PDA

View Full Version : [GEZOCHT] - Winkel die veel pickups verkoopt



DemolitionColorScheme
17 mei 2011, 12:51
Ik zoek een winkel waar ze veel pickups verkopen, voornamelijk Gibson, Lindy Fralin, Lolar, Lace.

Iemand?

Orpheo
17 mei 2011, 13:26
ebay! daar kan je alles vinden. je hebt nauwelijks winkels die dat allemaal voeren. Thomann heeft ook een hoop, maar op ebay is de keus nagenoeg oneindig.

DemolitionColorScheme
17 mei 2011, 13:28
Je hebt gelijk. Ik zal eens op eBay kijken! Thanks! Thomann was ik ook totaal vergeten.

Tristan
17 mei 2011, 20:55
Van De Haar misschien? www.haarguitars.nl

DemolitionColorScheme
17 mei 2011, 21:15
De Haar had ik natuurlijk al gechecked. ;)

Thiez
17 mei 2011, 22:09
www.tonefactory.nl heeft ook aardig wat pickups en www.guitarsupplies.nl

Tristan
18 mei 2011, 00:17
Fralins zijn bagger overigens, behalve RS Fralins dan, maar die moet je bij RS Guitarworks bestellen.

DemolitionColorScheme
18 mei 2011, 09:08
Fralins zijn bagger overigens, behalve RS Fralins dan, maar die moet je bij RS Guitarworks bestellen.
Dat is je smaak / mening. :) Ik ben erg tevreden met het setje in mijn Tele.

DemolitionColorScheme
18 mei 2011, 09:12
www.tonefactory.nl heeft ook aardig wat pickups en www.guitarsupplies.nl
Thanks, ik kende deze sites al, though, maar zal eens kijken!

Tristan
18 mei 2011, 10:37
Was maar een grapje, de Strat pickups (Vintage Hot en Blues set) klinken vrij stug en een beetje icepicky in mijn oren, maar die Blues set doet het in ieder geval wel erg goed in drop tunings!
Fralin speelt zelf volgens mij voornamelijk met zijn vingers, wat die stugge en icepicky sound als je met een plectrum speelt wel enigszins kan verklaren.
Waar ben je naar op zoek, humbucker, single coil?

DemolitionColorScheme
18 mei 2011, 10:39
Was maar een grapje, de Strat pickups (Vintage Hot en Blues set) klinken vrij stug en een beetje icepicky in mijn oren, maar die Blues set doet het in ieder geval wel erg goed in drop tunings!
Fralin speelt zelf volgens mij voornamelijk met zijn vingers, wat die stugge en icepicky sound als je met een plectrum speelt wel enigszins kan verklaren.
Waar ben je naar op zoek, humbucker, single coil?
Ik ben momenteel even opzoek naar humbuckers. Ik was eigenlijk op zoek naar een Gibson Tony Iommi setje en wilde kijken of ik die toevallig ergens in shops kon vinden (het liefst in goud).

Tristan
18 mei 2011, 11:09
Ik kan ze helaas ook niet vinden, zeker niet in het goud, chroom en zwart nog wel (Ebay).
Vox Humana heeft ze in ieder geval ook niet, misschien Robberts Guitars in Hilversum?
Ik zag je advertentie op Marktplaats, damn, ga je nu helemaal de klinische kant op met een Mesa Mark IV en Axe-FX enzo, dat is een groot verschil met wat je nu hebt lijkt me?

DemolitionColorScheme
18 mei 2011, 11:15
Ik kan ze helaas ook niet vinden, zeker niet in het goud, chroom en zwart nog wel (Ebay).
Vox Humana heeft ze in ieder geval ook niet, misschien Robberts Guitars in Hilversum?
Ik zag je advertentie op Marktplaats, damn, ga je nu helemaal de klinische kant op met een Mesa Mark IV en Axe-FX enzo, dat is een groot verschil met wat je nu hebt lijkt me?
Klopt, ik zie ook alleen black en chrome, vandaar de vraag.
Ik zal eens kijken bij Robberts Guitars.

Betreffende switchover;
het is geen verschil. Ik switch voor mijn eigen muziek (Arafúra) voornamelijk over op de Axe-FX ULTRA voor de amp modeling. Ik gebruik daarvoor altijd Guitar Rig 4 en de Axe-FX is gewoon een stap omhoog. Heeft voor mij niets met klinisch te maken. Ik heb gewoon een grote range aan geluiden nodig omdat ik vaak met een erg drukke mix te maken heb en ik moet het altijd kunnen tweaken om een mix te kunnen veranderen naar mijn smaak. Vandaar dat ik nu voornamelijk alles post-recording ga toevoegen ipv. alles van te voren al affected op te nemen. Ik werk nu al een maandje of 3 zo, ipv. constant met mikes alles op te nemen, en dit bevalt me erg goed. Ik heb nog zat vintage gear die ik houd, zoals tape delays en andere analoge dingen en dat combineer ik met digitale dingen.

Betreffende Mesa Mark IV; ik heb nu een Koch Powertone I voor de band waarin in speel (IZAH) en dat is pas klinisch. Dus, ik vind een Mark IV wel een step up in vergelijking tot de Koch.

Tristan
18 mei 2011, 11:27
Ah, ik dacht dat je ook meer Vintage achtige amps had, vandaar.
Of de Mark IV een step up is van de Powertone durf ik niet te zeggen, ik verwacht dat de Powertone wat meer ballen heeft voor rhythm werk eerlijk gezegd, maar de Mesa heeft wel weer een mooie clean en vloeiende lead.
De Axe-FX, ja, daar moet je in willen duiken, een tijd geleden heb ik er Cynic mee zien optreden en dat klonk heel erg slap, dus je moet echt weten wat je doet met zo'n ding wil het beter zijn dan een POD of Guitar Rig of wat dan ook.
Heb je de Eleven weleens geprobeerd?

DemolitionColorScheme
18 mei 2011, 11:35
Ah, ik dacht dat je ook meer Vintage achtige amps had, vandaar.
Of de Mark IV een step up is van de Powertone durf ik niet te zeggen, ik verwacht dat de Powertone wat meer ballen heeft voor rhythm werk eerlijk gezegd, maar de Mesa heeft wel weer een mooie clean en vloeiende lead.
De Axe-FX, ja, daar moet je in willen duiken, een tijd geleden heb ik er Cynic mee zien optreden en dat klonk heel erg slap, dus je moet echt weten wat je doet met zo'n ding wil het beter zijn dan een POD of Guitar Rig of wat dan ook.
Heb je de Eleven weleens geprobeerd?
Ik heb nu nog een '83 Silverface Champ (ook te koop), maar voor de rest geen vintage amps meer.
En nee, de Powertone I heeft netjuist niet genoeg ballen. Ik moet er additionele EQ bijgooien om hem enigzins wat mids te geven. Een van de andere 2 gitaristen (naast mij, dus met z'n drieën) gebruikt een Powertone II en die werkt een stuk beter. Vandaar dat er ook een II is gekomen ...

Ik ben overigens (nog) niet van plan om met de Axe-FX op te treden, maar ik heb van andere mensen gehoord die Cynic ook live zagen (met Axe-FX) dat het prima klonk, al was het erg clean. Ik vind daar niks mis mee. Het hoeft allemaal niet per definititie vintage te zijn.

En nee, geen Eleven geprobeerd. Geen interesse in ook. Als ik pindakaas neem neem ik ook Calvé, niet Euroshopper. ;)

Tristan
18 mei 2011, 12:07
Okee, misschien heb ik het over de versie II in vergelijk met de Mark IV dan, ik weet niet welke Powertone ik heb gehoord.
Die Eleven, ik noemde hem omdat een maat van mij die heel kritisch op zijn sound is er vrij enthousiast over is, dat gekoppeld aan wat ik heb gehoord van Cynic (een totaal ballenloos geluid, bijna een non-geluid als je het zo kan stellen), dacht ik dat het een optie zou kunnen zijn.
Succes met het vinden van die Iommi pickups in ieder geval (ik kan ze echt nergens vinden).

DemolitionColorScheme
18 mei 2011, 12:15
Succes met het vinden van die Iommi pickups in ieder geval (ik kan ze echt nergens vinden).
Thanks. Ik zag er maandag eentje op Marktplaats, maar die stond op gereserveerd. Ik had gemaild dat ik wel een serieus bedrag wilde neerleggen, maar niets meer teruggehoord. De advertentie is ook weg, dus die is gewoon verkocht.

Tristan
18 mei 2011, 14:21
Tsja, soms wordt er nog wel wat verkocht via Marktplaats. :D