PDA

View Full Version : Elektrische gitaar met warm geluid



Tarja
16 mei 2011, 21:46
Welke elektrische gitaren hebben een warm geluid?
Dat hele felle vind ik niet zo mooi, ben op zoek naar een warm geluid.
Maar weet niet zo goed waar ik moet zoeken... :???:

Ik heb zelf een Squier Strat (is mijn 1e elektrische gitaar die ik nu ong 7 jaar heb...) maar ben eigenlijk niet helemaal weg van dit geluid.
Ik heb vroeger veel gespeeld, en daarna een heeeeeeeeeele tijd niet.

Ik ben nu alles weer opnieuw aan het leren, en voel me een beetje noob :soinnocent:

Jolanda

Mitch
16 mei 2011, 21:52
Semhollows, full hollows of dikke planken met humbuckers, dat klinkt al een stuk dikker. Tenminste, als je zegt dat je 'warm' mooi vindt en niet zo weg bent van je strat denk ik dat je vooral meer laag en midlaag zoekt, wat sommigen ook wel aanduiden als een 'voller' geluid.
Er zijn namelijk ook mensen die met 'warmte' het heldere van een strat aanduiden :???:

Maar goed, in wat voor budget zoek je?

theguitarguy
16 mei 2011, 21:53
ligt er een beetje aan welke stijl je wilt gaan spelen, het verschilt meestal per stijl welke gitaar wordt aangeraden, dus daarover zou je meer kunnen vertellen. Verder is het gewoon slim om naar een muziekzaak te gaan en heel veel uit te proberen, om er zo achter te komen welke gitaren jij mooi vind. Je kunt ook op youtube kijken naar demo's en dergelijke, maar soms valt de geluidskwaliteit hiervan tegen, en het is altijd slim om een gitaar in je handen te hebben om te weten of hij fijn is.

Sinner1980
16 mei 2011, 22:15
Warm geluid?

Goede strat of les paul over de juiste amp:ok:

Er zijn nog bergen andere gitaren die je ook een warm geluid geven maar dit is het eerste en meest algemene dat bij mij opkomt

RUIS
16 mei 2011, 22:17
Wat voor versterker gebruik je en hoe staat die ingesteld? De versterker is minstens zo belangrijk als de gitaar.

Hendriks
16 mei 2011, 22:19
Warm ? Dan denk ik weer aan de Gibson ES 225 die ik vorige week bespeelt heb , maar volgens mij kun je uit alle gitaren een warm geluid krijgen , met de juiste pickups en wat tweaken kom je een heel eind.

Daemon
16 mei 2011, 22:20
Zoals gezegd is de versteker belangrijk, maar als je toch een andere gitaar wilt: Ik ben zelf voorstander voor Les Paul type gitaren voor een warm geluid (of anders een gitaar met mahonie hout) en passieve elementen.

JGD
17 mei 2011, 07:26
wat voor geluid zoek je ongeveer?
want volgens mij kun je bijv JUIST uit een Strat (maar ook al uit een squier) een mooi geluid krijgen.
een ook maar enigsinds redelijke squier en dan op zijn hals pickup, moet je al super vol kunnen laten klinken als hendrix, vaughn, fruciante etc.

beetje bas, beetje mids, niet teveel treble, reverb dr over heen en je zou een eind moeten komen......?

Buzzel
17 mei 2011, 08:55
misschien kan mac williams wel een warme gitaar voor je maken :seriousf:

Maar even serieus. Je geeft ons niet echt veel informatie behalve warm. Wat voor muziek speel je rock? dan zou ik eerder een les paul overwegen of toch jazz? Dan weer een mooie hollowbody.

Mike999999999
17 mei 2011, 10:53
Zoals veel mensen al zegge, Het belangrijkste, vooral voor een warm geluid, is een goede versterker en afstellen. Natuurlijk ook wel de gitaar. Maar luister maar eens hoe warm john mayer een strat laat klinken en hoe schel Johnny watson een gibson hollowbody laat klinken.