PDA

View Full Version : Setup EMG SA/SA/81 aanpassen (neck SA dubbel) kan dat?



aerdvark
17 mei 2011, 16:37
Hallo allemaal,

Ik heb al meer dan 10 jaar deze (http://www.emgpickups.com/products/index/103/7/1) setup in mijn Strat.

Is het mogelijk om de single coil in de neck positie te vervangen door een ander element namelijk een humbucker in single coil formaat?
Een gewone EMG60 in de neck positie zal wel geen probleem zijn maar dan kom ik aan het fraisen in de body.

Dus van SA/SA/81 naar "60 in sincle coil jasje"/SA/81.

Ik heb al het e.e.a. gezocht maar kom het antwoord nergens tegen.

Alvast dank voor de hulp!

Terminus
18 mei 2011, 11:16
Zo ver ik weet is er niet zo iets als een single-coil size EMG 60, als die er was lijkt het me geen probleem.

aerdvark
18 mei 2011, 11:41
Dank voor de reactie: ik heb ondertussen nog stevig doorgezocht op het internet maar kom dit nergens tegen.

Voor de aardigheid ook een mail naar EMG gestuurd maar vraag me af of ik hier response krijg. Niet geschoten is altijd mis.

Ik wil de EMG 81 sowieso houden, en ik vind het strat geluid van beide SA's ook wel goed. Alleen ik wil wat meer variatie in het cleane en bij de solo's. Een andere gitaar van mij heeft een EMG60 in de neck positie, vandaar dit idee. Eventueel splittable zou nog beter zijn.

Eerlijk is eerlijk: als er gefraised moet worden haak ik af. Als de 81 er uit moet (bv. als ik naar een ander fabrikaat moet overstappen) haak ik ook af.