PDA

View Full Version : Verschillen BOSS DD-3 en DD-7



ghost-rider2006
16 mei 2011, 14:49
weet iemand nou de echte verschillen tussen de

DD-3 en de DD-7


is dit nou echt alleen maar stereo verhaal en iets langere loop tijd ??

wie weet het ??

er is op site geen vergelijk verhaal
of ik heb hem over het hoofd gezien

HaroldA
16 mei 2011, 14:52
Heeft de DD-3 niet een analoog dry pad?

DD-3 is in ieder geval "mojo" en de DD-7 "modern". ;)

Mitch
16 mei 2011, 14:58
Ja, dat sowieso, maar heeft de DD7 dat niet dan?
Het grote verschil is dat de DD6 en 7 meerdere 'smaken' aan boord heeft, dus modellen als 'analog', 'tape', 'modulated' etc. De DD3 heeft gewoon één (heldere) klank.

Check deze maar:

http://www.youtube.com/watch?v=0Xy5yakhu7s


http://www.youtube.com/watch?v=lvda3RVczhg

En het is 'droog signaalpad' of 'dry path'; dry pad lijkt op een geëvolueerde iPad :D

ghost-rider2006
16 mei 2011, 16:17
Zit er bij die andere ook een LOOP stand in dan

ik zie dat wel staan in de DD-7 looptijd

in de andere niet volgens mij

i lost my MOJO hahahaa:lp:

dml
16 mei 2011, 16:31
De DD-3 overstuurt (veel) sneller dan de DD-7.
De DD-3 heeft een HOLD-functie, is toch wat anders dan de LOOP-functie op de DD-7. En de DD-7 heeft tap tempo, zowel via het pedaal zelf als via een externe switch.
Overigens klinkt de DD-7 een stuk helderderderder dan de DD-3.

ghost-rider2006
16 mei 2011, 16:46
En wat mag dat dan wel wezen Hold functie haha

Wordt ik on hold gezet
of is dit voorganger van loop

Dirk_Hendrik
16 mei 2011, 17:04
En wat mag dat dan wel wezen Hold functie haha

Wordt ik on hold gezet
of is dit voorganger van loop

Goeie post haha. Ja. In jouw geval word je op hold gezet haha. Tot de drummer je er weer vanaf haalt. hahaha.

lache! goeie reactie op DML's serieuze respons ook!


:stop:

the sure thing
16 mei 2011, 17:11
ff weer on topic: de DD3 heeft veel minder mogelijkheden dan de DD7 (duh): qua klank"kwaliteit" denk ik niet dat je zo heel veel verschil zal horen. Ik heb een tijd de DD7 gehad en was vooral ook gecharmeerd van de "analoge" modus op dit apparaat. Ik zou de DD3 niet kiezen omdat deze meer "vintage" zou klinken.

MIjn persoonlijke mening: ik zou altijd de DD7 kiezen. Zeker als je live in bandjes speelt.

ghost-rider2006
16 mei 2011, 17:25
fijn jongens

goeie reacties

al die serie`s je zie door de bomen geen bos meer

Mitch
16 mei 2011, 17:37
Wat Hold doet is nou net het enige dat niet wordt uitgelegd in het filmpje. Zodra je op Youtube kijkt, zie je een ander filmpje, waar dat wél wordt uitgelegd en gedemonstreerd. Maar dat heb je dus niet gezocht. Je vroeg toch om informatie? Je wilde toch vergelijken? Doe dat dan ook een héél klein beetje zelf...

ghost-rider2006
16 mei 2011, 18:26
nou nou mod

Ik heb al wat gezocht maar mag toch de vraag ook hier laceren of ?

ghost-rider2006
16 mei 2011, 18:43
Doe maar op slot

zo een mod anwoord daar wordt ik wel even kriegel van bah bah

is dat de mod functie??

laat maar antwoord niet nodig

Dirk_Hendrik
16 mei 2011, 18:54
Moderators zijn ook forumleden en daarnaast geen supermensen. Als jij een vraag stelt en vervolgens weinig of niets met de antwoorden doet kun je verwachten dat je daar reacties op krijgt. Dat heeft niets te maken met of degene die reageert nou net mod is of niet. Zoals al veel vaker gezegd is een forum niet hetzelfde als een "flikker hier je vraag maar neer" plek zonder dat je misschien zelf ook inspanning geeft.

Slotje? Ammehoela. Jij een beetje de grapjurk uithangen en dan langetenengedrag vertonen? Een slotje moet je verdienen.

jutter
16 mei 2011, 18:57
......De DD-3 overstuurt (veel) sneller dan de DD-7.....
.


Dit is mij niet duidelijk. Ik heb mijn DD-3 in de loop van de amp. Als ik, op het cleane kanaal, hard aansla dan springt de DD-3 duidelijk boven het cleane geluid uit. Op de overdrive kanaal merk ik daar niets van. Bedoel je dit?

ghost-rider2006
16 mei 2011, 19:20
Speciaal voor jou Dirk

goed lezen !!
hoelaa heeeee





fijn jongens

goeie reacties

al die serie`s je zie door de bomen geen bos meer

dml
16 mei 2011, 19:31
Dit is mij niet duidelijk. Ik heb mijn DD-3 in de loop van de amp. Als ik, op het cleane kanaal, hard aansla dan springt de DD-3 duidelijk boven het cleane geluid uit. Op de overdrive kanaal merk ik daar niets van. Bedoel je dit?

Nee, dat bedoel ik niet.
De DD-3 is wat gevoeliger voor het level dat je erin stuurt. Is dit aan de hoge kant, dan zal het delaysignaal oversturen (clippen), wat niets met het overdrive kanaal te maken heeft. Bij de DD-7 is dat niet het geval. Waar ik met de DD-3 aangesloten op de FX-loop van mijn Mesa al een clippend signaal krijg met de FX-loop send-pot voor 12 uur, kan ik met een DD-7 rustig de send-pot tot 3 uur open draaien voordat 'ie gaat clippen.

jutter
16 mei 2011, 19:43
Nee, dat bedoel ik niet.
De DD-3 is wat gevoeliger voor het level dat je erin stuurt. Is dit aan de hoge kant, dan zal het delaysignaal oversturen (clippen), wat niets met het overdrive kanaal te maken heeft. Bij de DD-7 is dat niet het geval. Waar ik met de DD-3 aangesloten op de FX-loop van mijn Mesa al een clippend signaal krijg met de FX-loop send-pot voor 12 uur, kan ik met een DD-7 rustig de send-pot tot 3 uur open draaien voordat 'ie gaat clippen.

Ik begrijp je. Het 'clippen' is ook wat ik bedoel. Maar die van mij, de DD-3, gaat al clippen met de level op 09:00 uur. Kan dit aan de versterker zelf liggen?

Sorry voor mijn offtopic vraag, maar dit kwam zo ter sprake. Ik loop al een tijdje met deze vraag rond maar kom er niet uit of dit aan de amp of aan de DD-3 ligt.

dml
16 mei 2011, 20:12
Ik begrijp je. Het 'clippen' is ook wat ik bedoel. Maar die van mij, de DD-3, gaat al clippen met de level op 09:00 uur. Kan dit aan de versterker zelf liggen?

Sorry voor mijn offtopic vraag, maar dit kwam zo ter sprake. Ik loop al een tijdje met deze vraag rond maar kom er niet uit of dit aan de amp of aan de DD-3 ligt.

Wat mij betreft ligt het aan de DD-3. Met een 5, 6 en 7 had ik er in ieder geval geen last van. Overigens had ik exact hetzelfde met de DD-3 aangesloten op een Koch Pedaltone.

Dirk_Hendrik
16 mei 2011, 20:55
Speciaal voor jou Dirk

goed lezen !!
hoelaa heeeee


Jep. Heel moelluk. Lezen. Nog moeilijker dan zelf iets uitzieken

Eerst had je de DD2, toen de DD3 (=DD2), daarna de DD5 toen de 6 en daarna de 7. Vraag jezelf eerder af waarom er geen DD4 is. Da's wél een goeie vraag.

Behalve dat die volgende modellen met meer functionaliteit kwamen (rtfm) hebben ze hun hit, de dd3 dus, ook in produktie gehouden.