets 3 keer uit, ok. het gesprek valt niet terug te bladeren en terug te lezen. dit wel. dat vind ik ergerlijk. blijkbaar snap je dat niet.
Om de donder snap ik wel dat jij je eraan ergert dat je voor je gevoel steeds hetzelfde weer moet vertellen. Maar je zou je dan ook kunnen afvragen of dat wellicht niet aan je manier van overbrengen van de boodschap ligt. Laat ik het maar zo zeggen: enige zelfingenomenheid is je beslist niet vreemd en dat maakt het nogal lastig om het geduld op te brengen chocola te maken van je soms wat hak-op-de-tak verhaal.

Misery Signals
9 juni 2011, 16:26
Dit topic is volgens mij alweer veel te lang bezig... Het zoveelste van Orpheo. Is zoals altijd weer in een Warmoth-custom-traditionele merken-eigen wil-onwetendheid vs arrogantie-gezeik door 20 partijen verzand geraakt. Yes...

Verhaal is duidelijk: Custom gitaren die vooruit betaald zijn maar nooit afgemaakt/geleverd. Doortastendheid resulteerde in gaan halen in de UK en nu de slecht/onaf gemaakte dingen verbeteren of afwerken met al dan niet onconventionele methodes. Succes daarmee gewenst.

MS

De V
9 juni 2011, 16:28
Wat mij betreft is er helemaal niks mis met je formulering Orpheo, ik kan je bijna altijd prima volgen.
Ik denk wel dat je soms wel een erg groot punt maakt van wat anderen (van jou) zeggen, maar ach, wie ben ik. ;)

bat
9 juni 2011, 16:36
Laart dat duidelijk zijn: de onverzettelijkheid van Orph heeft ook wel wat opgeleverd. De frustraties over het project zijn ontzettend goed te begrijpen en dat ie wat onorthodox te werk gaat om ze definitief naar zijn hand te zetten: het zou Orph niet zijn als ie dat niet deed.

Chapeau!

Quink
9 juni 2011, 17:04
Ik ben erg benieuwd naar hoe die gitaren klinken,

Alsje maar niet om clipjes gaat vragen.... :hide:


:D

Mike999999999
9 juni 2011, 18:40
He Oprheo, hoe weet je nu eigenlijk wat je wilt als je zo'n costum gaat bestellen. Ik weet bijvoorbeeld dat mijn lp de fijnste lp is die ik ooit in mijn handen heb gehad, maar dat zijn standaard gitaren die je gewoon uit kunt proberen. Hoe weet jij nu wat een bepaalde houtsoort gaat doen, is dat try and error of zoek jij gewoon op hoe andere mensen dat ervaarden?

Orpheo
9 juni 2011, 20:03
He Oprheo, hoe weet je nu eigenlijk wat je wilt als je zo'n costum gaat bestellen. Ik weet bijvoorbeeld dat mijn lp de fijnste lp is die ik ooit in mijn handen heb gehad, maar dat zijn standaard gitaren die je gewoon uit kunt proberen. Hoe weet jij nu wat een bepaalde houtsoort gaat doen, is dat try and error of zoek jij gewoon op hoe andere mensen dat ervaarden?

leuke vraag. het begon met warmoth. ik wilde iets dat geen enkel merk leverde: dikke(re) hals dan normaal, pallisander, met trem en 3 pickups, en dan het liefst met een kleur die ik echt te gek vond. Nou, tja, dat werd dus warmoth. Ik wilde een super-flametop en een pallisander hals en toets. de back zou mahonie worden, maar dat vond ik zo standaard, en korina scheen op mahonie te lijken in tone, alleen iets meer mids, en leukere looks.

En toen wilde ik een tweede LP van warmoth, en dat werd koa op walnut. het idee was: zo exotisch als maar kan!

paar jaar later kwam heet idee om exotisch hout te kiezen. ik wilde exotische houtssoorten gebruiken. Purperhart, dat leek op esdoorn in tonee. pallisander, dat leek op mahonie. en omdat de looks sowieso al te gek waren, was het een snelle stap om daar een gitaar van te bedenken. Voordeel was natuurlijk dat de prijs van dat hout niet bijzonder hoog ligt vergeleken bij esdoorn of mahonie. korte stap om daar dus wat van te brouwen. Idem dito met wenge en padouk.

Later kwam het idee om donker hout te kiezen als tops. wenge en rosewood dus. en ik wilde dus mooi hout als back, dus purperhart en padouk werd het dus nogal rap he. De houtsoorten voor de hals moesten voor de ene gitaar warm zijn (wenge en bocote) en de ander fel (pau ferro en bubinga). en zo combineer je en creeer je.

en hoe ik weet wat ik wil? tja, ik werd wakker en wist het :) vrij weinig om over te wroeten.

Overigens, ik heb mijn gelijk gekregen. met het afschaven is de ratel weg, en de actie kan lager, en met het zakmes kreeg ik een precieser resultaat dan met het schraapstaal.

@misery signals: het ging altijd in dit topic al over custombuilds, daar ging het hele punt en topic al om! het heeft bij mijn weten niks te maken met de standaard merken. en wat heeft het te maken met onwetendheid? ik weet precies wat ik wil en precies hoe ik er komen wil. dus, nogmaals. wat heeft het met onwetendheid te makeN?

hoe de gitaren klinken? beetje als les pauls, alleen dan wat breder, strakker (in het laag) en makkkelijker bespeelbaar.

RS-Rik
9 juni 2011, 20:57
Over die tonewoods en tops, ga eens in discussie met die kerel van Zachary Guitars. Dan zet ik vast chips en bier klaar, heeft gitaarnet maanden lol aan.


ha ha jonge stangen stangen!

Orpheo
9 juni 2011, 20:58
Over die tonewoods en tops, ga eens in discussie met die kerel van Zachary Guitars. Dan zet ik vast chips en bier klaar, heeft gitaarnet maanden lol aan.


ha ha jonge stangen stangen!

ik ken 'm, en er zit wel een kern van waarheid in wat ie zegt. maar vergeet niet; ik wil niet alleen 'tone', maar ook looks.

RoelSmoel
9 juni 2011, 21:10
Ik liep maar wat te fucken Orph, meer niet..:chicken:

benwave
9 juni 2011, 21:58
Om èèn of andere reden doet Orpheo mij aan Sheldon denken.

Ik vind ze toch wel bijzonder de gitaren moet ik zeggen.

Sanderltd
9 juni 2011, 22:04
Om èèn of andere reden doet Orpheo mij aan Sheldon denken.

Ik vind ze toch wel bijzonder de gitaren moet ik zeggen.

Whahahaha! :crazyhappy: Bazinga!

Orpheo
9 juni 2011, 22:56
hm ik zie dat dan als een compliment ;) (hoewel ik het wel vind getuigen van arrogantie; je kent me slechts van dit forum, niet IRL!).

verder, ik heb de halzen geschaafd, geschuurd en licht gepolijst ze glimmen en zijn heerlijk smooth en glad. Ik weet wel dat deze gitaren met 011 nog prettiger gaan spelen (of 010-056). meer spanning = hollere hals => lagere actie! tot nu toe gaat 't wel aardig met 010.5 - 046.5 :)

RS-Rik
10 juni 2011, 00:28
Without pics it didnt happen

Orpheo
10 juni 2011, 08:13
ik maak (vanavond!) met liefde foto's voor je, maar je ziet er geen bal aan :seriousf: het is echt net alsof er niks gebeurd is. ik heb ook de vrijheid genomen om de heel nog iets gladder en 'scooped' te maken.

qua speelgemak is het effect dramatisch. Sorry dat ik 't weer zeg, maar die hals is n mooi banaantje nu. lekker hol overal, actie kan omlaag. Potjandrie, op de hogere snaren kan ik nu zelfs m'n ijk-liedje spelen zonder dat 't een gevecht is (sweet child 'o mine, intro).

nee, ik ben geen hardcore guns n roses-fan, maar dat intro vind ik n goede manier om te checken wat de bespeelbaarheid van n gitaar is ;)

Ik heb nog wat (oudere) foto's van de familie in mijn telefoon. zal ze later uploaden op photobucket en ze (proberen te) posten.

Orpheo
10 juni 2011, 08:38
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0518.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0516.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0521.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0519.jpg

Dat is dus de derde crimson, een hollowbody. Bubinga top, mahonie wings, pau rosa/bubinga neckthru, snakewood toets, abalone dots met MoP+abalone drakenogen op de 12e fret, cateye holes, en binnenkort dek ik de reeds gevulde gaten af met een inleg, namelijk kattenpootjes, of ook weer oogjes.moet nog kijken wat het efficiëntst gaat.

Tupelo
10 juni 2011, 08:47
Ga ik toch voor die semi-hollow.
Jammer van de beschadigingen/het gat waar eens een potmeter zat ?

Btw... waarom laminaat ? :D

Orpheo
10 juni 2011, 09:06
Ga ik toch voor die semi-hollow.
Jammer van de beschadigingen/het gat waar eens een potmeter zat ?

Btw... waarom laminaat ? :D

Laminaat,omdat ik t mooi vind
Die gaten,helaas pindakaas ghehe.die pot moest verzet worden. Dat derde gat ga ik nog gebruiken voor n pot hoor.2 volume 1 tone :) wellicht trek ik nog n 4e open voor 2 volume 2 tone.

Hij is overigens niet semi,maar echt hol. Hij heeft geen middenbalk.

Terminus
10 juni 2011, 09:24
Die Hollowbody is echt een van de mooiste hollowbodies die ik ooit gezien heb, die 'f-holes' lopen zo mooi over in de rest van het ontwerp. Alleen jammer van die elementen, en ook die 12e fret inlay ben ik geen fan van. Je zal het vast wel ergens vermeld hebben maar wie heeft die vorm ontworpen?

Orpheo
10 juni 2011, 09:40
Die Hollowbody is echt een van de mooiste hollowbodies die ik ooit gezien heb, die 'f-holes' lopen zo mooi over in de rest van het ontwerp. Alleen jammer van die elementen, en ook die 12e fret inlay ben ik geen fan van. Je zal het vast wel ergens vermeld hebben maar wie heeft die vorm ontworpen?

Dat is er ook een van crimson guitars/Ben Crowe.

Ik vind Die elementen juist er tof bij staan,ghehe.'gewone' pickups vind ik er wat karig uitzien.

De inleg was mijn keus. Vond t mooi passen bij t dierenthema van de gitaar.cateye

Cateye fhole.snakewood.dragoneye...


Het tofste vind ik dat je voor je 100watter kan staan,riffs eruit kunt pompen,zonder nare feedback.

Die pickups zijn overigens hotrodded pafkloons. 4.6k,alnico8. Door de alnico8 zijn Ze wat vetter,iets strakker en iets krachtiger dan met alnico5. Met nadruk op IETS.

Triggy
10 juni 2011, 09:45
die hollow:mmmm:
Gave collectie hoor Orpheo!:blast:

Orpheo
15 juni 2011, 23:04
we zijn nu een x aantal dagen verder, en kan dus wat meer zeggen over de tone.

de rosewood top is de warmste van de 2. beetje het 'santana'/john mayer/bonamassa/robben ford gevoel, simpel gezegd. de bespeelbaarheid kan beter, maar is goed genoeg. ik heb gekozen voor een wat lagere actie en dus wat meer ratels, tenzij ik gewoon heel subtiel speel, dus dan ga ik me dat maar aanleren. er zijn zoveel sounds te maken met slechts die 2 pickups en de pots. heb totaal geen behoefte aan een coiltap in deze gitaar. ik denk niet dat dat ook maar enigszins nuttig is.

de padouk top is helderder, strakker. iets meer 'in your face'. de topkam bij deze moet echt aangepakt worden, omdat de actie niet gelijk is overal :P whoeps. hij scheurt wat meer, heeft wat meer output (ondanks dat de pickupsets voor beide gitaren gelijk zijn), en is een halve kilo zwaarder dan de ander. hij is meer '80ies metal/michael schenker'.

de PAF hollowbody is een tussenweg tussen deze 2 gitaren. die kan eigenlijk alles wel aan, ondanks dat ie hol is.

ben behoorlijk tevreden met deze instrumenten. ze klinken echt wel lekker, en ben toch wel blij ermee :)

Ronson
1 juli 2011, 23:58
Ik heb vanavond alle 56 pagina's doorgelezen (wat een werk!) en ik vind dat je er enorm goed mee om gaat!
Ik heb zelf een vergelijkbaar verhaal gehad, weliswaar niet met een gitaar - maar wel een custom product. Deadlines worden niet gehaald, leugens/beloftes en zo verder. Ook een eindeloze stroom van ellende van overleden familieleden en honden met obscure ziektes. Je durft amper meer iets te vragen uit angst voor meer vertragingen.
Toen het item uit eindelijk veel te laat kwam, was zo'n beetje alles fout. Alles wat ik custom wilde was niet goed (of helemaal niet) gedaan. Uit eindelijk uit woede maar weggeflikkerd, helemaal toen de doodsbedreigingen kwamen toen ik op een forum een topic had gemaakt over zijn praktijken.

Jij hebt er door je doorzettingsvermogen toch 2 leuke gitaren aan over gehouden en een verhaal dat je de rest van je leven bij blijft :strat:.

Volgende keer toch maar Heins of een andere Nederlandse bouwer? ;).

Orpheo
2 juli 2011, 00:26
Ik heb vanavond alle 56 pagina's doorgelezen (wat een werk!) en ik vind dat je er enorm goed mee om gaat!
Ik heb zelf een vergelijkbaar verhaal gehad, weliswaar niet met een gitaar - maar wel een custom product. Deadlines worden niet gehaald, leugens/beloftes en zo verder. Ook een eindeloze stroom van ellende van overleden familieleden en honden met obscure ziektes. Je durft amper meer iets te vragen uit angst voor meer vertragingen.
Toen het item uit eindelijk veel te laat kwam, was zo'n beetje alles fout. Alles wat ik custom wilde was niet goed (of helemaal niet) gedaan. Uit eindelijk uit woede maar weggeflikkerd, helemaal toen de doodsbedreigingen kwamen toen ik op een forum een topic had gemaakt over zijn praktijken.

Jij hebt er door je doorzettingsvermogen toch 2 leuke gitaren aan over gehouden en een verhaal dat je de rest van je leven bij blijft :strat:.

Volgende keer toch maar Heins of een andere Nederlandse bouwer? ;).


dank voor je lovende woorden :) Uiteindelijk ben ik blij met de gitaren, zeker. maar ik zal niet snel nog eens iets laten maken bij een bouwer die ik niet ken. ik houd 't bij warmoth :)

macwilliams
2 juli 2011, 07:58
Doodsbedreigingen... zo zeg, op een forum nog wel... Heel indrukwekkend.
Wat willen ze je aandoen dan, je dood PM'en?

Dat is ontzettend triest als dat op een forum gebeurd, het lijkt me juist de aangewezen plek om misstanden aan te geven op het gebied waarop het forum is gebaseerd.

Ronson
2 juli 2011, 08:50
Doodsbedreigingen... zo zeg, op een forum nog wel... Heel indrukwekkend.
Wat willen ze je aandoen dan, je dood PM'en?

Dat is ontzettend triest als dat op een forum gebeurd, het lijkt me juist de aangewezen plek om misstanden aan te geven op het gebied waarop het forum is gebaseerd.
De doodsbedreigingen kwamen in de vorm van telefoontjes en de bouwer aan de deur, niet door PMs. Maar mijn post het forum triggerde het wel.

macwilliams
2 juli 2011, 11:24
De doodsbedreigingen kwamen in de vorm van telefoontjes en de bouwer aan de deur, niet door PMs. Maar mijn post het forum triggerde het wel.

En toen heb je uitgelegd dat wanneer hij beter zijn best had gedaan dit voorkomen had kunnen worden? De tijd die hij nu gebruikt heeft om je op te zoeken had hij beter in z'n werk kunnen besteden. Lijkt mij dan hè!

Nu maar hopen dat het geen vuurwapen forum was :D

Het een en ander ligt natuurlijk er ook aan hoe het genuanceerd was.

Orpheo
12 juli 2011, 21:39
ok, we zijn een hele tijd verder, en hoe zit t nu?

de halzen zijn recht, en ongelooflijk fijn! ze spelen echt super. ze klinken ook superchill. sustain van hier tot tokio :P

ik wilde even wat flauwekul en geruchten ontkrachten ;) (oh, en ze zijn 2500E per stuk, als je ze door de bouwer af laat maken... ik heb dat er dus NIET voor betaald).