PDA

View Full Version : Duesenberg Tremola



Pirate
17 mei 2011, 23:22
Hoi,

Ik zit er over te denken om een Duesenberg Tremola op me gitaar (LP model) te zetten en ik vroeg me af of ik nog wat anders moest veranderen ? topkam? brug? tuners?

thanks!

Orpheo
18 mei 2011, 03:43
Hoi,

Ik zit er over te denken om een Duesenberg Tremola op me gitaar (LP model) te zetten en ik vroeg me af of ik nog wat anders moest veranderen ? topkam? brug? tuners?

thanks!

ja, ja, en ja.

alle 3 kan, geen van drieen moet.

topkam: graphtech
brug: schaller roller bridge
tuners: gotoh of sperzel locking tuners.

Pirate
18 mei 2011, 09:01
in die graptech topkammen zie ik dat daar al sleufjes in zitten, maakt het daarbij uit of hij op een linkshandige gitaar komt?

Mitch
18 mei 2011, 09:54
Ik dacht dat de Graphtechs ook gewoon een voor- en een achterkant hadden, dus dan maakt het wel uit ja.
Een tune-o-matic brug kan wat aan de scherpe kant zijn voor gebruik met een Bigsbyachtige. Ik kan je de Duesenberg overigens van harte aanbevelen, ik gebruik 'm al jaren. Overigens ook in combinatie met Sperzel locking tuners maar da's geen must. Als je in Gitaar - Diversen kijkt staat een sticky met een handige manier van je snaren opzetten die ze in feite ook locking maakt. Makkelijk is het wel, Sperzels...

Rutger
18 mei 2011, 11:19
Je kunt ook graphtech kammetjes kopen die je verder zelf op maat moet schuren en feilen.