PDA

View Full Version : Barré chord problemen



Indiedennie
16 mei 2011, 14:04
Als ik bar chords met een "open" G snaar speel hoor je de noot niet omdat hij niet tegen de fret aankomt, hoe hard ik ook druk het maakt geen verschil want mijn vel wordt door de snaar ingedrukt is daar iets tegen te doen?

Martijn-w
16 mei 2011, 14:12
Je hoeft niet hard te drukken. Het handigste is om je barrévinger net iets te draaien. Zorg dat je niet met je vinger op de fret drukt, want dan wordt de noot ook gedempt.

ghost-rider2006
16 mei 2011, 14:12
welk akkoord is het ?
en hoe is je stemming

haha de mijne wel goed lachen geblazen

Indiedennie
16 mei 2011, 14:21
Draaien helpt niet:(

Alle bar chords met een open G erin.
Gewoon E standaard.

hole
16 mei 2011, 14:26
een barré akkoord heeft geen open snaren?

Martijn-w
16 mei 2011, 14:32
een barré akkoord heeft geen open snaren?

Dat gedeelte snapte ik ook niet helemaal.

Indiedennie
16 mei 2011, 15:41
Ik bedoel dat als je een D speelt in deze vorm:
e 2
B 3
G 2
D 4
A 5
E -

Speel je de G snaar door de "bar", je vijsvinger die alle snaren op de 2e fret speelt.
Die noot, de A op de G snaar hoor je niet omdat mijn vel "indeukt".
Wat kan ik hier tegen doen?

Harald
16 mei 2011, 16:10
Gelijk met de lastigere beginnen hé! ;)

Bij dit akkoord kan het helpen geen hele barre te pakken, maar alleen over de hoogste 3 snaren. Voor een G- op de derde fret is het even zoeken naar de juiste draai van je wijsvinger. Het kan helpen je elleboog iets naar buiten of binnen te draaien. Ander alternatief, als je grote handen hebt, is de lage E met de duim, en de hoogste snaren met de wijsvinger barren. Dan nog, een barree moet gewoon kunnen. En hoewel kracht een rol speelt, hoef je daar echt geen Hercules voor te zijn. Goede plaatsing van je hand, vingers, elleboog en duim is essentieel.

keessie
17 mei 2011, 09:27
Een D Akkoord in een C vorm
wat ook helpt is je bare vinger op de fret leggen en iets naar buiten draaien

-=JEROEN=-
17 mei 2011, 10:56
Hoe is dat als je zo een G-shape barré pakt?

542225

Heb je er dan ook last van?

Indiedennie
17 mei 2011, 18:09
Ja.
Dit klinkt heel raar maar ik denk dat het niet aan mijn techniek ligt maar aan de bouw van mijn vinger.
Zijn die ook op marktplaats te koop?

aaronstonebeat
17 mei 2011, 18:34
Ik denk dat de oplossingen hier al zijn gegeven: een beetje de wijsvinger draaien zodat je iets met de buitenkant drukt en, in het geval van die C-vorm niet alle snaren proberen in te drukken met je wijsvinger maar alleen die die nodig zijn.

Waarschijnlijk dat niemand volmaakt rechte vingers heeft en dat iedereen bij de verschillende barré-akkoorden moet zoeken naar de meest geschikte manier om de vinger neer te leggen.

driftkop
17 mei 2011, 19:01
Ja.
Dit klinkt heel raar maar ik denk dat het niet aan mijn techniek ligt maar aan de bouw van mijn vinger.
Zijn die ook op marktplaats te koop?

Vingers?? :???:

ellisvertellis
17 mei 2011, 21:44
Ik had een gelijkaardig probleem en bij mij hielp het om de duim aan de onderkant van de hals meer naar de brugkant te plaatsen. Zo krijg je een grotere hefboom waardoor er meer kracht op de wijsvinger komt.

Hoop dat het helpt!

aaronstonebeat
17 mei 2011, 23:29
Ik had een gelijkaardig probleem en bij mij hielp het om de duim aan de onderkant van de hals meer naar de brugkant te plaatsen. Zo krijg je een grotere hefboom waardoor er meer kracht op de wijsvinger komt.

Hoop dat het helpt!

Dat is ook een wijze raad; de klassieke positie voor de linker hand: duim midden achter tegen de hals (niet over de toets hangen, of zelfs maar er bovenuit steken) en ongeveer tegenover de middelvinger.