PDA

View Full Version : MESA/Boogie Mark III redstripe



Nocki
18 mei 2011, 10:22
Hi,

Sinds een weekje of 2 heb ik een Boogie MK III redstripe medium head.
Het is een US top met een in de behuizing gebouwde panningsregelaar.
Nu heb ik echt enorm veel boogies gehad maar dit heb ik nog nooit gehoord. Wat een beest. Een enorm fijne sound en enorm veel stuwing, attack en definitie. Zelfs de MK IV's waar ik gek van was hadden dit niet.
Ze zeggen dat deze amp redelijk veel lijkt op de MKIIC+ en als dat zo is snap ik de hype over dat beestje...

Komt dit omdat ik altijd over amps de gemaakt zijn voor de EU heb gespeeld en dat het originele ontwerp voor de US beter klinkt of is dit gewoon een goede amp?

PS (mn CAE 3+ gaat hier natuurlijk niet voor weg het is voor erbij in mn bandje)

caliban
18 mei 2011, 10:45
Hi,

Sinds een weekje of 2 heb ik een Boogie MK III redstripe medium head.
Het is een US top met een in de behuizing gebouwde panningsregelaar.
Nu heb ik echt enorm veel boogies gehad maar dit heb ik nog nooit gehoord. Wat een beest. Een enorm fijne sound en enorm veel stuwing, attack en definitie. Zelfs de MK IV's waar ik gek van was hadden dit niet.
Ze zeggen dat deze amp redelijk veel lijkt op de MKIIC+ en als dat zo is snap ik de hype over dat beestje...

Komt dit omdat ik altijd over amps de gemaakt zijn voor de EU heb gespeeld en dat het originele ontwerp voor de US beter klinkt of is dit gewoon een goede amp?

PS (mn CAE 3+ gaat hier natuurlijk niet voor weg het is voor erbij in mn bandje)

Het ontwerp zou echt niet verschillend mogen zijn denk ik. Enkel de power supply, en die kan in principe natuurlijk wel effect op de sound hebben, maar ik denk dat de modellen voor Europa gemaakt zijn om te klinken op 220V zoals de US modellen gemaakt zijn om te klinken op 110V. Het is gewoon een goeie amp. En je hebt hem maar pas, dat klinkt ook vaak beter :D.

allochthomas
18 mei 2011, 11:28
Blijft een beest de mark III. Ik vind hem persoonlijk ook beter dan de mark IV

interessander
18 mei 2011, 11:46
Geen idee wat het voltage en een omvormer doen voor je sound. Er zijn wel een aantal Marks met export trafo's waar weer bepaalde sound-eigenschappen aan toegedicht worden.

Je hoort wel vaker dat de MkIII een stuk agressiever is dan de MkIV (en dichter bij de MkIIC+) Maar ik heb ze nog nooit naast elkaar kunnen horen. Qua vergelijking ken ik alleen de kanalen van de Studio, Quad en Triaxis die richting de MkIII gaan, maar dan vind ik een MkIII toch het fijnste klinken, inderdaad erg stuwend.

Buzzel
18 mei 2011, 12:57
fotoooss!!!

muziekschuur
18 mei 2011, 13:05
Misschien is tie gemodificeerd met iets richting jouw smaak? Of istie 100% stock?

interessander
18 mei 2011, 13:40
Je zou het MichaelAE ook eens kunnen vragen, volgens mij heeft hij ook ervaring met verschillende Marks

allochthomas
18 mei 2011, 17:02
Een andere OT moet in princiepe niet echt veel verschil maken. Ik weet wel dat de c30 cap die nog wel wilt verschillen tussen de stripes veel verschil uitmaakt hoe het laag door komt. Zonder cap(zoals in mijn green stripe voor de mod) is hij iets minder stuwend en met de cap(1000Pf ipv de 500Pf zoals in de red stripe) stuwd hij echt veel meer.

Dat stuwende is zowieso eigen van de mark III maar het kan ook goed zijn dat de vorige eigenaar hem heeft laten aanpassen naar een III+(op lead, clean of beide kanalen). Hoe is het clean kanaal?

Nocki
20 mei 2011, 10:05
Hierbij de foto's

http://img29.imageshack.us/img29/9584/1001262m.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/29/1001262m.jpg/)


Van het binnenwerk heb ik ook foto's maar nog niet online.
Er is aangemod maar wat precies moet ik nog even uitzoeken.
Het is zeker geen honeymoonpraise. Er kan toch niets op tegen mn preamp waar ik alweer 3 jaar mee speel.

Hij klinkt in ieder geval geweldig en speelt super. Wel nog even rommelen met de preamp buisjes en kijken of ik m weer origineel kan krijgen.
Misschien nog een footswitch bouwen en zorgen voor een handige interface zodat ik niet met 3 kabels en 2 losse pedalen moet rommelen om m aan te sturen... Erg fijne amp dus...

Hij stuwt heerlijk en leeft enorm. Volgende week eens testen met een way en delay erbij... Tot nu alleen droog wat al enorm lekker klinkt...

BEdankt allesmaar voor de reacties. Ik kan hier zeker wel wat mee.

Buzzel
20 mei 2011, 10:28
aaah. Ik vind die mark headjes er altijd prachtig uitzien:mmmm: mooi formaat en klinkt super:cooler:

Nocki
20 mei 2011, 11:26
aaah. Ik vind die mark headjes er altijd prachtig uitzien:mmmm: mooi formaat en klinkt super:cooler:

Absoluut.
Ook de shortheads met 1x12 cabs en de hardwood serie zier er killer uit.

Wat ik wel leuk vond is dat toen ik de amp ging halen deze op een Mesa 1x12 thiele cab stond. Natuurlijk geen zicht deze brede top op een kleine 1x12... :)
Deze cabs vod ik altijd super en heb nooit meer zoiets gehoord als die cabs maar nu dezelfde amp op mn 2x12 CAA staat moet ik zeggen dat dat veel beter/muzikaler klinkt...

Michael AE
20 mei 2011, 16:18
Je zou het MichaelAE ook eens kunnen vragen, volgens mij heeft hij ook ervaring met verschillende Marks

Inderdaad; ik heb een MKIII gehad en heb nu een MKIV en een MKIIC. Heb verschillende andere geprobeerd.

Ik vond de MKIII ook beter dan de MKIV, maar de IIC vind ik dan weer beduidend beter dan de III. Warmer, zoeter en smeuïger.

E-J
22 mei 2011, 23:28
Wat is een gangbare prijs voor zo'n Mark III top? Ik zou er graag eens één willen proberen, wat ik er tot nu toe van gehoord hebt spreekt mij erg aan..!

interessander
22 mei 2011, 23:40
Volgens mij zo rond de 800-900 euro, afhankelijk van de opties. (simul-class, EQ, reverb, hardwood etc.)