PDA

View Full Version : Goede cleane (!!!) buizentop die goed met pedalen om kan gaan



RoelSmoel
16 mei 2011, 16:40
Nouja, het is zo ver..
Definitief, overdefinitief, mijn Blackstar staat op het punt om te vertrekken. Het is over, uit..
Maar ik ga dus verder met een cleane buizentop, en dan met pedalen werken.
Vind ik te gek. Heb wat overdrive pedalen gehoord die ik echt te gek vind.
Fender clean, daar ben ik enorm van gecharmeerd. Alleen is een Tremolux erg duur, en moeilijk te vinden..
Maar.. Zijn er versterkers die in de buurt komen, met een leuke prijs, ik dacht iets van 600-800 euro, daar tussenin.
Fender Bandmaster (iets met Vintage Modified enzo...)? Kan hem helaas niet uitproberen.. Mensen die die versterker kennen?
Andere adviezen, altijd leuk. Vooral als ik er iets mee kan.

Mijn dank is groot, hartelijk, en wordt gewaardeerd:)

Roel..

muziekschuur
16 mei 2011, 16:56
Ik heb een tijdje geleden een Fender The Twin head conversie gekocht. Tegek. Maar er zit best wat onderhoud aan.

Ik zie regelmatig Floyd heads voorbij komen. Dat is een Hiwatt achtig geluid. Ook mooi.

http://www.nederlandmuziek.com/

Ga hier eens heen. Die hebben een Hiwatt Higain staan met matching 4x12 cabinet voor 1000 euro. Ga daar je versterker inruilen en voila. Voor 700 euro een halfstack... Zou ik er ook wat Danelectro pedalen bijkopen. Die zijn betaalbaar en errug leuk. De Coolcat serie gaat voor 30 euro per pedaal... Dus nog 3 pedaaltjes erbij..... En je hebt een mooie betaalbare set.

Ik zie ook regelmatig leuke zwaardere combo's. Zoals een Rivera chubster 55 (55 watt) voor 750 euro.... (tweede hands dus)

hole
16 mei 2011, 17:12
moet het full tube, of gaat het je meer om het betere clean?

MusicMan tops hebben geweldig clean en slikken pedalen als een gekke! De meeste modellen hebben een transistor voortrap en buizen eindtrap. (de hele oude modellen nog full tube).

Mr. Dynamite
16 mei 2011, 17:46
Koop een leuke bassman* ;)

*Wel even meteen laten nakijken, just in case

Dimitri92
16 mei 2011, 18:25
Ik heb paar maanden terug een Bandmaster over een marshall 412 gehoord, die gast deed ook alles met pedalen en clean uit de Fender.... machtig geluid!
Ik zou het wel weten, mooie oude fendertop !:ok:

the sure thing
16 mei 2011, 18:28
Koop een leuke bassman* ;)

*Wel even meteen laten nakijken, just in case

+1.

Of een Fender bandmaster reverb topje (niet de modelling versie, maar een oude). Ook wel de Fender TFL5005D genoemd. Heb ik een lange tijd gehad en reageerder goed op pedaaltjes.

De Fender Twin reverb tops heten de "dual showman". Er staat nu een "red knob" Fender Dual Showman op marktplaats (met 4x12 cab, maar die verkoop je gewoon door :))

Daan_B
16 mei 2011, 18:40
Moet het echt een top zijn?
Ik kan de Fender blues deluxe echt aanraden, prachtige clean en doet het erg goed met pedalen! 2ehands wel voor 500 euro verkrijgbaar.

Buzzel
16 mei 2011, 18:53
Ik heb ook bassman voor 400 euro kan je die van marktplaats plukken. En dan breng je hem naar de amp dokter. (die waarschijnlijk de elko's en zo vervangt) ben je met 500 euro klaar. Als de buizen gaar zijn mss iets meer. Maar een bassman klinkt als een dijk en pedalen er op gaat top :ok:

hij gaat wel loeihard, dus ik zou als ik jou wel een versie met master volume kopen dan.

srv-man
16 mei 2011, 19:04
Groove Tubes Soul-O-45 is een cleane amp speciaal ontwikkeld voor gebruik met pedalen. Die moet je hebben. En als je wat meer geld kwijt wilt de Fuchs Clean Machine....

Mitch
16 mei 2011, 19:07
Je bent nog een beetje overdonderd door die Tremolux hè? Heel verstandig, maarrrr... 'in de buurt' van de Tremolux, die een geniale balans heeft tussen hoog en laag en een budget voor een top tussen de 600-800 is enigszins lastig. Bandmaster top (de oude) zie je toch wel met enige regelmaat voorbij komen, betaalbaar.
Besef wel dat een Fender top soms behoefte heeft aan een 4 ohmkast. Los daarvan moet je je ook afvragen of de 4x12 die jullie nu thuis hebben gaat combineren qua sound. Gewoon tips en overwegingen hoor, geen afwijzende kritiek ;)

Buzzel
16 mei 2011, 19:10
8 ohm wil wel een best goed werken hoor nog altijd geen rook :blast:

Mitch
16 mei 2011, 19:14
Impedantie optimisten zijn er natuurlijk altijd. Het gaat erom of het gezond is en of het goed klinkt en niet in de laatste plaats: of het iets is wat je aan moet raden aan iemand die daar nog geen ervaring mee heeft :listen:

allochthomas
16 mei 2011, 19:18
Heb bijna zelf een fender tremolux uit 64 of 63 gekocht maar de verkoper wou te veel er voor hebben. Is na een paar maanden verkocht voor 850 euro, de prijs die ik hem toen had geboden:(

RoelSmoel
16 mei 2011, 19:19
Mijn kast is 16 of 4 ohm.
Verder.. tja.. ik ben wat.. wat.. terughoudend met oudere versterkers kopen, tweedehands, ik weet niet wat er allemaal mee gebeurd is.
Als ik een topversterker tegen kom, is dat natuurlijk altijd mooi meegenomen..

Keuzes.. Keuzes.. Ik laat het me nog eens bezinken..

Buzzel
16 mei 2011, 19:21
Impedantie optimisten zijn er natuurlijk altijd. Het gaat erom of het gezond is en of het goed klinkt en niet in de laatste plaats: of het iets is wat je aan moet raden aan iemand die daar nog geen ervaring mee heeft :listen:

punt punt.....Het steekt mij stiekem ook wel eens dat ik een mismatch heb, maar ik merk er niks aan. En mijn vriendelijke amptech had me gerust gesteld dat het geen kwaad kon op mijn bassman. Ik zit er wel over na te denken om mijn bassman zo te modden dat hij een schakelbaar ohmage krijgt (zonder daar voor een andere trafo er in te zetten als dat al mogelijk is). Ik heb er ook over nagedacht om een extra weerstand in mijn kast te solderen, maar dan heb ik alleen een verwarming in mijn kast.


Mijn kast is 16 of 4 ohm.
Verder.. tja.. ik ben wat.. wat.. terughoudend met oudere versterkers kopen, tweedehands, ik weet niet wat er allemaal mee gebeurd is.
Als ik een topversterker tegen kom, is dat natuurlijk altijd mooi meegenomen..

Keuzes.. Keuzes.. Ik laat het me nog eens bezinken..

Met in je achterhoofd het idee dat er mee gekloot kan zijn. Is het dan verstandig om in je budget al een beetje onkosten voor de amptech mee te nemen.

the sure thing
16 mei 2011, 20:21
Ik heb begrepen dat op de 4 Ohm uitgang van een oudere Fender amp prima en "altijd" een 8 Ohm kast gehangen kan worden. In ieder geval: talloze repetities en wat minder optredens prima mijn 8 Ohm kast op mijn 4 Ohm uitgang van mijn Fender BMR gehangen en er kwam zelden rook uit de amp :)

FF zonder dollen: er is nog prima amp-spul te krijgen waar weinig tot niet geklooid mee is.

humbucker
16 mei 2011, 20:43
Ik kan alvast zeggen dat je die nieuwe bandmaster NIET wil hebben, dat ding is de naam Fender niet echt waardig. Heb er in een gitaarzaak eens op gespeeld en dat ding klonk echt als een natte dweil. Verder kan ik je niets aanraden wat hierboven al niet staat, ik zou voor een dual showman gaan, als je die kan vinden tenminste :)

Dimitri92
17 mei 2011, 09:28
@Humbucker,
Dan bdoel je die Vintage Modified apparaten?

humbucker
17 mei 2011, 09:40
Jep!!

+1234568

the sure thing
17 mei 2011, 13:32
Voor de volledigheid: ik had het over oudere Fender bandmaster reverb (Fender BMR) de tfl5005d. Komen regelmatig voorbij en gaan voor ong. Eur 650,-

Dimitri92
17 mei 2011, 15:00
Van wat ik op internet hoorde van die VM Bandmaster leek t me wel interessant.. maargoed ieder zijn smaak natuurlijk.

Zo'n oude bandmaster heb ik gehoord bij een live optreden van een band genaamd Zaniac, had nog nooit van ze gehoord maar klonk live super!
Die gitarist speelde op volgens mij ook een Bandmaster reverb over een marshall 412. Super geluid!

movo.
17 mei 2011, 18:56
Zelf heb ik een oude Bandmaster en daarkomt zeker een lekker geluid uit. Ik gebruik voornamelijk een Xotic BB Preamp en dat scheurt behoorlijk. Kan je wel zeggen dat Celestion V30's geen match is helaas.

RoelSmoel
17 mei 2011, 19:55
Bah, ik ben een hoer, een hele vieze.

Ik heb ongeveer een jaar geleden zo'n Peavey 6505+ 1x12 combo gehad..
Nu dacht ik vandaag.. Pak eens zo'n versterker, Wolfgang mee, en eens wat uitproberen..
Fuck hey, dat had ik niet moeten doen.. Ik kreeg daar alles uit wat ik wilde, ALLES, de clean is dan wel niet geweldig, maar het klinkt gewoon.. Ben ik nu een jaar geleden zo achterlijk geweest? Ik maar altijd denken dat het een of andere vunzige metalbak is, maar een stukkie Foo Fighters kan die wel aan, en een bluesje op het crunchkanaal is ook geen probleem.

Bah bah bah, ik haat mezelf..:dontgeti:

En het ergste is nog, Pat Smear is het schuld, sinds ik hem daarmee heb zien spelen, begon ik weer te malen:mad:

Dimitri92
17 mei 2011, 20:03
Wauw, en ik dacht dat ik zo wispelturig was..... (en iemand hier op t forum kan dit be amen :soinnocent:)

Ik snap dat je er zelf ook gek van wordt hahaha :seriousf:

Maar...? zou je niet veel veelzijdiger zijn als je ook goeie cleans had? Die peavey 6505 was clean niet helemaal je ding zei je?

RoelSmoel
17 mei 2011, 20:14
Wauw, en ik dacht dat ik zo wispelturig was..... (en iemand hier op t forum kan dit be amen :soinnocent:)

Ik snap dat je er zelf ook gek van wordt hahaha :seriousf:

Maar...? zou je niet veel veelzijdiger zijn als je ook goeie cleans had? Die peavey 6505 was clean niet helemaal je ding zei je?

Clean is ie inderdaad niet geweldig.. Maar wel te pruimen..
Ach, ik laat het me nog eens bezinken.. Soort van honeymoon-fase, maar dan in de winkel.

Mitch
17 mei 2011, 20:36
Als het uit is met je vriendinnetje, ga er dan nooit meer naar terug, ook al is het zo vertrouwd. Dat leerde ik op mijn 19e.

RoelSmoel
17 mei 2011, 20:37
Als het uit is met je vriendinnetje, ga er dan nooit meer naar terug, ook al is het zo vertrouwd. Dat leerde ik op mijn 19e.

:seriousf:

muziekschuur
17 mei 2011, 20:50
Beste Roel, een Marshall JTM45, Fender Twin en een Peavey 6505 112+ zijn gewoon 3 verschillende versterkers die allen wat anders doen en elkaar aanvullen. Dat je een cleane buizenbak wil met pedalen & een metalbeest voor erbij is iets waar ik me niet over verbaas....

Ik bedoel, ik heb ook diverse versterkers en, ja.... kan me dat voorstellen. Weet je wat. Vroeger was een Marshall 2000 euro, een Fender Twin 2000 euro (zeg maar guldens) en een Peavey 100 watt ook dat bedrag. Tegenwoordig zijn er veel kleinere buizenversterkers die dit soort dingen kunnen. En is het eerder mogelijk ze allemaal te bezitten... Gewoon sparen joh.

Einzeln
17 mei 2011, 21:02
Zo speelt Dave Grohl nu op een fender Tonemaster en zo'n suhr CAE TO 100 amp. Hij heeft er ook 2 nodig wil ik maar zeggen.

Bolder
17 mei 2011, 21:04
En oude versterkers is niks mis mee.

Ik heb een 1964 Fender Bandmaster, geweldig en een losse top past in jouw budget. Er staat er nu een mooie vooor die prijs op marktplaats.

Kim Wilson
17 mei 2011, 21:07
Ik wil ook van harte de Bandmaster Reverb adviseren. Enigszins ondergewaardeerde amp, dus goed betaalbaar, maar wel een fantastisch clean, ook tot op hogere volumes. Ik heb hem zelf ook gehad. Topding. Ook op een 4x12 cab komt ie goed tot zijn recht en pedalen slikt ie ook prima.

Ik zag ook een Dual Showman Reverb langskomen bij de adviezen hier, maar dat weet ik niet. Die dingen zijn ongelofelijk dynamisch en komen pas echt tot hun recht op standje burenruzie. Ook zijn ze kieskeuriger als het om pedalen gaat. De Bandmaster klinkt een stuk smeuïger en is vriendelijker in de omgang.

RoelSmoel
17 mei 2011, 21:21
Zo speelt Dave Grohl nu op een fender Tonemaster en zo'n suhr CAE TO 100 amp. Hij heeft er ook 2 nodig wil ik maar zeggen.

Ik meen ook nog Hiwatt..

Einzeln
17 mei 2011, 21:23
Ik meen ook nog Hiwatt..

Ik had begrepen van niet. Zou van die andere gitarist zijn.

RoelSmoel
17 mei 2011, 21:29
Ik had begrepen van niet. Zou van die andere gitarist zijn.

Voor zover ik weet speelt Chris op een Vox AC30, zo'n witte en een of andere oudere Fender.. En Pat op een Peavey 6505 (iets in die richting).
Dave weet ik niet.. Bij hun opnames in studio 606, het album dat ze daar speelden, staat links achter hem een Hiwatt.
Staat ook nog vanalles links in het rack zie ik..
We'll never find out.. Tot dat ze zelf hun mond erover open trekken..

Tankman
17 mei 2011, 21:50
Bah, ik ben een hoer, een hele vieze.

Ik heb ongeveer een jaar geleden zo'n Peavey 6505+ 1x12 combo gehad..
Nu dacht ik vandaag.. Pak eens zo'n versterker, Wolfgang mee, en eens wat uitproberen..
Fuck hey, dat had ik niet moeten doen.. Ik kreeg daar alles uit wat ik wilde, ALLES, de clean is dan wel niet geweldig, maar het klinkt gewoon.. Ben ik nu een jaar geleden zo achterlijk geweest? Ik maar altijd denken dat het een of andere vunzige metalbak is, maar een stukkie Foo Fighters kan die wel aan, en een bluesje op het crunchkanaal is ook geen probleem.

Bah bah bah, ik haat mezelf..:dontgeti:

En het ergste is nog, Pat Smear is het schuld, sinds ik hem daarmee heb zien spelen, begon ik weer te malen:mad:

Haha! Kijk, en dat is precies de reden waarom ik hem nog heb. Dat ding klinkt verdomd goed! Zeker nadat ik een V30 erin heb gedouwd ipv de stock Sheffield. Ik heb ook vaak getwijfeld om iets veelzijdigers te kopen en mijn 6505 weg te doen, maar hij is gewoon te geniaal om te verkopen. De slechte clean moet ik maar mee leven. Met mijn nieuwe band gebruik ik toch bijna geen clean.

Ga er maar goed over nadenken. Je kan hem ook makkelijk laten verbouwen tot head. Die van mij ligt daarvoor nu op de werkbank bij een maat thuis.

Je kan uiteraard ook misschien kijken naar iets van een Classic 30 head. Dat vond ik een heerlijke veelzijdige versterker en aangezien je een head zoekt zou de head ervan ideaal zijn, lijkt mij.

RoelSmoel
17 mei 2011, 21:53
Als ik die 6505+ koop, wil ik er sowieso een head van (laten) maken, je kunt er toch wat meer mee.
Ik was vandaag echt verbaasd, gewoon.. Omdat het kan.. Zo lang dat ding niet meer aangeraakt, en het klonk ook nog, met een klein beetje tweaken, precies zoals ik me mijn oversturing voorstelde, een bepaalde gruis erin, chill..

Wordt vervolgd..

Scopperloit
17 mei 2011, 22:09
Als ik die 6505+ koop, wil ik er sowieso een head van (laten) maken, je kunt er toch wat meer mee.
Ik was vandaag echt verbaasd, gewoon.. Omdat het kan.. Zo lang dat ding niet meer aangeraakt, en het klonk ook nog, met een klein beetje tweaken, precies zoals ik me mijn oversturing voorstelde, een bepaalde gruis erin, chill..

Wordt vervolgd..

Dit is precies de rede dat een topic als dit, hoe lullig het klinkt, geen zin heeft. Je mening slaat het ene op het andere moment om. Iedereen heeft het beste met je voor maar je begrijpt wel dat je het forumleden wel erg moeilijk maakt je te helpen...

Het enige advies dat ik kan geven: "Let your ears be the judge". De rest is aan jouw :chicken:.

RoelSmoel
17 mei 2011, 22:18
Dit is precies de rede dat een topic als dit, hoe lullig het klinkt, geen zin heeft. Je mening slaat het ene op het andere moment om. Iedereen heeft het beste met je voor maar je begrijpt wel dat je het forumleden wel erg moeilijk maakt je te helpen...

Het enige advies dat ik kan geven: "Let your ears be the judge". De rest is aan jouw :chicken:.

Ja.. Ik maak vaak zo'n topic aan met de gedachte: "Ik wil wat meer te weten komen, en dan met name een richting in worden gestuurd"
Dat ik mijn oren en vingers het werk moet laten doen, is natuurlijk ook een groot punt. Ben ik ook erg voorstander van.

Hmm.. Ja.. Wordt dus nog vervolgd..

Einzeln
17 mei 2011, 22:19
Dat valt toch mee? Is toch het herkenbare dillema van het eenkanaals ampje vs de channelswitcher? Komen er veel van voorbij. Misschien wel goed om eens de zoektocht van MichaelAE eens te volgen.

Mitch
17 mei 2011, 22:32
Ik leerde het door een meisje terug te nemen met wie het volledig terecht uit was gegaan. Pas toen het voor de tweede keer misging begreep ik waarom dat niet werkt.

Einzeln
17 mei 2011, 22:33
Ik leerde het door een meisje terug te nemen met wie het volledig terecht uit was gegaan. Pas toen het voor de tweede keer misging begreep ik waarom dat niet werkt.

Te gruizig?

Eric van Esch
17 mei 2011, 22:34
Roel, gezien je wispelturigheid kan ik je eigenlijk maar een goed advies geven, koop een Fractal Axe. Even slikken voor de prijs, maar je kan dan goed vooruit met alles wat je wilt. Paar goeie monitors erbij en je kan echt jaren vooruit. Bij optreden rechtstreeks de PA in en je hebt instant geluid. Ik weet wel, het zijn geen buizen, maar gezien je continue drang naar iets anders is dit misschien voor jou wel de beste oplossing.

Einzeln
17 mei 2011, 22:36
Wat is nu de lol van klaar zijn met je geluid? Kunnen we forum wel opdoeken.

RoelSmoel
17 mei 2011, 22:37
Nou, ik zal eerlijk zijn.
Ik heb al een Line 6 Spider Valve overwogen, leuke versterker.
Zit alleen teveel op voor mij..
Verder ook om met een POD HD 500 te gaan spelen, maar hier ga ik me na verloop van tijd ook aan ergeren..

Voor mij is gewoon het beste, of een cleane bak met wat lekkere pedalen, maar dat wat ik wil kost weer teveel. Of gewoon een versterker met 3 kanalen, die voetschakelbaar zijn. Hierbij heb ik ook al overwogen om voor zo'n Blackstar HT100 te gaan, maar hier zit ik weer in het Blackstar straatje, wil ik van af.. Zoek wat anders..

Tankman
17 mei 2011, 22:48
Ik weet dat je altijd een groot Foo Fighters fan bent geweest, maar wat voor muziek houd je je tegenwoordig nog meer mee bezig. Dat kan ons ook een beetje beter helpen een advies te geven.

Je weet het natuurlijk nog van vorig jaar, maar ik kan je de 6505+ combo van harte aanraden, maar zodra je clean wilt gaan spelen, wordt het zeuren met dat ding. Er zijn wel manieren om hem clean te krijgen. Je gitaar volume omlaag kan, maar dan klinkt hij wel wat doodser. Pickups met een lagere output werken het best. De speaker wissel is zeker een aanrader. Jij gaat hem over een grotere kast spelen (4x12?) dan zal het ook wel beter klinken.

Ik denk dat je probleem vorig jaar is dat je teveel op het lead kanaal hebt gezeten. Die klinkt inderdaad erg metal, maar is ook ideaal voor solo's. Het Crunch Rhtyhm kanaal zal je denk ik beter liggen.

allochthomas
17 mei 2011, 22:49
Foofighters? Dat wordt doorsparen voor een roadking roel:D

RoelSmoel
17 mei 2011, 22:51
Ik speel veel Foo Fighters, wil er ook regelmatig Van Halen doorheen gooien, en Alter Bridge ben ik ook niet vies van (een poging dan).
En verder gewoon wat rock, wat random nummers, blues ben ik ook niet vies van, maar dan wel stevige bluesrock. Wat ik wil, kan ie..
Mijn andere optie was een Bogner Alchemist, maar die moet ik bestellen (als die überhaupt nog te krijgen is dan), en moet ik op adviezen van anderen af gaan..
Hmm..
Moeilijk..

En wat ik sowieso niet wil, is spul kopen omdat een band die ik leuk vind erop speelt, dat zeker niet.. Zo zal ik niet gaan klinken, en wil ik ook niet. Ik klink als mezelf, als Roel, en daar doe ik niks aan.



Foofighters? Dat wordt doorsparen voor een roadking roel:D

Spelen ze niet meer op..:D

Tankman
17 mei 2011, 22:57
Ik denk dat je in jouw geval zeker niet op anderen hun advies moet gaan bestellen voor je het goed uitgetest hebt. Houd het bij versterkers die je zelf persoonlijk hebt bespeeld en gehoord.

allochthomas
17 mei 2011, 22:58
Ja, maar je bent toch wel een oldskool foo fighters liefhebber?:D

Waar spelen die kerels tegenwoordig dan op?

Mitch
17 mei 2011, 23:02
Het is helemaal niet moeilijk, je hoeft alleen maar geduld te hebben, wat meer dingen proberen. Mini-meetings zijn nog steeds de allerbeste manieren om kennis te maken met andere gear en daadwerkelijk iets te hebben aan adviezen van anderen.
Ik bedoel, ik kan wel aan de gang blijven met mijn beeldspraak, maar verder dan een smilie kom je niet. Dus misschien even helder: als het je eerder niet aanstond zal daar een reden voor geweest zijn. Teruggaan is per definitie achteruit gaan. Ga vooruit. Maar doe dat niet in je uppie, dan blijf je tobben, wikken en wegen. Kijk voor de gein je laatste posts eens terug en kijk hoe je iedere post eindigt. Pieker niet langer en probeer een duidelijk thema te formuleren (bijvoorbeeld channel switchers vs single channel +pedalen) en probeer een mini meeting van de grond te krijgen.
Ik heb er nu een tiental meegemaakt schat ik zo en nooit leerde ik meer van sound (buiten optredens) dan in die meetings. Moet je alleen wel genoeg ervaren mensen bij elkaar krijgen.

Einzeln
17 mei 2011, 23:03
Ja, maar je bent toch wel een oldskool foo fighters liefhebber?:D

Waar spelen die kerels tegenwoordig dan op?

Geef je ogen de kost ( en je oren ook trouwens)

http://www.youtube.com/watch?v=Xnmzins2Uow

allochthomas
17 mei 2011, 23:10
Gave shit! Wil nog steeds eens een custom audio amplifier proberen.

Jammer dat de gear meeting bij ieme op hold staat, hadden een hoop leuk spul bij elkaar als het door was gegaan. Misschien maar eens hier in utrecht een oefenhok huren met wat mensen en gewoon gear testen. Zondag epii over de vloer gehad en was aangenaam verrast door zijn laney vc50. Erg mooie clean, alleen op de overdrive vond ik hem niet zo.

Mitch
17 mei 2011, 23:17
Roel zit in Limbabwe toch?

Midwolda
17 mei 2011, 23:18
Roel is toch wel een soort van mijn held hierzo hoor...
als hij niet al die spullen uitprobeerde en kocht en weer verguisde en verkocht
om er een jaar later weer op terug te komen en er dan weer intens emotioneel over te schrijven
dan had ik al die moeite zelf moeten doen en dan heb ik het nog niet eens over de centen.
Dus, Roel, keep up the good work! :ok:

Wabbie
17 mei 2011, 23:23
Anders organiseer je een mini-meeting met wat mensen om verschillende versterkers uit te proberen en erover te praten. Ik denk dat je daar vrij veel aan kunt hebben, want je gaat nu wel van het ene naar het andere.

Mocht ik tijd/geld hebben ben ik wel te porren voor een meeting in de richting van Limburg en wil ik wel mij JTM45+OCD meeslepen als je die een keertje wilt testen ;). Sowieso wel eens leuk om eens wat mede GN'ers te ontmoeten.

allochthomas
17 mei 2011, 23:27
Roel zit in Limbabwe toch?
Hey, als ik iets ga doen dan ga ik het niet ergens doen waar ik geen sateliet dekking heb omdat dat dan lekker dicht bij onze gas geile puber is:D

Mij maakt het eigenlijk geen drol uit zolang er maar genoeg ruimte is ik een auto tot mijn beschikking heb om mijn tering zooi in te kunnen vervoeren:ok:

Toaster
18 mei 2011, 08:16
roelsmoel: synoniem voor slachtoffer van de consumptiemaatschappij

Kim Wilson
18 mei 2011, 08:26
Nou, ik zal eerlijk zijn.
Ik heb al een Line 6 Spider Valve overwogen, leuke versterker.
Zit alleen teveel op voor mij..
Verder ook om met een POD HD 500 te gaan spelen, maar hier ga ik me na verloop van tijd ook aan ergeren..

Voor mij is gewoon het beste, of een cleane bak met wat lekkere pedalen, maar dat wat ik wil kost weer teveel. Of gewoon een versterker met 3 kanalen, die voetschakelbaar zijn.
Voor de duidelijkheid: goeie spullen kosten een hoop geld. Ook een goeie channelswitcher. En misschien ben je daarmee nog duurder uit dan een cleane amp met pedalen. Een goeie cleane top (Bandmaster) kost ongeveer 650 euri, en ik vind dat op zich nog heel erg meevallen. Met een paar goeie pedalen ervoor kun je daar ook alle kanten mee op. Als je je spul echt goed voor elkaar wil hebben, ga je toch al gauw richting 1000 euro, welke optie je ook kiest.

Maar bedenk ook dat topspul alleen niet zaligmakend is. Je kunt wel op zoek gaan naar je ultieme geluid en je constant blijven ergeren aan je budget-amps, en dat is natuurlijk ook een deel van de hobby. Maar je kunt ook even tevreden zijn met wat je hebt en lekker muziek gaan maken. Want daar draait het uiteindelijk om. Ook op een Blackstar die voor jou net niet helemaal top-of-the-bill klinkt (wat op zich al niet heel vreemd is) kun je best een mooi stukkie muziek spelen. Probeer dat eerst eens een paar jaar, en ga dan pas voor jezelf na wat je nou precies zoekt in een amp. Dat scheelt een hoop ergernissen, en ondertussen kun je toch muziek maken. Zolang je nog twijfelt tussen een Bandmaster of een 6505 heb je echt geen idee wat je wil.

Scopperloit
18 mei 2011, 08:27
Anders organiseer je een mini-meeting met wat mensen om verschillende versterkers uit te proberen en erover te praten. Ik denk dat je daar vrij veel aan kunt hebben, want je gaat nu wel van het ene naar het andere.

Mocht ik tijd/geld hebben ben ik wel te porren voor een meeting in de richting van Limburg en wil ik wel mij JTM45+OCD meeslepen als je die een keertje wilt testen ;). Sowieso wel eens leuk om eens wat mede GN'ers te ontmoeten.

Ik vind dit eigenlijk een goed idee om zomaar voor alles GN'ers te doen. Ieme is nog druk (althans dat denk ik) met verbouwingen e.d.. Wie weet is er genoeg animo om een tussentijdse mini meeting te organiseren. :)

Bolder
18 mei 2011, 13:48
Roelsmoel doet weer lekker roelsmoelen, zoals het hoort.

Epii
18 mei 2011, 16:00
Gave shit! Wil nog steeds eens een custom audio amplifier proberen.

Jammer dat de gear meeting bij ieme op hold staat, hadden een hoop leuk spul bij elkaar als het door was gegaan. Misschien maar eens hier in utrecht een oefenhok huren met wat mensen en gewoon gear testen. Zondag epii over de vloer gehad en was aangenaam verrast door zijn laney vc50. Erg mooie clean, alleen op de overdrive vond ik hem niet zo.

Die gear meeting had ik erg leuk gevonden. Goed idee om dat maar eens in Utrecht te doen!

Ik ben het met je eens, naast jouw Mark III was mijn scheur toch echt een stuk minder. Maar ik vond de clean van mijn Laney toch wel iets beter dan die van de Mesa. ;)
Deze amp houd ik gewoon voor clean, en dan later een .50+ voor de scheur ofzo.

RoelSmoel
19 mei 2011, 19:22
Het begint steeds meer..
Om van al het gedoe af te zijn, een goed floorboard, modeling.
Een Line 6 Pod HD500, gaat mijn voorkeur naar uit.. Ik was al ontzettend gecharmeerd van de M13 en M9.. Alles in een.. Genoeg effecten.. Dat allemaal..
Nu vraag ik mij af.. Is het wel verstandig? Ik heb laatst hier eens mee zitten spelen, de HD300, hier vond ik niks aan, de HD500 was meteen een stuk fijner in de omgang, groter scherm, meer mogelijkheden..
Voor thuis zou het ideaal zijn, in de band zou het ook geen problemen op moeten leveren.
Ik schrik alleen terug van de vele mogelijkheden:chicken:

Iemand die mij een beetje kan helpen hier in? Ja.. Helpen.. Hoe?..

Waarom het me wel verstandig zou lijken:
Ik wil elke week weer wat anders, versterkers zitten er genoeg in. Ik heb vaker zoiets van: Hier zou wel een delay in passen, een wah is ook niet mis. Dat heb ik allemaal niet. Kost allemaal geld. Zit er allemaal in.
Ik heb de laatste tijd veel mensen gesproken die er erg tevreden over zijn. Heb een set goede monitoren hier thuis staan, moet ook geen probleem zijn.

Mitch
19 mei 2011, 19:25
Modelling kan ik je van harte afraden, zeker als je zo nitpicky bent over de klank als dat je nu al bent.

Tankman
19 mei 2011, 19:28
Ik kan je modelling ook afraden. Al dat geprogrammeer kan ik zelf niet zo goed tegen en uiteindelijk klinkt het nogsteeds als modelling en niet als het echte werk en al helemaal niet zoals je het in gedachte hebt. Ik krijg die dingen iig nooit goed.

Je kan wel een goede versterker uitzoeken en iets van een goede multi effect erbij kopen zoals een M9 of een Nova System om in de loop te doen. Dan gebruik je daar de mods, reverbs en delays van.

RoelSmoel
19 mei 2011, 19:29
Modelling kan ik je van harte afraden, zeker als je zo nitpicky bent over de klank als dat je nu al bent.

Ik ga 'm morgen voor de zekerheid nog eens uitproberen..
Dat lijkt mij het beste.. Ik ben er inmiddels achter dat ik het beste dingen eerst een paar keer uitvoerig moet testen, voordat ik daadwerkelijk over ga tot koop. Ben hiermee al een paar keer de mist in gegaan..

Buzzel
19 mei 2011, 19:34
Ik ben ook niet zo van modeling. Als je een goed board hebt, dan klinkt het wel goed. Maar bedenk dat je toch net iets meer van dit wil bij je ene effect kan je moeilijk even met je voet je knopjes een tik geven. Ook als je op een andere amp speelt moet je al je presets weer gaan aanpassen.

En modeling blijft nooit 100% the real deal. misschien dat bijvoorbeeld een G-system in de buurt komt, maar daar betaal je dan ook wel voor.

Daarnaast vind ik het zelf ook heel leuk om pedaaltje te kijken en testen. Je kan ze makkelijke ruilen met je mede gitarist voor de lol. En het is gewoon lekker handig, als je wilt gaan oefenen, maar niet alles mee wilt nemen, dan neem je toch lekker alleen de overdrive mee ;).

Epii
19 mei 2011, 19:36
Voor recording is modelling dan wel weer goed, zeker als je weinig geld hebt voor goede spullen zoals ik...

Hier wat clipjes met een recto model, de mensen daar geloven allemaal dat het gewoon een recto is...

http://www.netmusicians.org/files/15-Recto%20Riff%20quick%20take.mp3
http://www.netmusicians.org/files/37-All%20the%20Small%20Things%20cover%20%28live%20mtt show%29.mp3

RoelSmoel
19 mei 2011, 19:52
In ons repetitiehok hebben we een goede installatie staan, daar zou hij rechtstreeks in kunnen. Met optredens verwacht ik dat ook.
En tja.. Het publiek zal er toch niet veel van merken.

Maar ik ben nu allemaal argumenten aan het geven, ik kan dat ding beter gaan uitproberen, en snel:soinnocent:

joachimrens
19 mei 2011, 20:00
Als je toch op zoek bent naar een modeler kan ik je een zoom g7 aanraden! Veul goedkoper en ook een erg goed geluid! De cab sim is alleen waarschijnlijk wat minder dan die van de pod.

Hendriks
19 mei 2011, 20:38
Waarschijnlijk ga je die moddeling fantastisch vinden , maar na een week is de aardigheid er vanaf en wil je terug na analoog , echt niet doen en ik spreek uit ervaring.
Voor repetities gebruik ik nogsteeds een Digitech RP500 en is het een acceptabel geluid en scheelt sjouwen , maar moet er niet aan denken dat ik er optredens mee moet doen. Het zijn gewoon gadgets en het is het net niet.

Eric van Esch
19 mei 2011, 20:40
Roel, ik zeg doen!

Wat ik nu ga zeggen zal wel vloeken in de kerk van de tone puristen zijn, maar vooruit, ieder zijn mening toch?

Gezien je twijfels en de fase waarin jij je bevindt is een modeler denk ik de beste keuze. Iedereen die zegt dat het niet de real deal is heeft misschien voor een deel wel gelijk, maar wat is de real deal? Ga tien keer naar een band luisteren en tien keer klinkt het anders. Zelfs de exacte noten zijn anders, geen gitarist speelt exact dezelfde solo's. En voor een groot deel van het publiek maakt het toch niets uit, die is echt niet zo kritisch, die komt voor de lol. Mensen die het programmeren niets vinden hebben in mijn ogen gewoon angst om er aan te beginnen. Ik ben zelf een fervente POD X3 speler en ik vind het gewoon leuk om er mee te spelen zodat je een goed geluid hebt. Niets mis mee. Je kan rustig van alles uitproberen en wie weet vind je juist die tone die jou past. De hele discussies over buizen, transistor of modeling amps/modelers is gewoon een eeuwenoude discussie van oude techniek tegen nieuwe techniek. Oud is niet slecht net zoals modern, het is anders. Je gaat er anders mee om. Juist met een modeler heb je heel veel mogelijkheden binnen je handbereik. Je zal misschien niet alles benutten, maar het geeft je wel de mogelijkheid om (schier eindeloos) te experimenteren en jouw ding te vinden. Aangezien je nog steeds echt dolende en zoekende bent in het algemeen zijn modelers voor jou de uitkomst, je kan dan langdurig van alles proberen totdat je echt precies weet wat je geluid is en daar straks veel specifieker naar op zoek gaan om dat uit te bouwen. Gezien het feit dat je eerst een bepaald geluid niet uit een bepaalde versterker haalt en nu wel geeft al aan dat er nog veel te leren en te ontdekken is voor.

Dus gaan met een modeler zou ik zeggen, ik denk dat je jezelf een plezier doet.

Mijn menig...........en twee centen ;)

Ijselrobo 07
19 mei 2011, 20:44
over moddeling weet ik ook wel wat te vertellen:
een paar weken gelden liep ik stage bij de muziekschool in Maastricht.
en in één van die lokalen stond toevallig een line6 flextone III combo (http://line6.com/flextoneiii/), daar heb ik een aantal keer over gespeeld en vindt het een errug lekkere amp. helaas wordt deze niet meer gemaakt, maar op de line6 site staat er een verwijzing naar de Spider Valve MkII. alleen is dit een 100 watt topdeel.. dus gewoon veuls te hard naar thuis.
maar ik ga deze zomer ook een nieuwe top halen, en één van de versterkers die ik ga testen, is de DT-50 (http://line6.com/dt50/).. en op de video's (http://www.youtube.com/watch?v=NQMBoG2k_r8) klinkt die al best goed. is alleen wat over je budget heen, maar je moet er zeker eens naar kijken.

RoelSmoel
19 mei 2011, 20:53
Voor zover ik weet is de DT50 gemaakt om te zonder problemen te kunnen werken met de POD HD-serie, maar ik kan het ook mis hebben.
Die Spider Valve vind ik wel goed, alleen, daar heb ik mijn twijfels bij.. Weet niet waarom..
Die Flextone III heb ik ook eens vaker op gespeeld, hebben we een tijd op school gehad staan als leenversterker, alleen verzuipt die compleet in de bandmix.

Meningen over modeling zijn blijkbaar erg verdeeld. Maar even uitvogelen voor mezelf dan.

Tankman
19 mei 2011, 22:46
Ik denk dat je met je oorspronkelijk idee voor dit topic van een clean head met wat pedalen veel beter af bent dan met een modeler. Dan doe je aan pedalen gewoon een leuke overdrive, goede distortion, een boostertje, misschien een fuzz erbij. Heb je van alles wat. Delay erachter, Wah ervoor en je bent klaar!

RoelSmoel
19 mei 2011, 22:49
Ik laat het me nog even bezinken..
Wil niet weer een of andere impulsaankoop doen waarbij ik na een week zoiets heb van.. Wat moet ik ermee!?

Tankman
19 mei 2011, 22:52
Stel jezelf de volgende vraag: Wil je om redelijk geluid te krijgen eindeloos knopjes moeten draaien en menuutjes af moeten gaan om alles te vinden om dan weer alles te moeten veranderen, omdat het toch niet is wat je in gedachte had? En als je dan wel wat hebt thuis, kom je bij je band, en klinkt het daar kut, mag je opnieuw beginnen.

Of wil je gewoon inpluggen en gaan! Lekker spelen! Gewoon een handjevol te gekke geluiden die, als je het niet bevalt zo veruild kunnen worden voor andere dankzij marktplaats enzo.

RoelSmoel
19 mei 2011, 22:57
Stel jezelf de volgende vraag: Wil je om redelijk geluid te krijgen eindeloos knopjes moeten draaien en menuutjes af moeten gaan om alles te vinden om dan weer alles te moeten veranderen, omdat het toch niet is wat je in gedachte had? En als je dan wel wat hebt thuis, kom je bij je band, en klinkt het daar kut, mag je opnieuw beginnen.

Of wil je gewoon inpluggen en gaan! Lekker spelen! Gewoon een handjevol te gekke geluiden die, als je het niet bevalt zo veruild kunnen worden voor andere dankzij marktplaats enzo.

Zit heel wat in..
Ik ga er eens over nadenken.

Eric van Esch
19 mei 2011, 22:57
Stel jezelf de volgende vraag: Wil je om redelijk geluid te krijgen eindeloos knopjes moeten draaien en menuutjes af moeten gaan om alles te vinden om dan weer alles te moeten veranderen, omdat het toch niet is wat je in gedachte had? En als je dan wel wat hebt thuis, kom je bij je band, en klinkt het daar kut, mag je opnieuw beginnen.

Of wil je gewoon inpluggen en gaan! Lekker spelen! Gewoon een handjevol te gekke geluiden die, als je het niet bevalt zo veruild kunnen worden voor andere dankzij marktplaats enzo.

Het is in die zin natuurlijk wel lood om oud ijzer. Ook een versterker en pedalen moet je instellen en uitzoeken. Dat heb je met modelers ook, alleen hoef je niet steeds dingen te verkopen en kopen.............(en door menuutjes heen gaan en bijstellen is echt niet zo ingewikkeld hoor als je eenmaal dat truukje kent)

Enfin, het is maar net wat je wilt, zelf je mening maar opmaken. Ga inderdaad maar eens rustig nadenken en uitproberen. Je zal het zelf voor jezelf moeten uitmaken.

Tankman
19 mei 2011, 23:02
Het is in die zin natuurlijk wel lood om oud ijzer. Ook een versterker en pedalen moet je instellen en uitzoeken. Dat heb je met modelers ook, alleen hoef je niet steeds dingen te verkopen en kopen.............(en door menuutjes heen gaan en bijstellen is echt niet zo ingewikkeld hoor als je eenmaal dat truukje kent)
.

Dat is het 'm juist. Ik heb persoonlijk geen zin in leren hoe een menuutje in elkaar zit om uiteindelijk met een sound te eindigen die ook niet goed klinkt. Nou schijnt die Axe-FX wel helemaal te gek te zijn, maar die heeft ook weer een achterlijke prijs.

Bij een goede amp is het gain, EQ, Volume en spelen! Tuurlijk kun je eindeloos met je instellingen klooien, maar het is toch niet te vergelijken met het instellen van een modeller.

FruscianteFan
19 mei 2011, 23:37
In ons repetitiehok hebben we een goede installatie staan, daar zou hij rechtstreeks in kunnen. Met optredens verwacht ik dat ook.
En tja.. Het publiek zal er toch niet veel van merken.

Maar ik ben nu allemaal argumenten aan het geven, ik kan dat ding beter gaan uitproberen, en snel:soinnocent:
Tsjah het publiek merkt wel meer niet. Ik geloof dat jij er veel meer mee bezig bent... ok die Blackstar op overdrive verzuipt inderdaad in de mix en daar heeft het publiek wel last van. Maar voor de rest ben je nu aan het rationaliseren.

Kim Wilson
20 mei 2011, 08:34
Ik zou gaan voor een goeie clean top en een Line6 M9 of M13 ervoor. Dan heb je een top basisgeluid en de nodige effecten in één doos die ook nog eens zeer aannemelijk klinken.

Mitch
20 mei 2011, 10:05
In ons repetitiehok hebben we een goede installatie staan, daar zou hij rechtstreeks in kunnen. Met optredens verwacht ik dat ook.
:seriousf: Jongen toch, wat heerlijk naïef nog. Nee gast, je komt geheid een keer in een tentje te staan waar twee monitors staan voor de hele band en dan zoek je je wezenloos naar je geluid de hele avond.

En tja.. Het publiek zal er toch niet veel van merken.
O, je hoeft er zelf geen plezier aan te beleven? :soinnocent: Dit is inderdaad rationaliseren.


Wat ik nu ga zeggen zal wel vloeken in de kerk van de tone puristen zijn, maar vooruit, ieder zijn mening toch?

Gezien je twijfels en de fase waarin jij je bevindt is een modeler denk ik de beste keuze. Iedereen die zegt dat het niet de real deal is heeft misschien voor een deel wel gelijk, maar wat is de real deal? Ga tien keer naar een band luisteren en tien keer klinkt het anders. Zelfs de exacte noten zijn anders, geen gitarist speelt exact dezelfde solo's.
Ik spreek totaal niet als tone purist, zuiver vanuit mijn eigen ervaring en ervaringen van anderen in mijn omgeving. Akoestiek en creativiteit gebruik je nu als argumenten vóór modelling. Zoals onze Engelse buren dan plegen te zeggen: that's a bit silly, right? ;)


Mensen die het programmeren niets vinden hebben in mijn ogen gewoon angst om er aan te beginnen.
Zo, da's een lekker vooroordeel! Dat Tankman dat nou aangeeft... ik ben zelf niet vies van programmeren en ik ken er genoeg die dat ook niet zijn. Maar soms is het niet zo efficiënt. De vergelijking met aan knoppen draaien op een amp gaat veel minder op. Daarmee bedoel ik: als je thuis settings maakt, moet je die vrijwel altijd aanpassen als je ze in bandverband gebruikt. Dat geeft niet, da's een leerproces. Als de band geduldig is hoeft dat geen probleem te zijn. Maar zodra de akoestiek in een zaal anders is of je hebt een crappy monitor of erger nog, een crappy PA, dan kun je niks meer redden. Tijdens een optreden kun je nog wel een draai een de EQ van je amp geven, niet door je menuutjes heen scrollen. Zéker niet als je bijvoorbeeld drie banks per nummer hebt of zo.

Einzeln
20 mei 2011, 10:22
Techniek staat niet altijd in dienst van creativiteit. Het is maar waar je je creativiteit in kwijt wilt, denk ik. Sommige kunnen dat kwijt in programmeren en anderen zien in programmeren weer een drempel voor creativiteit. Je kunt in de tijd van dat programmeren ook lekker je snaren beroeren. Of er over bomen op gitaarnet.

Tankman
20 mei 2011, 11:06
Ik heb zeker geen angst om aan programmeren te beginnen. Sterker nog, ik heb er al vaak genoeg mee gewerkt en al spelende ermee kwam ik steeds meer tot de conclusie dat ik liever toch gewoon een goede amp wil met een goed geluid. Verder voeg ik graag af en toe een Wah, een Delay en een Phaser toe, maar het grootste deel van de tijd speel ik gewoon met de directe sound van mijn versterker. Waarom zou ik dan zelfs nog de moeite willen nemen om te gaan programmeren. Dat is mezelf het onnodig moeilijk maken.

FruscianteFan
20 mei 2011, 11:10
Zo, da's een lekker vooroordeel! Dat Tankman dat nou aangeeft... ik ben zelf niet vies van programmeren en ik ken er genoeg die dat ook niet zijn. Maar soms is het niet zo efficiënt. De vergelijking met aan knoppen draaien op een amp gaat veel minder op. Daarmee bedoel ik: als je thuis settings maakt, moet je die vrijwel altijd aanpassen als je ze in bandverband gebruikt. Dat geeft niet, da's een leerproces. Als de band geduldig is hoeft dat geen probleem te zijn. Maar zodra de akoestiek in een zaal anders is of je hebt een crappy monitor of erger nog, een crappy PA, dan kun je niks meer redden. Tijdens een optreden kun je nog wel een draai een de EQ van je amp geven, niet door je menuutjes heen scrollen. Zéker niet als je bijvoorbeeld drie banks per nummer hebt of zo.
Precies... ik heb het inmiddels voor elkaar dat ik de meeste knoppen op mijn drive- boost- en distortionpedalen met de voet kan bedienen en dat acht ik ook erg vaak nodig. Gewoon net ff wat meer boost, of minder drive, meer of minder tone. Helaas kan ik dat alleen bedienen vanuit het podiumgeluid en niet vanuit de zaal...

Ik heb weleens gespeeld met de presets op een Boss ME-50, maar dat vind ik niks. Ik moet gewoon even snel de boel harder of zachter kunnen zetten, of even wat meer feedback aan mijn delay kunnen geven. De andere gitarist van mijn band gebruikt nu mijn ME-50, en voor hem is het juist een uitkomst om presets te kunnen maken. Dat gaat live ook prima, tot nu toe. Als hij een vette instelling heeft, wil hij die gewoon beschikbaar hebben. Als ik een vette instelling heb, wil ik die onthouden. Voor de één werkt het zus, voor de ander werkt het zo.

Tankman
20 mei 2011, 11:12
Het met je voet even snel wat aanpassen is idd ook erg fijn! Zo zit ik vaak genoeg met de volume van mijn delay en de snelheid van mijn phaser te kloten. Als ik met een distortion pedaal speel zit ik ook vaak genoeg aan de gain en volume knop als het niet naar wens is. Erg fijn!

RoelSmoel
20 mei 2011, 11:53
Dit gaat 't niet worden..
Zie net op MP een Hotrod Deluxe staan, een versterker die me erg bevalt.
Heb ik op gereageerd, nu maar afwachten.

Tankman
20 mei 2011, 12:01
Ik had laatst een klant die ook een Hotrod Deluxe had. Hij had vervolgens een Blackstar HT-Dist erbij gekocht, omdat hij ook van metal hield, maar zeker een mooie clean nodig had. Erg veelzijdige set zo. Tip: gebruik een goede distortion erbij. Die drive chanel van die amp word je niet echt blij van.

FruscianteFan
20 mei 2011, 12:10
En dan het liefst een distortion die goed prikt, want dat doet de Blackstar dus niet. Hij klinkt verschrikkelijk lekker en het is ook best te horen in een band, maar wel 'ergens anders in de mix' dan je cleane geluid, zegmaar.

Tankman
20 mei 2011, 12:12
En dan het liefst een distortion die goed prikt, want dat doet de Blackstar dus niet. Hij klinkt verschrikkelijk lekker en het is ook best te horen in een band, maar wel 'ergens anders in de mix' dan je cleane geluid, zegmaar.

Dat vind ik dan weer meevallen. De HT-Dist doet het prima bij mij. De HT-Dual daarentegen verdwijnt compleet en klinkt gewoon niet lekker. Nou ben ik wel de enige gitarist naast een bassist en een drummer in de band, maar bij mij klinkt hij iig lekker.

Kim Wilson
20 mei 2011, 12:16
Dit gaat 't niet worden..
Zie net op MP een Hotrod Deluxe staan, een versterker die me erg bevalt.
Heb ik op gereageerd, nu maar afwachten.
Wat moet dat ding kosten? En heb je je cab nog? Jou kennende verwacht ik dat een Hotrod Dlx niet lang zal blijven. Mijn ervaring is dat die amps niet helemaal lekker in balans zijn qua geluid (veel sublaag en midhoog, weinig midlaag en dus punch), en aangezien je behoorlijk kieskeurig bent op dat soort dingen lijkt het me niet de beste keus. Voor pakweg 100 of 150 euro meer heb je een SF Bandmaster top, die een veel uitgebalanceerder geluid produceert.

Mijn Blackstar HT-Drive prikt idd ook niet echt door de mix, precies zoals Frusciantefan omschrijft. Voor een directe drive zou je de OCD kunnen overwegen, die prikt overal dwars doorheen. En op dezelfde plek in de mix als je cleane geluid.

Tankman
20 mei 2011, 12:20
Ik heb het over de Distortion dan he, niet de Drive. Die heb ik nooit getest. Ik ben alleen bekend met de Dist, DistX en de Dual.

Mitch
20 mei 2011, 12:28
Een HotRod Deluxe moet dan een trapje hoger zijn? En je zocht toch een top? :chicken:

Lexvandoef
20 mei 2011, 12:30
Oftewel, doe het niet!!! :seriousf:

FruscianteFan
20 mei 2011, 12:37
Dat vind ik dan weer meevallen. De HT-Dist doet het prima bij mij. De HT-Dual daarentegen verdwijnt compleet en klinkt gewoon niet lekker. Nou ben ik wel de enige gitarist naast een bassist en een drummer in de band, maar bij mij klinkt hij iig lekker.
Ik kan niet spreken over de Dual. De Distortion heb ik in de winkel uitgeprobeerd, meer niet.

Ik zit nu in een tijdelijk coverbandje met de kleinste formatie die ik ooit heb gehad (drums, bas, gitaar, zang en een enkele keer een tweede gitaar) en dan is het al veel makkelijker om de Blackstar te gebruiken. Die vult dan een stuk meer op dan alleen mijn cleane geluid. Erg functioneel, maar als je meestal met 2 gitaren en toetsen speelt (als het niet meer is), dan gaat het eerder in de weg zitten. Maar dan nog kan het best functioneel zijn hoor.

Afgaande op de video die ik me herinner van Roelsmoel (cleane blackstar klinkt prima, overdrive verzuipt een beetje), denk ik echter dat hij iets wil waar de overdrive ongeveer hetzelfde karakter heeft als het clean.

Einzeln
20 mei 2011, 12:55
Deze?
http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/445148864-mesa-boogie-studio-22.html?return=eJwljV0KgzAQBu8ixMeYRPpDRCS9SaqpCSZ mcSMtLb17V%2FqyzAwfrNVSf4IWHWp5FrpCZ7fRd74U0E2zZHA rT3ZbCkRrC%2FI1Nv8JBw%2FDK%2FaynrAvmbVGsvYW6ZiLuh5 YCN8BCPExIQkRHFEQJOpm3ZPbwki6PEmTQ8vUSYl7znNwlDMG6 qoOM%2F0B2HtRdd8fFlQ3uw%3D%3D&fta=eNo1kWtuwyAQhO%2BC1P7m%2FViUK%2FQKEWvAterEVnAe apS7l3Xbfx8jdoYdEjh4NvDArpf5eEtzY7EfJbDHfBDvuR22BU ScBTjp47zB97TGVnODuG7A42mF8%2FVULtMQv%2B5wKi29SY7L Mk4lLm0C%2BT6N3WddrwdOzhrYmsbC4tRdGyhgU94jpeqsMAym 8vAQCRElEliPVWCHnKrhv2ADFwQ861w7eOWLUaRYUZ3tMCBqpU nRpuJ%2BWYm0jyuBXBiKcCZLGkdutZYdkjBVuQ7Bm5QGAlc9Fo oofEBSvLdl4ARSekk%2BLqtsKUtbo1LuICUvnBQha3I9IhQZfO kvDBqL94o2Fn3hbVlTbse5nMft87%2BUAOyUHkfqqVeTd61%2F SLqz%2BPGHNxYTcHi%2BXj%2F1u4jq&fta_ind=19&fs=1&thumb_click=1#photo
of deze
http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/445031644-div-versterkers-ampeg-mesa-etc.html?return=eJwVzVEKgzAMBuC7CPqmrVVxVGS4m3Taab GtpYljOHb3pS%2FJ9yeQKFnLr5F8ACk4lxloFedt2BCDZGw%2F gvaVU3HHYJVCqLxl7ryM3kvtS%2BMB4%2Bm0R%2B3ZW0dAHXdq 5VNB2q8GlYps7tuu2tDZ%2B8eOdbHAiEfeTHXePCyVqRe3RJHY dolIvEwgwmsBCqSQhpzgaD55ehvNTPEAQ1kUZqXbIZwjL8LYZM PvD6JMRh0%3D&fta=eNotVFtu3DAMvIs%2F8q03JRm5Qq8QUKKYLrBpjHiTLhrk 7hWp%2FRuPhq%2BhZKxQv8%2Ba6%2Fb5cX35wuu57WeFVLf79d k%2B0fl8e692v9oKLu9XVyHE%2FXqr%2Fy7HfjKddT9u1exvR% 2F3z%2BTY%2BLn1%2FPy%2FVPV1eZ%2FRxfD6bp%2BPZS85Qtw Nfx7Zfqp%2Bfvm4X0mIlm7r5VpA7lvsEPfQcF4iZBAxHISuDYP gBrB4161xbmmbM3WJrCZ2boLMDorstXIB7UcYEtgIGDUrKcCNU YKGNCTBw8n2CYiAbUHGHEhXkYESTyTnfBDB3K5lhTCxMJwKcRX 0q0QwRNxdilMZ6p%2BQ0T%2B%2FAi2mpL%2BBT1vDuZm%2BSkH MZQZiGxmaphZPSuVrGQgtE7ac3SH4xyYKOYyHG%2FND0lSfYoO HIvshcLZZoNQo72LTyUNCREYmWOBvWIwSvI3dMIS5NdLzCXeis wLC22gt59bCXAnpUHI%2BgK5i28AKN0tL45tQED7ZJwkQhJJkC qGdWw4eLIIsrDGY5llsrWZ1PPaTFFC9RFkwz0qpFY8JDHMHITf CurOoZCIowsXSTBBhjmxoFZKNOCpOUopYBVlGIOfQFKOgqISDq jQLfSDSYMue8jkoUMcaQ09JYX3RfiTGrvWnELIxvxqljjbOP2m FC8kuT2S0mDPbij0ukd3WC8kjoBuhSki1DW03GWXEjp%2BL7Ah hIm4%2FDKpNowFBX4yyrHUZk0FVOu5sMaD03vZk2%2BoSsIEDS xibIZoFJKfCxqXWBCbo8bjvf%2Be39QDpfruPP6%2B23vP8ir7 5ub3h%2FkV%2FC%2FAuQcq5u%2BHfbfz3g17ZjNfX75%2Bc%2F i8Fr%2Fw%3D%3D&fta_ind=97&fs=1&thumb_click=1#photo
of deze
http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/449190368-wolftone-20-watt-buizentop-boutique-4x10-cabinet.html?return=eJwVzVEKgzAMBuC7CPqmrVVxVGS4m3 TaabGtpYljOHb3pS%2FJ9yeQKFnLr5F8ACk4lxloFedt2BCDZG w%2FgvaVU3HHYJVCqLxl7ryM3kvtS%2BMB4%2Bm0R%2B3ZW0dA HXdq5VNB2q8GlYps7tuu2tDZ%2B8eOdbHAiEfeTHXePCyVqRe3 RJHYdolIvEwgwmsBCqSQhpzgaD55ehvNTPEAQ1kUZqXbIZwjL8 LYZMPvD6JMRh0%3D&fta=eNotVFtu3DAMvIs%2F8q03JRm5Qq8QUKKYLrBpjHiTLhrk 7hWp%2FRuPhq%2BhZKxQv8%2Ba6%2Fb5cX35wuu57WeFVLf79d k%2B0fl8e692v9oKLu9XVyHE%2FXqr%2Fy7HfjKddT9u1exvR% 2F3z%2BTY%2BLn1%2FPy%2FVPV1eZ%2FRxfD6bp%2BPZS85Qtw Nfx7Zfqp%2Bfvm4X0mIlm7r5VpA7lvsEPfQcF4iZBAxHISuDYP gBrB4161xbmmbM3WJrCZ2boLMDorstXIB7UcYEtgIGDUrKcCNU YKGNCTBw8n2CYiAbUHGHEhXkYESTyTnfBDB3K5lhTCxMJwKcRX 0q0QwRNxdilMZ6p%2BQ0T%2B%2FAi2mpL%2BBT1vDuZm%2BSkH MZQZiGxmaphZPSuVrGQgtE7ac3SH4xyYKOYyHG%2FND0lSfYoO HIvshcLZZoNQo72LTyUNCREYmWOBvWIwSvI3dMIS5NdLzCXeis wLC22gt59bCXAnpUHI%2BgK5i28AKN0tL45tQED7ZJwkQhJJkC qGdWw4eLIIsrDGY5llsrWZ1PPaTFFC9RFkwz0qpFY8JDHMHITf CurOoZCIowsXSTBBhjmxoFZKNOCpOUopYBVlGIOfQFKOgqISDq jQLfSDSYMue8jkoUMcaQ09JYX3RfiTGrvWnELIxvxqljjbOP2m FC8kuT2S0mDPbij0ukd3WC8kjoBuhSki1DW03GWXEjp%2BL7Ah hIm4%2FDKpNowFBX4yyrHUZk0FVOu5sMaD03vZk2%2BoSsIEDS xibIZoFJKfCxqXWBCbo8bjvf%2Be39QDpfruPP6%2B23vP8ir7 5ub3h%2FkV%2FC%2FAuQcq5u%2BHfbfz3g17ZjNfX75%2Bc%2F i8Fr%2Fw%3D%3D&fta_ind=94&fs=1&thumb_click=1#photo

the sure thing
20 mei 2011, 12:57
Nou, om de TS maar te helpen: in mijn coverbandje een lange tijd plezier van gehad. Als ik er goedkoop een tegenkom, zou ik m zo weer kopen.

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/Fenderbandmaster.jpg

Mitch
20 mei 2011, 13:09
Afgaande op de video die ik me herinner van Roelsmoel (cleane blackstar klinkt prima, overdrive verzuipt een beetje), denk ik echter dat hij iets wil waar de overdrive ongeveer hetzelfde karakter heeft als het clean.

Ja, maar de jonge padawan moet nog veel leren en het is nog te vroeg om hem nu al kennis te laten maken met de Vox eeh..... de Force. Hoewel hij al wel van de Dark Side is afgekeerd, dus ik heb hoop.

Kakihara
20 mei 2011, 13:26
Waarom geen Peavey Classic 30 head ? Of een Delta Blues ombouwen naar een head ?

Robdop
20 mei 2011, 16:33
dan kan je mijns inziens beter een fender uit de hotrod series nemen.

joachimrens
20 mei 2011, 17:14
Deze?
http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/445148864-mesa-boogie-studio-22.html?return=eJwljV0KgzAQBu8ixMeYRPpDRCS9SaqpCSZ mcSMtLb17V%2FqyzAwfrNVSf4IWHWp5FrpCZ7fRd74U0E2zZHA rT3ZbCkRrC%2FI1Nv8JBw%2FDK%2FaynrAvmbVGsvYW6ZiLuh5 YCN8BCPExIQkRHFEQJOpm3ZPbwki6PEmTQ8vUSYl7znNwlDMG6 qoOM%2F0B2HtRdd8fFlQ3uw%3D%3D&fta=eNo1kWtuwyAQhO%2BC1P7m%2FViUK%2FQKEWvAterEVnAe apS7l3Xbfx8jdoYdEjh4NvDArpf5eEtzY7EfJbDHfBDvuR22BU ScBTjp47zB97TGVnODuG7A42mF8%2FVULtMQv%2B5wKi29SY7L Mk4lLm0C%2BT6N3WddrwdOzhrYmsbC4tRdGyhgU94jpeqsMAym 8vAQCRElEliPVWCHnKrhv2ADFwQ861w7eOWLUaRYUZ3tMCBqpU nRpuJ%2BWYm0jyuBXBiKcCZLGkdutZYdkjBVuQ7Bm5QGAlc9Fo oofEBSvLdl4ARSekk%2BLqtsKUtbo1LuICUvnBQha3I9IhQZfO kvDBqL94o2Fn3hbVlTbse5nMft87%2BUAOyUHkfqqVeTd61%2F SLqz%2BPGHNxYTcHi%2BXj%2F1u4jq&fta_ind=19&fs=1&thumb_click=1#photo
of deze
http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/445031644-div-versterkers-ampeg-mesa-etc.html?return=eJwVzVEKgzAMBuC7CPqmrVVxVGS4m3Taab GtpYljOHb3pS%2FJ9yeQKFnLr5F8ACk4lxloFedt2BCDZGw%2F gvaVU3HHYJVCqLxl7ryM3kvtS%2BMB4%2Bm0R%2B3ZW0dAHXdq 5VNB2q8GlYps7tuu2tDZ%2B8eOdbHAiEfeTHXePCyVqRe3RJHY dolIvEwgwmsBCqSQhpzgaD55ehvNTPEAQ1kUZqXbIZwjL8LYZM PvD6JMRh0%3D&fta=eNotVFtu3DAMvIs%2F8q03JRm5Qq8QUKKYLrBpjHiTLhrk 7hWp%2FRuPhq%2BhZKxQv8%2Ba6%2Fb5cX35wuu57WeFVLf79d k%2B0fl8e692v9oKLu9XVyHE%2FXqr%2Fy7HfjKddT9u1exvR% 2F3z%2BTY%2BLn1%2FPy%2FVPV1eZ%2FRxfD6bp%2BPZS85Qtw Nfx7Zfqp%2Bfvm4X0mIlm7r5VpA7lvsEPfQcF4iZBAxHISuDYP gBrB4161xbmmbM3WJrCZ2boLMDorstXIB7UcYEtgIGDUrKcCNU YKGNCTBw8n2CYiAbUHGHEhXkYESTyTnfBDB3K5lhTCxMJwKcRX 0q0QwRNxdilMZ6p%2BQ0T%2B%2FAi2mpL%2BBT1vDuZm%2BSkH MZQZiGxmaphZPSuVrGQgtE7ac3SH4xyYKOYyHG%2FND0lSfYoO HIvshcLZZoNQo72LTyUNCREYmWOBvWIwSvI3dMIS5NdLzCXeis wLC22gt59bCXAnpUHI%2BgK5i28AKN0tL45tQED7ZJwkQhJJkC qGdWw4eLIIsrDGY5llsrWZ1PPaTFFC9RFkwz0qpFY8JDHMHITf CurOoZCIowsXSTBBhjmxoFZKNOCpOUopYBVlGIOfQFKOgqISDq jQLfSDSYMue8jkoUMcaQ09JYX3RfiTGrvWnELIxvxqljjbOP2m FC8kuT2S0mDPbij0ukd3WC8kjoBuhSki1DW03GWXEjp%2BL7Ah hIm4%2FDKpNowFBX4yyrHUZk0FVOu5sMaD03vZk2%2BoSsIEDS xibIZoFJKfCxqXWBCbo8bjvf%2Be39QDpfruPP6%2B23vP8ir7 5ub3h%2FkV%2FC%2FAuQcq5u%2BHfbfz3g17ZjNfX75%2Bc%2F i8Fr%2Fw%3D%3D&fta_ind=97&fs=1&thumb_click=1#photo
of deze
http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/449190368-wolftone-20-watt-buizentop-boutique-4x10-cabinet.html?return=eJwVzVEKgzAMBuC7CPqmrVVxVGS4m3 TaabGtpYljOHb3pS%2FJ9yeQKFnLr5F8ACk4lxloFedt2BCDZG w%2FgvaVU3HHYJVCqLxl7ryM3kvtS%2BMB4%2Bm0R%2B3ZW0dA HXdq5VNB2q8GlYps7tuu2tDZ%2B8eOdbHAiEfeTHXePCyVqRe3 RJHYdolIvEwgwmsBCqSQhpzgaD55ehvNTPEAQ1kUZqXbIZwjL8 LYZMPvD6JMRh0%3D&fta=eNotVFtu3DAMvIs%2F8q03JRm5Qq8QUKKYLrBpjHiTLhrk 7hWp%2FRuPhq%2BhZKxQv8%2Ba6%2Fb5cX35wuu57WeFVLf79d k%2B0fl8e692v9oKLu9XVyHE%2FXqr%2Fy7HfjKddT9u1exvR% 2F3z%2BTY%2BLn1%2FPy%2FVPV1eZ%2FRxfD6bp%2BPZS85Qtw Nfx7Zfqp%2Bfvm4X0mIlm7r5VpA7lvsEPfQcF4iZBAxHISuDYP gBrB4161xbmmbM3WJrCZ2boLMDorstXIB7UcYEtgIGDUrKcCNU YKGNCTBw8n2CYiAbUHGHEhXkYESTyTnfBDB3K5lhTCxMJwKcRX 0q0QwRNxdilMZ6p%2BQ0T%2B%2FAi2mpL%2BBT1vDuZm%2BSkH MZQZiGxmaphZPSuVrGQgtE7ac3SH4xyYKOYyHG%2FND0lSfYoO HIvshcLZZoNQo72LTyUNCREYmWOBvWIwSvI3dMIS5NdLzCXeis wLC22gt59bCXAnpUHI%2BgK5i28AKN0tL45tQED7ZJwkQhJJkC qGdWw4eLIIsrDGY5llsrWZ1PPaTFFC9RFkwz0qpFY8JDHMHITf CurOoZCIowsXSTBBhjmxoFZKNOCpOUopYBVlGIOfQFKOgqISDq jQLfSDSYMue8jkoUMcaQ09JYX3RfiTGrvWnELIxvxqljjbOP2m FC8kuT2S0mDPbij0ukd3WC8kjoBuhSki1DW03GWXEjp%2BL7Ah hIm4%2FDKpNowFBX4yyrHUZk0FVOu5sMaD03vZk2%2BoSsIEDS xibIZoFJKfCxqXWBCbo8bjvf%2Be39QDpfruPP6%2B23vP8ir7 5ub3h%2FkV%2FC%2FAuQcq5u%2BHfbfz3g17ZjNfX75%2Bc%2F i8Fr%2Fw%3D%3D&fta_ind=94&fs=1&thumb_click=1#photo

Oi, die mark wilde ik al pakken!:sssh:

allochthomas
20 mei 2011, 17:18
Welke mark?:???:

Hendriks
20 mei 2011, 17:19
Cleaner vind je ze niet.
http://img3.imageshack.us/img3/6885/fenderconcert001.jpg

arcane
20 mei 2011, 17:25
Ik had laatst een klant die ook een Hotrod Deluxe had. Hij had vervolgens een Blackstar HT-Dist erbij gekocht, omdat hij ook van metal hield, maar zeker een mooie clean nodig had. Erg veelzijdige set zo. Tip: gebruik een goede distortion erbij. Die drive chanel van die amp word je niet echt blij van.

Ik heb juist een hotrod gekocht vanwege de drive (en het clean uiteraard). Ik vind het persoonlijk een heel erg lekkere drive. Ik heb dan wel de White lightning, die heeft een andere speaker (Celestion g12 Century Vintage)

guitarguru
20 mei 2011, 17:59
Cleaner vind je ze niet.
http://img3.imageshack.us/img3/6885/fenderconcert001.jpg

Wat een heerlijke amp zeg! Geef gauw hier ..

Filmpje voor goede indruk: http://www.youtube.com/watch?v=6H2cPWkfsNo

joachimrens
20 mei 2011, 17:59
Welke mark?:???:

Foutje! Ik had mijn eigen link nog staan kennelijk:???:

Buzzel
20 mei 2011, 20:44
Roel Misschien moet ja maar even goed overdenken wat je nog echt wil... Eerst moet het een cleane top zijn en losse pedalen vreten. Dan word het toch een multiFX en nu overweeg je een combo gaan kopen.....

We blijven hier allemaal top versterkers roepen, maar we krijgen hier geen feedback over wat je nou wil! je krijgt nu een stroom aan versterkers van mesa/boogie,fender (bandmaster, bassman, blues deluxe, twin maar voornamelijk de oude bandmaster reverb) maar ook de peaveys (classic 30, delta blues).

Allemaal clean en allemaal goed (natuurlijk ook allemaal anders), dus ik zou zeggen Roel stop met roelsmoellen en ga spijkers met koppen slaan. Zorg dat je wat van de voorgestelde amps probeert anders kom je niks verder...

Einzeln
20 mei 2011, 21:18
Tuurlijk niet.
Wat dacht je van deze:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=142523

RoelSmoel
20 mei 2011, 22:11
Mijn laatste bericht(en) waren even snel getypt op mijn telefoon.
Het zit zo.
Ik heb ervoor gekozen om toch voor een cleane amp te gaan. Nu bevalt de Hotrod Deluxe mij goed. Nu denkt iedereen.. Huh? Een combo? Nou, ik kan 'm ook doorlussen naar mijn cabinet..
Ik kan de versterker voor €450,- hebben, is blijkbaar puntgaaf, met hoes, voetschakelaar etc. De speaker is wel vervangen, door een Jensen C12N, maar kan de originele er wel bij krijgen. Dan kost me dit €500,-.

Misschien verduidelijkt dit een beetje.. :)

Tankman
20 mei 2011, 22:25
Maar was jij niet degene die toen die 6505+ combo oa wegdeed omdat hij gewoon te groot en zwaar was om te sjouwen?

Als ik jouw was zou ik even wat kleine heads gaan bekijken. De Peavey Classic 30 head is zeker een goede optie voor je. Mooi clean en toch goede en zeker bruikbare drive.

RoelSmoel
20 mei 2011, 22:30
Ik vind die Hotrod erg handzaam.

Verder wil ik ook een beetje uit dat lagere-wattage-hoekje.
De clean van de Hotrod bevalt mij goed, en scheuren kan die ook goed, voor mij dan.

Wordt wederom vervolgd..

Blend
20 mei 2011, 22:33
He RoelSmoel, is een Fender Supersonic 22 niet wat voor je? Heerlijk veelzijde klank, niet het vintage Fender, maar m.i. wel een amp die heel veelzijdig is.

Staat iig bij mij op het verlanglijstje, maar goed, eerst die mac :soinnocent:

Tankman
20 mei 2011, 22:42
Zo'n Hot Rod is toch ook maar 40 watt tov van een hele Luide 30 watt van de Classic 30. Een Classic 30 op die 4x12 van je gaat echt wel goed knallen hoor.

Mitch
20 mei 2011, 22:49
Je moet een keer breken met een trend, dus van moderne gainbakken als een 6505 en een Blackstar naar een moderne Fender is een start. Niet dat ik ook maar iets begrijp van het feit dat je de vervorming van die amp oké vindt als je net zo opgeeft over de gain van een 6505, maar goed. Waan van de minuut, denk ik dan maar.
Ieder andere speaker dan de originele is een verbetering, dat sowieso. Een ander voordeel is dat een HotRod vrij gangbaar is. Vind je het niks, ben je 'm ook zo weer kwijt. En sorry voor de liefhebbers, maar hoe aardig zo'n Classic 30 ook is, het verkoopt tweedehands minder makkelijk. En een amp kopen en een tijdje proberen vertelt je meer dan een middag testen in een winkel.
De afgelopen paar pagina's zou je dus weer makkelijk af kunnen doen als wispelturig, maar ik zou zeggen: misschien geen gek idee. We kunnen wel met zijn allen roepen dat je zus of zo moet doen en dat je moet testen, maar eerlijk gezegd vind ik de beste test als je iets een maand of wat zelf probeert in meerdere situaties.

Tankman
20 mei 2011, 22:52
Een Classic 30 verkoopt wel makkelijk hoor, je vangt er alleen veel minder voor dan de nieuwprijs. ;)

Roel, is een dagje Keulen ofzo binnenkort niet een idee?

RoelSmoel
20 mei 2011, 22:58
Keulen?
Mij niet meer gezien daar.
De laatste keer dat ik er was, slechte ervaringen mee.
Versterkers die niet aan gingen, stond wel aan, maar kwam geen geluid uit. Slecht afgestelde gitaren, roestige snaren, rommelige zaak, alles is er ontzettend stoffig.
Je moest van hok naar hok rennen voor elke keer een andere versterker, omdat ze nu eenmaal zo stonden..
Het enige uitgestalde spul was van Fame en Bugera, en de gitaren dan, maar dit was het ook.
Nee.

Tankman
20 mei 2011, 23:03
Een ding is daar makkelijk op te lossen. Je neemt je eigen gitaar mee als je een versterker uit gaat testen. Verder zijn ze toch net verhuisd? Dus ik mag hopen dat het nu wel netjes is.

Maar goed, het idee is iig om een grotere gitaarzaak te bezoeken om meerdere amps tegelijk te testen.

Eric van Esch
21 mei 2011, 10:33
Even doorrijden naar Ibbenbüren (neem je vader mee, kan die ook eens lekker spelen) naar Musik Produktiv. Nette winkel met heel veel spullen. Je zal toch echt veel moeten proberen gezien het hele verhaal.

Jasper.
21 mei 2011, 11:11
Even doorrijden naar Ibbenbüren (neem je vader mee, kan die ook eens lekker spelen) naar Musik Produktiv. Nette winkel met heel veel spullen. Je zal toch echt veel moeten proberen gezien het hele verhaal.

Dikke +1, zijn wij ook al een paar keer geweest. Goede service. En nette winkel

Pepe
21 mei 2011, 11:19
Bij het begin van het topic dacht ik, hij zit op het goede spoor. Een goed clean platform en daar verder op bouwen. Ik had je bijna mijn Silverface bassman aangeraden en dan hou je nog geld over voor een M13 en een stel geile cowboylaarzen (:crazyhappy:). Maar ik raad het met terugwerkende kracht af. Zo'n amp vraagt toch om een baasje die weet wat ie wil.
Ik heb genoeg hele goeie adviezen langs zien komen en het enige wat ik in dit geval kan adviseren is iets te kopen wat je vooral weer snel kwijt kan gezien uw smaak sneller verandert dan ik van onderbroek verwissel. :cooler:

Eric van Esch
21 mei 2011, 11:30
Nog een andere optie voor Roel. Heb je wel eens overwogen om een rack te gaan samenstellen? Je kan dan eenvoudig losse componenten vervangen of toevoegen al naar gelang. Handelbaarheid heb je dan zelf ook in je eigen hand.

Buzzel
21 mei 2011, 15:52
Keulen?
Mij niet meer gezien daar.
De laatste keer dat ik er was, slechte ervaringen mee.
Versterkers die niet aan gingen, stond wel aan, maar kwam geen geluid uit. Slecht afgestelde gitaren, roestige snaren, rommelige zaak, alles is er ontzettend stoffig.
Je moest van hok naar hok rennen voor elke keer een andere versterker, omdat ze nu eenmaal zo stonden..
Het enige uitgestalde spul was van Fame en Bugera, en de gitaren dan, maar dit was het ook.
Nee.

Vorige week heeft musicstore zijn nieuwe winkel aan de istanbullstasse keulen geopend. Dus geeen last van stof. En ik denk dat er ook een stuk beter is nagedacht over hoe te testen ;)

Je moet uiteindelijk toch wat van de versterkers testen en als dat niet in nederland lukt dan blijft er weinig keuze over.

RoelSmoel
21 mei 2011, 18:06
Hmm.. Meneer van de Hotrod moet bellen wanneer ik hem op kan komen halen.. Zucht..

Het is in ieder geval die geworden (als ik er snel iets van hoor), en ga er pedalen voor gooien.

Probleem opgelost, lijkt mij....

Steven Otto
21 mei 2011, 18:08
Hmm.. Meneer van de Hotrod moet bellen wanneer ik hem op kan komen halen.. Zucht..

Het is in ieder geval die geworden (als ik er snel iets van hoor), en ga er pedalen voor gooien.

Probleem opgelost, lijkt mij....

De vraag is, voor hoe lang...;)

RoelSmoel
21 mei 2011, 18:10
De vraag is, voor hoe lang...;)

Dat valt dan wel weer te zien.

Wabbie
21 mei 2011, 18:25
En al enig idee wat voor pedalen je ervoor gaat gooien dan?

Mr. Dynamite
21 mei 2011, 18:36
En al enig idee wat voor pedalen je ervoor gaat gooien dan?

Sterk punt, als je een cleane top hebt mag je wel zeker een ruim budget over houden om een leuk aantal pedalen aan te schaffen. Ik kan me goed voorstellen dat je 3 verschillende OD's wil dus tel maar op :soinnocent:

RoelSmoel
21 mei 2011, 18:39
Een MI-Audio Blues Pro sowieso.
De rest zie ik dan nog wel.

matto
22 mei 2011, 08:04
moet het full tube, of gaat het je meer om het betere clean?

MusicMan tops hebben geweldig clean en slikken pedalen als een gekke! De meeste modellen hebben een transistor voortrap en buizen eindtrap. (de hele oude modellen nog full tube).


Music man amps zijn nooit full tube geweest.
Alle music man amps hebben een transistor preamp en een een buizeneindtrap.
De verwarring over full tube bij Music Man verstrekers ontstaat door het aanwezig zijn van een buizen driver voor de eindtrap bij de oudere modellen.
Het zijn inderdaad wel heerlijk klinkende cleane versterkers.

Bolder
22 mei 2011, 11:32
Ik heb een Carl Martin DC Drive (overdrive + boost) voor 50 eurotjes kunnen scoren. Klinkt als een malle!

RoelSmoel
22 mei 2011, 11:48
Hmm.. Heb niks meer gehoord van de Hotrod man..
Als ik vandaag niets meer hoor.. Verder kijken..
Kon de versterker vandaag nog op komen halen, anders was ie verkocht..
Jammer..

Dreverhaven
22 mei 2011, 12:29
Ik snap werkelijk niet dat je niet gewoon een silverface Bandmaster pakt of een Bassman top of iets dergelijks. Dat klinkt toch een stuk prettiger.

Mr. Dynamite
22 mei 2011, 12:34
Ik snap het ook niet, haal iid gewoon een bassman of bandmaster. Je zei ook nog dat je een top wilde, en dan kom je met een combo aan? :???:

Midwolda
22 mei 2011, 12:36
http://www.easyfreesmileys.com/smileys/free-sign-smileys-968.gif

RoelSmoel
22 mei 2011, 12:45
Ik kan de combo nog altijd doorlussen naar mijn 4x12..

Meneer heeft net gebeld, ik kan vanmiddag komen..:)

allochthomas
22 mei 2011, 12:49
Wel even vragen of je binnen 2 weken kosteloos de versterker terug kan komen brengen:D

RoelSmoel
22 mei 2011, 12:58
Wel even vragen of je binnen 2 weken kosteloos de versterker terug kan komen brengen:D

Dan gaat ie weer gewoon op marktplaats, zou hij me niet bevallen.
De paar dat ik 'm uitgeprobeerd heb, beviel hij me ontzettend.

refused199
22 mei 2011, 13:13
De paar dat ik 'm uitgeprobeerd heb, beviel hij me ontzettend.

Ja maar dat biedt totaal geen zekerheid voor de toekomst:seriousf:
Als ik jou was zou ik inderdaad ook gewoon in de oude hoek hebben gekeken en een bandmaster of bassman hebben opgepikt.

RoelSmoel
22 mei 2011, 13:43
Ik heb het me niet moeilijk gemaakt..
Dicht bij huis een versterker gezocht, een die ik ken, en een die mij bevalt. Die clean goed is, en die goed pedalen vreet.
Nou, daar is deze uitgekomen.

Straks meer..

Toaster
22 mei 2011, 14:10
Straks meer..


Liever niet. Moeten we weer meekijken in je hoofd hoe je jouw proces van GAS weer doormaakt. Post ook alsjeblieft geen vragen meer want je luistert toch niet. (is ook je goed recht want het is jouw geld, maar als je het toch allemaal al weet vraag het dan dus niet)

Gebruik voortaan maar youtube als informatie bron. Aangezien alles daar zo goed is opgenomen. En iedereen dat ook in dezelfde omstandigheden doet is dat voor jou een meer betrouwbare bron.

Ik type weer iets waarvan ik denk: Zo ben ik normaal nooit. Maar goed ik heb me weer enorm staan te verbazen over dit topic de afgelopen anderhalve week.

the sure thing
22 mei 2011, 14:10
Er staat (stond?) een Fender BMR (non MV) incl 2x12 cabinet voor EUR 500,00 te koop op Marktplaats! Echt een koopje

Bolder
22 mei 2011, 14:28
Wat een vent die roel, wat een vent...

Buzzel
22 mei 2011, 14:34
Wat een vent die roel, wat een vent...

Anders zou het forum ook maar saai worden :seriousf:

Dimitri92
22 mei 2011, 14:52
Ik moet zeggen, ik vermaak me wel hoor met deze topics :seriousf:

Maarre, het is wel een beetje zoals Toaster zegt.... volgens mij doet de TS toch lekker waar ie zin in heeft dus waarom een topic openen:soinnocent:

Bolder
22 mei 2011, 15:25
Ik moet zeggen, ik vermaak me wel hoor met deze topics :seriousf:

Maarre, het is wel een beetje zoals Toaster zegt.... volgens mij doet de TS toch lekker waar ie zin in heeft dus waarom een topic openen:soinnocent:

Tja Roelsmoel is Roelsmoel, maar het begint te irriteren als iemand constant zo'n bord voor z'n kop heeft ..

LesPaul1612
22 mei 2011, 17:21
Toevallig zie ik het wel echt als vermaak:crazyhappy:
doorgaan met Roelsmoelen, Roel. Jij maakt het forum het bezoeken waard!

arcane
22 mei 2011, 17:26
Toevallig zie ik het wel echt als vermaak:crazyhappy:
doorgaan met Roelsmoelen, Roel. Jij maakt het forum het bezoeken waard!

+1 (en tien tekens)

RoelSmoel
22 mei 2011, 17:28
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/1afaa1f7.jpg

Als nieuw, geen enkel stukje te vinden dat beschadigd is, maar dan ook echt geen, heb een set reservebuizen erbij, de speaker is vervangen door een Jensen C12N, en klinkt gewoon super.

Case closed..

Bolder
22 mei 2011, 17:32
Hmm, gaat hij snel oversturen (op clean), klinkt het drive kanaal kut?

Buzzel
22 mei 2011, 17:32
Case closed..

Dat zien we volgende week wel weer ;)

RoelSmoel
22 mei 2011, 17:35
Hmm, gaat hij snel oversturen (op clean), klinkt het drive kanaal kut?

Nee en nee..

Midwolda
22 mei 2011, 17:39
Hmm, gaat hij snel oversturen (op clean), klinkt het drive kanaal kut?

Hij hoort je effe niet denk ik. :punk:

Edit: te laat...
Mooi ding Roel! en nou speulen tot je vingers bloeien.

Dimitri92
22 mei 2011, 17:59
En laat me je nou eens een poos niet op het forum een topic zien openen hahaha:seriousf:

Ik hoop dat je gevonden heb wat je wilt hebben, spelen is toch veel leuker dan maar blijven zoeken naar de juiste spullen :)

Maar ik blijf erbij... ik snap niet waarom jij topics opent:soinnocent:

Mitch
22 mei 2011, 18:00
Nou effe lekker ervaring opdoen, de komende maanden. Gefeliciteerd!

RoelSmoel
22 mei 2011, 18:12
Net de strat van pa eens ingeprikt.. Boh.. Wat een geluid..

Ik ben tevreden.

Mitch
22 mei 2011, 18:14
Dat het jouw gitaar niet is? Zou ik ook zijn, met een strat.

the sure thing
24 mei 2011, 18:36
Nou, ook al heeft TS gekozen,

Hieronder weer een juwweltje van een Fender BMR topje:

http://link.marktplaats.nl/452030346

EDIT: wel erg zonde van die (speaker)gaatjes die erin zijn geboord....

Tankman
24 mei 2011, 18:40
Nou is het allemaal prima dat je je amp hebt. Wat ik nu snap is hoe jij altijd hebt aangegeven de drive uit een moderne Engl of een 6505+ te gek vind, maar nu jezelf tevreden stelt met die uit je Fender. Dat is toch compleet wat anders dan wat je zocht?

allochthomas
24 mei 2011, 18:42
Nou, ook al heeft TS gekozen,

Hieronder weer een juwweltje van een Fender BMR topje:

http://link.marktplaats.nl/452030346

EDIT: wel erg zonde van die (speaker)gaatjes die erin zijn geboord....
Verdomme, natuurlijk wanneer ik geen geld heb.

Buzzel
24 mei 2011, 18:46
Nou, ook al heeft TS gekozen,

Hieronder weer een juwweltje van een Fender BMR topje:

http://link.marktplaats.nl/452030346

EDIT: wel erg zonde van die (speaker)gaatjes die erin zijn geboord....

En niet te vergeten dat er opeens ook iets van 4 a 5 bassmans op staan :seriousf:

Bolder
24 mei 2011, 23:02
Nou is het allemaal prima dat je je amp hebt. Wat ik nu snap is hoe jij altijd hebt aangegeven de drive uit een moderne Engl of een 6505+ te gek vind, maar nu jezelf tevreden stelt met die uit je Fender. Dat is toch compleet wat anders dan wat je zocht?

Danku, dat bedoel ik nou.

stikel
25 mei 2011, 01:56
Meen me nog iets te herinneren over een Gigmaster.

Tankman
25 mei 2011, 11:57
Meen me nog iets te herinneren over een Gigmaster.

En een Screamer, en een Thunder, en een Fireball of Powerball en zo wel meer waarvan ik vind dat ze toch wel in het moderne rock/metal genre zitten met hun drive.

Dimitri92
25 mei 2011, 12:14
Hij reageert er toch niet op, maar ik geef jullie wel groot gelijk :soinnocent:

kidrock
25 mei 2011, 19:59
Ach, het is vermakelijk leesvoer als er geen moer op tv is... zak chips erbij... biertje? :D

Dimitri92
25 mei 2011, 20:01
Muaah, koud glas Jupiler zou er wel in gaan :cooler:

kidrock
25 mei 2011, 20:06
Muaah, koud glas Jupiler zou er wel in gaan :cooler:

Helaas... geen Jupiler. Heb wel Hertog Jantjes koud staan, ook goed? :supercool:

refused199
25 mei 2011, 20:08
ook goed? :supercool:

Nee... Beter!!:)
Die Roelsmoel blijft me verbazen..

JohnLord
25 mei 2011, 20:17
Mij blijft het dan weer verbazen dat, nu Roel zijn nieuwe amp heeft, dit topic toch in leven wordt gehouden :)

movo.
25 mei 2011, 21:13
Hij is beroemd voor het maken van discussies over dingen die die later toch weer gaat verkopen. :ok: Roel is daarom een held

Dimitri92
25 mei 2011, 22:10
Helaas... geen Jupiler. Heb wel Hertog Jantjes koud staan, ook goed? :supercool:

Die gaat er ook wel in hoor haha :)

refused199
26 mei 2011, 00:00
Mij blijft het dan weer verbazen dat, nu Roel zijn nieuwe amp heeft, dit topic toch in leven wordt gehouden :)

Dan heb je volgens mij niet helemaal meegekregen waar de topics van roelsmoel over gaan:P
Het gaat namelijk niet om de keuze voor een nieuwe amp, want die is toch zo wispelturig als het naar kan, het gaat meer om de story er omheen. anders zou zo'n draadje als dit nooit zoveel pagina's kennen...;)

Mr. Dynamite
26 mei 2011, 10:57
Duss eh, hoelang geven we hem? :D

JohnLord
26 mei 2011, 11:17
Zelf heeft hij het topic inmiddels wijselijk met rust gelaten.

En ja, ik volg zijn topics meestal wel degelijk.

Tankman
26 mei 2011, 11:31
Duss eh, hoelang geven we hem? :D

De Peavey 6505+ duurde 2 weken ofzo. De HT-5 daarvoor een aantal maanden. De HT-20 daarna toch wel weer een goed half jaar. Ik ga voor...4 maanden!

Dimitri92
26 mei 2011, 11:38
Ik vind dit echt prachtig haha! :seriousf:

Mr. Dynamite
26 mei 2011, 12:02
De Peavey 6505+ duurde 2 weken ofzo. De HT-5 daarvoor een aantal maanden. De HT-20 daarna toch wel weer een goed half jaar. Ik ga voor...4 maanden!

Mèh ik houd 't op zo'n 3 maand, dan is het vakantie geld weer binnen en blijkt de scheur toch niet zo lekker te zijn dus komt er wat anders :soinnocent:

muziekschuur
26 mei 2011, 13:24
Jongens. Hij is nou groot. Hij koopt nu een pedalboard. Dat is de fase voordat je een rack samen gaat stellen... Ja eh..... Jullie hebben het hem voorgedaan......

Mitch
27 mei 2011, 19:46
Het gaat nu al 10+ posts over de lol die jullie hebben over een ander. Gefeliciteerd dat jullie zo volwassen zijn en het mikpunt van spot niet.
Slotje.