PDA

View Full Version : Mini ampmeeting 2011



Scopperloit
18 mei 2011, 08:36
Geïnspireerd door ideeën uit het topic van onze RoelSmoel lijkt het me leuk een mini meeting te organiseren.
Het plan was eigenlijk dat Ieme in Heerenveen het AMPFEST zou organiseren, maar gezien het nog even kan duren omdat verbouwingen bij Ieme hem veel tijd kosten (toch?) is een tussentijdse mini meeting misschien wel een goed voorafje.

Ik vind het geen probleem zoiets te organiseren, maar er moet genoeg animo voor zijn. Ook is een locatie op redelijke afstand van iedereen ook niet verkeerd.

Heb je interesse dan hoor ik het graag.:)

Kim Wilson
18 mei 2011, 08:40
Oh, dat lijkt me wel geinig. Beetje afhankelijk van plaats en tijd probeer ik wel te komen.

Mitch
18 mei 2011, 10:03
Belangrijkste vraag: komt er een thema? High gain? Channel switchers? Zeker als het een duidelijk doel heeft ben ik er wel voor te porren (als ik tenminste een nieuw kwartetje EL84s in mijn Vox heb hangen...)

iWishmaster
18 mei 2011, 10:08
Belangrijkste vraag: komt er een thema? High gain? Channel switchers? Zeker als het een duidelijk doel heeft ben ik er wel voor te porren (als ik tenminste een nieuw kwartetje EL84s in mijn Vox heb hangen...)

Precies, wat wordt het? Gewoon een stel amps op een hoop zetten en luisteren kan ik in de muziekwinkel ook ... Highgain shootout hebben wel al eens gedaan, misschien een crunch of clean -meeting (wat klinkt dat extreem stom trouwens :makeup:).

Afhankelijk van de tijd en plaats heb ik ook wel interesse.

Midwolda
18 mei 2011, 10:11
Kijk, dàt vind ik nou een goed idee, een meeting om de beste *cleane* amp uit te testen...

Mitch
18 mei 2011, 10:25
Alleen clean kan snel saai worden hoor. Clean/crunch kan al veel interessanter zijn. Dergelijke karakteristieken terughoren kan heel interessant zijn. Maar goed, een goeie lange middag met twee thema's kan natuurlijk ook.
Meer dan dat zou ik niet doen, je zit toch altijd al met een relatief korte teijd dat iedereen er is. Een aantal komt vrij laat, een aantal moet wat vroeger weg, etc...

Scopperloit
18 mei 2011, 10:38
Gezien er al veel High Gain amp shootouts zijn geweest lijkt een clean/crunch meeting me geen verkeerd plan.

Kunnen dan bijv. wel channelswitchers meedoen die over een clean en crunch kanaal beschikken? Anders wordt het (denk ik) lastig veel éénkanaals topjes op te trommelen.

Blend
18 mei 2011, 10:43
Tja, als het in de buurt is, zou ik graag even willen kijken. Gitaar spelen kan ik voor geen meter, maar even buurten is altijd wel OK.

TS komt uit Kaatsheuvel, is het een idee om het dit keer iet wat in het zuiden des lands te houden?

Mitch
18 mei 2011, 10:45
Een beetje centraal in Brabant l ijkt me uitstekend, is zowel voor de westerlingen, utrechters als de limburgers aan te rijden.

Pirate
18 mei 2011, 10:59
Alleen clean kan snel saai worden hoor.

waarom zou alleen clean saai worden? :???: iedere cleane versterker klinkt toch anders?

alias
18 mei 2011, 11:01
Een beetje centraal in Brabant l ijkt me uitstekend, is zowel voor de westerlingen, utrechters als de limburgers aan te rijden.

Dus wel Franken, Saksen, Kananefaten en Turken, maar geen Galliërs, Tubanten en Friezen?

Harry
18 mei 2011, 11:09
nee, het taalgebruik van de laatste groep kan niet echt door de beugel.

caliban
18 mei 2011, 11:14
Brabant wil ik eventueel ook nog wel komen, afhankelijk van het mogelijke transport :). Ik kan een Framus Dragon meenemen (heeft een befaamde clean en 'crunch'), een ENGL Fireball (heeft clean, niet echt crunch tenzij met de gain van de clean open), en een Bugera v22 (goeie clean, en crunch, en wat meer zelfs).

alias
18 mei 2011, 11:15
nee, het taalgebruik van de laatste groep kan niet echt door de beugel.
En jij was .......... een Bataaf?
Die heb ik ook wel eens gehoord. Deed me denken aan één van de meer geurige kooien in de dierentuin, tijdens voedertijd.

allochthomas
18 mei 2011, 11:27
Als de locatie gunstig is en ik vervoer heb dan komen de mark III en de bogner mee

Mitch
18 mei 2011, 11:32
waarom zou alleen clean saai worden? :???: iedere cleane versterker klinkt toch anders?

Ja, maar een hele middag lang? De klankverschillen zijn zeker interessant. De manier waarop een versterker de overgang maakt van clean naar crunch is dat ook, of andersom, de manier waarop een crunchy amp opschoont bij terugdraaien van volume is dat ook. Dan hoor je pas verschillen in dynamiek en kwaliteit.
Ik bedoel dus meer: het wordt dan een beetje eenzijdig :)

Kim Wilson
18 mei 2011, 11:49
Hmm, Brabant is net even te ver uit de richting. Maar dat boeit niet, jullie kunnen ook wel zonder mij een meeting houden. :)

Mr. Dynamite
18 mei 2011, 12:10
Even nog een tip van mijn kant, allemaal leuk maar zorg dan wel voor een leuke vooraad OD pedalen :)

kassie
18 mei 2011, 12:16
Ik heb ook wel zin om te komen, neem ik mijn Express mee. Maar niet helemaal naar Brabant. Ben gewoon een pure saks uit Drenthe.

Mitch
18 mei 2011, 12:45
Twee mini meetings dus, een noordelijke en een zuidelijke :D

Buzzel
18 mei 2011, 12:54
nee, het taalgebruik van de laatste groep kan niet echt door de beugel.

oeoeoe je kwetst mijn half Friese status. Op zich lijkt het mij ook heel leuk om is naar een amp meeting te komen. Alleen is ook voor mij vervoer een beetje een ding. Als ik naar breda wil met OV ben ik 2 en een half uur bezig....

Maar ik kom denk ik in de toekomst wel ;) als ik beschik over een rijbewijs en zo...

Jasper.
18 mei 2011, 14:10
Highgain meeting in heerenveen kwam me eigenlijk perfect uit.

Voor een clean meeting in brabant pass ik. Dus ik hoop eigenlijk dat de highgain meeting in heerenveen er ook nog een keer komt.

caliban
18 mei 2011, 15:11
Is het ook de bedoeling dat we geestelijk clean blijven?

Toaster
18 mei 2011, 15:40
kijk een meeting in Brabant! Dat werd eens tijd ;) Ik blijf graag op de hoogte.

Trouwens een mooi clean verhaal. In mijn ogen is mijn blackface pro natuurlijk de beste clean versterker ;)

Gisteren gerepeteerd. Komt de eigenaar naar me toe gelopen en die vraagt of het een echte oude is. Ik zeg ja hoor. Hij zegt: ik heb er ook eentje. Een blackface twin.....

Lang verhaal kort. Twee blackface ampjes een uur naast elkaar gehad. Met wel het wezenlijke verschil dat ik er oude greenbacks in heb zitten en dat er in de twin oxfords zaten.

Die beide versterkers klinken als een blakcface Fender. Heerlijk. Maar toch is er verschil. En wat was dat vet om voor mij persoonlijk een uur lang te mogen ervaren. Maar ieder ander valt bij de eerste drie noten al in slaap denk ik.

(p.s. ik vind mijn Pro nog steeds de best amp van de wereld ;) )

Wabbie
18 mei 2011, 15:59
Brabant wordt misschien een beetje tever rijden voor mij, maar misschien is er iets te carpoolen met andere Oosterlingen?

Epii
18 mei 2011, 16:02
Als ik op de een of andere manier vervoer kan regelen zal ik mijn Laney wel meenemen.

Goed idee om ook eens wat clean te doen trouwens.

caliban
18 mei 2011, 16:04
Waarover spreken we eigenlijk temporeel gezien. Augustus, oktober...?

Mitch
18 mei 2011, 16:13
Na de zomer lijkt me wel het meest realistisch, ja.

caliban
18 mei 2011, 16:25
Na de zomer lijkt me wel het meest realistisch, ja.

Aight! Dan heb ik normaal mijn rijbewijs, dus moeten ze thuis maar zo lief zijn om me de auto een dagje uit te lenen (en jawel, ik ben al marginaal oud om nog geen rijbewijs te hebben :sssh:)

Scopperloit
18 mei 2011, 16:38
Na de zomer lijkt me inderdaad het meest realistisch.
Afhankelijk van de hoeveelheid interesse zal ik kijken welke ruimte in Brabant het best geschikt is voor de meeting.

Tegen de tijd dat er een datum geprikt kan worden zal ik wel vragen wie welke amp mee wil nemen. Misschien is het ook leuk om zoals aangegeven OD pedalen mee te nemen?

Eko
18 mei 2011, 16:45
Ik weet niet hoe we zitten met optredens met die tijd. Anders kom ik graag die kant op. Als er iemand dan mee wil rijden kan dat ook nog wel. Ik woon in Goor ( Twente).
Ik kan een Victoria Golden Melody meenemen en een Marble Clubreverb.

Mitch
18 mei 2011, 16:50
Cool. Zou wel fijn zijn, een meeting met een mengeling van makkelijk verkrijgbaar en niet-alledaags spul. Als ik kom wordt het denk ik de hele setup: AC30HH, Vernet 2x12 met M20s, pedalboard (2x boost, 2x drive) en een gitaar naar keuze).

guitarguru
18 mei 2011, 17:01
Vet! Geeft voor mij wellicht meer duidelijkheid in mijn zoektocht naar een draagbare cleane versterker, die lekker reageert op gainpedalen.
Ik kan mijn Vox AC30CCH top meenemen, plus bijpassende Vernet 1x12 OS kast. Als ik dan inmiddels niet al aan de een of andere Fender geraakt ben.
(Overigens vind ik Brabant wel een rot eind weg vanuit Lelystad...:hide:)

Mitch
18 mei 2011, 17:36
Dan ga je lekker naar de high gain meeting in Friesland als die van de grond komt :seriousf:

guitarguru
18 mei 2011, 17:39
Dan ga je lekker naar de high gain meeting in Friesland als die van de grond komt :seriousf:

Ja hee....... kijken hoe die bakken opschonen met mijn volumeknop. De hele middag alle gain eruit zien te draaien............ :seriousf:

Lexvandoef
18 mei 2011, 19:07
Hey leuk! Mocht het uitkomen wil ik ook wel meekomen! Heb een mooie draagbare cleane amp staan die je niet elke dag tegen komt :).

Basileia
18 mei 2011, 19:10
Hmm, tegen die tijd zou ik normaal gezien ook in bezit van een rijbewijs moeten zijn, en ik kan de auto van pa vast wel lospeuteren onder het mom van ervaring opdoen. Voor zij die niet weten hoe een Marshall DSL klinkt wil ik die ook nog wel inladen.

Thiez
18 mei 2011, 19:58
Het klinkt opzich wel leuk, ik ben niet zo een fan van clean maar een lekker crunch is altijd goed. En een leuke meeting ben ik altijd voor te porren.
Zelf heb ik weinig te bieden denk ik, een engl blackmore, persoonlijk vind ik het een lekkere crunch maar veel mensen pissen op engl dusjah.
Als het na de zomer is heb ik misschien ook mijn carlsbro top 100 gereviseerd, dit schijnt wel een lekkere clean amp te zijn die lang clean blijft.

Mr. Dynamite
18 mei 2011, 20:01
Thiez, jij heb toch ook zon zelfbouw amp? Geeft die niet een lekkere OD?

Scopperloit
18 mei 2011, 20:01
Ik vind het erg leuk dat jullie enthousiast zijn voor een meeting!

Gezien de wensen van de GN'ers denk ik dat we een interessante clean/crunch meeting kunnen houden. Natuurlijk is dit afhankelijk van het totaal aanbod versterkers voor die dag.
Ik denk dat het overzichtelijker is als mensen me een pm sturen met wat ze te bieden hebben + je woonplaats etc. Dan kan ik het aanbod amps dat meekomt in een overzichtelijk bestand zetten en vervolgens delen met jullie. Ook kan ik dan kijken wat gezien de spreiding van de GN'ers de beste meetingplek is.

Scopperloit
18 mei 2011, 20:02
Thiez, jij heb toch ook zon zelfbouw amp? Geeft die niet een lekkere OD?

Hee, misschien ook niet verkeerd om een aantal zelfbouwamps mee te nemen en indien mogelijk met de real deal te vergelijken?

Edit: Mini meeting wordt het dan niet meer denk ik :P.

Mr. Dynamite
18 mei 2011, 20:16
Net als buzzel lijkt het me erg gaaf, alleen wij zitten een beetje met vervoer maargoed wie weet.

Mij lijkt het wel een idee om er gewoon een low-gain meeting van te maken? Dus daaronder valt een lekkere crunch en cleane bakjes :ok:

Scopperloit
18 mei 2011, 20:18
Net als buzzel lijkt het me erg gaaf, alleen wij zitten een beetje met vervoer maargoed wie weet.

Mij lijkt het wel een idee om er gewoon een low-gain meeting van te maken? Dus daaronder valt een lekkere crunch en cleane bakjes :ok:

Clean en crunch is het idee ja :). Alleen "lekkere crunch" kent vele interpretaties. Ik zou het maximaal op standje Gary Moore houden.

refused199
18 mei 2011, 20:31
Ik ben ook voorstander van clean en crunch meeting! Het liefst dan wel redelijk in het midden of zuiden van het land. Brabant, Utrecht lijkt me een goed plan!
Mocht ik kunnen dan ben ik erbij met een jcm2000 dsl 100, Ceriatone 18w TMB en een dynacord twen!

iWishmaster
18 mei 2011, 20:40
Ik kan overigens wel het één en ander meenemen. Een eenkanaals zelfbouw topje met een redelijke clean en een (imho) zeer lekkere crunch en natuurlijk mijn Rivera Rake: clean en crunch channelswitcher.

Blend
18 mei 2011, 20:49
is het een meeting voor mini amps? dan kan die Rivera natuurlijk niet mee he.:soinnocent:

kassie
18 mei 2011, 21:14
een Noordelijke Amp meeting lijkt me zeer tof. Dat zouden we eventueel in Groningen City kunnen doen.

Thiez
18 mei 2011, 23:38
Thiez, jij heb toch ook zon zelfbouw amp? Geeft die niet een lekkere OD?

Ja dat zelfbouw ampje moet ik nog wel een keer gaan modden. Hij klinkt niet onaardig maar hij moet vetter! ;)

iWishmaster
19 mei 2011, 09:09
is het een meeting voor mini amps? dan kan die Rivera natuurlijk niet mee he.:soinnocent:

Het is een short head :soinnocent:.

RoelSmoel
19 mei 2011, 16:27
Als de datum en tijd schikken, ben ik er zeker bij:)

rupke
19 mei 2011, 18:36
Ik heb ook zeker interesse als het in brabant is. Ik kan mijn Koch studiotone XL combo meenemen. verder speel ik over een gt 10 met een mesa 20/20 eindtrap. Lijkt me ook wel cool om te kijken hoev ver de preamps van de cleane versterkersimulaties van de GT10 overeenkomen met de real deal.

Gr. Rupke

HalfBlindLefty
19 mei 2011, 21:16
Mhh Brabant hè ?
Clean/Crunch Dus Kitty Hawk en Cybertwin SE beide mee.
De CT natuurlijk als tegengewicht voor al die buizen.......

Aangezien ik een Tukker woonachtig in Brabant ben, zullen Eko en ik elkaar wel begrijpen qua dialect.

Eko
20 mei 2011, 09:53
UltimaPro,
ja dat wordt wat , geboren in Rotterdam en nu al 20 jaar in Twente. Ik kan af en toe m`n dochters niet eens verstaan ( gekheid). Een CT heeft trouwens wel degelijk buizen.

HalfBlindLefty
20 mei 2011, 21:30
UltimaPro,
ja dat wordt wat , geboren in Rotterdam en nu al 20 jaar in Twente. Ik kan af en toe m`n dochters niet eens verstaan ( gekheid). Een CT heeft trouwens wel degelijk buizen.


Hoezo toeval... Ik werk in Rotterdam :)
Ik weet dat een CT buizen heeft, die ook nog een een fikse rol spelen, maar het is en blijft 95% digitaal/solid state.

Henri H
20 mei 2011, 23:04
Brabant :stop:

Als het nou gewoon in Utrecht (DB's b.v.) zou zijn, zou ik wel wat ampjes kunnen aandragen.

Ik denk niet dat je er teveel pedalen bij moet hebben, misschien wel helemaal niet.

Mitch
20 mei 2011, 23:37
Juist als je van clean/crunch wil uitgaan heeft het zin om er een paar pedalen tegenaan te gooien. Niet de hele tijd natuurlijk, maar als extra onderdeel.
Mijn idee voor de planning van zo'n meeting:
-paar 'standaard' amps tegenover elkaar zetten voor puur clean (dus klankverschil beoordelen en interactie gitaren)
-paar amps tegenover elkaar voor randje en crunch (ik zou zeggen bij voorkeur dus amps met een mastervolume)
-paar pure crunch amps of evt, channel switchers die hoofdzakelijk bekend staan om hun goeie crunch.
-evt. non-channel switching+pedalen tegenover channelswitcher
-evt. korte demo van een totale setup van een paar personen (ik denk dan vooral om het boosten van crunchy amps te demonstreren bijv.)
-evt. amps op verschillende cabs

Afhankelijk van hoeveel mensen er komen en hoeveel gear er komt natuurlijk. Meer dan vier thema's op één dag is eigenlijk niet te doen.

Henri H
21 mei 2011, 00:04
Ja, natuurlijk heeft het zin om er pedalen bij te betrekken, maar dat gaat veel extra tijd kosten, vooral als iedereen elk pedaal met elke amp wil gaan testen.
Hartstikke leuk ook, maar dan is er wel minder tijd om de clean en crunch kwaliteiten van de afzonderlijke amps te testen.

Ik heb overigens ook wel een paar leuke pedalen:

- Goudie FX 808+ (ideale tubescreamer naar mijn idee)
- Ibanez MT10 (geschikt voor zowel een cleane amp als voor een crunchy amp)
- Maxon OD808 ("standaard" tubescreamer)

Jouw suggesties/planning lijken me overigens prima, maar ik denk dat 2 van die thema's wel voldoende zullen zijn.

Mitch
21 mei 2011, 00:09
Ja, je moet zéker beginnen met de klankverschillen. Gitaar of drie of zo, sterk uiteenlopend. Daarna op de crunch amps, daarna een pedaal of vijf (hooguit!) in combinatie met clean.randje amps.
Maar wat in mijn beleving ook goed werkt is gewoon een paar personen hun hele setup (gitaar, amp, pedalen) laten demonstreren. Dat geeft altijd een heel compleet beeld. Wat mij betreft gaat dat voorbij het denken in onderdelen en gaat het uit van denken in een geheel. Zeker op de laatste mini meeting was dat toch weer het leukste onderdeel.

Henri H
21 mei 2011, 00:24
Als het in Den Bosch of Oss zou zijn, is het ook nog te doen voor mij, en ben ik bereid mijn setup te demonstreren.
Normaal gesproken zou dat mijn JCM 800 2204 met de Goudie FX zijn, maar ik kan speciaal voor de meeting een boardje van een stuk of 5 à 6 boost-pedalen kunnen meenemen, lijkt me leuk. Ik ben echter een zeer slechte "demo-man", dus zal het moeten hebben van een minuutje of 10 gejengel. :)

Ik kan ook nog mijn Mesa Boogie Stiletto Deuce I meenemen; bij uitstek een mooie clean + crunch amp. Daarbij hoort dan eigenlijk wel mijn eigen "customized" 2x12 1/3 open back cab. :lovelove:

:)

iWishmaster
23 mei 2011, 11:07
Op zoek naar een locatie dus ... Midden / noorden van noord-brabant, kent iemand daar iets? Als we alleen gaan luisteren (en dus niet opnemen) hoeft het alleen groot te zijn voor een man of 20-30(?) met amp en een handjevol cabinetten / gitaren.

Scopperloit
16 augustus 2011, 13:31
Hallo mensen,

het heeft lang geduurd, maar dan eindelijk weer een update over de mini amp meeting (in de zin van kleine meeting).
Ik heb net gebeld naar de lokale muziekwinkel uit Kaatsheuvel en de eigenaar vind het goed als we in zijn winkel een meeting willen houden. Ik moet nog met hem het een en ander bespreken, maar dat zit wel snor.

Het makkelijkste lijkt mij om het in het weekend te houden, maar is er een sterkere voorkeur voor zondag of zaterdag?

Amps
We hadden het al erover gehad dat dit een clean & crunch meeting zou gaan worden met de mogelijkheid om wat pedaaltjes etc. aan de tand te voelen.
Wie wil wat meenemen?
Ik zal de lijst wel beginnen:


Soldano SLO 100


Als iemand nog leuke ideeën heeft voor de meeting, stel ze voor!

Toaster
16 augustus 2011, 16:06
Als datum en tijd schikken kan ik verschillende dingen mee nemen. Maar eens afwachten wat er allemaal komt. Maar dat zou kunnen zijn:

Blackface pro reverb '66 met oude greenbacks
Marshall super bass '72 met of een ouwe basketweave of uit dezelfde periode een orange 4x12 beide pre rola
Een ouwe vox uit 66
Een 72 marshall pa20 ingebouwd in een bleusbreaker combo met ouwe 20 watters
Mesa F50 ( Channelswitcher met verassend goed clean)
Sessionette ( gaat een hoop mensen verbazen denk ik)

Ik neem op zeker de pro mee. De rest moet ik een keuze maken. Ik heb geen bus ofzo.

Gitaren: ouwe strat 72
Tele Am. St.
Tele thin skin nitro
Gibson classic ( met burstbuckers)

Gitaren bespeel ik liever zelf. Maw ik laat ze niet hoereren
Pedaaltjes heb ik ook wel maar ik wacht even de rest af.

Thiez
16 augustus 2011, 17:37
Lijkt me leuk om er bij te zijn, maar ik denk niet dat ik echt wat fatsoenlijks mee kan nemen voor clean/crunch meeting.
Heb een engl blackmore, blackstar ht-5, marshall 1960A (greenback/G12-65), Gibson SG 50th anni.

bentium
16 augustus 2011, 20:29
Afhankelijk van wanneer de meeting is kan ik wel afkomen

wat ik kan meenemen (wel niet alles te samen)

marshall 412 uit 79 met g12-65
marshall 412 uit 78 met g12m25 blackbacks 75hz
pedalenbak (boosters/overdrive/fuzz, lijkt me leuk voor in de compare setups)
jcm800 4104 (212 jcm800 2204 combo)
orange dual terror
zelfbouw marshall 1974x
wat gitaren...

jullie kiezen dan de cab die ik meesleur (heb maar een klein autotje, kan maar 1 cab in)

B-stone
17 augustus 2011, 14:32
Vet! :D en ook nog (redelijk) in de buurt.
Is een 1959slp welkom? Ik heb wel alleen maar een jcm 900 1960 cab met orginele speakers dus het lijkt mij ook vet om verschillende amps op verschillende cabs te proberen.

( kan iemand een attenuator meenemen dan?:makeup: )

Ik hoor het wel,

Groetjes Bram

Nielsje
17 augustus 2011, 14:44
Wordt het nou een mini-amp meeting of een mini ampmeeting?
Anyway, ik heb een CMW StudioCage en een Vernet kast met M20's.
Single channel, clean en iets met een randje doet 'ie.

Bij interesse neem ik hem mee, Brabant vind ik prima, zolang we maar niet in een varkensstal zitten. Ik kom, afhankelijk van de datum :)

Wabbie
17 augustus 2011, 19:55
Afhankelijk van de datum wil ik wel komen, en dan kunnen er ook nog wel wat forummers meerijden op de as Enschede - Kaatsheuvel. Ik kan iig wel een Koch loadbox meenemen als dat gewenst is. Hangt een beetje van de datum af of ik mijn JTM45 meesleep, maar ik kan sowieso wel een reissue Champion 600 meenemen en mijn pedalboard.

Henri H
21 augustus 2011, 02:11
'k Wil graag met Wabbie meerijden.
Datum prikken lijkt me wenselijk.

Wabbie
21 augustus 2011, 12:03
Ja, datum lijkt me nu het handigste. Dan kunnen we concrete afspraken gaan maken namelijk.

@H.Huisjes, als ik kan kun je meerijden!