PDA

View Full Version : Seymour Duncan (Classis Rock)



JDB7
18 mei 2011, 07:27
Hallo,

Mijn versterker: JCM 800 van 81 + marshall Cabinet G12-65 speakers (1960JMP)

Mijn Gitaar: Gibson Les Paul Traditional

Ik speel voornamelijk Classic Rock (AC/DC, Aerosmith, Black Sabbath, Led Zeppelin, Ozzy Osbourn, Van Halen, ZZ-top en zo kan ik uren doorgaan :p
ook metallica maar das dan ook het zwaarste dus geen puure metal ma voor metallica gebruik ik een boost pedaaltje dusja

Nu ik ben al een tijdje op zoek naar nieuwe pickups voor in mijn Gibson Les Paul Traditional nu heb dit al besproken met vrienden en winkels en dit is het besluit, de beste keuze vonden ze:

1. Seymour Duncan Alnico II Pro (Aph-1)
2. Seymour Duncan Alnico II Pro Slash (Aph-2)
3. Seymour Duncan Jb Model (SH-4)
4. Seymour Duncan Distortion (SH-6)

Maar mijn keuze gaat uit naar de Seymour Duncan Alnico II Pro of de slash versie, Ik hoor graag de sound dat slash gebruikt maar zoals jullie zien speel ik niet enkel Slash en daarom ben ik bang dat ik te veel naar hem toe zal gaan en is het meschien beter om gewoon de Seymour Duncan Alnico II Pro (Aph-1) te nemen waarom simpel de sound is warm en voor de sustain en tenslotte speelde slash vroeger ook met deze nu zij eigen versie maar kom, wat ik wil weten wat zouden jullie doen in mijn plaats, en zijn deze pickups wel aan te raden voor andere classic rock hits

Graag Had ik jullie mening daarover, ik zou ze zaterdag willen bestellen want ik ben al lang aan het zoeken en anders komt het er niet van

Alvast Bedankt Jeroen:gitarist:

munkie
18 mei 2011, 10:33
Je hebt iig een goede smaak qua muziek en de goede spullen om die te maken. Al zou ik toch eens kijken naar betere speakers, V30 etc. Ik heb eens een JCM800 combo gehad met een Rola speaker, heb ik vervangen door een V30, klonk veel beter vond ik.

Maar goed we hadden het over PU's. Ik heb ervaring met de JB, jarenlang zelfs, en de '59. De JB heeft meer output, klinkt clean wel wat afgeknepen. Op een LP heb ik een JB om lekker te rocken, op een ES een 59 voor blues/rock.

Agent_Smith
18 mei 2011, 12:16
Neem ook de Ducan Customs eens in overweging. (Custom, Custom-Custom en Custom 5) Deze heb ik allemaal en zijn uitstekend classic rock elementen.
JB ook uiteraard. De overige heb ik nooit gebruikt.

Oja, geluid zit trouwens in de vingers ;-)

Exi
18 mei 2011, 13:33
+1 Custom 5 is mijn favoriete custom. '59 klinkt heerlijk open en bijna instant AC/DC.
En luister ook eens naar Airbourne en Motörhead:rockon:

Fiendish
18 mei 2011, 13:57
Ik zeg, kijken naar Bareknuckle Pickups.
Iets duurder, maar (naar mijn mening) op een aantal punten beter dan een hoop SD's.

caliban
18 mei 2011, 15:53
JB kan je denk ik niet zo makkelijk iets fout mee doen. Ik heb zelf een Distortion in mijn LP, heel erg blij mee, maar is een vrij agressieve pu. De JB ook wel, maar misschien minder over the top.