PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul Special II Heritage Cherry Sunburst Left



Tomz
17 mei 2011, 16:33
Hey Forum,

Ik speel nu zo'n 2 maanden gitaar, tot nu toe op een linkshandige akoestische western. Het lijkt me leuk om ook een elektrische gitaar te hebben, want sommige liedjes klinken nou eenmaal niet goed op akoestisch. Ik hou van alternative rock van bijv. Coldplay of Keane. Heb niet echt veel geld te besteden, max €150 euro, dus keek even rond op een paar sites en toen kwam ik deze tegen:
http://www.rockpalace.com/product/Epiphone-Les-Paul-Special-II-Heritage-Cherry-Sunburst-Left

Weten jullie misschien of dit (voor mijn budget) een goede gitaar en zo niet, weten jullie misschien een goed alternatief? Alvast bedankt!

Platyhelminthes
17 mei 2011, 16:41
Voor dat geld zou ik tweedehands gaan kijken.. Een london city Comet is een goede gitaar voor het geld en ook linkshandig te vinden. Moet voor de nummers die jij noemt ook zeker goed zijn :)

Bert Gitaar
17 mei 2011, 16:54
Ik heb er ooit zo een op de gok gekocht. Maar dan rechtshandig. 2 uur bekeken en retour gestuurd.
Het merkje Epiphone zou er eigenlijk niet op mogen staan.
Er is heel veel leuk gitaar spul te vinden rond de 150 euro. Googlen.

Squier, Richwood, Ibanez, enz..............

Tomz
17 mei 2011, 16:56
Voor dat geld zou ik tweedehands gaan kijken.. Een london city Comet is een goede gitaar voor het geld en ook linkshandig te vinden. Moet voor de nummers die jij noemt ook zeker goed zijn :)

bedoel je zoiets?
http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/london-city-comet-mki-but-linkshandig-telecaster-86375251.html
zal eens even een paar reviews uitzoeken, ziet er in elk geval vet uit :) bedankt!

Joreeen
17 mei 2011, 16:59
Ik heb de zwarte rechtshandige versie van de Special II.
En hij speelt echt super!! Alleen denk ik dat er onderling heel veel verschil opzit! Deze speelt bij mij echt machtig, heb hem zelfs niet moeten laten afstellen. Het enige wat ik er al aan veranderd heb zijn de snaren!

Maar als je echt zo'n gitaar wilt; veel testen! En als je een superexemplaar tegenkomt hem nemen, want er zijn veel rotte appels, maar weinig echt goede!

Natuurlijk is tweedehands kijken ook een goeie optie!

Vooral veel testen en in meerdere winkels gaan kijken!!
Succes! :hippie:

Tomz
17 mei 2011, 17:04
Ik heb de zwarte rechtshandige versie van de Special II.
En hij speelt echt super!! Alleen denk ik dat er onderling heel veel verschil opzit! Deze speelt bij mij echt machtig, heb hem zelfs niet moeten laten afstellen. Het enige wat ik er al aan veranderd heb zijn de snaren!

Maar als je echt zo'n gitaar wilt; veel testen! En als je een superexemplaar tegenkomt hem nemen, want er zijn veel rotte appels, maar weinig echt goede!

Natuurlijk is tweedehands kijken ook een goeie optie!

Vooral veel testen en in meerdere winkels gaan kijken!!
Succes! :hippie:

Bedankt voor je reactie. Ik ben zelf in twee winkels geweest tot nu toe en het viel me echt tegen wat ze aan linkshandige gitaren hadden. Ze hadden beide slechts 2 gitaren in mijn prijsklasse... niet echt perfect dus als je wil gaan vergelijken :(

refused199
17 mei 2011, 17:09
Wat mij erg opviel bij de Special II is de kwaliteit die in 4 jaar opzienbarend is gedaald. 4 jaar geleden ben ik met een vriend z'n eerste gitaar uit gaan zoeken. Toen was deze gitaar nog 220 euro, en om heel eerlijk te zijn was dat best veel waar voor het geld! Natuurlijk geen topkwaliteit maar betrouwbaar, degelijk en netjes voor het geld wat je er voor betaalt.
Tegenwoordig zijn ze een stuk goedkoper, maar zou ik hem als startersgitaar echt niet meer aanraden.....

Legit
17 mei 2011, 17:25
heb dezelfde gitaar (in het rood dan).
Ik vind dat het eigk niet slecht klinkt, maar de gitaar was zeer slecht afgewerkt.

De V
17 mei 2011, 17:51
Sparen is eigenlijk de beste optie.

Je kan nu wel gelijk een gitaar kopen van €150, maar dan is er een vrij grote kans dat je daar later spijt van krijgt omdat hij niet lekker klinkt, niet lekker speelt, afwerking heel slecht is, etc.
Dan is het beter om door te sparen en je budget te verdubbelen, dan is die kans alweer kleiner.
Dan moet je echter wel het geduld kunnen daarvoor opbrengen.

Mocht je toch nu wat willen dan zou ik zeker tweedehands kijken; meer bang-for-the-bucks. :)

Succes met zoeken en kiezen.:ok: